Connect with us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ανοίγουμε δρόμο στα χιόνια με το Fullback!

Avatar

Δημοσιεύτηκε

στις

Είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε μια πρωινή βόλτα στα χιονισμένα οροπέδια του Μαινάλου


Ο δρόμος στρωμένος με απάτητο φρέσκο χιόνι, που κάλυπτε τα πάντα, δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό. Βέβαια το φρέσκο χιόνι στο δασικό δρόμο, δε σου επιτρέπει να έχεις ξεκάθαρη εικόνα, για λακκούβες, χαντάκια, νεροφαγώματα, πάγο ή άλλες κακοτοπιές.

Στα χέρια μας το ολοκαίνουργιο Fiat FullBack. Η συγκεκριμένη κατηγορία των Pick up γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια καθότι έχει συντελεστεί μια σημαντική μεταστροφή. Από αγροτικά μηχανήματα με καρότσα έχουν εξελιχθεί σε ικανά off road οχήματα, με πολυτελή εσωτερικό, 4 πόρτες θέσεις για 5 επιβάτες, δερμάτινο σαλόνι, navi, όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και αξιοπρεπή πορεία στην άσφαλτο σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό δρόμο με στροφές. Εκπρόσωποι της κατηγορίας, το Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, VW Amarok, Ford Ranger και άλλα.

Το Fiat Fullback είναι το έτερο ήμισυ του Mitsubishi L200. Πρόκειται για μια συνεργασία ανάμεσα στις δυο εταιρείες με τη FIAT να προσθέτει την δική της αισθητική πινελιά ειδικά στο εμπρός μέρος. Από το πλάι και πίσω το αυτοκίνητο δεν έχει σημαντικές αλλαγές, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν μικρές λεπτομέρειες όπου οι Ιταλοί έχουν βάλει την πινελιά τους, όπως π.χ. η κάλυψη των καλωδίων πίσω από τον καθρέπτη. Θα μπορούσε το Fullback να φέρει το λογισμικό της FIAT, U Connect όσον αφορά στην οθόνη multimedia.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα εξαιρετικά ικανό όχημα off road. Mε υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 2.4lt/181PS και το κυριότερο 44kgm ροπής σχεδόν από το ρελαντί. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η πλούσια 4πορτη έκδοση Double Cab με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης με κεντρικό διαφορικό Torsen. To Fullback είναι κατά βάση πισωκίνητο και ο οδηγός μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη μπορεί να στείλει την κίνηση και εμπρός (4Η), να κλειδώσει το κεντρικό διαφορικό(4ΗLc) ή να επιλέξει υποπολλαπλασιασμό σχέσεων (4LLc). Στο Fullback που οδηγούσαμε δεν υπήρχε η δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού μια δυνατότητα που προσφέρεται στον έξτρα εξοπλισμό. Το σύστημα τετρακίνησης προέρχεται από το Pajero

Ανάβαση με τετρακίνηση και κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό Torsen. Θερμοκρασία στους – 4 βαθμούς Κελσίου στα 1640m υψόμετρο.

Η ανάρτηση έχει διπλά ψαλίδια εμπρός και φύλα σούστας πίσω. Χωρίς φορτίο αναπηδάει λίγο σε ακραίες ανομοιομορφίες, υπό φορτίο (σ.σ: μπορεί να μεταφέρει 1000kg, ή να ρυμουλκήσει 3000kg) η άνεση είναι εξαιρετική. Το Double Cub έχει μήκος 5.28m, βάρος 1900kg, γωνία προσέγγισης 30 μοίρες, ράμπας 24 μοίρες και διαφυγής 22 μοίρες.

Για άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι το αυτοκίνητο διαθέτει cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ABS με EBD, ΕSP, Hill Holder αλλά και σύστημα Bluetooth για σύνδεση κινητού και θύρα USB. Πιθανόν το σύστημα Start/Stop να δημιουργεί προβλήματα σε δύσκολες καταστάσεις μεταφοράς φορτίου αλλά και σε απαιτητικό off road όπως αυτό που αντιμετωπίσαμε σήμερα στο Μαίναλο.

https://youtu.be/rKhmPSLEeiE

Ξεκινήσαμε λοιπόν από την πλατεία του Λεβιδίου με πορεία προς τη Δύση και το οροπέδιο της Κάπελης. Το χιόνι είχε ύψος από 10 – 30cm ανάλογα το σημείο και δυο επίπεδα. Κάτω, κάτω υπήρχε το παγωμένο χιόνι της χθεσινής μέρας και από πάνω το φρέσκο της νύχτας. Ακόμη πιο κάτω το τεραίν ήταν λασπωμένο και όλα αυτά δημιουργούσαν ένα τριπλό επίπεδο ολίσθησης με ανομοιόμορφη συμπεριφορά. Ξεκινήσαμε με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς αφήνοντας την διαδρομή της ανάρτησης, το βάρος του αυτοκινήτου και τα ελαστικά μεικτών συνθηκών Μ+S να εξασφαλίσουν πρόσφυση. Στην πρώτη ανηφόρα χρειάστηκε η τετρακίνηση ενώ πολύ σύντομα κλειδώσαμε και το κεντρικό διαφορικό.

Φτάσαμε μέχρι το οροπέδιο της Κάπελης και κάναμε αναστροφή. Στην κατηφόρα δεν μπορούσαμε να φρενάρουμε γιατί γλιστρούσε πολύ το παγωμένο έδαφος. Οπότε επιλέξαμε υποπολλαπλασιασμό σχέσεων, και με 2η σχέση στο κιβώτιο κατεβήκαμε αφήνοντας την πέδη του κινητήρα να κρατά το βαρύ όχημα στην παγωμένη κατηφόρα. Ολοκληρώσαμε χωρίς δράμα αυτή τη βόλτα και ετοιμαζόμαστε για την επόμενη πρόκληση με το Full Back. Μείνετε συντονισμένοι!

(*) Full Back είναι ο παίκτης all around, ο λίμπερο, αυτός που τα καταφέρνει καλά σε όλες τις δουλειές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 2.4lt Fiat FullBack
Κινητήρας (c.c.): 2440
Ισχύς(ps/rpm): 181/3.500
Ροπή (kgm/rpm): 43.8/2.500
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς, υποπολλαπλασιαμός σχέσεων
Κιβώτιο: Xειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Πλήρης κύκλος στροφής: 5.9 m
Μεικτή κατανάλωση: 8,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 193 gr/km
Βάρος: 1895 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.280/1.785/1.775 mm
Φορτίο: Έως 3000kg
Τιμή: Από 30.000 ευρώ

protothema.gr

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *