Connect with us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μια βόλτα με το Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi

Avatar

Δημοσιεύτηκε

στις

Το µικρό γαλλικό MPV εµφανίστηκε το 2008 γεννώντας πρωτόγνωρα συναισθήµατα στο κοινό της αυτοκίνησης. Εξι χρόνια µετά ακολούθησε πιστά τη θεωρία του Δαρβίνου και… δικαιώθηκε


Σύµφωνα µ’ αυτήν τη θεωρία κάθε είδος αναπτύσσει εκείνες τις ιδιότητες που το βοηθούν να επιβιώσει ή δηµιουργεί νέες, ανάλογα µε το τι απαιτεί η προσαρµογή του στο περιβάλλον, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια, η ‘διαιώνιση’.

Η Citroen φαίνεται ότι µελέτησε τους κανόνες σωστά, γι’ αυτό και είναι πάντα ένα βήµα µπροστά στον σχεδιασµό των µοντέλων της. Μετά το Xsara Picasso του Ελληνα Αντώνη Βολάνη ήρθε το C3 Picasso, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που προκύπτει από ένα µεταξόνιο supermini (Peugeot 207) και την εφαρµογή στην πράξη των εννοιών του κυβισµού και της αφαιρετικότητας που χαρακτηρίζουν τον διάσηµο ζωγράφο.

Το γαλλικό συµπαγές πολυµορφικό δεν παρουσιάστηκε χθες. Τρία χρόνια τώρα προκαλεί το… κοινό αίσθηµα στους ευρωπαϊκούς δρόµους αλλά στην Ελλάδα η εδώ αντιπροσωπεία άργησε (για τους δικούς της λόγους) να το παρουσιάσει. Κρίµα γιατί µοντέλα σαν αυτό είναι άµεσα ερωτεύσιµα και ιδιαίτερα χαρισµατικά.

Πέρα από το ιδιαίτερο σχήµα του, τις µεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες, τη διπλή εµπρός κολόνα, το υπό γωνία τοποθετηµένο φινιστρίνι, τα ‘έντονα’ και ευµεγέθη φωτιστικά σώµατα και τις καµπύλες περιµετρικά, η διχρωµία παίζει τα δικά της παιχνίδια στο να συµπαθήσεις το C3 Picasso.

Στο λευκού χρώµατος αυτοκίνητο της δοκιµής µας µε τους επίσης λευκούς προφυλακτήρες εµπρός και πίσω, την αντίθεση έκαναν τα γόνατα κρούσης τους, το κάλυµµα των καθρεπτών, οι χειρολαβές ανοίγµατος θυρών και τα πλαϊνά προστατευτικά θυρών σε µαύρο χρώµα καθώς και η διακοσµητική ένθεση χρωµίου στην πίσω πόρτα. Πινελιές που δίνουν χάρη και µοντέρνες νότες σε ένα αµιγώς οικογενειακό αυτοκίνητο. Σ’ αυτά προσθέστε την υψηλή θέση οδήγησης και την καλή ορατότητα και θα καταλάβετε γιατί και τα παιδιά το λάτρεψαν.

Στο εσωτερικό το επίκεντρο των λειτουργιών βρίσκεται στο κέντρο του ταµπλό: ο πίνακας οργάνων τριών τµηµάτων, το ηχοσύστηµα, το air condition, όλα εργονοµικά τοποθετηµένα στο δεξί χέρι του οδηγού εκτός από τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που ‘φώλιασαν’ στην πόρτα του οδηγού. Διακοσµητικά σε χρώµιο σπάνε ελαφρά τη µονοτονία του µουντού εσωτερικού που εντείνεται από τις σκούρου χρώµατος ταπετσαρίες. Γύρω γύρω και οι µπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι για νερό, καφέ, αναψυκτικά, βιβλία, κινητά και όλα τα µικρά καθηµερινά ή τα απαραίτητα του ταξιδιού.

Οι πέντε επιβάτες του C3 Picasso ταξιδεύουν µε µεγάλη άνεση καθώς οι χώροι για ώµους, γόνατα και… αποσκευές είναι υπεραρκετοί. Τα 500 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι αριθµός που δεν συναντιέται εύκολα στην κατηγορία ενώ χάρη στο αναδιπλούµενο πίσω κάθισµα σε διάταξη 2/3 – 1/3, συρόµενο και µε ρύθµιση κλίσης, θα τοποθετηθούν µε άνεση ακόµα και ογκώδη αντικείµενα.

Στο δρόμο…

Κάτω από το καπό είναι τοποθετηµένος ο οκταβάλβιδος turbo diesel άµεσου ψεκασµού, υψηλής πίεσης 1.6 BlueHDi απόδοσης 100 ίππων και 254 Nm ροπής στις 1.750 rpm (εκποµπές CO2 101g/km). Είναι θορυβώδης και ίσως ‘λίγος’ για το 1.280 κιλών αµάξωµα τη στιγµή που και η ροπή δεν έρχεται από χαµηλά κουράζοντας λίγο στο σταµάτα-ξεκίνα της πόλης. Αυτή είναι η µόνη µας ένσταση για το αυτοκίνητο της δοκιµής που κατά τα άλλα στον δρόµο είναι άψογο.

Υπακούει πιστά στα κελεύσµατα του οδηγού, συνεπικουρούµενο από την απόκριση της ανάρτησης που είναι άµεση στην απορρόφηση των κραδασµών και δεν αφήνει τις κακοτεχνίες του οδοστρώµατος να επηρεάσουν τους επιβάτες. Αισθητά µειωµένες είναι και οι κλίσεις στις στροφές, παρά τα 1.669 χιλιοστά του ύψους, που επιτρέπουν ήρεµο ταξίδι ενώ όσον αφορά τα φρένα η γαλλική σχολή βάζει και εδώ την υπογραφή της. Οσο για την κατανάλωση είναι ικανοποιητική αγγίζοντας τα 6,6 λίτρα αν σκεφτεί κανείς το φορτίο που το µικροµέγαλο µοντέλο καλείται εκ των πραγµάτων να µεταφέρει.

Σε γενικές γραµµές το C3 Picasso, εκτός από ξεχωριστό στον σχεδιασµό και τον όγκο του, είναι το αυτοκίνητο που δηλώνει ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του ιδιοκτήτη του: λάτρης του ωραίου και της καινοτοµίας, φίλος της απολαυστικής οδήγησης, εραστής της πρακτικής πλευράς της ζωής και της εικόνας του µέλλοντος.

caranddriver.gr

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *