Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Φόβος προσφυγής της δημοπράτησης του αεροδρομίου στο Καστέλι

Avatar

Δημοσιεύτηκε

στις

Μετά από παλινδρομήσεις 13 χρόνων, η δημοπράτηση του αεροδρομίου Καστελίου αποτελεί γεγονός, με προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με ινδική εταιρεία (σε ποσοστό 90% και 10% αντίστοιχα)


Το γεγονός ότι κατατέθηκε μια και μοναδική συμμετοχή στο διαγωνισμό, για ένα τέτοιας εμβέλειας έργο, δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την ολοκλήρωσή του, σύμφωνα με υπουργικά στελέχη που επικαλούνται αντίστοιχους μεγάλους διαγωνισμούς, όπως την ΤΡΕΝΟΣΕ, το Ελληνικό, τον ΟΠΑΠ, τον ΟΛΠ.

Η κατασκευή του αεροδρομίου Καστελλίου, όπως γράφει η εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ, είχε προκαλέσει το επενδυτικό ενδιαφέρον κολοσσιαίων εταιρειών παγκόσμιου διαμερτήματος που τελικά δεν κατέθεσαν συμμετοχή στο διαγωνισμό (προσδοκώντας ενδεχομένως μια ακόμα αναβολή), γεγονός δεν τις νομιμοποιεί να καταθέσουν και ένσταση για να ακυρώσουν την διαδικασία δημοπράτησης.

Σε κάθε περίπτωση, εκτός δραματικού απροόπτου, από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινά μια μακρά και πολύμηνη διαδικασία μέχρι την ανακήρυξη του αναδόχου. Σε πρώτο επίπεδο η αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού θα προχωρήσει στον ενδελεχή έλεγχο της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς, αφού πρώτα εξετάσει τα πιστοποιητικά συμμετοχής της κοινοπραξίας. Εφόσον η επιτροπή διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει καμία εμπλοκή στην πρόταση που κατέθεσε η κοινοπραξία, ανοίγει ο δρόμος για τον έλεγχο της σύμβασης παραχώρησης, την ευθύνη του οποίου έχει το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αφού εγκριθεί το σχέδιο της σύμβασης, από το ανώτατο ελεγκτικό όργανο, έρχεται η σειρά της Βουλής, που θα κληθεί να το επικηρώσει.

Από εκεί και πέρα υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές και ξεκινά η υλοποίηση του έργου.

Το προσχέδιο της σύμβασης προβλέπει ότι η παραχώρηση του αεροδρομίου στην κοινοπραξία θα διαρκέσει 37 χρόνια που αρχίζουν να μετρούν από την ανάθεση της σύμβασης. Ο χρόνος κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα διαρκέσει μια πενταετία, της οποίας το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε μια έκταση 6.000 στρεμμάτων, το μήκος αεροδιαδρόμου θα φτάνει τα 3,2 χλμ. ενώ στο έργο περιλαμβάνονται και οδικά έργα μήκους 30χλμ.

Ο ανάδοχος του έργου έχει την ευθύνη της χρηματοδότησής του και η οικονομική αποτίμησή του προβλέπει ότι θα δαπανηθούν περισσότερα από 850 εκ.ευρώ.

Το ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει στον ανάδοχο ένα ποσό που δεν θα ξεπεράσει τα 220εκ. ευρώ ως χρηματοδοτική συμβολή στην δαπάνη μελετών – κατασκευών και μέρος του εισπραττόμενου Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών και κατά την περίοδο λειτουργίας, όπως προκύπτει από τη διακήρυξη και το Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης.

Σε ό,τι αφορά στο κόστος των απαλλοτριώσεων, θα φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ, τα οποία και θα καλυφθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Μέσα στο Φεβρουάριο, θα έχει γίνει ο προσδιορισμός της οικονομικής αποτίμησης των εκτάσεων που απαλλοτριώνονται βάσει της οποίας θα προχωρήσει η διαδικασία της απαλλιοτρίωσης τους. Η οικονομική αποτίμηση γίνεται με ευθύνη του υπουργείου το οποίο έχει προσλάβει (μετά από διαγωνιστική διαδικασία) ορκωτούς λογιστές οι οποίοι έχουν χρεωθεί να προσδιορίσουν την κοστολόγηση των εκτάσεων που θα απαλλοτριωθούν. Η τιμή στην οποία θα καταλήξουν οι ορκωτοί εκτιμητές ανά περιοχή, θα είναι και η τιμή εκκίνησης για το Εφετείο το οποίο θα προσδιορίσει την τελική τιμή μονάδας βάσει της οποίας θα γίνει η απαλλοτρίωση των 20.000 στρεμμάτων που δεσμεύονται για τις ανάγκες κατασκευής του αεροδρομίου Καστελλίου. Με άλλα λόγια η τιμή την οποία θα προσδιορίσουν οι ορκωτοί λογιστές είναι το όριο κάτω από το οποίο είναι αδύνατο να πέσει η τελική τιμή της απαλλοτρίωσης των ακινήτων.

Ικανοποίηση στο Καστέλλι από τη δημοπράτηση του αεροδρομίου

Την ικανοποίησή του για τη δημοπράτηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι εκφράζει ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας κ. Ζαχαρίας Καλογεράκης, ο οποίος με γραπτή δήλωση του μεταφέρει τις ευχαριστίες του προς τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, για την πολιτική απόφαση να δρομολογηθεί της διαδικασίας δημοπράτησης. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «έγινε ένα σημαντικό βήμα για την κατασκευή και λειτουργία του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Το έργο για δεκατρία χρόνια παρέμενε στις εξαγγελίες, αλλά σήμερα φαίνεται να δρομολογείται η υλοποίησή του.Έχοντας συνειδητοποιήσει τα θετικά και τα αρνητικά που θα προκύψουν στην περιοχή μας από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου, συνεχίζουμε την προσπάθεια στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού πού ήδη υπάρχει, για να πετύχουμε τα μέγιστα για τον τόπο και τους δημότες μας.

Απαιτούνται πολλά να προγραμματιστούν και να γίνουν, ώστε να διατηρήσει η περιοχή την ιστορική, πολιτιστική, περιβαλλοντική και οικονομική φυσιογνωμία”. Παράλληλα υπογραμμίζει ότι “η δημοτική αρχή θα είναι παρούσα σε καθ’ όλη την εξέλιξη του έργου, καλώντας όλες τις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου μας να δώσουν το “παρών” στην προσπάθεια για να διασφαλίσουμε, να διεκδικήσουμε τα μέγιστα που θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής των δημοτών μας. Ελπίζω στην κοινή προσπάθεια όλων, γιατί τίποτα δεν χαρίζεται, αλλά όλα κερδίζονται μέσα από αγώνες».

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *