Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Themata

Θλιβερή «πρωτιά» της Κρήτης στις παραβάσεις του ΚΟΚ

Η έρευνα αναφέρει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, υπερβολική ταχύτητα και υπνηλία


Ακόμα μια θλιβερή «πρωτιά» της Κρήτης στα τροχαία, καταγράφεται μέσα από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΑΣ, σύμφωνα με τα οποία την προηγούμενη βδομάδα (25 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου) σε σχετικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν, οι περισσότερες παραβάσεις σημειώθηκαν, στο οδικό δίκτυο του Ηρακλείου (171), της Αττικής (154), της Θεσσαλονίκης (99), των Χανίων (63), της Πιερίας (43) και των Ιωαννίνων (43).

Η έκεθση του Ευρωβαρόμετρου

Αξίζει να σημειωθεί ότι έρευνα του Ευρωβαρόμετρου σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σύμφωνα με το tovima.gr, αναφέρει ότι η ομιλία στο κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μια από τις βασικές απόψεις οδηγών για τις κύριες αιτίες των θανατηφόρων δυστυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης και κατ’ επέκταση της Ελλάδας.

Η έρευνες έγινε σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autoroutes στην οποία συμμετείχαν 12.418 ερωτηθέντες από τη Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία Κάτω Χώρες, Σλοβακία και Ελλάδα.

Στην Ελλάδα υπάρχει η άποψη ότι κύρια αίτια των θανατηφόρων δυστυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους αποτελεί η υπερβολική ταχύτητα η οποία έχει και τα πρωτεία με ποσοστό 58% και βρίσκεται στην ίδια θέση με την Γερμανία.

Κάτω από τον μέσο όρο (40%) είναι η άποψη ότι ένα ακόμη σοβαρό αίτιο για θανατηφόρο δυστύχημα αποτελεί η έλλειψη προσοχής (31%). Το 24% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών αποτελεί βασική αιτία ατυχήματος. Τέλος, το θέμα της υπνηλίας αποτελεί άλλη μια αιτία θανατηφόρου ατυχήματος αγγίζοντας την άποψη του 8% των Ελλήνων, όταν το ποσοστό για τους Γάλλους βρίσκεται στο 41%, για τους Γερμανούς στο 26% και των Βρετανών στο 23%.
Ένας στους δύο οδηγούς μιλούν στο κινητό

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν όσον αφορά τον μέσο όρο στην Ευρώπη, ότι τουλάχιστον ένας στους δύο οδηγούς μιλάει στο κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης (54%), ποσοστό μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2017. Μειωμένα κατά 7%, σύμφωνα πάντα με τις απόψεις ερωτηθέντων οδηγών, είναι τα ποσοστά για την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ σε σχέση με το 2017.

Παρά την μείωση το 49%, δηλαδή σχεδόν ένας στους δύο οδηγούς, οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών. Την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες θανατηφόρων ατυχημάτων έχει το 43% των ερωτηθέντων. Η υπνηλία αποτελεί μια ακόμη αιτία ατυχημάτων στους δρόμους, καθώς το 6% των ερωτηθέντων (το ποσοστό είναι μειωμένο κατά 2% σε σχέση με το 2017) θεωρεί την υπνηλία βασική αιτία ατυχήματος.

Αναλύοντας το προφίλ των ερωτηθέντων διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό έλλειψης προσοχής, δηλαδή το να μιλάει στα κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με τις απόψεις των ερωτηθέντων, το έχουν οι Ολλανδοί με 80% και τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 72% και οι Ισπανοί με 60%. Πιο τυπικοί σε αυτό το θέμα αποδεικνύονται οι Πολωνοί με ποσοστό 30%, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο (54%) με ποσοστό 57%.

Η χώρα που έχει την άποψη ότι οι οδηγοί της κυκλοφορούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών είναι η Γερμανία με 67% και την ακολουθεί η Πολωνία με 59% και η Ισπανία με 58%. Πιο σωστοί οδηγοί σε αυτή την κατηγορία αποδεικνύονται οι Βρετανοί με 38%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 46%, μειωμένο κατά 8% σε σχέση με το 2017.

Οι Πολωνοί σύμφωνα με την άποψη των ερωτηθέντων είναι «γρήγοροι» οδηγοί, καθώς το 68% των οδηγών ξεπερνάει το επιτρεπτό όριο ταχύτητας και τους ακολουθούν οι Γερμανοί με 53%. Πιο προσεκτικοί οδηγοί αποδεικνύονται οι Ολλανδοί με 15% και οι Γάλλοι με 35%. Πάνω από τους μισούς (52%) οι Έλληνες «πατούν γκάζι» ξεπερνώντας το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, ποσοστό αυξημένο κατά 10% σε σχέση με το 2017.

Πιο υπναράδες στο τιμόνι αποδεικνύονται οι Σουηδοί, καθώς υπάρχει η άποψη ότι το 10% των οδηγών «κοιμάται» στο τιμόνι και τους ακολουθούν τόσο οι Γάλλοι, όσο και οι Γερμανοί με 9%. Οι Έλληνες αποδεικνύονται πιο τυπικοί, καθώς κατέχουν την καλύτερη θέση στην Ευρώπη με ποσοστό μόλις 2%, ποσοστό που είναι μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2017, όταν σήμερα ο μέσος όρος των ερωτηθέντων στην Ευρώπη είναι 6%.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την κύρια αιτία των θανατηφόρων ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους έχει το 44% των ερωτηθέντων και ακολουθεί με 40% ως βασική αιτία η έλλειψη προσοχής. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών καταλαμβάνει το 24% και η υπνηλία το 20%. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχει αυξηθεί το ποσοστό των ερωτηθέντων που πιστεύει ότι οι οδηγοί κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους χωρίς να δείχνουν την δέουσα προσοχή, λόγω του γεγονότος ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

ΚΡΗΤΗ

Ένας νεκρός και δύο τραματίες είναι ο απολογισμός τροχαίου που σημειώθηκε λίγο μετά τις 8 το βράδυ στο ΒΟΑΚ στο ύψος του Γαλατά.  Στο...

ΚΡΗΤΗ

Το Ηράκλειο κηδεύει σε λίγο,συλλυπητήρια στην οικογένεια,το δεύτερο παλικάρι της σε μια βδομαδα,και ένας ακόμη δεκαεπτάχρονος νοσηλεύεται σήμερα διασωληνωμένος εξαιτίας συγκρούσης με μηχανή. Θα...

ΚΡΗΤΗ

Στο Νοσοκομείο Χανίων μεταφέρθηκε το απόγευμα της Κυριακής ένα 10χρονο παιδάκι, μετά από τροχαίο. Πιο συγκεκριμένα, ενώ το παιδί κινούνταν με τα πόδια στην...

ΚΡΗΤΗ

Οι δύο νεαροί σκοτώθηκαν σε τροχαία στο ίδιο ακριβώς σημείο και την ίδια ώρα με διαφορά 7 ετών

ΚΡΗΤΗ

Συνελήφθη νεαρός οδηγός, μεθυσμένος και χωρίς δίπλωμα

ΚΡΗΤΗ

«Έσβησε» χθες το απόγευμα, στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο όπου νοσηλεύταν, ο 24χρονος που είχε τραυματιστεί βαριά σε τροχαίο, την Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου, στη λεωφόρο Κνωσσού....

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το ΙΧ αυτοκίνητο συγκρούστηκε σφοδρά με το μηχανάκι, με αποτέλεσμα το δίκυκλο να εκτραπεί της πορείας του και να ανατραπεί

ΚΡΗΤΗ

Κάναμε υπεράνθρωπες προσπάθειες να τον κρατήσουμε στη ζωή, λέει ο διοικητής του ΠΑΓΝΗ - Το χρονικό της οικογενειακής τραγωδίας