Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Μουσείο Καζαντζάκη

Δημοσιεύτηκε

στις

Κάθε νέα σχολική χρονιά δεν ξεκινά δυναμικά μόνομέσα στην τάξη αλλά και έξω από αυτήν


Γι’ αυτό και φέτος, το έργο και οι ιδέες του Νίκου Καζαντζάκη γίνονται η αφορμή για να απελευθερώσουμε τη δημιουργικότητα μας, να συνεργαστούμε, να παίξουμε και να γνωρίσουμε σπάνια εκθέματα, όπως το μαθητικό σημειωματάριο του συγγραφέα.

Το Μουσείο Καζαντζάκη σας προσκαλεί με χαρά να συμμετάσχετε με τους μαθητές σας στα εκπαιδευτικά προγράμματα της σχολικής περιόδου 2018-2019. Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στόχος του Μουσείου είναι η δημιουργία μουσειοπαιδαγωγικών εμπειριών οι οποίες μπορούν να λάβουν διαφορετικές μορφές, πάντα μέσα από δραστηριότητες που προσεγγίζουν την μάθηση ως πολυαισθητική διαδικασία και επιτρέπει τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν και να απολαύσουν.

Αναλυτικά τη σχολική χρονιά 2018- 2019 προσφέρονται τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:

«Ταξιδεύοντας με μια βαλίτσα»

Νηπιαγωγείο, Διάρκεια: 75’

Ένα γράμμα, μία βαλίτσα και μια μεγάλη αναζήτηση. Ποιος θα βοηθήσει τον Νίκο Καζαντζάκη στο μεγάλο του ταξίδι; Τι θα βάλουμε μέσα στην βαλίτσα; Ελάτε να αποκωδικοποιήσουμε τα γράμματα φίλων και συγγενών και να ανακαλύψουμε τις αναμνήσεις του Καζαντζάκη ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου.

«Οδύσσεια:  Ένα παραμύθι με κύματα…»

Νηπιαγωγείο, Διάρκεια: 75’

Ο Οδυσσέας, ένας ανήσυχος ήρωας, μας ταξιδεύει στο Μουσείο Καζαντζάκη. Περνώντας ήρεμες θάλασσες, υπερπηδώντας μεγάλα κύματα, μάς αποκαλύπτει τα μυστικά της οικογένειας του Νίκου Καζαντζάκη, τα μυθιστορήματα και τα μακρινά του ταξίδια. Ποιος ήταν στ’ αλήθεια ο Νίκος; Τι βιβλία έγραψε; Ποιες χώρες ανακάλυψε στα ταξίδια του; Ο Οδυσσέας, όμως, έχει ένα ακόμα μυστικό να μας αποκαλύψει…

«Το σεντούκι του Καζαντζάκη»

Α’ και Β’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Ένα παλιό σεντούκι ζωντανεύει τις αναμνήσεις του σπιτιού και της οικογένειας του συγγραφέα… Πώς ζούσαν τότε; Ποια αντικείμενα χρησιμοποιούσαν; Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν τον Νίκο Καζαντζάκη, μέσα από τα προσωπικά του αντικείμενα, τις φωτογραφίες και τα οικογενειακά κειμήλια.

«Ταξιδεύοντας: Ισπανία, Αίγυπτος & Κίνα»

Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Iσπανία, Αίγυπτος, Κίνα: τρεις προορισμοί, ένα ταξίδι. Ο Νίκος Καζαντζάκης μας αποκαλύπτει τους ανθρώπους που γνώρισε, τα αντικείμενα που απέκτησε, τα βιβλία που έγραψε. Τι είχε μέσα στη βαλίτσα του; Ποιες είναι οι εντυπώσεις του; Ποιο είναι το κοινό στοιχείο σε όλα του τα ταξίδια;

«Οι ιδέες που ταξιδεύουν…»

Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Πώς ταξιδεύουν οι ιδέες; Και αν ταξιδεύουν… μέχρι πού μπορούν να φτάσουν; Μέσα από τις συλλογές του Μουσείου, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το λογοτεχνικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη, ενώ ανακαλύπτουν τα μηνύματα που στέλνουν οι ήρωες του. Με αφορμή τους ήρωες, τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν, δίνοντας το δικό τους μήνυμα, ταξιδεύοντας τη δική τους ιδέα.

«Ηρωικές Αναμετρήσεις»

Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Οι ήρωες της μυθολογίας και της ιστορίας ζωντανεύουν και είναι έτοιμοι για νέες αναμετρήσεις. Ποιος ήρωας θα κερδίσει; Ποιος είναι ο πιο γενναίος πολεμιστής; Με αφορμή τα παιδικά μυθιστορήματα του Καζαντζάκη, τα παιδιά ανακαλύπτουν την προσωπικότητα και τα κατορθώματα του Θησέα και του Μέγα Αλέξανδρου, τις ιδέες και τις πεποιθήσεις τους, τη γενναιότητα των αποφάσεων και των επιλογών τους. Tι θα συνέβαινε αν ο Θησέας συναντούσε τον Μέγα Αλέξανδρο μέσα στο Λαβύρινθο;

«Ο Διανοούμενος και ο Δράκος»

Ε’ και Στ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Έτοιμοι; Φώτα, αυλαία… πάμε! Οι επαγγελματίες του θεάτρου ετοιμάζουν την παράσταση Ποιος είναι, όμως, ο Δράκος; Τι χρειάζεται να κάνει ο ενδυματολόγος; Ποια είναι η δουλειά του σκηνοθέτη; Τα παιδιά μελετούν τις συλλογές του Μουσείου και ανεβάζουν τη δική τους θεατρική παράσταση. Πώς τελικά η πραγματική ζωή γίνεται θέατρο;

«Mε μια σχολική τσάντα»

Ε’, Στ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου, Διάρκεια: 90’

Με τα μαγικά πάντα μάτια, μ’ ένα κόκκινο μάλλινο σκούφο στο κεφάλι και τσαρουχάκια με κόκκινες φούντες στα πόδια, ένα πρωί κίνησε ο Καζαντζάκης για το σχολείο. Ποιους συνάντησε εκεί; Πώς ήταν ως μαθητής; Πώς περνούσε στο σχολείο; Με αφορμή τις εντυπώσεις του ίδιου του Καζαντζάκη, τα παιδιά γνωρίζουν τον μαθητή Καζαντζάκη και ανακαλύπτουν την καθημερινή του ζωή στο σχολείο μιας παλιότερης εποχής. Τι έχει αλλάξει άραγε από τότε;

«Ο Πολεμιστής με την πένα»

Επετειακό πρόγραμμα με αφορμή τις Εθνικές Γιορτές

Στ’ Δημοτικού και Γυμνάσιο, Διάρκεια: 90’

Επανάσταση και ξεσηκωμός… Κλέφτες και αρματολοί… Ελευθερία και ανεξαρτησία… Ποιοι ήταν οι ήρωες του 1821; Για ποιο λόγο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Τι έγινε στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου; Τα παιδιά κατανοούν την έννοια της «επανάστασης» μέσα από τη χρονογραμμή της Νεότερης και της Σύγχρονης Ιστορίας, ανακαλύπτοντας ήρωες και γεγονότα. Συναντώντας ιστορικά πρόσωπα, τα παιδιά γνωρίζουν τους αγωνιστές της πένας˙ τους ήρωες που πολέμησαν με το μυαλό και τον λόγο τους.

«Αναφορά στον Γκρέκο»

Γυμνάσιο, Διάρκεια: 90’

Πόσες τέχνες υπάρχουν σε ένα μουσείο; Πώς ένας καλλιτέχνης στέλνει το μήνυμά του μέσα από το έργο του; Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις τέχνες, συνειδητοποιώντας ότι ο κάθε άνθρωπος εκφράζεται με το δικό του μοναδικό τρόπο. Με αφορμή τις συλλογές του Μουσείου και τον ίδιο τον Νίκο Καζαντζάκη εξερευνούν, εμπνέονται και δημιουργούν  το δικό τους έργο τέχνης.

Για τη συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στο Μουσείο Καζαντζάκη και για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε είτε μέσω τηλεφώνου στο 2810 741689 από Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00- 15.00, είτε μέσω email στη διεύθυνση info@kazantzaki.gr.

Advertisement
Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μνιά μαντινάδα τση καρδιάς

Δημοσιεύτηκε

στις

του Αντώνη Κουκλινού


Με το που μπήκε μέσα στο μαγαζί και αντίκρισα το βλέμμα τζη, το ψυχανεμίστηκα.
Δε τη γνωρίζω… πρώτη φορά τη νε θωρώ και όντως δε ν’ είναι απου τσι πάντες μας.
Παρά το μικρό της ηλικίας… κουρασμένα, κομμένα, τα μάθια τζη και μαυροντυμένη όπως τη ν’ είδα… δε θέλει και πολύ μνυαλό να καταλάβω πως πενθεί.
-Καλημέρα… θα ήθελα να βγάλω φωτογραφίες για ταυτότητα.
Ετοίμασα τα φώτα μου και της είπα να καθίσει.
Χτυπά το κινητό και ήκουσα πως θέλει να τση πέψουνε ταξί, για να πάει ως το τμήμα στο Πύργο, να τση βγάλουνε τη ταυτότητα.
Δε ν’ ήβρικε όμως ταξί τέθεια ώρα και τη ν’ έβγαλε στο κλά’ι’μα.
Εσκέφτηκα και τση λέω, να πάρει πρώτα τηλέφωνο στο τμήμα ανε μπορούνε να την εξηπηρετήσουνε σήμερο, να μη πηγαίνει άδικα.
Καλά το σκέφτηκα… στο τηλέφωνο είπανέ τζη να μη πάει άδικα γιατί ο υπάλληλος δε ν’ είναι σήμερο εκειά.
Απογοητεύτηκε…
-Να πάς στσι Μοίρες απου θα κάμεις τη δουλειά σου, ντελόγω τση κάνω.
-Δε βρίχνω ταξί έπαέ σήμερο… ούλοι πάνε στη χώρα… και ήρθα από μακριά με ένα γνωστό μα έφυγε.
-Κάτσε μρέ κοπελιά να ξανοίξω κι εγώ μπας και βρούμενε αμάξι.
Έψαξα και ήβρηκα ταξί με πεντέξε τηλεφωνήματα και θα κοπχιάσει σε κιανα μισάωρο να τη πάρει.
-Κάτσε να μη στέκεις όξω στη κρυγιώτη, μα ο ταξιτζής κατέχει το μαγαζί και θα ν’ έρθει έπαέ.
Έδειξέ μου πως ησύχασε μνιά ολιά και μου φάνηκε πως ήφηγε ένα βάρος απο μέσα τζη.
Έκατσε στη καρέκλα αμίλητη για αρκετή ώρα…
Δεν άντεξα και τη νε ρώτηξα…
-Γιάντα φορείς τα μαύρα κοπελιά…
Είπενέ μου το λόγο και για τη περίσταση, δεν άντεξα και είπα τση μνιά μαντινάδα…
Όπχιος ντυθεί με του καημού
τα μαύρα και στενάξει,
δε ξανασουλουπώνεται
χίλιες φορες ν’ αλλάξει.
Σά ντη ν’ ήκουσε, τα μάθια τζη εβουρκώσανε…
-Μα ίντα είπες εδά θείε…!!! λέει με θαυμασμό… και πχιάνει ένα χαρτί, να τη γράψει.
-Παναγία μου θα τη γράψω να μη τη νε ξεχάσω…
-Άστο τση λέω δε θα τη ξεχάσεις για θα σου δώσω το βιβλίο μου, να με θυμάσαι και εκειά μέσα τη γράφει.
Ανοίξαμε κουβέντα και είπαμενε πολλά…
Αφού και του λόγου μου είχα να τση πω για το δικό μου πόνο και κατάλαβε πως ούλοι μας περνούμε τα δύσκολά μας, άλλος λίγο άλλος πλιά πολύ…
Μέσα σε λίγη ώρα έφυγε νε η κούραση από τα μάθια τζη και άλλαξε η όψη τζη.
Έπχια σα το βιβλίο μου και έγραψα τση μνιά ν’ αφιέρωση… δυό λόγια, να τα τα θυμάται…
Σαν έκλεισα το βιβλίο της είπα άλλη μνιά μαντινάδα για τον αποχαιρετισμό, γιατί ήρθενε το ταξί να φύγει…
Έπχιασε το βιβλίο και το βάνει στη θέση τση καρδιάς και μου λέει…
-Έλειπα στο εξωτερικό εδα και ενάμισι χρόνο…
Εγύρισα οπίσω στο τόπο μας γιατί… αθρώπους να μιλούνε κατ’ ευθείαν στη ψυχή μου, δε ν’ έχει μόνο στη Κρήτη.
Εμπήκα στο μαγαζί σου να κάμω τη δουλειά μου… μα εσύ είναι σαν να μ’ έβαλες στο σπίτι σου να με κονέψεις
Το βιβλίο σου θα το διαβάζω και στα κοπέλια μου αύριο, μεθαύριο ανε μου το αξιώσει ο Θεός να κάμω.
Εχαιρετιχτήκαμε μάνι, μάνι, γιατι κορνέρνει ο ταξιτζής…
Σάμε που έκατσε στο πίσω κάθισμα, το βιβλίο μου, ήτονε στη θέση τση καρδιάς τση ακόμη…!!!
Στο καλό να πας κοπελιά και στην ευκή μου…
Εμπήκα μέσα γιατί κάνει κρυγιώτη… μα αισθάνομαι πως εζέστανα τη καρδιά ενούς αθρώπου, απου τό ‘χενε ανάγκη… αλλά μάλλον πως κι εγώ το ‘χα πλιά πολύ, για να ζεστάνω τη δική μου… αντώνης κουκλινός Δεκέμπρης του δεκαφτά.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΘΕΜΑ

Μια αξέχαστη βραδιά με τον Πολιτιστικό Σύλλογη Πόμπιας

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανακοίνωση από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πόμπιας


Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!!!!
Ο Πολιτιστικός Συλλογος Πόμπιας ευχαριστεί όλους εσας που σήμερα δημιουργήσατε μια αξέχαστη βραδιά που διεξήχθη για πρώτη φορά στους χώρους του Συλλόγου:

Τους υπεύθυνους της βραδιάς που όλοι την εβδομάδα προσπάθησαν να ανταποκριθούν σε όλες τις απαιτήσεις που καθημερινά δημιουργούνταν.

Στους εθελοντές γονείς που έφεραν σε πέρας όλες τις εργασίες και που μας έκαναν διπλά χαρούμενους.θελουμε εναν σύλλογο ανοικτό σε όλους , με ανθρώπους να τον αισθάνονται σαν δικό τους.

Στην αφηγήτρια του παραμυθιού Ελεάνα Χατζάκη και στον μουσικό Αλέξανδρο Κανακάκη που εξέπληξαν ευχάριστα όλον τον κόσμο με την εν γένει παρουσία τους.

Τέλος όμως και κυρίως όλους όσοι ήρθαν και έδειξαν την αγάπη τους με τη μαζική συμμετοχή και παρουσία τους ,δίνοντας μας δύναμη να συνεχίσουμε στον δρόμο που έχουμε επιλέξει με έναν σύλλογο ανοικτό καθημερινά σε όλους και με συνεχή πολιτιστικά δρώμενα για τα παιδιά μας.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!!!

ΥΓ:Ανακοινώνουμε επίσης συνεχίζοντας ότι το Σάββατο 27.1.2019 θα είναι στο σύλλογο με παράσταση του ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ο καλύτερος στην Ελλάδα στο είδος του ΑΘΩΣ ΔΑΝΕΛΛΗΣ με το θέατρο σκιών του σε μια βραδιά που κανένας δεν πρέπει να χάσει !!!!

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Χριστουγεννιάτικα παζάρια σε Τυμπάκι και Μοίρες

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανακοίνωση από σύλλογο ΑμεΑ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»


Και φέτος σας περιμένουμε στα χριστουγεννιάτικα παζάρια του συλλόγου μας, να σας δούμε από κοντά, να συνομιλήσουμε, να προμηθευτείτε τα δωράκια για τους αγαπημένους σας και να ευχηθούμε καλές γιορτές.

Σήμερα βρισκόμαστε στο παζάρι του Τυμπακίου και αύριο Σάββατο 15/12 θα είμαστε στο παζάρι στις Μοίρες.

Σας περιμένουμε!

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλη