Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Μουσείο Καζαντζάκη

Δημοσιεύτηκε

στις

Κάθε νέα σχολική χρονιά δεν ξεκινά δυναμικά μόνομέσα στην τάξη αλλά και έξω από αυτήν


Γι’ αυτό και φέτος, το έργο και οι ιδέες του Νίκου Καζαντζάκη γίνονται η αφορμή για να απελευθερώσουμε τη δημιουργικότητα μας, να συνεργαστούμε, να παίξουμε και να γνωρίσουμε σπάνια εκθέματα, όπως το μαθητικό σημειωματάριο του συγγραφέα.

Το Μουσείο Καζαντζάκη σας προσκαλεί με χαρά να συμμετάσχετε με τους μαθητές σας στα εκπαιδευτικά προγράμματα της σχολικής περιόδου 2018-2019. Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στόχος του Μουσείου είναι η δημιουργία μουσειοπαιδαγωγικών εμπειριών οι οποίες μπορούν να λάβουν διαφορετικές μορφές, πάντα μέσα από δραστηριότητες που προσεγγίζουν την μάθηση ως πολυαισθητική διαδικασία και επιτρέπει τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν και να απολαύσουν.

Αναλυτικά τη σχολική χρονιά 2018- 2019 προσφέρονται τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:

«Ταξιδεύοντας με μια βαλίτσα»

Νηπιαγωγείο, Διάρκεια: 75’

Ένα γράμμα, μία βαλίτσα και μια μεγάλη αναζήτηση. Ποιος θα βοηθήσει τον Νίκο Καζαντζάκη στο μεγάλο του ταξίδι; Τι θα βάλουμε μέσα στην βαλίτσα; Ελάτε να αποκωδικοποιήσουμε τα γράμματα φίλων και συγγενών και να ανακαλύψουμε τις αναμνήσεις του Καζαντζάκη ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου.

«Οδύσσεια:  Ένα παραμύθι με κύματα…»

Νηπιαγωγείο, Διάρκεια: 75’

Ο Οδυσσέας, ένας ανήσυχος ήρωας, μας ταξιδεύει στο Μουσείο Καζαντζάκη. Περνώντας ήρεμες θάλασσες, υπερπηδώντας μεγάλα κύματα, μάς αποκαλύπτει τα μυστικά της οικογένειας του Νίκου Καζαντζάκη, τα μυθιστορήματα και τα μακρινά του ταξίδια. Ποιος ήταν στ’ αλήθεια ο Νίκος; Τι βιβλία έγραψε; Ποιες χώρες ανακάλυψε στα ταξίδια του; Ο Οδυσσέας, όμως, έχει ένα ακόμα μυστικό να μας αποκαλύψει…

«Το σεντούκι του Καζαντζάκη»

Α’ και Β’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Ένα παλιό σεντούκι ζωντανεύει τις αναμνήσεις του σπιτιού και της οικογένειας του συγγραφέα… Πώς ζούσαν τότε; Ποια αντικείμενα χρησιμοποιούσαν; Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν τον Νίκο Καζαντζάκη, μέσα από τα προσωπικά του αντικείμενα, τις φωτογραφίες και τα οικογενειακά κειμήλια.

«Ταξιδεύοντας: Ισπανία, Αίγυπτος & Κίνα»

Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Iσπανία, Αίγυπτος, Κίνα: τρεις προορισμοί, ένα ταξίδι. Ο Νίκος Καζαντζάκης μας αποκαλύπτει τους ανθρώπους που γνώρισε, τα αντικείμενα που απέκτησε, τα βιβλία που έγραψε. Τι είχε μέσα στη βαλίτσα του; Ποιες είναι οι εντυπώσεις του; Ποιο είναι το κοινό στοιχείο σε όλα του τα ταξίδια;

«Οι ιδέες που ταξιδεύουν…»

Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Πώς ταξιδεύουν οι ιδέες; Και αν ταξιδεύουν… μέχρι πού μπορούν να φτάσουν; Μέσα από τις συλλογές του Μουσείου, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το λογοτεχνικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη, ενώ ανακαλύπτουν τα μηνύματα που στέλνουν οι ήρωες του. Με αφορμή τους ήρωες, τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν, δίνοντας το δικό τους μήνυμα, ταξιδεύοντας τη δική τους ιδέα.

«Ηρωικές Αναμετρήσεις»

Γ’ και Δ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Οι ήρωες της μυθολογίας και της ιστορίας ζωντανεύουν και είναι έτοιμοι για νέες αναμετρήσεις. Ποιος ήρωας θα κερδίσει; Ποιος είναι ο πιο γενναίος πολεμιστής; Με αφορμή τα παιδικά μυθιστορήματα του Καζαντζάκη, τα παιδιά ανακαλύπτουν την προσωπικότητα και τα κατορθώματα του Θησέα και του Μέγα Αλέξανδρου, τις ιδέες και τις πεποιθήσεις τους, τη γενναιότητα των αποφάσεων και των επιλογών τους. Tι θα συνέβαινε αν ο Θησέας συναντούσε τον Μέγα Αλέξανδρο μέσα στο Λαβύρινθο;

«Ο Διανοούμενος και ο Δράκος»

Ε’ και Στ’ Δημοτικού, Διάρκεια: 90’

Έτοιμοι; Φώτα, αυλαία… πάμε! Οι επαγγελματίες του θεάτρου ετοιμάζουν την παράσταση Ποιος είναι, όμως, ο Δράκος; Τι χρειάζεται να κάνει ο ενδυματολόγος; Ποια είναι η δουλειά του σκηνοθέτη; Τα παιδιά μελετούν τις συλλογές του Μουσείου και ανεβάζουν τη δική τους θεατρική παράσταση. Πώς τελικά η πραγματική ζωή γίνεται θέατρο;

«Mε μια σχολική τσάντα»

Ε’, Στ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου, Διάρκεια: 90’

Με τα μαγικά πάντα μάτια, μ’ ένα κόκκινο μάλλινο σκούφο στο κεφάλι και τσαρουχάκια με κόκκινες φούντες στα πόδια, ένα πρωί κίνησε ο Καζαντζάκης για το σχολείο. Ποιους συνάντησε εκεί; Πώς ήταν ως μαθητής; Πώς περνούσε στο σχολείο; Με αφορμή τις εντυπώσεις του ίδιου του Καζαντζάκη, τα παιδιά γνωρίζουν τον μαθητή Καζαντζάκη και ανακαλύπτουν την καθημερινή του ζωή στο σχολείο μιας παλιότερης εποχής. Τι έχει αλλάξει άραγε από τότε;

«Ο Πολεμιστής με την πένα»

Επετειακό πρόγραμμα με αφορμή τις Εθνικές Γιορτές

Στ’ Δημοτικού και Γυμνάσιο, Διάρκεια: 90’

Επανάσταση και ξεσηκωμός… Κλέφτες και αρματολοί… Ελευθερία και ανεξαρτησία… Ποιοι ήταν οι ήρωες του 1821; Για ποιο λόγο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Τι έγινε στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου; Τα παιδιά κατανοούν την έννοια της «επανάστασης» μέσα από τη χρονογραμμή της Νεότερης και της Σύγχρονης Ιστορίας, ανακαλύπτοντας ήρωες και γεγονότα. Συναντώντας ιστορικά πρόσωπα, τα παιδιά γνωρίζουν τους αγωνιστές της πένας˙ τους ήρωες που πολέμησαν με το μυαλό και τον λόγο τους.

«Αναφορά στον Γκρέκο»

Γυμνάσιο, Διάρκεια: 90’

Πόσες τέχνες υπάρχουν σε ένα μουσείο; Πώς ένας καλλιτέχνης στέλνει το μήνυμά του μέσα από το έργο του; Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις τέχνες, συνειδητοποιώντας ότι ο κάθε άνθρωπος εκφράζεται με το δικό του μοναδικό τρόπο. Με αφορμή τις συλλογές του Μουσείου και τον ίδιο τον Νίκο Καζαντζάκη εξερευνούν, εμπνέονται και δημιουργούν  το δικό τους έργο τέχνης.

Για τη συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στο Μουσείο Καζαντζάκη και για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε είτε μέσω τηλεφώνου στο 2810 741689 από Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00- 15.00, είτε μέσω email στη διεύθυνση info@kazantzaki.gr.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Παρουσίαση του βιβλίου «Γαλατένια Γαρδένια» της Ζαμπίας Λαζανάκη από τον Αμπελούζο

Δημοσιεύτηκε

στις

Την Τεταρτη 27 Φεβρουαριου και ωρα 18:00 στο βιβλιοπωλείο Λυχνάρι


Το βιβλιοπωλειο λυχναρι εχουν τη χαρα να σας προσκαλεσουν στην παρουσιαση αφηγηση του βιβλιου της Λαζανακη Ζαμπιας «Γαλατενια γαρδενια», την Τεταρτη 27 Φεβρουαριου και ωρα 18:00 στο χωρο του βιβλιοπωλειου

Εισοδος δωρεαν

Η συγγραφεας Λαζανακη Ζαμπια θα συνομιλισει με τα παιδια και θα υπογραψει αντιτυπα του βιβλιου της.

 

Βιογραφικό Λαζανάκη Ζαμπία

Η Λαζανάκη ζαμπία γεννήθηκε και κατοικεί στο Ηράκλειο Κρήτης με καταγωγή από τον ΑμπελούζοΜεσσαράς.

Εδώ και πολλά χρόνια κάνει.. «επανάληψη φοίτησης» …στην ωραιότερη βαθμίδα  εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο.

Κάθε χρόνο μαθαίνει πολλά από τους  …. «συμμαθητές της»….

Να ζωγραφίζει ότι βλέπει στη φαντασία της..

Να παίζει τα πιο απίθανα παιχνίδια….

Να  τραγουδάει φάλτσα αλλά υπέροχα…

Να γελάει δυνατά…

Να βλέπει το μικρό και ασήμαντο μεγάλο καισπουδαίο…

Να  γράφει  και  να  διαβάζει  παραμύθια  … που  ίσως είναι   αλήθεια..

Ελπίζει  να  παραμείνει  για  πολλά  ακόμα  χρόνια  σε  αυτό  το  σχολείο..

Και  να  μη  μεγαλώσει  ποτέ…. Κι  ας  είναι  η  πιο  ψηλή  στη  τάξη!!!

 

Λιγα λογια για το βιβλιο:

Πίσω από τις λέξεις …

Μια μανούλα που πιέζει ,χωρίς  να το ξέρει  το παιδί  της  ….

Ένα  παιδί  που  δεν  αντιλαμβάνεται  τις  συνέπειες  των

πράξεων   του….

 

Μέσα  από  τις  λέξεις …

Ένα  συγγνώμη  ένα  ευχαριστώ

που συντελούν στο θαύμα…

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Σήφης και η Δήμητρα στηρίζουν το «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα χρήματα που θα έδιναν για μπομπονιέρες τα έδωσαν στο σύλλογο ΑΜΕΑ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»


Ένα νέο ζευγάρι, ο Σήφης από τους Αγίους Δέκα και η Δήμητρα απο το Τυμπάκι, που παντρεύτηκαν σήμερα, αποφάσισαν αντί μπομπονιέρες να δώσουν τα χρήματα στο σύλλογο ΑΜΕΑ «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ». 

Εμείς με τη σειρά μας, ευχόμαστε στο Σήφη και τη Δήμητρα να ζήσουν ευτυχισμένοι.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μάνος Χατζιδάκις με Sweet Movie και The Martlet’s Tale στην ΕΛΣ

Δημοσιεύτηκε

στις

Με κινηματογραφική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι για τις ταινίες Sweet Movie και The Martlet’s Tale, συνεχίζει ο Κύκλος Χατζιδάκι στην Εθνική Λυρική Σκηνή, 1 και 2 Μαρτίου


Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει το ανέκδοτο The Martlet’s Tale, από το ακυκλοφόρητο σάουντρακ της ομώνυμης ταινίας του 1970 σε σκηνοθεσία Τζον Κράουδερ και σενάριο του Νίκολας Ντελμπάνκο. H Δήμητρα Σελεμίδου θα ερμηνεύεσει το αριστουργηματικό Sweet Movie,από την ομώνυμη ταινία του 1974, σε σκηνοθεσία Ντούσαν Μακαβέγιεφ, ο οποίος πρόσφατα έφυγε από τη ζωή. Η μουσική διεύθυνση των δυο συναυλιών είναι του Λουκά Καρυτινού και η καλλιτεχνική επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι. Την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

Η αγάπη του Χατζιδάκι για τον κινηματογράφο υπήρξε αδιαμφισβήτητη. Η προσωπική πορεία του στον χώρο αυτό και ιδιαίτερα η θητεία του στην Αμερική τον οδηγούν σύντομα σε μεγάλες διεθνείς συνεργασίες, όπως το America, America (1963) του Καζάν, το Topkapi (1964) του Ντασσέν, το Memed γεράκι μου (1984) του Ουστίνοφ και φυσικά τα Sweet Movie (1974) του Μακαβέγιεφ και The Martlet’s Tale του Τζον Κράουδερ.

Το πρώτο έργο που θα παρουσιαστεί είναι το ανέκδοτο The Martlet’s Tale (1970) του Τζον Κράουδερ. H ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούσε η Κατίνα Παξινού, έλαβε κακές κριτικές στην πρώτη της προβολή στο Σαν Φρανσίσκο και δεν προβλήθηκε πουθενά στον κόσμο. Για το δραματικό αυτό έργο ο Χατζιδάκις επιλέγει μια μουσική πληθωρική. Γράφει πολλά θέματα, χρησιμοποιώντας μια εντελώς ιδιότυπη ορχήστρα από έγχορδα, πνευστά (όμποε, φλάουτο, τρομπέτα), πιάνο, τσέμπαλο, ηλεκτρικό όργανο, κλασική και ηλεκτρική κιθάρα, βιμπράφωνο και κρουστά. Ανάμεσά τους είναι και μια μελωδία που εντάχθηκε αργότερα στον κύκλο της Πορνογραφίας (1982) και έγινε εξαιρετικά δημοφιλής ως αυτόνομο τραγούδι με τίτλο «Η μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων». Στην ταινία τιτλοφορείται «The ballad of senses and illusions» και ερμηνεύεται σε τρεις παραλλαγές από τον Σον Φίλιπς, σε δικούς του αγγλόφωνους στίχους. Παρά τις πάντα δυνατές τονικές μελωδίες του, ο Χατζιδάκις ασκείται εδώ στη μουσική γραφή της αβανγκάρντ, χτίζοντας ιδιαίτερες μουσικές ατμόσφαιρες. Ρυθμολογικά, το αποτέλεσμα είναι πολυσυλλεκτικό, με δάνεια που ανακαλούν τη δομή του ζεϊμπέκικου και του τσιφτετελιού, αλλά και την τζαζ και τη λάτιν τζαζ. Ως βοηθό του Χατζιδάκι η παραγωγή ορίζει έναν άγνωστο νεαρό συνθέτη, τον Νικόλα Πιοβάνι, που αργότερα εξομολογήθηκε ότι η συνάντησή του με τον Χατζιδάκι τον στιγμάτισε καλλιτεχνικά.

Το δεύτερο έργο, το Sweet Movie, έντυσε την ομώνυμη ταινία του Ντούσαν Μακαβέγιεφ. Ο Χατζιδάκις είχε ενθουσιαστεί από την προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη και έτσι δέχτηκε με ενθουσιασμό την πρότασή του. Το σινεμά-κολάζ που χαρακτηρίζει τον Μακαβέγιεφ βοηθά πολύ τον Μάνο Χατζιδάκι να κινηθεί ελεύθερα και με φαντασία. Έτσι, στο Sweet Movie αξιοποιεί τις σπονδυλωτές ιστορίες της ταινίας για να ξεδιπλώσει τις ευρηματικές μελωδίες του και τις ορχηστρικές του ιδιορρυθμίες: χορταστικές μελωδικές φράσεις στο ηλεκτρικό όργανο και διασκεδαστικά σχόλια από την πομπώδη τούμπα διασταυρώνονται πάνω στον γνωστό χατζιδακικό ηχητικό καμβά που εξυφαίνει ο συνδυασμός των νυκτών και τοξωτών εγχόρδων. Οι μουσικές πλάθουν από μόνες τους εικόνες που λειτουργούν συμπληρωματικά με αυτές της ταινίας. Η φωνή αξιοποιείται σε πέντε από τα δεκατέσσερα συνολικά θέματα, επίσης με τρόπο πρωτότυπο. Ο συνθέτης μάς συστήνει εκ νέου την Αν Λόνμπεργκ που πρωτοείδαμε στην ταινία Κορίτσια στον ήλιο (1968), να ερμηνεύει μια αλέγρα μπαλάντα με αγγλόφωνους στίχους, δικούς της και του σκηνοθέτη. Μας συστήνει επίσης, κατά τον προσφιλή του τρόπο, μια άλλη «παρθένα» φωνή, τη Μαρία Κάτηρα, που πρωταγωνιστεί στο «Νυχτερινό για δυο φωνές», καθώς και στη μία από τις τρεις παραλλαγές του «Τα παιδιά κάτω στον κάμπο», σε στίχους Χατζιδάκι. Το θέμα, που αποδίδεται εξαίσια και από παιδική χορωδία, διεκδικεί ρόλο λαϊτμοτίφ στην ταινία. Οι στίχοι του έρχονται από το μακρινό παρελθόν και τη θεατρική παράσταση «Το καλοκαίρι θα θερίσουμε» (1945) του Αλέξη Δαμιανού. Στον πρόλογο που έκανε ο Μάνος Χατζιδάκις για την προβολή της ταινίας στο ‘Αστυ το 1974, ανέφερε, μεταξύ άλλων, για την ταινία, αλλά και τη μουσική του: «Ο ίδιος ο Μακαβέγιεφ συνηθίζει να λέει, πως πρέπει κανείς να βλέπει το Sweet Movie, με το κορίτσι του. Ποτέ μόνος. Και σε μερικές στιγμές, σαν τις γλυκές στιγμές ενός κονσέρτου του Ραχμάνινωφ ή του Γκέρσουϊν, ν’ ακουμπάει ο ένας το χέρι του άλλου, με τρυφερότητα και με κρυφό ανατρίχιασμα. Τότε -λέει- η ταινία του λειτουργεί σωστά. Προσπαθήστε λοιπόν να πάρετε κι από την μουσική μου, όλη την γλυκιά και ζαχαρένια γεύση που η ταινία περιέχει, μαζί με τους κινέζικους βελονισμούς των ευρηματικών σκηνών της».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη