Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ η κατασκευή του δρόμου της Μεσαράς

Δημοσιεύτηκε

στις

Παρά το γεγονός ότι πριν από ένα περίπου χρόνο εγκρίθηκε από τη Βουλή η σύμβαση για την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος του δρόμου της Μεσαράς, η υλοποίηση του έργου δεν προχώρησε με αποτέλεσμα οι φωνές διαμαρτυρίας των κατοίκων της περιοχής κάθε μέρα να πυκνώνουν


Ένα χρόνο μετά, το έργο φαίνεται να παραπέμφθηκε εις τα καλένδας, απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ ενώ εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να μην ολοκληρωθεί ακόμη και από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Στους κινδύνους χρηματοδότησης και επιστροφής κοινοτικών πόρων του δρόμου της Μεσαράς αναφέρθηκε ο αναπληρωτής γραμματέας της Π.Ε. της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Ηρακλείου, Λ. Αυγενάκης, ο οποίος άσκησε δριμεία κροτική στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χ. Σπίρτζη κατηγορώντας τον για προχειρότητα και αβλεψία τόσο τον ίδιο όσο και την κυβέρνηση.

Η ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη αναφέρει:

«Τέτοια περίοδο -πριν από ένα περίπου χρόνο- είχαμε εγκρίνει τη σύμβαση στη Βουλή για να ολοκληρωθεί και το τελευταίο τμήμα του δρόμου της Μεσαράς, το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά.

Ένα χρόνο μετά αποφάσισε και ο κ. Χ. Σπίρτζης να ασκήσει τα καθήκοντά του και να ασχοληθεί με το έργο που από τη δική του αδιαφορία έφθασε να απενταχθεί από το ΕΣΠΑ και να είναι αμφίβολο εάν θα ολοκληρωθεί ακόμη και από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το μεγάλο ερώτημα, που μένει να απαντήσει ο Υπουργός κ. Χ. Σπίρτζης, αφού βρέθηκε τελικά – όπως φαίνεται- λύση για τη σύμβαση, είναι από πού θα πληρωθεί το έργο;

Υπάρχει σχετικό κονδύλιο στο «κουτσουρεμένο» και με ελάχιστα χρήματα ΠΔΕ;

Γνωρίζει ο κ. Υπουργός ότι εάν δεν ολοκληρωθεί το συντομότερο θα κληθούμε ως χώρα να επιστρέψουμε όλο το ποσό των κοινοτικών πόρων που έχει διατεθεί για το δρόμο της Μεσαράς;

Ο κ. Υπουργός οφείλει να ασχοληθεί σοβαρά με τα καθήκοντά του, διότι η αβλεψία και η προχειρότητα των χειρισμών του, αλλά και της Κυβέρνησης συνολικά, στέλνουν για άλλη μια φορά το λογαριασμό στον κρητικό λαό!»

Στο μεταξύ σε κοινή ανακοίνωση, ο κ. Αυγενάκης και ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων – Βουλευτής Σερρών, Κ.Καραμανλής με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζη αναφέρονται στην απουσία σχεδιασμού και χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, καθώς και στην μη ένταξη του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020.

Όπως αναφέρεται στην παρέμβασή τους «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αν και ανήκει στους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας, εξακολουθεί, δυστυχώς, να παραμένει ένας «δρόμος-φάντασμα», αφού το μεγαλύτερο μέρος του είναι ακόμη υπό σχεδιασμό. Δυστυχώς, όμως, όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ επιβεβαιώνονται οι προβληματισμοί και η ανησυχία που εκφράζαμε τον τελευταίο χρόνο με κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, καθώς δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020 και κινδυνεύουν με απένταξη και τα τμήματα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί προτεραιότητα, διαπιστώνουμε ότι αφενός δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για προγραμματισμό υλοποίησης του ΒΟΑΚ, αφετέρου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για ένταξη του ΒΟΑΚ στο νέο ΣΕΣ 2014-2020.

Δεδομένου ότι το ΣΕΣ 2014-2020 αποτελεί το κύριο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, σε συνδυασμό με την ασφυκτική στενότητα του ΠΔΕ και της ιδεοληπτικής άρνησης της κυβέρνησης να μελετήσει την πιθανότητα αξιοποίησης άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, φαίνεται ότι η κυβέρνηση στέλνει το ΒΟΑΚ στις καλένδες. Δυστυχώς, σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου Υπουργού δεν αποτελεί προτεραιότητα η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, αλλά νέα μεγαλεπήβολα έργα «μαμούθ», όπως η σιδηροδρομική Εγνατία».

Τέλος, οι κ.κ. Λ. Αυγενάκης και Κ. Καραμανλής ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια κινδυνεύουν να σταματήσουν και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για την συνέχισή τους, σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες επικαιροποίησης του έργου;

Επιπλέον ερωτούν για ποιο λόγο δεν περιλήφθηκε ο ΒΟΑΚ στο ΣΕΣ 2014-2020, ποιος είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας που η Κυβέρνηση έχει θέσει για την αποπεράτωση του ΒΟΑΚ;».

Αν δεν χρηματοδοτήσει το υπουργείο αναλαμβάνει το κόστος η Περιφέρεια

Σύμφωνα με το Creteplus.gr, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Στ. Αρναουτάκης, είχε τονίσει ότι «έρχονται» 25 εκατομμύρια ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας στο ΒΟΑΚ, μετά από συνάντηση που είχε πρόσφατα στην Αθήνα με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών.

Όπως είχε δηλώσει τότε ο κ. Αρναουτάκη υπάρχει η πρόταση να γίνει το έργο με ρήτρα διαθεσιμότητας, χωρίς διόδια, η οποία έχει κατατεθεί από την Περιφέρεια στο τραπέζι τόσο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, όσο και του Υπουργείου Υποδομών. Σε περίπτωση όμως που το Υπουργείο δε χρηματοδοτήσει της μελέτης για την κατασκευή της μελέτης του εν λόγω άξονα, ο κ. Αρναουτάκης είπε ότι η Περιφέρεια Κρήτης θα αναλάβει το κόστος.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook