Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Σε οριακό σημείο η προθεσμία για τον δρόμο της Μεσαράς

Avatar

Δημοσιεύτηκε

στις

Μεγάλες πιέσεις για να τελειώσει στην ώρα του ο δρόμος Μεσαρά-Αγία Βαρβάρα


Πρόσω ολοταχώς” για την αύξηση των εργοταξιακών μετώπων του μεγάλου έργου του δρόμου της Μεσσαράς είναι η κατεύθυνση του ΟΑΚ και της Διαχειριστικής Αρχής προς τον ανάδοχο του έργου, καθώς είναι αφόρητες οι πιέσεις που ασκούνται από τα χρονοδιαγράμματα της μεγάλης παρέμβασης, καθώς θα πρέπει να έχει παραδοθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2019.

Σήμερα το έργο υλοποιείται μέσα από έξι εργοταξιακά μέτωπα, τα οποία στόχος είναι να αυξηθούν τουλάχιστον σε δέκα, προκειμένου να γίνουν ακόμα εντατικότεροι οι ρυθμοί υλοποίησης του έργου. Μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί το 1/4¼ των προβλεπόμενων από τη μελέτη εργασιών που βρίσκονται στο μικροσκόπιο του ΟΑΚ και της Διαχειριστικής Αρχής.

Όπως τονίζει ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης, το έργο της διαμόρφωσης του έργου της Μεσσαράς είναι σύνθετο και έχει πολλών διαφορετικών κατηγοριών δυσκολίες. Από τη μία πλευρά υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά θέματα, από την άλλη υπάρχουν ζητήματα κυκλοφορίας και φυσικά υπάρχουν ανοικτά θέματα με τις απαλλοτριώσεις.

Όπως ο ίδιος τονίζει, μέρος των αρχαιολογικών ερευνών ουσιαστικά τώρα ξεκινά. Για παράδειγμα, βρίσκονται σε εξέλιξη αρχαιολογικές ανασκαφές στην αρχή του έργου στο ύψος της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου. “Οι εργασίες αυτές δυστυχώς δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πότε και αν θα τελειώσουν γρήγορα. Το γεγονός αυτό δείχνει το είδος των δυσκολιών που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε οι οποίες ασφαλώς δεν έχουν παρενέργειες στο σύνολο του έργου αλλά σε συγκεκριμένα σημεία του”.

Ο ίδιος εξηγεί ότι ένα άλλο ζήτημα είναι οι κυκλοφοριακές συνδέσεις του έργου, όταν γίνει η εκτροπή της κίνησης των οχημάτων για τα χωριά της Γέργερης και της Πάνω Ρίζας. Για τον σκοπό αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη ένας εργοταξιακός δρόμος η κατασκευή του οποίου δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Επίσης υπάρχουν ανοικτά ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις που αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό 20% του έργου. Υπάρχουν δύο κατηγορίες απαλλοτριώσεων και συγκεκριμένα αυτές που έχουν κηρυχθεί και αυτές που πρόκειται να κηρυχθούν και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών ώστε το έργο να προχωρήσει.

Ο κ. Αγαπάκης σημειώνει ότι, επειδή υπάρχουν σημειακές δυσκολίες, δεν σημαίνει ότι το έργο δεν προχωράει στο σύνολό του. Για τα συγκεκριμένα θέματα που υπάρχουν προβλήματα γίνονται πολύ τακτικές συναντήσεις με τον ανάδοχο, με σκοπό να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες που υπάρχουν. Στο πλαίσιο αυτό η κατεύθυνση που έχει δοθεί στον ανάδοχο είναι ότι θα πρέπει άμεσα να αυξηθούν τα μέτωπα εργασίας, δηλαδή από τα έξι που σήμερα υπάρχουν να γίνουν δέκα.

Ο κ. Αγαπάκης εξηγεί ότι είναι πολύ μεγάλη η πίεση που υπάρχει, καθώς μέσα στους επόμενους δεκατρείς μήνες θα πρέπει να έχει παραδοθεί το βασικό έργο και να είναι έτοιμη η βασική αρτηρία. Παρά το γεγονός ότι τα μέτωπα των προβλημάτων είναι πολλά και σύνθετα, υπάρχει πλήρης συντονισμός και με την επιτελική αρχή του ΕΣΠΑ ώστε να αυξηθεί το παραγωγικό αποτέλεσμα.

www.patris.gr

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *