Connect with us

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Απίστευτοι αγώνες ταχύτητας με τρακτέρ!!

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι αγώνες αυτοί ξεκίνησαν το 2002 και διοργανώνονται αδιάλειπτα κάθε χρόνο με μεγάλη επιτυχία


Μία πολύ μεγάλη διοργάνωση λαμβάνει χώρα στην περιοχή του Ροστόφ (είναι μια παραποτάμια πόλη στη βορειοανατολική άκρη της Μαύρης Θάλασσας) με την επωνυμία Bizon Truck Show.

Η περιοχή αυτή είναι ως επί το πλείστον αγροτική. Έχει έκταση 100 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιομέτρα εκ των οποίων το 1/3 είναι καλλιεργήσημο. Ο πληθυσμός της είναι 4.300.000 κυρίως αγρότες. Το 2017 δε, η περιοχή αυτή αναδείχθηκε πρώτη σε παραγωγή σιτηρών σε όλη τη ρωσική επικράτεια με παραγωγή πάνω από 12 εκατομμύρια τόνους σιτηρών. Έτσι λοιπόν σε μία τέτοια καθαρά αγροτική περιοχή υπάρχουν χιλιάδες αγροτικά μηχανήματα που δεν χρησιμοποιούνται μόνο για δουλειά αλλά και για διασκέδαση.

Ο μοναδικός αγώνας ο οποίος διεξάγεται στην Ρωσία και αφορά τους γεωργικούς ελκυστήρες διοργανώνεται από την εταιρεία Bizon ‘’ Бизон ‘’. Η εταιρεία παρέχει εγχώρια και εισαγόμενα γεωργικά μηχανήματα, ανταλλακτικά αλλά λειτουργεί και ως σημείο εξυπηρέτησης και σέρβις των μηχανημάτων. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει είδη 27 υποκαταστήματα και εξυπηρετεί πάνω από 15 χιλιάδες αγροκτήματα. Συνεργάζεται με 200 εργοστάσια κατασκευής μηχανημάτων και είναι βραβευμένο από την κυβέρνηση της Ρωσίας με βραβείο ποιότητας.

Στην οργάνωση του σόου συμμετέχουν όλοι οι υπάλληλοι του κεντρικού καταστήματος Bizon ‘’ Бизон ‘’ τα οποία ξεπερνάνε και τα 500 άτομα. Η ιδέα για τους αγώνες με τρακτέρ γεννήθηκε από τον έμπειρο οδηγό αγωνιστικών αυτοκινήτων Σεργκέϊ Σουχόβενκ σε μια διασταύρωση. Ένας πιλότος με εμπειρία και νικητής του Παγκόσμιου Κυπέλλου σε αγώνες ράλι, σκέφτηκε ότι αν τα φορτηγά αλλά όπως και τα SUV μπορούν και ανταγωνίζονται, τι κάνει τους γεωργικούς ελκυστήρες να είναι χειρότεροι; Με μια μέση ταχύτητα 40 χλμ/ώρα οι τροχοί μπορούν να επιταχυνθούν μέχρι και 90 χλμ/ώρα, και όπως επισημάνουν οι οδηγοί αυτό δεν είναι και το όριο.

Το agrotes.eu επικοινώνησε με την οργανωτική επιτροπή του event για να πάρει περισσότερες πληροφορίες.ο κύριος Βίκτωρ Ντεμιντόφ, εκπρόσωπος τύπου της της εταιρείας Bizon που ευγενικά παραχώρησε στην συνεγράτιδα μας Ιουλία Χατζηγιαννίδου, απόφοιτο ΤΕΙ γεωργικών μηχανημάτων και αρδεύσων, μία εκτενή συνέντευξη και μας κατατόπισε πλήρως για το μεγάλο αυτό αθλητικό γεγονός. Μας δήλωσε λοιπόν πως σκοπός του τουρνουά είναι όχι μόνο η ψυχαγωγία οδηγών και θεατών αλλά και ο σεβασμός στο αγροτικό επάγγελμα, καθώς επίσης και η προσέλκυση των νέων σ’ αυτό. Οι ομάδες που συμμετέχουν είναι πολύ καλά οργανωμένες και ανήκουν είτε σε ιδιώτες είτε σε αντιπροσώπους γεωργικών μηχανημάτων.

Οι πιλότοι αποσκοπούν όχι μόνο στην βελτίωση των οδηγικών τους ικανοτήτων αλλά και τη βελτίωση της δουλειάς τους γενικότερα γιατί πρέπει οπωσδήποτε να είναι κάτοχοι αγροτικού μηχανήματος και φυσικά κρατικού διπλώματος για το μηχάνημα αυτό. Όλα τα τρακτέρ που συμμετέχουν είναι Belarus με κινητήρες έως 5 λίτρα, υπάρχουν όπως μας τόνισε ο κ κύριος Ντεμιντοφ αυστηρές προδιαγραφές όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας (roll bar, ενισχυμένα φρένα, ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, καθίσματα Bucket, πυρίμαχες στολές για τους οδηγούς και φυσικά πιστοποιημένα κράνη).

Ορισμένοι για παράδειγμα δυναμώνουν τους κινητήρες των μηχανημάτων τοποθετώντας υπερσυμπιεστές αλλά και συστήματα ψύξεως του αέρα εισαγωγής, ‘’φοράνε’’ αντλίες καυσίμου υψηλής πίεσης, διαλέγουν συστήματα ψεκασμού και αναμιγνύουν καύσιμα σε μια ορισμένη αναλογία με την αεροπορική κηροζίνη. Σημαντικές αλλαγές αλλά και παρεμβολές μπορούν να γίνουν στο κιβώτιο των ταχυτήτων αλλά και σε άλλα μέρη του τρακτέρ. Η κάθε ομάδα έχει τα δικά της μυστικά , τα οποία δεν αποκαλύπτονται συχνά στις σκληρές και αντίξοες συνθήκες του σκληρού ανταγωνισμού.

Πριν τον αγώνα γίνεται τεχνικός έλεγχος σε όλα τα μηχανήματα και αν κάποια ομάδα δεν πληροί τις προδιαγραφές αυτές αποκλείεται αμέσως από την διοργάνωση, οι οδηγοί δε ασφαλίζονται με το ποσό του ενός εκατομμυρίου Ρουβλίων (13.500 ευρώ).

Τώρα όσον αφορά την ισχύ των κινητήρων και τα συστήματα μετάδοσης αυτά είναι ελεύθερα και αφήνονται στην εφευρετικότητα και τη φαντασία των μηχανικών. Η διαδρομή είναι χωμάτινη με μήκος 15 χιλιόμετρα, χωρίζεται σε έξι προκριματικά και δύο τελικά στάδια. Στη γραμμή εκκίνησης οι χειριστές ξεκινάνε σε ζεύγη, τριάδες ή τετράδες με την πιο μακρινή απόσταση να φτάνει τα 2 χιλιόμετρα για κάθε ζεύγος. Ωστόσο η απόσταση αυτή δεν είναι εύκολη γιατί περιέχει πολλά εμπόδια με κλειστές στροφές, λίμνες με νερό καθώς και περιοχές υψηλής ταχύτητας με κύριο στόχο να μπορέσουν όλοι να δείξουν τις καλύτερες ικανότητές τους. Η ατρόμητη θέληση για τη νίκη ανταμείβεται με πολύτιμα δώρα όπως καινούργια τρακτέρ που δίνονται στους νικητές της πρώτης, δεύτερης και τρίτης θέσης η τέταρτη θέση παίρνει ένα άροτρο ως έπαθλο.

Δύο από τους πρωταγωνιστές των αγώνων είναιο Αλέξανδρος Γκρέτσιν ο οποίος πήρε φέτος για 4η φορά μέρος στους αγώνες και κέρδισε την 2η θέση ενώ παράλληλα υπηρετεί και στον στρατό, και ο Γιούρι Αρχιπτσεφ ο οποίος είναι αγρότης και έχει πάνω από 24 χρόνια στον χειρισμό τρακτέρ ο οποίος φέτος είναι η 8η φορά που λαμβάνει μέρος στους αγώνες και το 2017 ήταν ο πρωταθλητής.

Τα κύρια βραβεία δίνονται από την κυβέρνηση της Ρωσίας αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο της περιοχής του Ροστόβ. Θα ήταν πολύ ωραίο να ξεκινούσε μια τέτοια προσπάθεια και στην χώρα μας ακόμα και με συνεργασία με την οργανωτική επιτροπή του Bizon Truck Show με την καθοδήγηση και τις συμβουλές τους.

Παρακολουθήστε το βίντεο που ακολουθεί με τα κατορθώματα των ατρόμητων πιλότων – αγροτών:

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

44% κάτω η παραγωγή ελαιόλαδου στην Ισπανία

Δημοσιεύτηκε

στις

Τη χαμηλότερη παραγωγή ελαιολάδου της τελευταίας πενταετίας εκτιμάται πως θα έχει φέτος η Ισπανία


Σύμφωνα με το συμβούλιο του κλάδου του ελαιολάδου των αγροτικών συνεταιρισμών της Ανδαλουσίας η συνολική παραγωγή της χώρας αναμένεται μειωμένη κατά 44%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1 εκατ. τόνους, η χαμηλότερη παραγωγή μετά το 2014-2015, ενώ πέρσι η χώρα παρήγαγε 1,77 εκατ. τόνους, περισσότερο κατά 43% σε σύγκριση με το 2017-2018.

Σε ορισμένες περιοχές, μάλιστα, η μείωση φέτος μπορεί να φτάσει μέχρι και 80%. Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Νέων Γεωργών και Κτηνοτρόφων της Asaja Jaen ανέφερε στη συνάντηση των αγροτικών συνεταιρισμών ελαιολάδου: «όλες οι ενδείξεις οδηγούν σε μικρότερη συγκομιδή, κυρίως λόγω της έλλειψης βροχοπτώσεων».

Το συμβούλιο του κλάδου του ελαιολάδου αποδίδει στην πολύ ζεστή και ξηρή –άνοιξη την πλέον του αναμενόμενου– μείωση της παραγωγής, διατηρεί, ωστόσο μια επιφύλαξη ότι μπορεί το κλίμα να αντιστραφεί εάν ευνοήσουν οι καιρικές συνθήκες το υπόλοιπο του καλοκαιρού και στη διάρκεια του φθινοπώρου.

Η επαρχία του Toledo, νοτιοδυτικά της Μαδρίτης, δείχνει να έχει πληγεί καίρια από τις αντίξοες για τα ελαιόδεντρα καιρικές συνθήκες και εκτιμάται ότι το ποσοστό της μείωσης της παραγωγής ελαιολάδου θα φτάσει το 80%. Συνολικά οι περιοχές της Extramadura και Castilla-La Mancha, που είναι η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερες παραγωγοί περιοχές στην Ισπανία, περιμένουν, επίσης, μεγάλα ποσοστά μείωσης φέτος.

Η Ανδαλουσία, η πρώτη σε ποσότητες παραγόμενου ελαιολάδου περιοχή της χώρας αναμένει μείωση της τάξης του 48%. Οι παραγωγοί υπολογίζουν ότι θα παράξουν περίπου 760.000 τόνους. 

Πάντως, όπως αναφέρεται στη διεθνή ιστοσελίδα Olive Oil Times, οι προβλέψεις για την εξέλιξη του καιρού το υπόλοιπο καλοκαίρι, καθώς και τις αρχές του φθινοπώρου, στην Ισπανία δείχνουν ότι θα υπάρξει ζέστη και ξηρασία. Ωστόσο, το σκηνικό μπορεί να αλλάξει τον Οκτώβριο, όταν οι υγρές μάζες από τον Ατλαντικό φτάσουν στη ιβηρική χερσόνησο και δεν αποκλείεται να φέρουν μεγάλες ποσότητες βροχής. Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, καμία από αυτές τις καιρικές προβλέψεις δεν πρόκειται να αλλάξει και πολύ τις εκτιμήσεις σε σχέση με την παραγωγή. Όπως επισημαίνεται, οι ελιές μπορεί να ωφελούνται από τα μακριά και ζεστά καλοκαίρια, αλλά η ποιότητα του ελαιολάδου αραιώνεται εάν πέσει πολλή βροχή λίγο πριν τη συγκομιδή.

Ας καταγραφεί, πάντως, ότι ορισμένα μέσα από τον ισπανικό Τύπο υποστηρίζουν πως όλες οι παραπάνω εκτιμήσεις που δημοσιοποιούνται από φορείς των παραγωγών ελαιολάδου εντάσσονται σε μια προσπάθεια να πετύχουν βελτιωμένες τιμές για τη νέα σεζόν.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Πληρωμές ΟΠΕΚΕΠΕ ύψους 4 εκ. ευρώ

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε συνολικά 2.375 δικαιούχους


Το ποσό των € 4.374.403,96 πλήρωσε ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) από τις 09/08/2019 έως τις 12/08/2019 σε συνολικά 2.375 δικαιούχους.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τις Πληρωμές ύψους 4.374.403,96 ευρώ που πραγματοποίησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Έξτρα πριμ ανά κυψέλη στα μελισσοκομικά 2020-2022

Δημοσιεύτηκε

στις

Την έγκριση των Βρυξελλών έλαβε το νέο τριετές πρόγραµµα µελισσοκοµίας για τη χώρα µας, µε τον προϋπολογισµό να διαµορφώνεται στα 27,83 εκατ. ευρώ, αυξηµένο κατά 6 εκατ., για την περίοδο 2020-2022


Το πρόγραµµα ξεκινά επίσηµα από τον ερχόµενο Σεπτέµβριο και σύµφωνα µε τον ελληνικό φάκελο που εγκρίθηκε και προβλέπεται η ίδια παλέτα µέτρων όπως το περασµένο τριετές, συν ακόµα µία δράση που τη διάσωση, βελτίωση και διατήρηση του γενετικού υλικού των ελληνικών πληθυσµών µελισσών. Φυσικά, ανάµεσα στα Μέτρα που διατηρούνται είναι και τα δύο σηµαντικότερα προγράµµατα για τους µελισσοκόµους, αυτό που αφορά την επιδότηση για τον εξοπισµό τους µε κονδύλια 6,3 εκατ. ευρώ (αύξηση από 5,07 εκατ. ευρώ) και αυτό που προσφέρει οικονοµική στήριξη στη νοµαδική µελισσοκοµία µε προϋπολογισµό 12,78 εκατ. ευρώ στην τριετία (αύξηση από 8,85 εκατ. ευρώ). Τα αυξηµένα κονδύλια εδώ µπορεί να σηµαίνουν, εφόσον επιδοτηθεί ο ίδιος αριθµός µελισσοκόµων µε την περασµένη τριετία, αυξηµένο πριµ ανά κυψέλη.

Ως προς τα υπόλοιπα Μέτρα που περιλαµβάνονται στο πρόγραµµα αυτά είναι τα εξής:

Τεχνική βοήθεια προς µελισσοκόµους και οργανώσεις µελισσοκόµων. Το µέτρο περιλαµβάνει  δράσεις για τη λειτουργία Κέντρων Μελισσοκοµίας, εκπαιδεύσεις και προώθησης προϊόντων.  Προϋπολογισµός 4,94 εκατ. ευρώ.

Καταπολέµηση των εισβολών στις κυψέλες και των ασθενειών. Προϋπολογισµός 800.000 ευρώ

Αναλύσεις µελιού και των άλλων µελισσοκοµικών προϊόντων: Προϋπολογισµός 600.000 ευρώ.

Βελτίωση και διατήρηση γενετικού υλικού ελληνικών πληθυσµών µελισσών: Προϋπολογισµός 500.000 ευρώ

Εφαρµοσµένη έρευνα: Προϋπολογισµός 450.000 ευρώ

Έρευνα αγοράς του µελιού και των λοιπών µελισσοκοµικών προϊόντων-προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφιας: Προϋπολογισµός 60.000 ευρώ

Ταυτοποίηση τύπων ελληνικού µελιού και των λοιπών µελισσοκοµικών προϊόνων και αναγνώριση µελιού και των λοιπών µελισσοκοµικών προϊόντων ως ΠΟΠ, ΠΓΕ, ΕΠΙΠ: Προϋπολογισµός 900.000 ευρώ.

Agronews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη