Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Στον “άερα” οι δρόμοι της Μεσαράς και Πανόρμου

Avatar

Δημοσιεύτηκε

στις

Στα όρια τα δύο έργα που έχουν μπλέξει δικαστικά με τις…ατασθαλίες των εργολάβων- τώρα υπάρχει πρόβλημα και με το ΕΣΠΑ αφού τα χρήματα δεν επαρκούν


Όλο και πιο δύσκολη μοιάζει πλέον η ολοκλήρωση, αν γίνει με κοινοτικά κονδύλια, του δρόμου της Μεσαράς! Από τη μία το πάγωμα του διαγωνισμού ,με τις αλληλοκαταγγελίες των εργολάβων και την εμπλοκή της Δικαιοσύνης και από την άλλη τα…λίγα κονδύλια του ΕΣΠΑ βγάζουν πλέον το έργο στη…σέντρα! Την ίδια ώρα ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης προκρίνει και προτείνει στον υπουργό την επαναδημοπράτηση του έργου ως τη μόνη λύση για να προχωρήσει, έστω και με νέα καθυστέρηση!

Ας πούμε πρώτα τα καλά νέα , να δούμε την αισιόδοξη πλευρά. Υπουργείο και ΟΑΚ συμφωνούν ότι υπάρχει τρόπος να…ξεφύγουν από τα προβλήματα που προκάλεσαν οι δυο εργολάβοι Κλ.Ρούτσης και Πετρής που αλληλοκατηγορήθηκαν σχετικά με τα πτυχία και τις φορολογικές ενημερότητες που είχαν χρησιμοποιήσει για να πάρουν ο πρώτος το έργο της Μεσαράς, ο δεύτερος το Πάνορμο-Εξάντη. Η υπόθεση έφτασε στην ανάκριση, την ψάχνουν πλέον οι οικονομικοί εισαγγελείς.

Η διαπίστωση ότι οι εκατέρωθεν καταγγελίες είναι…ορθές οδήγησαν το υπουργείο στο να μην δώσει εντολή να υπογραφούν οι συμβάσεις και να προχωρήσει το έργο αν και ήδη το έργο του Ρεθύμνου έχει…18 μήνες που έγινε ο διαγωνισμός και ο δρόμος της Μεσαράς…10 μήνες! Το υπουργείο έψαχνε λύση, ουσιαστικά με πολιτικό χαρακτήρα, για να ξεπεράσει τον κάβο και να μην χαθούν τα χρήματα (προϋπολογισμός 47 εκατομμύρια θυμίζω) που ήταν προενταγμένα στο ΕΣΠΑ. Έχει μεν σταλεί ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο , αλλά οι απαντήσεις αργούν και μάλλον θεωρούνται αναμενόμενες.

Οι πληροφορίες ανέφεραν ότι το υπουργείο κινιόταν προς την κατεύθυνση να δώσει το έργο της Μεσαράς στο δεύτερο μειοδότη, αλλά φαίνεται ότι κι αυτή η πρωτοβουλία «κολλάει». Για δύο λόγους σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο:

-Ο ένας έχει να κάνει με μηνύματα που έφτασαν από την πλευρά της δικαιοσύνης η οποία ψάχνει την υπόθεση και η οποία φαίνεται ότι «βρωμάει από όπου κι αν την αγγίξεις». Αυτό σημαίνει ότι μια σύμβαση τώρα φοβίζει τους πάντες…

-Ο δεύτερος σχετίζεται με ενδεχόμενες ή σχεδόν σίγουρες προσφυγές κι ενστάσεις από εκείνους που θα χάσουν το έργο που σημαίνει…τρία χρόνια καθυστέρηση, στην καλύτερη περίπτωση!

«Με αυτά τα δεδομένα δεν είναι οι επιλογές μας πολλές» λένε στο υπουργείο που έχουν…τρομάξει με τα όσα έχουν βγει στον αέρα, με όσα ψάχνει τώρα η δικαιοσύνη!

Γι αυτό και πριν λίγες μέρες στο υπουργείο και στο γραφείο του γενικού γραμματέα Υποδομών συζητήθηκε αναλυτικά το θέμα αυτό και στελέχη του ΟΑΚ πρότειναν να γίνει…επαναδημοπράτηση των δύο έργων ως τη μόνη σίγουρη λύση για να προχωρήσουν, με καθυστέρηση, αλλά θα προχωρήσουν!

«Ναι, προτείνουμε την επαναδημοπράτηση των έργων. Είναι κατά τη γνώμη μας η μόνη λύση, η καλύτερη τώρα λύση. Το έργο στο Πάνορμο δημοπρατήθηκε πριν 18 μήνες, πριν 10 μήνες ο δρόμος της Μεσαράς. Ο νόμος δίνει το δικαίωμα να το επαναδημοπρατήσουμε με κάποιες αλλαγές στα τεύχη. Ηταν κάτι που το κοιτάζαμε έτσι κι αλλιώς. Έχουμε δικαίωμα να το κάνουμε και θα το προτείνουμε και γραπτά στο υπουργείο» επιβεβαίωσε ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ κ.Γ.Αγαπάκης. Ο οποίος έχει στείλει στο νομικό τμήμα και τη διοίκηση το σχετικό σχέδιο και σύντομα θα σταλεί και στο υπουργείο.

«Φυσικά η επαναπροκήρυξη του έργου, η δημοπράτηση, ο νέος ανάδοχος σημαίνει καθυστέρηση, αλλά μπροστά σε αυτό που ζούμε τώρα δεν θα είναι τίποτα» λέει ο κ.Αγαπάκης.

Θα υπάρχουν χρήματα;

Ο δρόμος της Μεσαράς, θυμίζουμε, έχει σχεδόν τελειώσει. Αυτή η εργολαβία ήταν…σκούπα για να ολοκληρωθεί ο άξονας, να δοθεί στην κυκλοφορία όλος ο δρόμος.

Απομένουν η κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων, Ο κόμβος Πανασσού- Γέργερης, η ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας και φυσικά η αποκατάσταση των πρανών μετά τις κατολισθήσεις. Ελάχιστα σε σχέση με το σύνολο του έργου που μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί.

Το μεγάλο θέμα είναι εάν θα υπάρχουν χρήματα. Οι πληροφορίες λένε ότι δύσκολα θα μπει στο επόμενο πρόγραμμα το έργο αυτό, τα λεφτά είναι πολύ λίγα για το τωρινό ΕΣΠΑ.

“Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι ο κρητικός υπουργός Σταθάκης θα αφήσει αυτό το έργο εκτός” λένε στο ίδιο το υπουργείο, αλλά…δεν εξαρτάται μόνο από αυτόν!

Όπως είπε ο κ. Σταθάκης, το σύνολο των δεσμεύσεων στο ΕΣΠΑ ανέρχεται σε 4,6 δισ. ευρώ, ενώ τα διαθέσιμα κονδύλια από την ΕΕ είναι μόνο 1,1 δισ. ευρώ. Ως εκ τούτου, επιδιώκεται καταρχάς η απ ένταξη επενδύσεων που δεν έχουν προχωρήσει καθόλου- ο φόβος είναι να μην…είναι σε αυτή την κατηγορία το έργο όταν φτάσουμε στο δια ταύτα.

Όπως και να χει βέβαια η ίδια η πολιτεία θα μπορεί δύσκολα να εξηγήσει γιατί το έργο δεν προχωράει. Ακόμη κι αν χρειαστεί να χρηματοδοτηθεί από δημόσιες επενδύσεις που…δεν υπάρχουν.

cretalive.gr

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook