Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Themata

Κόπηκε το “Χτύπα, χτύπα σαν άντρας” από την διαφήμιση του Jumbo

Δικαιώθηκε η Γενική Γραμματεία Ισότητας, από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) όπου προσέφυγε με το αίτημα να αποσυρθεί το σύνθημα διαφήμισης «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας»


Φράση στην οποία εναντιώθηκε διότι, όπως σημειώνει, ενισχύει την βία κατά των γυναικών, συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και ενισχύει το πρόβλημα της έμφυλης βίας.

Σύμφωνα με την απόφαση Αρ. Σ1102 του ΣΣΕ, η οποία δημοσιοποιήθηκε στις 19/4/2015, η διατύπωση «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας» προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/4/2016.

Παράλληλα, στην απόφαση του ΣΣΕ επισημαίνεται ότι «οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου».

Αναλυτικά η απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας

Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία σε σχέση με την υποβληθείσα καταγγελία από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και έλαβε υπ’όψιν της τα στοιχεία και επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν κατά τη συνεδρίαση, προκειμένου να αξιολογήσει εάν η εν λόγω επικοινωνία είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.

Η Επιτροπή αξιολόγησε με προσοχή την υπό έλεγχο διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων JUMBO, τόσο ως προς τα επιμέρους στοιχεία αυτής, όσο και ως προς τη συνολική τελική εντύπωση που δημιουργεί.

Η Επιτροπή ομόφωνα σχημάτισε την άποψη ότι η εν λόγω επικοινωνία, κρινόμενη υπό το πρίσμα της διαφημιστικής δημιουργικότητας που συχνά χρησιμοποιεί στοιχεία σάτιρας και υπερβολής, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ότι προτρέπει ή υποθάλπει πράξεις βίας.

Παρά ταύτα,

επειδή το θέμα της βίας κατά των γυναικών, που τίθεται από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, αποτελεί ένα υπαρκτό και σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και

επειδή η διατύπωση / slogan «χτύπα, χτύπα σαν άντρας», ακόμη κι αν κριθεί εντός του συνολικού περιεχομένου που διατυπώνεται και δεν εκληφθεί μεμονωμένα και κυριολεκτικά, μπορεί να έχει διφορούμενη σημασία, μπορεί να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως, να δημιουργήσει διαφορετικούς συνειρμούς και να εκφράσει σεξιστικό υπονοούμενο, η Επιτροπή, με αίσθημα ευθύνης και προκειμένου να μη δημιουργούνται οποιεσδήποτε εσφαλμένες εντυπώσεις σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, ομόφωνα αποφάσισε ότι η φράση «χτύπα, χτύπα σαν άντρας» στη διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων JUMBO προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/04/2016).

Επισημαίνουμε, για ενημέρωσή σας, ότι οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και πρέπει ναεφαρμόζονται σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

Themata

H Elsa Hosk είναι ένα από τα μοντέλα που ξεχώρισαν μέσα από τα λαμπερά σόου της Victoria’s Secret Οπότε μόνο τυχαία δεν ήταν η...

Themata

Το πρωινό, η ζακέτα, οι δουλειές του σπιτιού σε ακατάλληλες ώρες. Όλα όσα κάνει η Ελληνίδα μάνα, σε μία καταπληκτική διαφήμιση Όλοι έχουμε κάποιες...

Themata

“To χιούμορ δεν κόβεται” λέει η εταιρεία και αποφασίζει να αποσύρει τελείως το σποτ Με κοινή ανακοίνωσή τους οι δημιουργοί του σποτ και η...

Themata

Με ανακοίνωσή της η διαφημιστική εταιρεία Pollen τοποθετήθηκε στην απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας για περικοπή της διαφήμισης, με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου Καθώς...

Themata

Η πασίγνωστη πλέον διαφήμιση της Άντζελας, με τη χιουμοριστική ματιά της Chi Productions Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Themata

Αυτός είναι ο τρόπος για να φτιάξεις την πιο αποτελεσματική διαφήμιση που βρίσκει κατ’ ευθείαν τον στόχο της Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News...

Themata

Δείτε το βίντεο που έφτιαξαν οι Ινδοί για την Κρήτη!- Μ. Βαμιεδάκης: Στόχος η μεγάλη ταξιδιωτική αγορά της Ινδίας Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google...

Creta

Άνοιγμα στην παρθένα, για την Κρήτη, τεράστια τουριστική αγορά της Κίνας και της Ινδίας κάνει η περιφέρεια του νησιού. Ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της...