Connect with us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mercedes C 180 Coupe: Έρωτας με την πρώτη ματιά

Δημοσιεύτηκε

στις

Πανέμορφο κουπέ, με έντονο χαρακτήρα ο οποίος το απαγκιστρώνει από τη ρήση “άλλη μια υποχρεωτική προσθήκη έκδοσης στον βωμό μιας πλήρους γκάμας”, σε βαθμό που το κύρος του επισκιάζει όχι μόνο τη “συμβατική” C-Class, αλλά και τα μηχανικά μέρη της


Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα από τα πιο εντυπωσιακά σε σχεδίαση αυτοκίνητα των τελευταίων ετών. Ξεχωριστή, ερωτική, με αέρα από πανάκριβα κουπέ και αύρα από S-Class Coupe, σμιλευμένη σε κάθε της σημείο, δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς μπροστά της. Υπέροχη και εκκεντρική, με έντονη γοητεία, στην οποία δεν θα αντισταθείς…

Συγχαίρουμε χωρίς δεύτερη σκέψη όποιον σκέφτηκε να απαθανατίσει με αυτόν τον τρόπο την πιο σέξι ουρά κουπέ αυτοκινήτου την πρόσφατη δεκαετία.

Αλλά και το εμπρός εγχείρημα, με το μακρύ καπό, την υπέροχη μάσκα και τα θυμωμένα φωτιστικά, δεν πάει πίσω. Προσπαθώ να θυμηθώ ποια ήταν η προηγούμενη φορά που δεν χρειάστηκε να επιβεβαιώσω στα μάτια των θεατών τις τέλειες αναλογίες σε λαμαρίνα. Και δεν την βρίσκω. Γιατί; Επειδή ο ίδιος σαν παιδί προσχολικής ηλικίας περιτριγύρισα γύρω από το “γλυπτό”, τουλάχιστον δέκα φορές μέσα σε επτά μέρες συμβίωσης. Ξανά και ξανά. Δύσκολα θα βαρεθείς!

 

Εσωτερικό

Άριστα και στον τομέα της άρτιας κυριολεκτικά ποιότητας, αλλά και της σπουδαίας σχεδίασης, με τους μοντέρνους αεραγωγούς να τραβούν απευθείας το βλέμμα με το που θα επιβιβαστείς. Η θέση οδήγησης σε κερδίζει, δίνοντας την εντύπωση πως όλα είναι φτιαγμένα για σένα.

Το εσωτερικό της C180 Coupe δεν διαφέρει σημαντικά από το αντίστοιχο της σεντάν, με τη μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στο αναλογικό ρολόι που διαθέτει στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο πολυτελής και εκλεπτυσμένος διάκοσμος είναι αρκετά ευχάριστος, με την ποιότητα να είναι πραγματικά κορυφαία, όπως δηλαδή συμβαίνει και στην κλασική C-Class. Εδώ ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά, απολαμβάνοντας πολύ καλή στήριξη από το αναπαυτικό κάθισμα, ωστόσο η ορατότητά προς όλες τις πλευρές δεν είναι η καλύτερη δυνατή, γεγονός όμως που περνάει στα ψιλά. Μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος…

mercedes-c180-coupe

Εργονομικά ατοπήματα δεν παρατηρούνται, με το σύστημα πολυμέσων να χρειάζεται όμως λίγο χρόνο εξοικείωσης στον χειρισμό. Στο 4θέσιο εσωτερικό της, τα 2 πίσω άτομα θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις, ακόμα και αν δεν είναι μέσου ύψους, αφού η αισθητική προηγείται. Ο χώρος αποσκευών είναι κατά 80 λίτρα μικρότερος από τον αντίστοιχο της σεντάν, με χωρητικότητα 400 lt.

Η τιμή της C180 Coupe ξεκινά από τα 42.150 ευρώ, περιλαμβάνοντας στον στάνταρ εξοπλισμό ESP, το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο ασφάλειας και άνεσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με ηχοσύστημα και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες φωτός, νερού, απόστασης, κ.α. Εννοείται ότι υπάρχει μια μακροσκελέστατη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, η οποία στέλνει την τιμή στον Θεό, για όποιον φυσικά το αντέχει…

 

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο τετρακύλινδρος 1600άρης βενζινοκινητήρας τούρμπο άμεσου ψεκασμού αποδίδει 156 ίππους και 25,5 kgm ροπής (σταθερά από 1.200-4.000 σ.α.λ.) Σαφώς πρόκειται για το βασικό σύνολο στη γκάμα, έχει όμως αξιοπρεπείς δυνατότητες. Καλή κρίνεται η απόκριση του από τις χαμηλές στροφές, ενώ θετικό είναι και το τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής, με την λειτουργία ωστόσο να αλλάζει χροιά όσο οι στροφές ανεβαίνουν.

Συνδυάζεται στην έκδοση δοκιμής με το εξαιρετικό 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC (χρεώνεται επιπλέον με 3.000 ευρώ), αλλά και το σύστημα παραμετροποίησης στον τρόπο οδήγησης (Dynamic Select). Το συγκεκριμένο κιβώτιο μπορεί να κοστίζει ακριβά, αλλά από την άλλη ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα υψηλού τουρισμού της Coupe.

mercedes-c180-coupe1

Αυτό που διαπιστώσαμε, ήταν πως επιβάρυνε κάπως τη μέση κατανάλωση αμόλυβδης, η οποία δεν έπεσε κάτω από τα 8,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, όσες μέρες είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας. Λεπτομέρειες θα πείτε, όταν πρόκειται για το πιο σαγηνευτικό κουπέ νέας εσοδείας και ίσως έχετε δίκιο. Εκείνο που θα ξενίσει πάντως, είναι το μικρής χωρητικότητας ρεζερβουάρ καυσίμου των 41 λίτρων, που περιορίζει αισθητά την αυτονομία των διαθέσιμων χιλιομέτρων.

Στην πράξη σπάνια θα πιάσεις τον εαυτό σου να “πατά στον λαιμό” τον συγκεκριμένο κινητήρα, η ουσία σε αυτό το κομψοτέχνημα που καλείται C-Coupe είναι αλλού, το συνειδητοποιείς προτού καν βρεθείς στα πηδάλια. Όταν όμως χρειαστεί να προσπεράσεις με ασφάλεια, ζωηρεύει εκτελώντας ικανοποιητικά τα καθήκοντά του, παρ’ ότι δεν διαθέτει πολλά κυβικά και έχει να αντιμετωπίσει τον σχεδόν 1,5 τόνο του απόβαρου.

 

Οδηγώντας

Χαμηλότερη, βαρύτερη από τη σεντάν και εστιασμένη στις μακρινές αποστάσεις, δηλώνει εξαρχής τι της αρέσει και τι όχι. Σταθερή και ευθύβολη στις μεγάλες ευθείες (αεροδυναμικός συντελεστής Cx 0,26), με την άνεση και την ασφάλεια να τη συντροφεύουν. Δεν θα ξετρελαθείς από το σύστημα διεύθυνσης (παρά την κοντή κρεμαγιέρα), το οποίο απέχει από το να χαρακτηριστεί οδηγοκεντρικό. Αν πιέσεις αρκετά, πέραν του ότι θα αισθανθείς άκομψα, το μπροστινό μέρος δεν διαθέτει την ακρίβεια και την αμεσότητα που χρειάζεται για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα. Η C180 Coupe φτιάχτηκε για να βολτάρει στη “ραστώνη” της παραλιακής με τα βλέμματα καρφωμένα στο κορμί της, ή στο ήσυχο ταξίδι προς το Πήλιο.

mercedes-c180-coupe2

Σαφώς και θα στρίψει με ασφάλεια (χρήση ελαφρών κραμάτων και αξιοπρόσεκτη ακαμψία για το νέο μεγαλύτερο πλαίσιο), αλλά δεν σε θέλει ποτέ αφέντη στα πόδια της. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, όπως και η προστασία από τα ηλεκτρονικά, όταν αυτά ξεπεραστούν. Εσύ έχεις άλλα σημαντικότερα πράγματα να κάνεις, από το να παλεύεις πίσω από το τιμόνι της. Εκλεπτυσμένη άνεση και avant-garde ποιότητα κύλισης, είναι ταυτόσημες έννοιες με την “Merc”. Ωστόσο, εκείνο που δύναται να χαλάσει κάπως αυτή την άρρηκτη σχέση, είναι το υπερβολικά χαμηλό προφίλ των ελαστικών των έξτρα τροχών 18 ιντσών, στις γνωστές ιδιαιτερότητες του εγχώριου οδικού δικτύου. Τέλος, υποκλινόμαστε στο ακούραστο σύστημα πέδησης της Στουτγάρδης, εφάμιλλο σε απόδοση με… άγκυρες.

 

Συμπέρασμα

Ερωτεύσιμη και μοναδική από την πρώτη κιόλας ματιά. Είναι από τις περιπτώσεις στις οποίες οι προδιαγραφές και η συμπεριφορά περνούν κυριολεκτικά σε δεύτερη μοίρα, πίσω από αυτή την ονειρεμένη ζωγραφιά για σχεδίαση, η οποία απογειώνει την προσωπικότητα και αποδυναμώνει τις όποιες ενστάσεις.

Ποιότητα και πολυτέλεια στο κόκκινο, εντός η εικόνα δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα της σεντάν, αυστηρά τετραθέσια διάταξη με μικρούς συμβιβασμούς. Κινείται περίφημα με αυτό τον μπλαζέ τρόπο των νεότερων Mercedes, τα κάνει όλα μόνη της, οπότε νιώσε περήφανος που αποτελείς μέρος της.

Τη Mercedes ανέκαθεν την πλήρωνες για την ποιότητα, τη συγκεκριμένη θα την πληρώσεις πρώτα για την απαστράπτουσα αισθητική αρμονία. Δείτε την από κοντά και μετά τα λέμε. Οι φωτογραφίες την αδικούν…

ΥΠΕΡ

  • Εμπνευσμένη σχεδίαση
  • Αυθύπαρκτη προσωπικότητα
  • Απόλυτη ποιότητα κατασκευής
  • Πολυτέλεια
  • Φρένα

ΚΑΤΑ

  • Κόστος πρόσθετου εξοπλισμού
  • Αυτονομία λόγω μικρού ρεζερβουάρ

Γιάννης Τσιρογιάννης (www.auto-internet.gr)

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *