Connect with us

Life

16 τρόποι που έκαναν σκονάκι οι παλαιότεροι μαθητές!

Δημοσιεύτηκε

στις

Πολλοί μαθητές στο παλιό εξατάξιο γυμνάσιο, αν και δεν ήταν ιδιαίτερα καλοί, εν τούτοις πρόκοψαν και έγιναν γιατροί, πήραν καλές θέσεις στην κοινωνία!


Όταν έβλεπαν πως δεν είχαν δυνάμεις να συναγωνιστούν τα γερά μυαλά, εφεύρισκαν, τρόπους, για να αντεπεξέλθουν στο δύσκολο έργο των γραπτών εξετάσεων, που πολλές φορές έκρυβε φαντασία, πέρα από τον κίνδυνο να καταρρεύσουν όλα!

Έτσι με διάφορες μηχανορραφίες και αντιγραφές, κατάφερναν μια χαρά και ξεγελούσαν τους καθηγητές τους

Εξ άλλου σε μια καταναλωτική κοινωνία ζούμε, και όλοι πρέπει να έχουν ένα χαρτί στα χέρια τους, για να τους βοηθήσει να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα.

Από αυτές τις μεθόδους αντιγραφής, άλλες μπορεί να είναι γνωστές στο ευρύ κοινό, άλλες ίσως άγνωστες.

Εμείς παραθέτουμε σήμερα μερικές από αυτές, άλλες είχαν μικρό βαθμό δυσκολίας, άλλες μέθοδοι είχαν περισσότερο ρίσκο και επικινδυνότητα στο να ανακαλυφθεί ο δράστης!

1) Αντιγραφή από τον διπλανό
Κλασική μέθοδος, ενώ ο καλός ο μαθητής, με τον δικό του αέρα, έπιανε και έγραφε αμέσως τις απαντήσεις, από δίπλα όμως ο άλλος ο αδιάβαστος ήταν σε πλήρη απόγνωση! Έτσι έριχνε που και που κλεφτές ματιές, και διάβαζε τις απαντήσεις από τη κόλα του διπλανού του, και φυσικά έγραφε κι αυτός τα ίδια!
Αν έγραφε λάθος ο άλλος, λάθος τα έγραφε κι αυτός!
Πρακτικά βέβαια, με τη μέθοδο αυτή, αυτός που υπέκλεπτε γινόταν εύκολα αντιληπτός από τον καθηγητή, εφόσον έβλεπε δυο μαθητές να γράφουν ακριβώς τα ίδια πράγματα!

2) Με σκονάκι
Πάνω σε ένα χαρτί, έγραφαν κάποια θέματα που δεν μπορούσαν να μάθουν και να τα κρατήσουν στο μυαλό τους. Έγραφαν λοιπόν με μικρά γράμματα πολλά πράγματα στο χαρτί, για να χωρέσουν πολλά!
Το «σκονάκι» μπορεί ήταν ένα πολύ μικρό κομμάτι χαρτί, τετράγωνο ή μακρόστενο, αλλά μπορεί να ήταν και ή ολόκληρη σελίδα τετραδίου ή βιβλίου!
Εν ώρα διαγωνίσματος το έβγαζαν διακριτικά από την τσέπη, και το τοποθετούσαν ανάμεσα στα φύλλα της κόλλας!
Αν έπιαναν το θέμα, τότε το έβγαζαν στην επιφάνεια, και κάτω από τη κόλλα, και διακριτικά αντέγραφαν! Μόλις τελείωναν, έδιναν το χαρτί και στον διπλανό τους!
Σκονάκι μπορεί μα είχαν ένα ή και περισσότερα!

3) Στα μανίκια
Με στυλό είχαν γράψει τα θέματα στα χέρια μέσα από τα μανίκια, και με τρόπο ανασήκωναν ένα – ένα το μανίκι τους και αντέγραφαν!

4) Στην παλάμη
Συχνότατος τρόπος αντιγραφής, ήταν και το γράψιμο με το στυλό στην παλάμη του χεριού!
Ένας συνήθης κλασσικός τρόπος, που δύσκολα κι αυτός γινόταν αντιληπτός!

5) Στα μπούτια!
Το προσόν να μην φοράνε παντελόνι τα κορίτσια, εκμεταλλευόταν κάποια από αυτά, και έγραφαν τα θέματα στο μέρος του ποδιού, που κάλυπτε επιμελώς η φούστα!
Όταν ο εξεταστής δεν ήταν κοντά, ή είχε γυρισμένη τη πλάτη του, η φούστα ανασηκωνόταν διακριτικά, και η μαθήτρια έκανε τη δουλειά της ανενόχλητα!

6) Στη γομολάστιχα
Από βραδύς, η από το πρωί, πριν παραδώσουν τα βιβλία στην αίθουσα, έγραφαν στη γομολάστιχα κάποιους τύπους, η λέξεις χρήσιμες για τη λύση των θεμάτων

7) Στο θρανίο επάνω
Πάλι από βραδύς, ή ακόμα και το πρωί, έγραφαν οι μαθητές με στυλό κάποιους τύπους κλπ πάνω στο θρανίο, και τα είχαν έτοιμα για την ώρα των εξετάσεων

8) Στο παπούτσι
Και εδώ πάλι σε ένα χαρτί γραμμένα τα θέματα, το πατούσε συνεχώς το παπούτσι, και διακριτικά σε ανύποπτο χρόνο, τραβούσε ο μαθητής το πόδι, και διάβαζε το χαρτί που κρυβόταν από κάτω. Μπορούσε βέβαια στο παπούτσι να είχαν κρυμμένο και το σκονάκι

9) Στον χάρακα
Γενικά στα όργανα της γεωμετρίας (χάρακα ή ρίγα, τρίγωνο) κλπ, χωρούσε πολλούς τύπους της γεωμετρίας για να γραφτούν!

10) Στην πλάτη
Ο μπροστινός είχε γραμμένες τις απαντήσεις με στυλό στη πλάτη του, και εν ώρα εξετάσεων ο πισινός ανασήκωνε τη μπλούζα του μπροστινού του και αντέγραφε!
Θεωρητικά ο μπροστινός θα πρέπει να ήταν καλός μαθητής, απλά θα ήθελε να βοηθήσει το φίλο του που «εντελώς τυχαία» καθόταν πίσω του !

11) Με ανταλλαγή κόλλας
Η ανταλλαγή της κόλλας με τον διπλανό μαθητή ήταν μια λύση, αν υπήρχε η δυνατότητα. Έγραφε εκείνος για σένα

12) Με βαρύ πάτημα κιμωλίας
Βαρύ πάτημα με την κιμωλία στον πίνακα πριν την ώρα των εξετάσεων, κι ελαφρύ σβήσιμο μετά. Εκείνος που τα είχε γράψει ήξερε..

13)Στο κούτελο της έδρας
Στο κούτελο της έδρας πάλι με κιμωλία, και πάλι με ελαφριά γράμματα !

14) Στο στήθος τους οι κοπέλες
Δεξιά αριστερά κι ανάμεσα στο στήθος οι κοπέλες, έγραφαν τα δικά τους…

15) Στον στυλό
Ο στυλός ήταν σπουδαίο εργαλείο για την περίπτωση του μαθητή με φαντασία!
Από βραδύς σκάλιζε με τη βελόνα ή με μακρύ αιχμηρό αντικείμενο μικροσκοπικά γράμματα στο πλάι κάποιου διαφανή στυλού, που η πρεσβυωπία του καθηγητή αδυνατούσε να αντιληφθεί!
Αν ήταν εξάγωνος ο στυλός, στις 6 έδρες του, θα μπορούσε να γραφτούν οι τύποι ολόκληρης φυσικής!
Βέβαια στην αρχή δεν φαινόταν καλά, την ώρα των εξετάσεων σαν έτριβαν τα γράμματα καλά με το χέρι τους και με λίγο σάλιο, τα γράμματα άρχιζαν αμέσως να σκουραίνουν!
Ήταν βλέπεις και εποχές που οι μαθητές είχαν την τέλεια όραση και διάβαζαν και τα πιο ψιλά γράμματα!

16) Στο νύχι
Το μεγάλο νύχι, μπορούσε να επιστρατευτεί, και με το βελονάκι να γραφτούν μέχρι και δέκα μαθηματικοί, η φυσικοί τύποι! Αν ο μαθητής ήταν περισσότερο αδιάβαστος, μπορούσε να γράψει και σε άλλα νύχια, ακόμα και σε εκείνο στο μικρό δαχτυλάκι!
Με το σκάλισμα δεν διακρινόταν απολύτως τίποτα!
Με την τριβή όμως πάλι με λίγο σάλιο έμπαινε η υγρασία ψμε την βρωμιά στις εγκοπές και το ίδιο γινόταν και στο στυλό, οπότε τα γράμματα σκούραιναν, για να μπορούν εύκολα να γίνονται αντιληπτά!
Άτιμη βρωμιά, θαύματα που έκανες καμιά φορά!
Ευχαριστώ τους φίλους που βοήθησαν στο να γίνει ποιό πλούσιο το κείμενο!
Μπορεί πράγματι κάποτε κάποιοι μαθητές να αντέγραψαν με τον άλφα ή βήτα τρόπο, αλλά σήμερα να είναι υψηλόβαθμοι στον κλάδο τους, και να προσφέρουν πολλά στην κοινωνία.
Τι να πούμε τώρα εμείς; Το τερπνόν μετά του ωφελίμου;
Ή το ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα;!
·
Κείμενο: Γεώργιος Χουστουλάκης

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Cretanmagazine