Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του εντελώς νέου Polo δοκιμάζουμε την 5η γενιά του με τον πιο δυνατό 1400άρη diesel κινητήρα του ομίλου VW. Ουάουυυ!


Το επιφώνημα δεν αναφέρεται στην αυστηρή αισθητική μέσα-έξω ή στην υπόλοιπη συμβατική του μηχανολογία.

Ούτε στην οδική του συμπεριφορά αλλά στο γεγονός ότι σε 1.165 κιλά έχουμε 250 Nm ροπής σε ένα εύρος από 1.750 rpm μέχρι 2.500 rpm από έναν 3κύλιδρο 1400άρη diesel κινητήρα. Σε δύο αράδες λοιπόν θα νομίζετε ότι… ξεμπερδέψαμε με το ‘φαινόμενο’ – σε επίπεδο αποδοχής και εμπορικής καταξίωσης- Polo.

Βεβαίως μιας και έχουμε αναφερθεί πολλάκις στη σχεδίασή του να θυμηθούμε για άλλη μια φορά την αυστηρή αισθητική αλλά και την άριστη κατανομή στην ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος. Είναι κορυφαίο σε αυτούς τους τομείς το Polo και ειλικρινά αναρωτιόμαστε όταν –με το καλό- παρουσιαστεί το καινούργιο πόσο πιο καλοφτιαγμένο μπορεί να είναι. Είναι όμως αυστηρό, πολύ αυστηρό και το μόνο ευφάνταστο στοιχείο εδώ είναι το…κόκκινο χρώμα του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό τα καρό καθίσματα δεν μπορούν να προσδώσουν κάτι πιο νέο από όσο είναι. Κι εδώ είναι ποιοτικά τα πλαστικά έχουμε και μια-δύο πινελιές έξτρα ποιότητας όπως είναι το χρώμιο στους αεραγωγούς, ή το δέρμα και η λάκα στο τιμόνι. Η συνολική εικόνα βεβαίως είναι αυστηρή, στα όρια του αδιάφορου.

Οι χώροι όμως κάθε άλλο παρά αδιάφοροι είναι. Ειδικά οι επιβάτες έχουν πολύ καλή άνεση σχεδόν σε όλες τις διαστάσεις, απόρροια και της κλασικής σχεδόν κυβισμένης προσέγγισης της καμπίνας, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι καλός όπως και αυτοί για μικροαντικείμενα, ποτήρια ή μπουκάλια.

Πως… πάει;

Για τα μηχανολογικά μέρη ό,τι διαθέτει η κατηγορία υπάρχει κι εδώ. Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω, diesel κινητήρας με άμεσο ψεκασμό, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και αλουμινένιο μπλοκ και –δυστυχώς- 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Βεβαίως αυτό το ‘δυστυχώς’ δεν είναι απαραιτήτως κακό.

Όπως προαναφέραμε η απόδοση του κινητήρα με διαφορετικό management και ρυθμίσεις -σε σχέση με τον πανομοιότυπο σε κατασκευή απόδοσης 75 και 90 ίππων- είναι θαυμάσια αποδίδοντας 105 ίππους και παράλληλα η ροπή είναι τόση και τέτοια που ακόμα και με 5άρι κιβώτιο μπορείς να κινηθείς άνετα και γρήγορα. Αρπάζει το μοτέρ νωρίς και τραβά με ορμή που ξαφνιάζει μέχρι την επόμενη αλλαγή σχέσης από τον τυπικό σε αίσθηση επιλογέα και μετά την επόμενη και την επόμενη…Μια 6η θα ήταν ευπρόσδεκτη ως ακόμα πιο…overdrive για ακόμα πιο ήσυχο ταξίδι.

Μιας και αναφέραμε τα περί ησυχίας είναι σαφώς ήσυχο σε λειτουργία όχι όμως και στο ρελαντί καθώς εδώ ακούγεται τόσο το τρικύλινδρο του κινητήρα όσο και η χροιά από τη λειτουργία –diesel γαρ- αλλά ευτυχώς υπάρχει σύστημα start/stop. Ευτυχώς; Όχι πάντα. Μερικές φορές στο ρολάρισμα ή την ξαφνική επανεκκίνηση έχει την τάση να μας θυμίζει start/stop της… Fiat όντας τεμπέλικο. Διαλέξτε λοιπόν. Οικονομία με μια μέση κατανάλωση στα 5,7 l/100km και ησυχία ή οδηγική επαγρύπνηση.

Στα οδηγικά έχουμε ένα καλά, αυστηρά στημένο σύνολο, που περνά άκοπα τις όποιες κακοτεχνίες παρά την ‘μεγαλίστικη’ διάσταση των ελαστικών (215/45-R16), στρίβει γλυκά, με κάποιες κλίσεις βεβαίως και φρενάρει καλά αλλά όχι όσο ανθεκτικά θα περιμέναμε από ένα Volkswagen. Προφανώς λοιπόν και μπορείτε να κινηθείτε σβέλτα αλλά μάλλον δε θα το διασκεδάσετε τόσο όσο με ένα Fiesta ή μια MiTo.

Συμπερασματικά

Στο δια ταύτα αυτό το Polo έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα. Με όλα τα τεχνικά και χωροταξικά του ‘ατού’ είναι ένα άριστο, οικογενειακό αυτοκίνητο τσέπης και όχι το δεύτερο όχημα μιας οικογένειας ή το πρώτο ενός νέου οδηγού.

Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης προς την κατεύθυνση μιας μικρής λιμουζίνας και όχι μιας φτωχής έκδοσης ‘για να πουλήσει’. 6 αερόσακοι, Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, ESP με αυτόματη ενίσχυση της πέδησης, Σύστημα αντιολίσθησης κατά την επιτάχυνση, Σύστημα αντιολίσθησης κατά την επιβράδυνση με απότομο κατέβασμα ταχύτητας, Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, Σύστημα υποβοήθησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες είναι μερικά από όσα εξοπλίζουν τούτο το Polo, για να μην αναφέρουμε τις ηλεκτρικές ευκολίες.

ΣΥΝ:ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΠΛΗΝ:ΑΔΙΑΦΟΡΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΙΜΗ, START/STOP.

ΑΛΛΑ με 16.450 ευρώ ακριβώς μπορείς να αγοράσεις το νέο Golf 1.0 TSI 85PS σε τρίθυρη έκδοση. Επομένως αν οι συμπαγείς διαστάσεις, οι σπιντάτες επιδόσεις (με 0-100 km/h σε 9,9 s) και η χαμηλή μέση κατανάλωση είναι ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων σας μαζί με υψηλή άυλη αξία, ποιότητα και εξοπλισμό αυτό το Polo δύσκολα χάνει από οποιονδήποτε αντίπαλο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO – VW POLO 1.4L TDI 105PS BMT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.422 ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 77(105)/3.500-3.750 ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 250/1.750-2.500 ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm): 3.972×1.682×1.476 ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.456 ΒΑΡΟΣ (kg): 1.165 ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 280/952 ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s): 9,9 ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 194 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 4,4/3.6 ΜEΙΚΤΗ*: 3,9 ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,7 ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 100

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 15.950 ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 90

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – 9 ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – 9 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – 9 ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – 8 ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ – 7 ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ – 8 ΑΣΦΑΛΕΙΑ – 9 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ – 9 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – 8 VALUE FOR MONEY – 7 ΣΥΝΟΛΟ – 86

caranddriver.gr