Μέσα στον Μάιο, στην καλύτερη περίπτωση, θα αποκατασταθεί η ζημιά που έχει υποστεί λόγω της μεγάλης και επικίνδυνης κατολίσθησης ο δρόμος της Μεσαράς, προκειμένου να δοθεί ξανά με ασφάλεια σε χρήση
Στο μεταξύ, εξετάζεται το ενδεχόμενο κατασκευής ενός μικρού, παράλληλου δρόμου, που θα λειτουργήσει ως παρακαμπτήριος του επίμαχου σημείου, για να επιτραπεί εκ νέου η διεύλευση των οχημάτων που, στο μεταξύ και μέχρι νεωτέρας, θα συνεχίσουν να κινούνται μέσω της παλιάς εθνικής οδού Ηρακλείου – Αγίας Γαλήνης, κάτι που αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως στη διάρκεια της ημέρας.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης είναι, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ Ηρακλείου ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Άρης Παπαδογιάννης, να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατό η ασφαλής κυκλοφορία μέσω του νέου κάθετου οδικού άξονα Ηρακλείου – Μοιρών. “Η σημαντικότητα του δρόμου είναι γνωστή, είναι ο δεύτερος σε κυκλοφορία δρόμος μετά τον ΒΟΑΚ στο νησί και γι’ αυτό ήδη από το υπουργείο, με το οποίο είμαι σε διαρκή επικοινωνία, έχει εξασφαλίσει την χρηματοδότηση για την αποκατάσταση της ζημιάς” ανέφερε ο κ. Παπαδογιάννης.
Χθες, έγινε αυτοψία από κλιμάκιο του ΟΑΚ στο σημείο, όπου διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα επιδεινώθηκε. “Είναι μια δυναμική κατάσταση και κανείς δε μπορεί να αποκλείσει περαιτέρω επιδείνωση” σημείωσε ο κ. Παπαδογιάννης, τονίζοντας ότι υπό αυτές τις συνθήκες, λόγω επικινδυνότητας, δε μπορεί να δοθεί σε χρήση ο δρόμος. Έτσι, αναμένεται, σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, η ανακοίνωση της παράτασης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας που ισχύει από την περασμένη Τρίτη (8/3) μέχρι και σήμερα (15/3).
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ. Παπαδογιάννη, ήδη στο επίμαχο σημείο, στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασσού, έχει πιάσει δουλειά γεωτρύπανο, στο πλαίσιο της εκπόνησης γεωτεχνικής και γεωλογικής μελέτης, από την οποία αναμένεται μέχρι το τέλος Μαρτίου να προκύψει σαφής εικόνα αναφορικά με την αιτία και το μέγεθος του προβλήματος, κάτι που αναμένεται να υποδείξει και τον τρόπο αντιμετώπισής του. Μελέτες, οι οποίες δεν είχαν γίνει στα σημεία των επιχωματώσεων από την Περιφέρεια Κρήτης, το διάστημα 1995 -2000 κατά το οποίο εκπονήθηκαν οι μελέτες του έργου, όπως εξήγησε ο ίδιος.
Εν αναμονή των μελετών αυτών, ωστόσο, το βασικό σενάριο εργασίας πάνω στο οποίο κινούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι η εκτόνωση των υφιστάμενων υπόγειων νερών, η ενίσχυση των υπαρχόντων τοιχίων με πασσολοστοιχία και στη συνέχεια η αποκατάσταση του οδοστρώματος. Εργασίες που, στην ευνοϊκότερη των περιπτώσεων, αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του Μαΐου, σύμφωνα με τον κ. Παπαδογιάννη. Στο μεσοδιάστημα, θα διερευνηθεί το ενδεχόμενο κατασκευής ενός παράλληλου μικρού δρόμου, προκειμένου να επιτραπεί ξανά η ασφαλής διέλευση των οχημάτων, κάτι που εκτιμάται ότι μπορεί να πάρει περί τον ένα μήνα.
Όπως έχει ήδη γράψει το ertnews, το συγκεκριμένο τμήμα του νέου κάθετου οδικού άξονα της Μεσαράς δεν έχει ακόμη παραληφθεί οριστικά από τον εργολάβο. Έτσι, στο πλαίσιο του ΟΑΚ, θα συγκροτηθεί επιτροπή, η οποία θα εξετάσει τυχόν ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρείας, στην εκδήλωση της ζημιάς.