Παρουσιάστηκε στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου παρουσία του πρωθυουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο νέος Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης
Κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη για τον επόμενο αιώνα. Αναφέρθηκε στην προεκλογική του προσωπική δέσμευση για υλοποίηση του ΒΟΑΚ και το ότι είχε μιλήσει από τότε για διόδια. Καταβάλαμε πολύ μεγάλη προσπάθεια για την ωρίμανση των μελετών, τη χάραξη και την εξασφάλιση χρηματοδότησης τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ειδικότερη αναφορά έκανε στην προσπάθεια να ενταχθεί το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης και να εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι από το ΕΣΠΑ. Αν δεν προχωρήσουμε σε αυτό το έργο η Κρήτη θα μείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη, σημείωσε. Υπογράμμισε ακόμα, το θλιβερό φαινόμενο των τροχαίων δυστυχημάτων και το θέμα της οδικής ασφάλειας. Προσθέτοντας πάντως ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι και θέμα παιδείας.
Ο δρόμος αυτός θα είναι ένας δρόμος του μέλλοντος, φιλικός στο περιβάλλον και στην προοπτική της αυτόνομης οδήγησης ανέφερε. Ξέρουμε ότι θα υπάρχουν δυσκολίες και ένας από τους λόγους που δεν έγινε μέχρι σήμερα το έργο ήταν, μεταξύ άλλων, οι αντιδράσεις που υπήρχαν τοπικά. Για τη χάραξη, τόνισε, ότι υπάρχει συμφωνία κι ότι έγινε με κριτήριο την τεχνοκρατική βέλτιστη λύση.
Καταλήγοντας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι καθώς οδεύουμε στην έξοδο από την κρίση του κορωνοϊού ανοίγεται ένας μεγάλος αναπτυξιακός κύκλος, ενώ συνέστησε την πίστη τήρηση των μέτρων κατά της πανδημίας μέχρι να εξασφαλιστεί το απαραίτητο τείχος ανοσίας. Ο δρόμος αυτός θα γίνει και η Κρήτη θα αποκτήσει τον δρόμο που της αξίζει, τόνισε καταλήγοντας.
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε για μια πολύ σπουδαία μέρα για την Κρήτη κι ένα προσωπικό στοίχημα του πρωθυπουργού. Ανέφερε ακόμα ότι θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ε.Ε. με προϋπολογισμό πάνω από 2 δισεκατομμύρια. Επεσήμανε ακόμα ότι επί της προηγούμενης κυβέρνησης δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλίσει τους πόρους από το ταμείο ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Τόνισε ακόμα ότι αν θέλουμε να έχουμε αυτό το έργο θα πρέπει να έχουμε διόδια, ενώ κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση για λαϊκισμό επί του συγκεκριμένου θέματος. Μίλησε ακόμα για ολοκληρωμένη χάραξη χωρίς να υπάρξει καμία υποχώρηση σε μικροσυμφέροντα και πάντα σε συνεργασία με την Αρχαιολογία.
Την παρουσίαση του νέου ΒΟΑΚ πραγματοποιείσαι ο Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης ο οποίος αναφέρθηκε στα θέματα οδικής ασφάλειας, των ταχύτερων μετακινήσεων και των ευεργετικών επιδράσεων που θα έχει στον τομέα του τουρισμού. Περιέγραψε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε στη δημιουργία 90 έως 130.000 θέσεων εργασίας στη φάση της κατασκευής. Επίσης, τόνισε ότι το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό.
Οσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα, περί τα τέλη του 2022 θα ξεκινήσουν να εγκαταστήνονται εργοτάξια και αρχές του 2024 θα έχει αναπτυχθεί όλο το εργοτάξιο.
Για ένα οραματικό εμβληματικό και αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη μίλησε στον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ενώ ζήτησε από τον πρωθυπουργό τη στήριξη του για τη δημιουργία ενός κόμβου Καινοτομίας.