Connect with us

ΚΡΗΤΗ

Kόλλησε η υπογραφή της σύμβασης για τους δρόμους Μεσαράς και Πανόρμου

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαδικαστικής φύσης εμπλοκή έχει παρουσιαστεί σχετικά με την υπογραφή των συμβάσεων στα δύο μεγάλα οδικά έργα που αναμένεται να γίνουν το επόμενο διάστημα στην Κρήτη.


 

Τόσο η ολοκλήρωση του δρόμου της Μεσαράς (Απομαρμά- Αγία Βαρβάρα) όσο και το Πάνορμος- Εξάντη περιμένουν τώρα το πράσινο φως από το υπουργείο για να πέσουν οι υπόγραφες από τον ΟΑΚ και τους αναδόχους.

Ειδικά στο δρόμο της Μεσαράς όλα το προηγούμενο διάστημα έμοιαζαν εύκολα καθώς ο διαγωνισμός είχε γίνει το 2014 και ανεδείχθη ανάδοχος χωρίς προβλήματα κι ενστάσεις αν και η εταιρεία ‘Κλέαρχος Ρούτσης» ουσιαστικά πρώτη φορά εμφανιζόταν στην Κρήτη.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» αφού ήλεγξε τη σύμβαση για την εργολαβία-σκούπα των 47 εκατομμυρίων ευρώ και πριν λίγες εβδομάδες η σύμβαση Πέρασε από την αρμόδια επιτροπή της βουλής και ο κ.Σπίρτζης έκανε σχετικές ανακοινώσεις.

Γιατί όμως δεν προχώρησε η υπογραφή της σύμβασης; Οι πληροφορίες μιλούν για…εσωτερικά ζητήματα που έχουν προκύψει στο έργο του Πανόρμου και διαδικαστικά τα οποία ελέγχονται στο δρόμο της Μεσαράς. Ταυτόχρονα ενώ τα έργα είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ φαίνεται ότι για διάφορους λόγους στο υπουργείο Υποδομών…δεν βιάζονται. Δεν αποκλείεται να σχετίζεται και με την αβεβαιότητα που υπάρχει ενόψει της συμφωνίας.

«Εμείς περιμένουμε να ειδοποιηθούμε από το υπουργείο. Το οποίο κι ελέγχει τώρα τα πιστοποιητικά. Νομίζω ότι είναι διαδικαστικό» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ.Λευτέρης Κοπάσης. Ο οποίος προσθέτει ότι ο Οργανισμός Ανάπτυξης σε κάθε περίπτωση θα κληθεί να υπογράψει τις συμβάσεις.

«Όσα έργα προκηρύχθηκαν αφότου έγινε ο ΟΑΚ θα αναλάβει ο οργανισμός» αναφέρει ο κ.Κοπάσης.

Στη δημοπρασία για την εργολαβία σκούπα του δρόμου της Μεσαράς συμμετείχαν 13 μεγάλες εταιρείες, αλλά την έκπληξη την έκανε η κατασκευαστική εταιρεία ‘Κλέαρχος Ρούτσης» ,που ,τουλάχιστον στην Κρήτη, πρώτη φορά παίρνει μεγάλο έργο. Και είχε αναδειχθεί μειοδότης, με έκπτωση 35,82%!

Δεύτερη με μικρή διαφορά ήταν η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45%.Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς.

Η εργολαβία έχει δύσκολο κομμάτι παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου της Μεσαράς έχει γινει αφού και τεχνικά έργα έχει με τη γέφυρα, αλλά και τις κατολισθήσεις πρέπει να αντιμετωπίσει.

Μεταξύ αυτών που θα γίνουν τώρα:

-η κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων

-Ο κόμβος Πανασσού- Γέργερης

-η ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος)

-η αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση

-η κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει.

Τα ίδια έχουμε και στις διαδικασίες του μεγάλου έργου στο ΒΟΑΚ, που αφορά στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης, το οποίο πήρε  η κοινοπραξία εταιρειών Αθωνική Τεχνική – Γ. Πετρής Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία. Για το συγκεκριμένο έργο, προϋπολογισμού 62,5 εκατ. ευρώ, στη διάρκεια του διαγωνισμού υπήρξαν ενστάσεις από δύο άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες.

Ωστόσο, η επιτροπή διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών απέρριψε τις δύο προσφυγές .

Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες και με βάση τους υπολογισμούς, θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή τις αρχές του 2019.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, με συνολικό προϋπολογισμό 74.500.000 ευρώ, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *