Σε απόγνωση βρίσκεται ο Δήμος Γόρτυνας


Έγγραφο προς το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του Υπουργού κ.Πάνου Σκουρλέτη έστειλε ο Δήμος Γόρτυνας, σε μια κίνηση «επιβίωσης».

Αναλυτικά το έγγραφο:

Ο Δήμος Γόρτυνας είναι ένας Δήμος της ενδοχώρας του Ν. Ηρακλείου που προήλθε μετά από τη συνένωση των τεσσάρων (4) πρώην Καποδιστριακών Δήμων Αγ Βαρβάρας ,Ρούβα, Κόφινα και Γόρτυνας. Σας ενημερώνουμε ότι ο δήμος μας είναι ο μεγαλύτερος Δήμος σε έκταση (464 .000 km ) με πάνω 70 χωριά και οικισμούς.

Κληρονόμησε πολλαπλά προβλήματα και χρέη ,που ακόμα και σήμερα, μετά από πολλές διορθωτικές ενέργειες, αποτελούν τροχοπέδη στην εύρυθμη λειτουργία του Δήμου και την αντιμετώπιση της καθημερινότητας.​

Σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας.

1)Άρνηση Δήμου Ηρακλείου Μητροπολιτικού Δήμου Νομού Ηρακλείου να μας παρέχει τεχνική και διοικητική υποστήριξη στο Δήμο μας όπως υποχρεούται (από 1/1/11έως και σήμερα παρά τις επανειλημμένες έγγραφες ενημερώσεις δε μας έχει προσφέρει καμία υποστήριξη με τη δικαιολογία την αδυναμία της υπηρεσίας).

2)Έλλειψη προσωπικού (διοικητικού, τεχνικού και εξειδικευμένου).
Εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες και των νέων αρμοδιοτήτων που έχουν μεταφερθεί στο Δήμο :
α) τη θέση στο πρωτόκολλο κατέχει υπάλληλος ΥΕ γενικών καθηκόντων, τη γραμματειακή υποστήριξη στην υπηρεσία Εσόδων κατέχει υπάλληλος ΥΕ υδρονομέας, τη γραμματειακή υποστήριξη στην τεχνική υπηρεσία κατέχει υπάλληλος Χειριστής Μηχανημάτων κ.α.

β)είναι αδύνατον να λειτουργήσει η Τεχνική Υπηρεσία με 3 μηχανικούς ΤΕ (όταν απαραίτητη προϋπόθεση, για τις ανάγκες της Τεχνικής απαιτείται μηχανικός ΠΕ) .

Η έλλειψη προσωπικού (διοικητικού, τεχνικού και εξειδικευμένου) προήλθε

α)λόγω εξαρχής έλλειψη προσωπικού
β)λόγω συνταξιοδότησης​
γ)λόγω θανάτου
δ)λόγω παραίτησης
ε)λόγω μετακίνησης στην Περιφέρεια Κρήτης

3) Η εξυπηρέτηση θεμάτων ΟΓΑ – ΕΛΓΑ επιβαρύνουν περισσότερο το ήδη ελλιπές και υπερφορτωμένο με αρμοδιότητες προσωπικό του κάθε Δήμου με προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ ΟΓΑ ή ΕΛΓΑ & Δήμων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες τις καθημερινότητας. Πρόταση: Να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με ημιαπασχόληση ανά Δήμο και τα χρήματα που παίρνουν οι υπάλληλοι του Δήμου να τα δίνουν για να καλύψουν τις νέες θέσεις.

4)Να δοθεί η δυνατότητα – ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες – μετακίνησης υπαλλήλων των ΚΕΠ σε άλλες διοικητικές υπηρεσίες του Δήμου.

5)Να γίνει επαναπροσδιορισμός των κριτηρίων των ΚΑΠ. Το έλλειμμα στην κάλυψη μισθοδοσίας των υπαλλήλων των Δήμων, αφού οι ΚΑΠ που αποδίδονται από το κράτος πρωτίστως για τη μισθοδοσία και τις λειτουργικές ανάγκες των Δήμων, δεν αρκούν ούτε καν για την μισθοδοσία . Συνεπώς επιβάλλεται ο επαναπροσδιορισμός των κριτηρίων κατανομής των ΚΑΠ .

6)Το ακατάσχετο των τραπεζικών λογαριασμών των Δήμων. Να σταματήσει η ελεύθερη επιβολή κατασχέσεων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των Δήμων. Θα πρέπει με νομοθετική παρέμβαση να χαρακτηριστούν ως ακατάσχετα τα έσοδα, που βρίσκονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς των Δήμων, προερχόμενα από τους ΚΑΠ πάσης φύσης, από τη ΣΑΤΑ , από εξειδικευμένα χρηματοδοτικά προγράμματα (π.χ. ΘΗΣΕΑΣ κλπ) από δάνεια για την εκτέλεση συγκεκριμένων έργων ή την κάλυψη συγκεκριμένων οφειλών , δημιουργούνε σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία και τον προγραμματισμό των Δήμων.

7)Να επανέλθουν οι θέσεις των ειδικών συμβούλων και στους μικρούς Δήμους όπως ήταν και πριν, οι οποίοι στερούνται εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους δήμους που διατηρήθηκαν οι θέσεις αυτές, αν και υπάρχει και το κατάλληλο προσωπικό.

8) Να γίνει νομοθετική ρύθμιση για τους προέδρους των Νομικών Προσώπων του Δήμου, σχετικά με τις ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες και τις δεσμεύσεις των προσωπικών τους λογαριασμών, για χρέη των εταιρειών στο δημόσιο (ΙΚΑ και εφορία) .

9)Να κατοχυρωθεί νομοθετικά, η υποχρεωτική καταβολή τελών χρήσης δημοτικών χώρων, από τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ και τις εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

10)Να γίνει επαναπροσδιορισμός του ποσοστού καταβολής εσόδων απο τις ΑΠΕ στους κατά τόπους Δήμους, στο ύψος του 5% από το 1,7% που είναι σήμερα (για την ιστορία ήτανε 3% και το 2010 έγινε 1,7%).

11)Δημιουργία ψηφοδελτίου Επικρατείας και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

12)Να θεσμοθετηθεί επιπλέον Ειδικός Αντιδήμαρχος ανά τέσσερις τοπικές κοινότητες, όπου κάθε χρόνο, τα χρέη του Ειδικού Αντιδημάρχου θα τα εκτελεί ένας από τους τέσσερις προέδρους των τοπικών κοινοτήτων, με αρμοδιότητες τοπικού ενδιαφέροντος, έλεγχος – προώθηση, καταγραφή αιτημάτων που αφορούν αποκλειστικά τις τέσσερις κοινότητες.