Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Τι γίνετε με τον δρόμο της Μεσαράς; Γιατί δεν τελειώνει αυτός ο δρόμος;

Δημοσιεύτηκε

στις

Μάχη με τον χρόνο δίνουν υπηρεσίες και ανάδοχος για το δρόμο της Μεσαράς


Στόχος είναι να ξεκινήσουν…φουλ το εργοτάξιο μέχρι τέλος του μήνα – αρχές Ιουνίου, ώστε να «τρέξουν» οι εργασίες και να μπορέσει ο δρόμος να καταστεί λειτουργικός ως το Μάρτιο του 2019. Εάν αυτό δεν συμβεί, θα αναγκαστεί η χώρα όχι μόνο να μην βλέπει ένα τέτοιο δρόμο ολοκληρωμένο, αλλά να επιστρέψει ένα ποσό της τάξης των 100 εκατομμυρίων που έχει δοθεί από τα προηγούμενα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης.

«Εάν δεν προλάβουμε να έχουμε το Μάρτιο του 2019 λειτουργικό θα υπάρχει πρόβλημα με το έργο και τις χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η οποία μας δίνει χρήματα, αλλά με κανόνες και όρους. Δυστυχώς το έργο με το φράγμα Αποσελέμη επαναλαμβάνεται! Εάν το 2012 δεν κάναμε εκείνη τη μέρα την έμφραξη και να φαίνεται το έργο λειτουργικό θα μπαίναμε σε μπελάδες και ποιος ξέρει πότε και πόσα χρήματα θα μας ζητούσαν πίσω για να ξεμπλέξουμε!» λένε στην εφημερίδα “Πατρίδα” από το υπουργείο και τον ΟΑΚ. Μάλιστα πρόσφατα έγινε σύσκεψη με την συμμετοχή των υπηρεσιακών παραγόντων και στελεχών από την κοινοπραξία «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.-ΕΚΤΕΡ Α.Ε.-Δομική Κρήτης Α.Ε.», που πήρε το έργο.

«Υπάρχουν περιβαλλοντικά, τεχνικά και αρχαιολογικά ζητήματα με το έργο τα οποία ελπίζουμε να επιλύσουμε και να μπουμε δυναμικά στο εργοτάξιο. Να πιάσουν το έργο από την αρχή. Ευτυχώς έχουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι καλή συνεργασία» τονίζει ο διευθυντής των συγκοινωνιακών έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης κ.Γ.Αγαπάκης.

Όπως αναφέρει υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν όπως το να επιλεγεί το καλύτερο και πιο συνετό σενάριο για το τι θα γίνει με το δρόμο Πανασσός- Γέργερη.

«Υπάρχει το σενάριο της διακοπής κυκλοφορίας, υπάρχει και της εκτροπής, όλα αυτά θα τα δούμε, να αντιμετωπίσουμε και όποιο θέμα προκύπτει» αναφέρει ο κ.Αγαπάκης που είναι αισιόδοξος ότι θα λυθούν τα όποια ζητήματα και θα προλάβει τον χρόνο το έργο και να παραδοθεί αρχές του 2019 ο δρόμος.

Τι είχε συμβεί

Δυστυχώς αυτός ο δρόμος είναι γεμάτος…αγκάθια και αμαρτίες από τότε που ξεκίνησε. Ακόμη και με τη δημοπράτηση της εργολαβίας- σκούπας το 2014 ενεπλάκησαν εταιρείες με πλαστα πιστοποιητικά και χρειάστηκε να ακυρωθεί ο πρώτος εργολάβος για να το πάρει η κοινοπραξία «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.-ΕΚΤΕΡ Α.Ε.-Δομική Κρήτης Α.Ε.», που ήταν δεύτερη. Το έργο συμβασιοποιήθηκε μόλις τον Οκτώβριο του 2016

Το οδικό τμήμα Αγίας Βαρβάρας-Αγίων Δέκα, έχει συνολικό μήκος 15,7 χιλιομέτρων, από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα 7,9 χλμ. με την πρώτη εργολαβία.

Με την συγεκκριμένη εργολαβία, θα ολοκληρωθούν τα υπόλοιπα 7,8 χιλιόμετρα, τα οποία δεν ολοκληρώθηκαν με τη δεύτερη εργολαβία. Συγκεκριμένα, θα αποπερατωθούν διάφορα υποτμήματα τα οποία είχαν ξεκινήσει και παραμένουν ημιτελή, νέα υποτμήματα, όπως πλήρεις ανισόπεδοι κόμβοι Πανασού και Γέργερης, καθώς και νέες εργασίες οι οποίες υπαγορεύτηκαν από νέες γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, όπως:

Οι αποκαταστάσεις των κατολισθήσεων και τα στέγαστρα αντιστήριξης και προστασίας ορυγμάτων

  • Η γέφυρα Αγίας Βαρβάρας μήκους 250 μέτρων
  • Το τεχνικό στομίου εξόδου
  • Η ολοκλήρωση της σήραγγας Αγ. Βαρβάρας, μήκους 505 μέτρων

Δύο χρόνια μετά τη δημοπράτηση κι ακόμη…δεν προχωράει ο δρόμος της Μεσαράς!

ΠΑΤΡΙΣ

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *