Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Σύλλογος Εκπ/κών Μεσαράς «Φαιστός»: Μένουμε σπίτι

Δημοσιεύτηκε

στις

σύλλογος Εκπ/κων Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΜΕΣΑΡΑΣ “ΦΑΙΣΤΟΣ” – Πρώτιστο μέλημα της εκπαιδευτικής κοινότητας η στήριξη των μαθητών μας και του δημόσιου σχολείου κάτω κι από αυτές τις συνθήκες περιορισμού

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ» απευθύνει έκκληση προς τα μέλη του, τους γονείς και μαθητές των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, να εφαρμόσουν απαρέγκλιτα τις οδηγίες των αρμόδιων επιστημόνων και του ΕΟΔΥ για την αποφυγή της διάδοσης του ιού covid 19, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας και την προστασία χιλιάδων ανθρώπινων ζωών, ιδιαίτερα όσων βρίσκονται στις ευπαθείς ομάδες. Γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι για τους μικρούς μαθητές μας, τους γονείς και εμάς τους ίδιους να προσαρμόσουμε την καθημερινότητά μας στις αυστηρές οδηγίες περιορισμού μέσα στις οικίες μας, όμως η πρόληψη και η διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής πρέπει να είναι ο οδηγός στις σκέψεις και στις ενέργειες όλων μας την περίοδο αυτή.
Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες ως άνθρωποι και ως εκπαιδευτικοί προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας. Με τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Άλλωστε το δημόσιο Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο κρατιέται όρθιο και παρέχει ποιοτικού χαρακτήρα εκπαίδευση στους μαθητές του χάρη στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σ’ αυτό με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών τους. Αυτό καλούμαστε να πράξουμε και τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί. Βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τους γονείς με κάθε τρόπο να αντιμετωπίσουμε τη δικαιολογημένη ανασφάλεια που υπάρχει, το άγχος και τον φόβο.
Είναι γεγονός ότι το τοπίο που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση, έπειτα από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ανοίγει το δρόμο για την υιοθέτηση μεθόδων στην εκπαιδευτική διαδικασία που μέχρι σήμερα δεν είχαν χρησιμοποιηθεί παρά ελάχιστα, και σε καμία περίπτωση καθολικά, όπως αυτή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο, όμως, θα πρέπει να γίνει με γνώμονα τα αντικειμενικά δεδομένα που συνθέτουν το τοπίο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και, φυσικά, με ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα γιατί δεν είναι κάτι που αποφασίζεις σε μια μέρα και την επόμενη υλοποιείς. Απαιτεί προετοιμασία, σχεδιασμό, διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους, μαθησιακό υλικό και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα εργαλεία.
Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, επί του ζητήματος, φαίνεται να μη λαμβάνουν υπόψη τους όλα τα δεδομένα που σχετίζονται τόσο με τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος να υποστηρίξει μια τέτοια διαδικασία όσο και των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να ανταποκριθούν σε μια τέτοια συνθήκη. Ταυτόχρονα δε λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο χρήσης εκπαιδευτικού υλικού που δεν συνάδει με τα υφιστάμενα Αναλυτικά Προγράμματα. Παραβλέπουν, επίσης, το γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή/και στο διαδίκτυο (εκτός κι αν θεωρείται δεδομένο από την πολιτική ηγεσία ότι μαθητές μας αποκλείονται έτσι κι αλλιώς από τη διαδικασία, επειδή ανήκουν σε οικογένειες με βιοτικό επίπεδο συγκεκριμένων δυνατοτήτων), κάτι που αφαιρεί από το εγχείρημα το αναγκαίο στοιχείο του να αφορά το σύνολο των μαθητών, δίχως καμιά διάκριση. Δίχως να υπολογίζονται οι όροι και οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την εφαρμογή τους, ουσιαστικά τείνουν να είναι περισσότερο επικοινωνιακού και όχι ουσιαστικού χαρακτήρα εξαγγελίες.
Με βάση όλα τα παραπάνω, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να είναι σε προαιρετική βάση και ένα συμπληρωματικό μέσο που βοηθά να μη χάνεται εντελώς η επαφή των μαθητών με το σχολείο. Η σχέση μαθητών και εκπαιδευτικού είναι αναντικατάστατη. Η τεχνολογία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην εφαρμογή του οποίου πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη όλοι οι αντικειμενικοί περιορισμοί, που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Παρ’ όλες τις δυσκολίες, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε τη βούληση να συμπαρασταθούμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας την κρίσιμη αυτή στιγμή, με τις δυνατότητες που έχει ο καθένας και η καθεμία από εμάς σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, όπως άλλωστε το πράξαμε και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί από μόνος του να βρει τρόπους επαφής με τους μαθητές του. Σε καμία περίπτωση όμως με φυσική παρουσία στο σχολείο, ούτε εκπαιδευτικών ούτε μαθητών, γεγονός που θα σήμαινε καταστρατήγηση της Κ.Υ.Α και πιθανή έκθεσή τους σε κίνδυνο.
Απαιτούμε:
• Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
• Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.
• Να υλοποιήσει το υπουργείο Παιδείας μορφές μαζικής και απευθείας ενημέρωσης των μαθητών και γονιών. Να προσαρμοστεί το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης, όπως: ειδικά προγράμματα, λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά. Υπάρχει πλούτος καλών παιδικών και εφηβικών ταινιών και εκπομπών, που μπορούν να αξιοποιηθούν.

Σχετικά με τα Σχολικά Γεύματα λόγω των μέτρων που έχουν παρθεί ενάντια στην εξάπλωση του κορονοϊού, οι δυσκολίες για τους συνανθρώπους μας μεγαλώνουν όλο και περισσότερο. Όσο βέβαια περνάνε οι μέρες και τα μέτρα ακουμπούν όλο και περισσότερους κλάδους της εργασίας, μικρών αυτοαπασχολούμενων που έκλεισαν τα μαγαζιά τους ή εργαζόμενων που έχασαν τη δουλειά τους, τόσο μεγαλύτερη είναι ανάγκη διανομής των γευμάτων στα παιδιά αυτών των οικογενειών.
Σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες θεωρούμε ότι θα πρέπει η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στη θεσμική συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος και να φροντίσει να εξασφαλιστεί η συνέχιση του προγράμματος για τα σχολικά γεύματα και με άλλους τρόπους. Άλλωστε, τα κονδύλια για τα σχολικά γεύματα είναι εξασφαλισμένα για όλο το 2020. Και αφού τα σχολεία είναι κλειστά, θα μπορούσαν να αναλάβουν οι Δήμοι και τα τοπικά συμβούλια με εθελοντές – σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν και τα μέλη των Συλλόγων Γονέων – να τα μοιράζουν σε όσα παιδιά τα έχουν ανάγκη, έπειτα από δήλωση των γονέων τους.
Και να μην ξεχνάμε ότι η μόνη ενδεδειγμένη, ασφαλής λύση που θα έχει αντίκτυπο στη Δημόσια Υγεία είναι να παραμείνουμε ΟΛΟΙ στα σπίτια μας για όσο χρειαστεί… Για να επιστρέψουμε όλοι μας ΥΓΙΕΙΣ!!!

                               Για το Δ.Σ.

           Ο Πρόεδρος                      Ο Γεν. Γραμματέας

  Γρηγόρης Γιαμαλάκης               Τίτος Ζερβάκης