Connect with us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D 4WD

Avatar

Δημοσιεύτηκε

στις

Το -ελαφρά- ανανεωμένο ASX γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστικό στην ελληνική αγορά, χάρη στη μείωση του κυβισμού του πετρελαιοκινητήρα του, η οποία μειώνει τη φορολογική του επιβάρυνση, αλλά και στην πιο σύγχρονη τεχνολογία του, η οποία μειώνει την κατανάλωσή του.


Έχοντας ήδη υποστεί μια ανανέωση πέρσι, το ASX δέχθηκε τώρα ελάχιστες αλλαγές με την ευκαιρία της χρησιμοποίησης του νέου ντίζελ 1.6, που στην ουσία είναι κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις από έκδοση σε έκδοση, ασκώντας τεστ παρατηρητικότητας σε όλους εμάς, με τις αλλαγές δύσκολα να γίνονται αντιληπτές, ενώ υπάρχουν και νέα υφάσματα στο εσωτερικό. Η ήδη ανανεωμένη φυσιογνωμία του έχει “απαλές” γραμμές, που αντανακλούν τη σταδιακή μεταμόρφωση της σχεδιαστικής γλώσσας και της οπτικής ταυτότητας της Mitsubishi.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με το παρελθόν και κάποιες στιλιστικές επεμβάσεις γύρω από την κεντρική κονσόλα με τη σωστή εργονομία. Στην τετρακίνητη έκδοση ντίζελ των 1,8 λίτρων, ο περιστροφικός διακόπτης εμπλοκής της τετρακίνησης, αντικαταστάθηκε με ένα διακριτικό μπουτόν.

9633343110692284538

Γενικά το εσωτερικό του ASX χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα, με γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, ενώ προσφέρει καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και χώρο αποσκευών 419 λίτρων, που είναι επαρκής για μία οικογένεια. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει επίσης ένας μικρός χώρος αποθήκευσης, για τη μεταφορά μικρών αντικειμένων.

Αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενισχύοντας την πρακτικότητά του. Αυτό που έχει ενισχυθεί, είναι ο εξοπλισμός, ενισχύοντας έτσι και την αίσθηση “πολυτέλειας” στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το τετρακίνητο ASX 1.6 Di-D έχει τιμή που ξεκινάει από 26.290 ευρώ χωρίς απόσυρση (24.860 με απόσυρση), με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill assist, επτά αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω , cruise control, ραδιο-CD με θύρα USB, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Το ASX προσφέρεται με το νέο ντίζελ κινητήρα 1.6 Di-D Euro 6 οποίος αποδίδει 114 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. με ροπή 27,5 kgm στις 1750 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με ένα πακέτο μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα Start-Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Η ροπή μπορεί για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, ανεβαίνει στα 29,1 kgm με λειτουργία overboost.

9633343123577186426

Στην πράξη ο κινητήρας  τραβάει χωρίς δισταγμό και το σύνολο παρουσιάζεται ελαστικό αρκεί οι στροφές να μην πέσουν κάτω από τις 1.800. Αν γίνει αυτό τότε πρέπει να αναλάβει δράση το πολύ εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων με την δικαιολογημένα αραιή διάταξη. Τα 11,5” που αναφέρει η εταιρεία για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα, είναι μια επίδοση αρκετά καλή που επιβεβαιώνεται και από την αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο.

Στα θετικά του αυτοκινήτου είναι και η μεγάλη αυτονομία, που αποτελεί αρωγό στα μακρινά ταξίδια χάρη στην οικονομία καυσίμου, με την κατανάλωση τις μέρες που πραγματοποιήσαμε τη δοκιμή να μην ξεπερνάει τα 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στα αρνητικά, η ένταση του θορύβου του κινητήρα αλλά και η τραχιά χροιά του κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί σου πόδι.

Οδηγώντας

Κάτω από το “δέρμα”, σε ό,τι έχει να κάνει με τις αλλαγές ουσίας, εκείνη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η νέα ρύθμιση της ανάρτησης (νέα ελατήρια και αμορτισέρ) και ο ανασχεδιασμός των πολλαπλών συνδέσμων του πίσω άξονα, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα πλεύσης που παρουσίαζε κοντά στο όριο του το ASX, μέχρι πρότινος. Βελτιώσεις έγιναν και στη λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου κάτι που έγινε σαφές από τα πρώτα κιόλας μέτρα.

Στην πράξη είναι ασφαλές και άνετο, ακόμη και στο χώμα περνά απροβλημάτιστα με το σωστό φιλτράρισμα από την ανάρτηση, ενώ παράλληλα διαθέτει και τη γνωστή επική ρυθμισιμότητα για όποιον επιθυμεί και γνωρίζει να οδηγεί με αυτό τον τρόπο. Δεμένο, φιλικό και ασφαλές το ASX ακόμη και σε οριακές καταστάσεις αποδεικνύει πως κάτω από την ήπιων τόνων εικόνα αποκαλύπτεται ένα πολυεργαλείο.

9633343136462088314

Είναι προφανές πως η ανάρτηση λειτουργεί καλύτερα τώρα κάτω από όλες τις συνθήκες, είτε οδηγείς με τους τροχούς υπό γωνία επάνω στη χωμάτινη “πούδρα”, είτε στρίβεις στο ασφάλτινο φιδίσιο κομμάτι του επαρχιακού δικτύου με πολλά χιλιόμετρα. Εκτός δρόμου, προφανώς το αυτοκίνητο δεν έχει τις δυνατότητες των “καθαρόαιμων”, αφού κινείται στη λογική των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, παρ’ όλα αυτά όμως, οι δυνατότητές του είναι αρκετές χάρη στο αποτελεσματικό αυτόματο σύστημα τετρακίνησης και τη ροπή του ντίζελ.

Συμπέρασμα

Το ASX ήταν ούτως ή άλλως ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, ασφαλές, ευκολοδήγητο και καλά φτιαγμένο. Ο νέος κινητήρας το κάνει σημαντικά πιο ανταγωνιστικό στην ελληνική αγορά αφού μειώνει την τιμή, την κατανάλωση και τη φορολογική του επιβάρυνση, χωρίς να του λείπει η δύναμη που χρειάζεται για να κινήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο, ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοσή του, η οποία κατά τη γνώμη μας είναι και αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του.

Επαρκείς είναι οι χώροι στο εσωτερικό, ποιοτική η κατασκευή και πλούσιος ο εξοπλισμός

Η τετρακίνηση και η ροπή του ντίζελ προσφέρουν αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου, ενώ στη άσφαλτο το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο, ασφαλές, αλλά και οικονομικό

ΥΠΕΡ

  • Οικονομία
  • Ποιότητα
  • Δυνατότητες εκτός δρόμου (για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου)
  • Αίσθηση χειριστηρίων
  • Ηχομόνωση
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση – ποιότητα κύλισης (για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου)

ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Γιάννης Τσιρογιάνης (auto-internet.gr)

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *