Connect with us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Επιδότηση έως 12 χιλ. ευρώ για αγορά ηλεκτρικού ΙΧ

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε τέσσερις πυλώνες θα αναπτυχθεί το καινοτόμο πρόγραμμα στο ελληνικό νησί αλλάζοντας τις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων αλλά και των τουριστών

Car sharingηλεκτρικά αυτοκίνηταποδήλατα αλλά και scooters που φορτίζονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειαςηλεκτρικά λεωφορεία που θα κινούνται κατ΄απαίτηση των επιβατών αλλά και οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος e-astypalea που θα πραγματοποιηθεί στο ελληνικό νησί.

Το σχέδιο εξελίσσεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026 και θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο μετακίνησης τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των τουριστών.

Παρόντες στην εκδήλωση ενημέρωσης και παράδοσης ήταν οι: Υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας, Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Άκης Σκέρτσος, Γενική Γραμματέας Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εξωτερικών Γιάννης Σμυρλής, οι βουλευτές Δωδεκανήσου: Μάνος Κόνσολας, Βασίλης Υψηλάντης, Τσαμπίκα Ιατρίδη, και Γιάννης Παππάς, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, η Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Χρυσή Βιτσιλάκη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΔΗΕ Τάσος Μάνος. Παρόν και ο Γερμανός πρέσβης στην Ελλάδα, Dr. Ernst Reichel, ενώ από τη Volkswagen o CEO Herbert Diess τα στελέχη Lucas Casanovas Garcia (Διευθύνων Σύμβουλος SEAT), Nicole Mommsen (Επικεφαλής Volkswagen Communications), Michael Manske (Volkswagen Communications), Dr. Thomas Steg(Head of Public Affairs), Maik Stephan (Head Group Business Portfolio Management). Τέλος, παρόντες και Αντώνης Μαυριδόγλου (Αντιπρόεδρος) και Στέφανος Σίρτης(Διευθύνων Σύμβουλος) από την Κosmocar, επίσημη αντιπροσωπεία της Volkswagenστην Ελλάδα.

1ος Πυλώνας: Εξηλεκτρισμός οχημάτων

Η επιδιωκόμενη εφαρμογή υπηρεσιών έξυπνης κινητικότητας θα επιτρέψει τη μείωση του τρέχοντος χώρου στάθμευσης οχημάτων στο νησί. Ωστόσο, η ατομική κινητική κινητικότητα θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στο νησί, ειδικά για μόνιμους κατοίκους, τις επιχειρήσεις και τοπικές αρχές.

Βασικός στόχος του έργου είναι η σταδιακή εναλλαγή του υπάρχοντος στόλου οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά οχήματα και επίσης η μετάβαση σε μια νέα μορφή κινητικότητας που περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα κοινής ωφέλειας και ελαφρά φορτηγά.

Εκτός από τις υπηρεσίες έξυπνης κινητικότητας, το έργο στοχεύει να αντικαταστήσει τις τρέχουσες επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και ταξί του νησιού με ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, τα επιβατικά οχήματα των κατοίκων καθώς και τα επαγγελματικά οχήματα των τοπικών επιχειρήσεων θα αντικατασταθούν επίσης με ηλεκτρικά.

Τέλος, τα οχήματα κοινής ωφέλειας όπως είναι τα αστυνομικά οχήματα, τα ασθενοφόρακαι τα δημοτικά οχήματα αντικαθίστανται με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με ηλεκτρικά scooters και επαγγελματικά οχήματα – ικανοποιώντας τις ανάγκες των αντίστοιχων υπηρεσιών.

Πρόγραμμα επιδότησης e-astypalea

Το e-astypalea είναι ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων που προωθεί την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την αντικατάσταση του παλαιού και ρυπογόνου στόλου των οχημάτων με ηλεκτρικά οχήματα.

Ο βασικός στόχος του προγράμματος είναι να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα μια ελκυστική επιλογή για τους κατοίκους και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων της Αστυπάλαιας. Το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην προώθηση της εγκατάστασης έξυπνων φορτιστών σε ιδιωτικές κατοικίες και χώρους εργασίας και να υποστηρίξει την απόσυρση παλαιών οχημάτων.

Όπως είχε αποκαλύψει το Newsauto.gr στις 4 Νοεμβρίου 2020 το ύψος της επιδότησηςγια την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα κυμαίνεται στις 12.000 ευρώ για τους κατοίκους του νησιού ενώ επίσης το όφελος της απόσυρσης θα αυξηθεί σε 3.000 ευρώγια τα φυσικά και νομικά πρόσωπα και στα Ταξί όπου η απόσυρση θα είναι υποχρεωτική το όφελος αυξάνεται στις 4.500 ευρώ.

Στόχος του προγράμματος στην Αστυπάλαια είναι σε σύνολο 1.500 οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης να αντικατασταθούν τα 1.000 από ηλεκτρικά.

2ος Πυλώνας: Κινητικότητα on demand

Προς το παρόν, αρκετά σημεία στο βόρειο και νότιο τμήμα του νησιού δεν είναι προσβάσιμα μέσω των δημόσιων συγκοινωνιών. Η υπάρχουσα περιορισμένη δημόσια συγκοινωνία δεν λειτουργεί τη νύχτα και οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κάτοικοι πρέπει να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στα δικά τους ιδιωτικά οχήματα. Η επιδιωκόμενη υλοποίηση νέων καινοτόμων υπηρεσιών κινητικότητας – συγκεκριμένα, η κοινή χρήση επιβατών (car sharing) θα αποτελέσει τη βάση για το νέο σύστημα μεταφορών στην Αστυπάλαια και αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του έργου.

Πρώτον, η παραδοσιακή δημόσια συγκοινωνία με λεωφορείο θα μετατραπεί σε υπηρεσία μεταφοράς επιβατών κατ΄ απαίτηση χρησιμοποιώντας 100% ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα κινούνται σε όλο το νησί σύμφωνα με τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των τουριστών. Έτσι για πρώτη φορά ολόκληρο το νησί θα είναι προσβάσιμο με τη δημόσια συγκοινωνία σε όλους, μέρα και νύχτα.

Δεύτερον, ένα μέρος της τρέχουσας εποχιακής επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων θα μετατραπεί σε μια ευέλικτη επιχείρηση κοινής χρήσης οχημάτων (car sharing) καθ ‘όλη τη διάρκεια του χρόνου. Μαζί με τους τοπικούς συνεργάτες, η υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων θα λειτουργεί όλο το χρόνο στο νησί, καθιστώντας δυνατή, όχι μόνο για τους επισκέπτες, αλλά για πρώτη φορά επίσης για τους μόνιμους κατοίκους τη πρόσβαση στη νέα μορφή κινητικότητας ανά πάσα στιγμή, ως εναλλακτική λύση με ένα ιδιωτικό όχημα. Ηλεκτρικά αυτοκίνηταποδήλατα και scooters θα είναι διαθέσιμα σε διάφορους σταθμούς σε ολόκληρο το νησί!

Χάρη στην έξυπνη κινητικότητα κατ ‘ απαίτηση, θα είναι δυνατή η πρόσβαση χρήσης οχημάτων ανά πάσα στιγμή. Όλες οι ανάγκες κινητικότητας πρέπει να καλύπτονται πλήρως με έξυπνη κινητικότητα Από τη μετάβαση στην εργασία ή το σχολείο, στις οικογενειακές εξορμήσεις αλλά και τα ψώνια, ακόμη και τις βραδινές εξόδους σε εστιατόρια και μπαρ. Οι τουρίστες θα μπορούσαν να ανακαλύψουν το νησί κατόπιν αιτήματος και να επιστρέψουν στο ξενοδοχείο τους τη νύχτα με ασφάλεια και ευελιξία.

Κάθε διαδρομή θα μπορεί να πραγματοποιηθεί απλά και γρήγορα μέσω μιας εφαρμογής κινητικότητας με ηλεκτρικά οχήματα. Με αυτό τον τρόπο οι κάτοικοι αλλά και οι τουρίστες θα μετακινούνται όποτε θέλουν με ηλεκτρικό όχημα και θα είναι συνεχώς συνδεδεμένοι…

Αυτή η βελτιωμένη κινητικότητα θα έχει θετικά αποτελέσματα στο τοπικό αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα και στη συνολική ποιότητα ζωής. Αυτό θα κάνει το νησί όχι μόνο πιο βιώσιμο, αλλά και πολύ πιο ελκυστικό για την ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία και την τοπική οικονομία.

Τρίτος πυλώνας: Πράσινη ενέργεια

Προς το παρόν, οι ενεργειακές ανάγκες της Αστυπάλαιας καλύπτονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από γεννήτριες diesel. Καθώς το νησί γίνεται πιο πράσινο, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για νοικοκυριά, εταιρείες και κυκλοφορία θα καλυφθεί σταδιακά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επίσης, ο ηλεκτρικός στόλος θα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ενέργεια που προέρχεται από ΑΠΕ.

Το έργο θα προωθήσει τη μετάβαση της Αστυπάλαιας στην καθαρή ενέργεια δημιουργώντας υποδομές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ανεμογεννήτριες και ηλιακούς συλλέκτες, που θα αντικαταστήσουν σταδιακά τη γερασμένη γεννήτρια που καταναλώνει πετρέλαιο. Αξιοποιώντας το μεγάλο ανεκμετάλλευτο πράσινο ενεργειακό δυναμικό του νησιού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα καλύψουν πλήρως τόσο τις καθημερινές απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας όσο και την πρόσθετη ζήτηση που προκύπτει από την υιοθέτηση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, θα εφαρμοστούν προηγμένες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας για τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας. Το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού θα αναβαθμιστεί ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να βελτιωθεί η ενεργειακή απόδοση για την τοπική κοινότητα. Μακροπρόθεσμα, η Αστυπάλαια θα γίνει ένα πρότυπο νησί για κινητικότητα χωρίς εκπομπές CO2, θα διαθέτει πράσινη και έξυπνη ζωή και βιώσιμη ανάπτυξη, δείχνοντας το δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Ανάπτυξη υβριδικού ενεργειακού συστήματος

Το νησί της Αστυπάλαιας θα καταστεί πλήρως ενεργειακά επαρκές μέσω ενός υπερσύγχρονου υβριδικού συστήματος ΑΠΕ που έχει σχεδιαστεί για να δίνει προτεραιότητα στην παροχή του ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο νησί.

Ανάπτυξη έξυπνου δικτύου φόρτισης

Ως η ραχοκοκαλιά της πράσινης μετάβασης, ο θεμελιώδης μετασχηματισμός του συμβατικού συστήματος μεταφορών του νησιού θα βασίζεται σε ένα ευρύ και έξυπνο δίκτυο υποδομών φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, ιδιωτικά και δημόσια σημεία φόρτισης θα εγκατασταθούν σε ολόκληρο το νησί και κυρίως σε κατοικίες, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, πιάτσες ταξί και σταθμούς κοινής χρήσης οχημάτων. Επιπλέον, για να διασφαλιστεί η ευέλικτη λειτουργία της προγραμματισμένης υπηρεσίας κοινής χρήσης σε όλο το νησί και ανά πάσα στιγμή, θα εφαρμοστεί επίσης υποδομή γρήγορης φόρτισης. Τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είναι διασκορπισμένα σε ολόκληρο το νησί θα συμπληρώσουν το δίκτυο, επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση σε υποδομή φόρτισης για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που οδηγούν σε όλο το νησί, συμπεριλαμβανομένων των παραλιών.

Σχέδια για την εισαγωγή πράσινης ενέργειας

Ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα θα αντικαταστήσει τις υπάρχουσες γεννήτριες diesel σε δύο φάσεις, όπως ορίζεται από τον Διαχειριστή Ενεργειακών Συστημάτων του Νησιού (HEDNO)»

Ο ρόλος του HEDNO

Η αποστολή του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας(HEDNO) είναι να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση των ελληνικών νησιών με κύριο επίκεντρο τη μεγιστοποίηση της διείσδυσης των ΑΠΕ. Ως εκ τούτου, ο ΔΕΔΔΗΕ προτείνει ειδικά πιλοτικά έργα, όπως το έργο για το νησί της Αστυπάλαιας που σύντομα θα γίνει ένα έξυπνο και βιώσιμο νησί επιτυγχάνοντας κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Πιο συγκεκριμένα, το HEDNO συμβάλλει στην υλοποίηση του Έργου Smart & Sustainable Island στην Αστυπάλαια από:

1.Αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας για μεγιστοποίηση της διείσδυσης ΑΠΕστο ενεργειακό σύστημα.

2.Έξυπνος έξυπνος μετρητής για το 100% των σημείων σύνδεσης δικτύου.

3.Συνεργασία στενά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την ικανοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών για την ενσωμάτωση σημείων φόρτισης στο δίκτυο και εξισορρόπησης των ενεργειακών αναγκών τους με την παραγωγή ΑΠΕ.

4.Κατασκευή όλων των απαραίτητων υποδομών δικτύου για τη σύνδεση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος Astypalea στοχεύει:

4ος Πυλώνας: Αυτόνομη οδήγηση

Η Ελληνική Δημοκρατία θα διασφαλίσει ποιοτική οδική υποδομή, εξαιρετική σήμανση και επαρκή δεδομένα σχετικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, προκειμένου να εξασφαλίσει ασφαλή, καθαρό και χωρίς αποκλεισμούς τρόπο μεταφοράς που θα επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook