ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΜΕΣΑΡΑΣ “ΦΑΙΣΤΟΣ” – Τηλεδιασκέψεις Νηπιαγωγών με θέμα «Την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο»
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ» με αφορμή τις τηλεδιασκέψεις Νηπιαγωγών που πραγματοποιήθηκαν από συντονίστριες εκπαιδευτικού έργου με θέμα «Την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο», τονίζει τα παρακάτω:
- Η Διδασκαλική Ομοσπονδία και η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών σε συνάντηση που είχαν, εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση που επεσήμαναν πως η πρόθεση εισαγωγής αυστηρών δομημένων προγραμμάτων στα νήπια στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές.
- Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
- Το Υπ. Παιδείας καταπατά ουσιαστικά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project και διαθεματικών δραστηριοτήτων.
Επίσης, το πολυνομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας δεν έχει ακόμη κατατεθεί στη Βουλή και ο εκπαιδευτικός κλάδος δίνει μάχη για την απόσυρσή του, καθώς περιέχει ριζικές αναδιαρθρώσεις που συρρικνώνουν το Δημόσιο Σχολείο. Επομένως, αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο η βιασύνη της προπαγάνδισης των αλλαγών στη φιλοσοφία του Νηπιαγωγείου από τη στιγμή που δεν έχει κατατεθεί και ψηφιστεί το νομοσχέδιο από την ελληνική βουλή; Η θέση του Κλάδου με παιδαγωγικές, επιστημονικές και τεκμηριωμένες θέσεις έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τη μεθοδευμένη και «βιαστική» ενημέρωση των Νηπιαγωγών για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση.
Κατά συνέπεια καλούμε τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να διακόψουν τέτοιου είδους ενημερώσεις που δημιουργούν συνθήκες τετελεσμένου, όταν ο εκπαιδευτικός κόσμος αγωνίζεται αυτή τη χρονική στιγμή ενάντια στο πολυνομοσχέδιο των περικοπών για τη Δημόσια Εκπαίδευση και παράλληλα απέναντι στην αισχρή τροπολογία περί απευθείας μετάδοσης σε πραγματικό χρόνο μαθημάτων που πραγματοποιούνται στις σχολικές τάξεις.
Για το Δ. Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γρηγόρης Γιαμαλάκης Τίτος Ζερβάκης