Connect with us

ΘΕΜΑΤΑ

ΑΛΚΥΟΝΙΣ και STUDIO : Οι ιστορικοί κινηματογράφοι τέχνης επιστρέφουν στην πόλη

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι δύο ιστορικοί κινηματογράφοι τέχνης ΑΛΚΥΟΝΙΣ και STUDIO είναι πάλι στη διάθεση του αθηναϊκού σινεφιλ κοινού και μπαίνουν δυναμικά σαν συνοδοιπόροι στην υπηρεσία του Κινηματογράφου και της Τέχνης γενικότερα με την φροντίδα και την επιμέλεια της New Star.


 

Μην χάσετε το εξαιρετικό πρόγραμμα προβολών των επόμενων ημερών από 18 Δεκεμβρίου έως και 24 Δεκεμβρίου στους δύο κινηματογράφους:

 

1)ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ

Καθημερινά στις 17.0​0–1​8​.​3​0 και 20.​0​Σάββατο και Κυριακή και στις 14.0​0-1​5​.30 στον Κινηματογράφο ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Τηλ.210 8220008210 8220023 , 210-8220076

——————————————————————–

Καθημερινά 17.30–19.00 και 20.30 Σάββατο και Κυριακή και στις 11.30-13.00-14.30-16.30 στον Κινηματογράφο STUDIO  new star art cinema ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Τηλ 210-8640054


O Menino e o Mundo / The Boy and the World / Το Αγόρι και ο Κόσμος του Ale Abreu

Βραζιλία 2013, διάρκεια 81 λεπτά ,Μουσική: Ruben Feffer, Gustavo Kurlat

Η ταινία, η οποία πήρε αρχικά το «Κρύσταλλο» (βραβείο καλύτερου animation μεγάλου μήκους) στο Φεστιβάλ του Ανεσύ της Γαλλίας, που θεωρείται το κορυφαίο του είδους στον κόσμο και αμέσως μετά επίσης το Βραβείο Καλύτερου animation στο Φεστιβάλ της Οττάβα του Καναδά, συνέχισε μια ξέφρενη πορεία σε Φεστιβάλ και αίθουσες σε όλο τον κόσμο, «τρελαίνοντας» θεατές και κριτικούς.

  • Η ταινία, συναρπάζει με τα σχέδια, τα χρώματακαι τη μουσική. Δεν έχει διαλόγους «για να μη λερωθεί αυτό το διαμάντι με περιττά πράγματα», όπως έγραψε ο κριτικός της γαλλικής L’ Express.
  • Η ταινία έχει χαρακτηριστεί «φαινόμενο που μπορεί να συγκριθεί με αυτό της Bossa nova των αρχών της δεκαετίας του 60».
  • Στη Γαλλία βγήκε σε 80 αίθουσες στις 8/10/2014.
  • Η ταινία άνοιξε τις εκδηλώσεις του17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας και της 14ης Camera Zizanio

Στον γαλλικό τύπο

Ένα μικρό θαύμα: αυτή η ταινία κινουμένων σχεδίων από τη Βραζιλία σταματάει το χρόνο. Είναι η απόλυτη ευτυχία.

Ο σκηνοθέτης επιλέγει να ζωγραφίσει «παιδικά», συνδυάζοντας κάθε πιθανή τεχνική: λάδι, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, στυλό διαρκείας, ζωγραφική και κολάζ. Και επιπλέον, σε μια τολμηρή και ποιητική επιλογή: δε φοβάται το λευκό. Κάθε σχέδιο είναι μία έκπληξη. Ένα θαύμα. Και η ταινία είναι χωρίς διαλόγους – ή μάλλον, έχει μόνο κάποιες ατάκες σε μία κατασκευασμένη γλώσσα – βραζιλιάνικα ανάποδα! Έχει όμως και μια μουσική πανταχού παρούσα που ξεσηκώνει. (Guillemette Odicino)

http://www.telerama.fr/cinema/films/le-garcon-et-le-monde,493317,critique.php

 

Μέσα σ’έναν παράδεισο από ζωηρά χρώματα και μαγευτικούς ήχους, ο θεατής ακολουθεί ένα αγοράκι, γεμάτο περιέργεια και όρεξη για περιπέτεια, που αποφασίζει να πάει να βρει τον πατέρα του και ανακαλύπτει τον κόσμο.

Ο κόσμος μέσα από τα μάτια του παιδιού είναι εμφανές στοιχείο σ’αυτή την ταινία μεγάλου μήκους κινουμένων σχεδίων, που οφείλει την ονειρική της πλευρά σ’αυτό ακριβώς το αθώο βλέμμα, που είναι ανοιχτό στον κόσμο αλλά χωρίς υπερβολική αφέλεια.

Ο σκηνοθέτης Αλέ Αμπρέ παρακινεί τον θεατή να ξαναδεί την ιστορία της οικονομικής δόμησης των χωρών της Λατινικής Αμερικής, χωρίς να χάνει ταυτόχρονα την παγκοσμιότητα της ταινίας. Είναι μια εντυπωσιακή περιπέτεια στα χρώματα και στους ήχους, που όμως δεν παύει να πατά σταθερά στον πραγματικό κόσμο.

http://www.avoir-alire.com/le-garcon-et-le-monde-la-critique-du-film

Είναι η πιο όμορφη έκπληξη του Οκτώβρη. Είναι η πιο όμορφη ταινία κινουμένων σχεδίων της χρονιάς, και έρχεται από τη Βραζιλία.

Μία ταινία χωρίς λόγια, για να μην λερωθεί αυτό το κόσμημα με αχρείαστες λέξεις. Είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη, που έχει σαρώσει τα βραβεία.

http://www.lexpress.fr/culture/cinema/le-garcon-et-le-monde-la-critique-de-l-express_1608510.html

Ο σκηνοθέτης στρέφεται στην αισθητική διάσταση. Επιλέγει να στηριχθεί στις διάφορες υφές και στον υπέροχο ήχο του για να διηγηθεί, με τον πιο κατανοητό τρόπο, το σύγχρονο και λυπητερό του παραμύθι για την αθωότητα απέναντι στην σκληρότητα του κόσμου, και τη δύναμη των αναμνήσεων όταν ο κόσμος αλλάζει.

http://www.cinemateaser.com/2014/10/65777-le-garcon-et-le-monde-chronique

Είναι δύσκολο, με λέξεις, να περιγράψει κανείς τον πλούτο της ταινίας, τον πλούτο της μουσικής και των γραφικών. […] Είναι συγκινητική, είναι εντυπωσιακή.  BernardGénin (Positif)

Μία φιλόδοξη ταινία, που επιχειρεί να δείξει ταυτόχρονα την ευαισθησία ενός μικρού αγοριού και την πολυπλοκότητα της ιστορίας της Βραζιλίας. Raphaëlle Pireyre (Critikat.com)

Το πιο ενθουσιώδες και δημιουργικό κινούμενο σχέδιο, χαρά για τα μάτια και τα αυτιά.

Η ταινία ενώνει κάθε είδους κοινό, καταφέρνοντας να ευχαριστήσει τους πάντες.

Η ταινία είναι επίσης ένα οπτικό μπαλέτο χρωμάτων, μέσα σε ένα πλούσιο δάσος, αλλά και σε ένα αστικό περιβάλλον, συνδυασμένο με πρωτότυπες συνθέσεις που παραπέμπουν στην βραζιλιάνικη μουσική του ’60 και του ’70, αλλά και στη σύγχρονη μουσική της χώρας.

Από πολλές απόψεις, είναι η πιο σημαντική και η πιο ξεσηκωτική ταινία κινουμένων σχεδίων της χρονιάς…

τρέιλερ της ταινίας: 

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ – ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ τρέιλερ 1

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ – ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ τρέιλερ 2

άλμπουμ με φωτογραφίες της ταινίας: https://plus.google.com/u/2/photos/111157498832838723081/albums/6083026541694986097

———————————————–

2)​

ΤΕΤΑΡΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ ​18​/12 ΕΩΣ ​ΚΥΡΙΑΚΗ ​​21​/12

ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 2​1.15​ στον Κινηματογράφο ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Τηλ.210 8220008210 8220023 , 210-8220076

Συνεχίζεται το ​4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας AIDFF στην Αλκυονίδα.

Το  4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας AIDFF τελεί υπό την αιγίδα του  Υπουργείου Πολιτισμού και έχει την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.

Το 4ο  Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας, δέχτηκε πάνω από 400 αιτήσεις από 45 χώρες και θα προβάλει πάνω από 250 ταινίες, 140  στο διαγωνιστικό του τμήμα, 70 πρεμιέρες, με ταινίες μυθοπλασίας, Ντοκιμαντέρ, Video Art, Animation, Experimental, Video Dance. Σε συνεργασία με το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Wildlife Vaasa της Φινλανδίας (συνεργάτης του Φεστιβάλ) θα διοργανώσει το «2ο  Διεθνές Πανόραμα  Οικολογικών και Επιστημονικών Ταινιών», το οποίο συμβάλει  στη διάδοση της επιστήμης μέσω της δύναμης των νέων οπτικοακουστικών μέσων και ψηφιακών τεχνολογιών, που χρησιμοποιούνται σήμερα από τους επιστήμονες ανά τον κόσμο.
Υποστηρικτής και  συνεργάτης, του Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας το Wildlife Conservation Film Festivals από την Αμερική, που αναπτύσσεται στην Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι την Ουάσιγκτον  και σε άλλες αμερικανικές πόλεις. Θα απολαύσουμε ταινίες από το Edge Hill Univercity, που, για δεύτερη χρονιά, οι σπουδαστές του, από το τμήμα κινηματογράφου, δημιούργησαν, ειδικά για το Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας, 7 μικρού μήκους ταινίες. Πρεμιέρα με νέο μοντάζ θα κάνει η ταινία του Δημήτρη Αθανίτη «Καμιά Συμπάθεια για τον Διαβολο» (1997). Η ταινία παρουσιάζεται σε νέο director’s cut 2014, ειδικά για το Φεστιβάλ. Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και Βραβείο Ερμηνείας για την Λένα Κιτσοπούλου που κάνει ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο. Είναι η πρώτη ταινία που έγινε στην Ελλάδα με ψηφιακό μοντάζ (Avid), εγκαινιάζοντας την νέαψηφιακή εποχή.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις θα κυριαρχήσουν οι εικαστικές εκθέσεις, μουσικές βραδιές και φωτογραφικά πανοράματα, με Αφιερώματα σε μεγάλα Φεστιβάλ, της Φινλανδίας, της Αγγλίας, της Αμερικής, καθώς και σε σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες και καλλιτέχνες από το χώρο του κινηματογράφου. Θα παρακολουθήσουμε, σε πρώτη προβολή στην Αθήνα, τις βραβευμένες ταινίες της Κάμερα Ζιζάνιο 2014, ενώ θα τιμήσουμε την δασκάλα πολλών καλλιτεχνών του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης Ευγενία Χατζίκου. Ιδιαίτερη στιγμή θα είναι το Αφιέρωμα-Βράβευση του Γιώργου Κουτούζη, του πρωταγωνιστή της ταινίας «Ευδοκία» του μεγάλου μας σκηνοθέτη Αλέξη Δαμιανού. Τα Αφιερώματα και και Workshops θα διεξαχθούν στο Θέατρο Κυψέλης (STUDIO) και στο Θέατρο L.A Theater (Πρώην θέατρο Ράγες).

 

Την πολιτιστική κίνηση «Visual Journeys» Νο2, εικαστική έκθεση με αναφορά στον κινηματογράφο και καλλιτέχνες προερχόμενους από τους χώρους της ζωγραφικής, της γλυπτικής και της φωτογραφίας, θα φιλοξενήσει ο ανακαινισμένος εκθεσιακός χώρος της Αλκυονίδας με τους Βαρβάρα Σπυρούλη, Μαρία Λιτσοπούλου, Μαρία Οικονόμου, Κωστή Καπελώνη, Ηρα Σαραντάκη, Γιάννη Κλάδο, Δημήτρη Ψωμοδότη, Falah Ghati.

 

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας αποτέλεσε, από το ξεκίνημα του, ένα σημείο συνάντησης Τεχνών και Θεατών από όλες τις χώρες. Ταυτόχρονα πέτυχε μια ευθυγράμμιση της σύγχρονης κινηματογραφικής πραγματικότητας στην Ελλάδα με τις μεγάλες εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο ως προς τον Κινηματογράφο, ο οποίος σταθερά βαδίζει προς την Ψηφιακή του Εποχή, έτσι το Φεστιβάλ  χαρακτηρίστηκε πρωτοποριακό, καθώς ανέτρεψε το σύνηθες να φτάνουν στη χώρα μας οι διεθνείς εξελίξεις με αρκετά χρόνια καθυστέρηση και γι’ αυτό βρήκε αμέσως μεγάλη και απρόσμενη ανταπόκριση από τη Διεθνή Κινηματογραφική πραγματικότητα.
Ο Ψηφιακός Κινηματογράφος έχει δημιουργήσει μια χωρίς προηγούμενο τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του σινεμά, της τηλεόρασης και του internet. Η εργονομία και η διαθεσιμότητα των ψηφιακών κινηματογραφικών μηχανών και οι ανεξάντλητες δυνατότητες του ψηφιακού μοντάζ, δίνουν στον σύγχρονο κινηματογραφιστή δυνατότητες παραδοσιακά απρόσιτες και δημιουργούν μια ζωντανή κοινότητα από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που ενδιαφέρονται για τον κινηματογράφο, ο οποίος συνεχίζει να συγκεντρώνει τα βλέμματα και να επηρεάζει τις άλλες τέχνες, που δανείζονται από αυτόν εργαλεία, τεχνολογία, οπτική και δημιουργούν νέα είδη.

 

Παραγωγή-Διοργάνωση

Εταιρεία ΚΟΥΙΝΤΑ

www.kouinta-production.gr

 

Σε συνεργασία:

Tickets Tickets Culture Company http://tickets.koyinta.gr/

L.A. Theater www.latheater.gr

 

Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας

WEB:www.aidff.com

WEB:www.shortfilmfestival.gr

 

TRAILER:   4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας AIDFF

———————————————–

​3​)IDA ΔΕΥΤ–ΤΡΙ—ΤΕΤ​ στις 21.30 στον Κινηματογράφο ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Τηλ.210 8220008210 8220023 , 210-8220076

Στοιχεία ταινίας: 

Σκηνοθεσία: Pawel Pawlikowski

Σενάριο: Rebecca Lenkiewicz, Pawel Pawlikowski

Παίζουν: Agata Kulesza, Agata Trzebuchowska, Joanna Kulig

Διάρκεια: 80 λεπτά

Χώρα: Πολωνία


ψηΠολωνία 1962. Η Anna, μια ορφανή μαθητευόμενη καλόγρια μεγαλώνει στο μοναστήρι. Όταν πια έχει έρθει ο καιρός να ορκιστεί καλόγρια, η Ηγουμένη την ενημερώνει ότι πρώτα θα πρέπει να συναντήσει το μόνο εν ζωή συγγενικό της πρόσωπο, την θεία της Wanda. Η αδερφή της μητέρας της, η οποία είναι εκ διαμέτρου αντίθετη από την ίδια, της αποκαλύπτει ότι είναι Εβραία και ότι το πραγματικό της όνομα είναι Ida. Οι δύο γυναίκες ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας για την οικογένειά τους, με σκοπό να ανακαλύψουν ποιες είναι και που ανήκουν πραγματικά.Ηταινία

Ο Pawel Pawlikowski επιστρέφει στην πατρίδα του την Πολωνία για πρώτη φορά στην καριέρα του για να καταπιαστεί με κάποια από τα πιο επίμαχα ζητήματα στην ιστορία της χώρας του – το τι έγινε μεταξύ Πολωνών Καθολικών και Εβραίων κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Η IDA πραγματεύεται το θέμα της προσωπικής ταυτότητας και των κοινωνικοπολιτικών συνθηκών που συχνά τη διαμορφώνουν.

Ο Pawlikowski, ο οποίος έγινε γνωστός αρχικά στην Αγγλία με ταινίες όπως Last Resort και My Summer of Love, δημιούργησε με λιτότητα μία από τις πιο δυνατές και συγκινητικές ταινίες της χρονιάς, η οποία έχει κάνει ήδη μεγάλη εμπορική επιτυχία σε Γαλλία, Αγγλία και Αμερική.

Ο σκηνοθέτης επιλέγει να γυρίσει την ταινία σε άσπρο και μαύρο και σε 1.37:1 – το σχεδόν τετράγωνο κάδρο του κλασσικού κινηματογράφου και μας μεταφέρει στην Πολωνία του 60.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη:

H IDA είναι μια ταινία για την ταυτότητα, την οικογένεια, την πίστη, την ενοχή, τον σοσιαλισμό και τη μουσική. Ήθελα να κάνω μια ταινία για την ιστορία, η οποία δεν θα ήταν ιστορική. Μια ηθική, αλλά όχι διδακτική ταινία. Ήθελα να πω μια ιστορία στην οποία ο καθένας «έχει τους λόγους του», μια ιστορία πιο κοντά στην ποίηση παρά στην αφήγηση. Περισσότερο απ’ όλα όμως, ήθελα να αποστασιοποιηθώ από τη συνήθη ρητορική του Πολωνικού Κινηματογράφου. Η Πολωνία στην IDA παρουσιάζεται από έναν ‘αουτσάιντερ’, φιλτραρισμένη μέσα από τη προσωπική μνήμη και το συναίσθημα, τους ήχους και τις εικόνες της παιδικής ηλικίας…

IDA TRAILER

———————————————–

 

​4​)ΤΟ​ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ​ ΔΕΥΤΕΡΑ–ΤΡΙΤΗ  στις 23.00 στον Κινηματογράφο ΑΛΚΥΟΝΙΣ  new star art cinema

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Τηλ.210 8220008210 8220023 , 210-8220076

 

Στοιχεία ταινίας:

Σκηνοθεσία: Paolo Virzi

Σενάριο: Stephen Amidon (novel), Paolo Virzi (σενάριο)

Παίζουν: Valeria Golino, Valeria Bruni Tedeschi, Fabrizio Bentivoglio.

Διάρκεια: 110’

 

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Σύνοψη: Ιταλία, Μιλάνο. Ένα τζιπ τρακάρει έναν ποδηλάτη μια νύχτα πριν την Παραμονή των Χριστουγέννων. Τι συνέβη εκείνο το βράδυ; Πώς αυτό το ατύχημα συνδέει και παράλληλα ανατρέπει τη ζωή των δύο οικογενειών Μπερνάσκι και Οσόλα που βρίσκονται στα όρια της χρεωκοπίας;

Για την ταινία:

Βασισμένο στο bestseller “Human Capital” του Stephen Amidon

Η τελευταία ταινία του Paolo Virzi χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια, το καθένα από τα οποία προσεγγίζει την ιστορία από διαφορετική οπτική γωνία, βασιζόμενο σε διαφορετικό χαρακτήρα.

 

Συμμετοχές / Βραβεία:

Έξι Βραβεία (Καλύτερης ταινίας, Καλύτερου Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β΄ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού Ρόλου και Μοντάζ), στα Ιταλικά David di Donatello 2014

το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Trailer

 

———————————————–

ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ του ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΣΟΚΟΥΡΩΦ «Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»

 

FAUST Ο ΗΛΙΟΣ ΤΑΥΡΟΣ ΜΟΛΩΧ ΧΙΤΛΕΡ, ΛΕΝΙΝ, ΧΙΡΟΧΙΤΟ Και η μυθική μορφή του ΦΑΟΥΣΤ 4 ΠΟΡΤΡΕΤΑ

4 ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΕΣ ΠΟΥ ΣΦΡΑΓΙΣΑΝ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΙΡΑ 4 ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΕΣ, ΛΥΡΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΥ SOKUROV Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΜΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

 

«Κάνω ταινίες για ανθρώπους που ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους. Δείχνουν να κατέχουν την υπέρτατη εξουσία. Όμως, η ανθρώπινη αδυναμία και τα πάθη, τους επηρεάζουν περισσότερο από την θέση τους και τις περιστάσεις. Οι ανθρώπινες ποιότητες κι ο χαρακτήρας είναι πιο δυνατά οποιαδήποτε ιστορική συγκυρία.»

Alexander Sokurov

 

5)ΜΟΛΩΧ 

ΠΕΜΠΤΗ και ΔΕΥΤΕΡΑ 22.00 στον Κινηματογράφο STUDIO  new star art cinema

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Τηλ 210-8640054

 
Βραβείο σεναρίου Φεστιβάλ Καννών 1999

 

ΜΟΛΩΧ

(MOLOCH)

 

Η αρχή της τετραλογίας,

για την πιο τρομακτική φυσιογνωμία του 20ου αιώνα:

τον ΧΙΤΛΕΡ

 

Ο πατέρας μιας ολοκληρωτικής καταστροφής

Ένας δαίμονας με ανθρώπινη μορφή

 

“Ο Σοκούροφ σπάει τους κανόνες σε κάθε επίπεδο,

οι δημιουργίες του είναι απρόσμενα γοητευτικές”

Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

 

“Δεν έχετε ξαναδεί τίποτα παρόμοιο”

The Guardian

 

Ιστορικό, Ρωσία/Γερμανία/Ιαπωνία/Ιταλία/Γαλλία, 1999, 108’

Σκηνοθεσία: Alexander Sokurov, Σενάριο: Yuri Arabov, Marina Koreneva, Πρωταγωνιστούν: Yelena Rufanova, Leonid Mozgovoy, Leonid Sokol

 

ΣΥΝΟΨΗ

Ψηλά, στις Άλπεις, ένα επιβλητικό, απρόσιτο σπίτι, στεγάζει τον άνθρωπο που κρατά την Εξουσία. Μια εξουσία που προκάλεσε ανείπωτες καταστροφές, αμέτρητες εκατόμβες. Πρόκειται για το Kleistenhaus, το ησυχαστήριο του Αφόλφου Χίτλερ. Ο Φύρερ, μαζί με την ερωμένη του Εύα Μπράουν, το ζεύγος Γκαίμπελς, τον Μάρτιν Μπόρμαν και άλλους επιφανείς Ναζί συνεργάτες του, περνάει μια ήσυχη μέρα. Ο μεγάλος Αλεξάντερ Σοκούροφ,  τολμά για πρώτη φορά στην ιστορία του σινεμά, να παρουσιάσει τον Χίτλερ ως απλό άνθρωπο στην καθημερινότητά του, δημιουργώντας  μια  συγκλονιστική παραβολή για την εξουσία και τους υπηρέτες της.

«Δεν είναι μονάχα ο Ναζισμός που προϋποθέτει την προθυμία να θυσιάσεις τα πάντα για τις φιλοδοξίες του ενός. Δεν είναι μονάχα ο Ναζισμός ο οποίος αναζητά να εξαλείψει το φόβο του θανάτου θυσιάζοντας τις ζωές των άλλων. Υπό αυτή την έννοια, οποιαδήποτε εξουσία μπορεί να γίνει ένας Μολόχ.» Alexander Sokurov

 

 

———————————————–

6)ΦΑΟΥΣΤ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και ΤΡΙΤΗ 22.00 Χρυσό Λιοντάρι-Φεστιβάλ Βενετίας 2011 Στον Κινηματογράφο STUDIO  new star art cinema

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Τηλ 210-8640054

FAUST

 

Βασισμένο στο ομώνυμο έπος του JOHANN WOLFGANG GOETHE

 

Η τελευταία ταινία από την τετραλογία «Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»

 

«Έπος απίστευτης ομορφιάς, σκηνές που σου κόβουν πραγματικά την ανάσα»

indiewire.

 

Ένας τραγικός ήρωας, πληρώνει το μεγαλύτερο τίμημα που έγινε ποτέ…

 

 

Δράμα, Ρωσία, 2011, 134’

Σκηνοθεσία: ALEXANDER SOKUROV

Σενάριο: ALEXANDER SOKUROV, MARINA KORENEVA, YURI ARABOV, από το βιβλίο του JOHANN WOLFGANG GOETHE, Πρωταγωνιστούν: HANNA SCHYGULLA, JOHANNES ZEILER, GEORG FRIEDRICH, ANTON ADASINSKY

 

ΣΥΝΟΨΗ

Το FAUST αποτελεί ελεύθερη απόδοση του πρώτου (και πιο διάσημου) μέρους του έπους του Γκαίτε, ενώ το σενάριο υπογράφει ο Γιούρι Άραμπς. Δεν πρόκειται για μια απλή κινηματογραφική διασκευή του μυθικού αυτού ποιήματος, αλλά για μία ανατρεπτική ερμηνεία του από τον Σοκούροφ. Είναι μάλλον μία φιλοσοφική μελέτη των θεμάτων της τραγωδίας του. Αλήθεια, στην ταινία του Σοκούροφ ο διάβολος Μεφιστοφελής δεν παρουσιάζεται ως μυθολογικό, αλλά ως ζωντανό πρόσωπο – ενεχυροδανειστής. Υπάρχει ο Θεός. Υπάρχει και ο άνθρωπος. Ο διάβολος δε είναι  θεατρική επινόηση,- θεωρεί ο σκηνοθέτης της ταινίας. Ο Φάουστ του είναι ένας οραματιστής επιστήμονας του 19ου αιώνα, ένας επαναστάτης, ένας άνθρωπος του πνεύματος. Παραμένει όμως «άνθρωπος» και για αυτό κουβαλά τις αδυναμίες της σάρκας: φιλοδοξία, απληστία, πόθο. Σύμφωνα με την ερμηνεία του Σοκούροφ, ο Δρ. Φάουστ συντάσσεται με το διάβολο γιατί έχει κουραστεί να μάχεται την Εκκλησία, η οποία κλείνει συνεχώς το στόμα της επιστήμης και εμποδίζει το έργο των ερευνητών. Ο Φάουστ κλείνει τη συμφωνία του με τον Άρχοντα του Σκότους, με την ελπίδα ενός πραγματικού Διαφωτισμού! Ο Σοκούροφ έχει πλάσει ένα φιλοσοφικό σύμπαν όπου κινηματογραφικές εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς προσθέτουν την αλληγορική τους διάσταση στο διάλογο ανάμεσα στα φυσικά, θνητά μας όρια και το αχαλίνωτο μας πνεύμα.

———————————————–

7) ΗΛΙΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 22.ΟΟ στον Κινηματογράφο STUDIO  new star art cinema

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Τηλ 210-8640054

Επίσημη συμμετοχή φεστιβάλ Βερολίνου 2005

 

Ο ΗΛΙΟΣ

(THE SUN)

 

Μια εκθαμβωτικά διαισθητική σπουδή πάνω στον αυτοκράτορα ΧΙΡΟΧΙΤΟ

 

Το τρίτο κεφάλαιο της τετραλογίας

 

“Ασύγκριτη σοβαρότητα και μεγαλείο” – The Guardian

 

“Ένα εκπληκτικά εκκεντρικό και συναρπαστικό φιλμ” – New York Times

 

Μια υπερβατική ματιά στην Ιστορία. Μια μοναδική αισθητική εμπειρία.

 

 

Ιστορική, Ρωσία, 2005, 110’

Σκηνοθεσία: Alexander Sokurov, Σενάριο: Yuri Arabov, Jeremy Noble, Πρωταγωνιστούν: Issei Ogata, Robert Dawson, Kaori Momoi

 

 

ΣΥΝΟΨΗ

Μια εκπληκτική σπουδή πάνω στον αυτοκράτορα Χιροχίτο και την πτώση του, στην μετά Χιροσίμα και το Ναγκασάκι περίοδο, καθώς υποχρεώνεται από τον Στρατηγό ΜακΆρθουρ να κάνει μια αδιανόητα εξευτελιστική αυτοκριτική. Δίπλα στον αυτοκράτορα βρίσκονται δύο άτομα που τον συνοδεύουν: ο καμαριέρης κι ο γέρος υπηρέτης. Με τη βοήθειά τους, καθίσταται δυνατή η λεπτομερής παρακολούθηση της καθημερινής ζωής των ηρώων.

Ο Χιροχίτο είναι προσωπικότητα απρόβλεπτη, ζωντανή. Από τις σημαντικές πολιτικές προσωπικότητες του περασμένου αιώνα είναι ο μόνος, ο οποίος, όντας μάρτυρας των σπουδαιότερων γεγονότων του 20ου αιώνα, τελικά επέζησε. Ο Χίτλερ τερμάτισε τη ζωή του ως αυτόχειρας, ο Μουσολίνι εκτελέστηκε, ενώ ο Χιροχίτο ούτε καν δικάστηκε. Βυθίστηκε στη δίνη ιστορικών γεγονότων τα οποία πρακτικά πέρασαν απαρατήρητα. Τα συμβάντα του 1945 στο Τόκιο αποτελούν ένα τεράστιο μάθημα για την εποχή μας: πώς ήταν δυνατό για το Χιροχίτο και τον Μακάρθουρ να βρουν τη φόρμουλα της λύσης ενός πολυπλοκότατου προβλήματος και να διατηρήσουν στη ζωή τεράστιο αριθμό ανθρώπων.

«Ο Χιροχίτο πρόσθεσε άλλο ένα χρώμα στην εικόνα του κόσμου που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε, να απεικονίσουμε. Είναι μια άλλη πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα την οποία είναι αδύνατον να κατανοήσουμε απολύτως. Ο χαρακτήρας είναι το συστατικό. Ο χαρακτήρας είναι ένα ανεξάντλητο καλλιτεχνικό υποκείμενο.» Alexander Sokurov

 

———————————————–

8)ΤΑΥΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 22.00 στον Κινηματογράφο STUDIO  new star art cinema

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Τηλ 210-8640054

Υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα Φεστιβάλ Καννών 2001

 

ΤΑΥΡΟΣ

TAURUS

 

Μια σπουδή πάνω στην απόλυτη Ρώσικη φυσιογνωμία: τον ΛΕΝΙΝ

 

Το δεύτερο μέρος της τετραλογίας

 

Δύο μέρες από τη ζωή του Λένιν!

Δύο μέρες από τον άνθρωπο και ηγέτη.

 

Μια λυρική ματιά στις τελευταίες μέρες

του ανθρώπου που άλλαξε την πορεία της ιστορίας!

 

Ιστορική, Ρωσία, 2001, 94’

Σκηνοθεσία: Alexander Sokurov, Σενάριο: Yuri Arabov, Πρωταγωνιστούν: Leonid Mozgovoy, Mariya Kuznetsova, Sergei Razhuk

 

ΣΥΝΟΨΗ

Ο «Ταύρος», το δεύτερο μέρος της τετραλογίας για τη φύση της εξουσίας, μιλά για τον Λένιν, τη μορφή που σημάδεψε όσο καμιά άλλη την ιστορία της πατρίδας του. Στην ταινία περνάμε κάποιες στιγμές με τον Λένιν, τον τελευταίο καιρό της ζωής του, όταν ήταν άρρωστος και βρισκόταν στην εξοχή. Νιώθει ανήμπορος, και ο περίγυρος του, το προσωπικό του, τον θεωρούν τώρα ξεπεσμένο. Η γυναίκα του προσπαθεί να συγκρατήσει τις εκρήξεις οργής του και ο ίδιος νιώθει ξεκομμένος από όλα όσα παλαιότερα κυβερνούσε, καθώς δεν έχει ούτε τηλέφωνο, ούτε ταχυδρομείο, ενώ τον επισκέπτονται συχνά γιατροί αλλά και ο Στάλιν…

«Ο ΤΑΥΡΟΣ είναι η δεύτερη ταινία στην τετραλογία που έχω σχεδιάσει για άντρες εξουσίας του 20ου αιώνα. Η τραγωδία που συνέβη στη Ρωσία και με τη Ρωσία, τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία και τα γεγονότα που συνιστούν τη λογική της εξέλιξη, βρίσκονται έξω από τα όρια του θέματός μας. Ο πυρήνας του θέματος είναι ο συγγραφέας, ο συνθέτης και ο κύριος οργανωτής αυτής της καταστροφής, σε μια από τις πιο δραματικές στιγμές της ζωής του…» Alexander Sokurov

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *