Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Creta

Όλα πάνε στραβά με το δρόμο της Μεσσαράς

Άναψαν τα αίματα ,για τα μεγάλα έργα ,στη Βουλή σήμερα με αφορμή την επίκαιρη ερώτηση Αυγενάκη για το δρόμο της Μεσαράς που βρίσκεται στον αέρα πάλι! “Ήμασταν έτοιμοι να υπογράψουμε τη σύμβαση. Δεν υλοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης διότι η εταιρεία που μειοδότησε, είχε παράνομη ενημερότητα πτυχίου” απάντησε ο κ.Σπίρτζης και είπε ότι εάν το Νομικό Συμβούλιο πει ναι θα προχωρήσει η σύμβαση!


 

Αλλά το έργο κινδυνεύει παρά το…μπούλινγκ που επικαλείται ο υπουργός! Ο οποίος στη δευτερολογία του μίλησε για σύστημα αδιαφάνειας που κρατά όμηρο τη χώρα.

“Ο κάθετος άξονας Ηράκλειο – Μεσαρά, αποτελεί όχι απλά πάγιο αίτημα που το ακούμε εδώ και δεκαετίες και που ακόμα καρκινοβατεί και δεν ολοκληρώνεται, αλλά επιτακτική ανάγκη, δεδομένου του κυκλοφοριακού όγκου μετακινούμενων πολιτών, επαγγελματιών, τουριστών και προϊόντων.  Είναι κλασικό παράδειγμα έργου που έχει βγει τελείως εκτός αρχικών χρονοδιαγραμμάτων, προϋπολογισμού με εκτός προγράμματος και τις συμπληρωματικές εργολαβίες και για να είμαστε ειλικρινείς με την ευθύνη των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Παπαδήμου.” τονισε ο ερωτών βουλευτής και συνέχισε:

-Πιο συγκεκριμένα το κομμάτι Αγίας Βαρβάρας – Καστελίου Μοιρών, ξεκίνησε το 2007 και θέλει τουλάχιστον μια διετία για να ολοκληρωθεί, εφόσον τρέξει η Τρίτη εργολαβία.

-Η πρώτη εργολαβία αφορά στη κατασκευή τμήματος Αγ. Βαρβάρας-Απομαρμά: Η σύμβαση με αρχικό προϋπολογισμό 46εκ. € υπογράφτηκε το 2008, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο του 2013.  Η εργολαβία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. ‘Έφτασε σε ένα ποσοστό υλοποίησης μέχρι 72%, καθώς λόγω εκτάκτων τεχνικών προβλημάτων και κατολισθήσεων κρίθηκε αναγκαίο να γίνει μια συμπληρωματική σύμβαση, καθώς επίσης και συμπληρωματική απαλλοτρίωση.

-Η δεύτερη εργολαβία αφορά στην κατασκευή τμήματος Απομαρμά-Καστελίου: Η σύμβαση, με αρχικό προϋπολογισμό 38.5εκ. €, υπογράφτηκε το 2007 με προβλεπόμενη ολοκλήρωση τον Απρίλιο του 2013. Εδώ τα πράγματα πήγαν καλύτερα. Το έργο, 2 χρόνια μετά το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, έχει σχεδόν τελειώσει, πλην κάποιων επιμέρους εργασιών λόγω μεταφοράς αρχαίων.

Πού βρισκόμαστε τώρα και ενώ υποτίθεται εδώ και μια διετία θα έπρεπε να είχαμε ένα σύγχρονο, ασφαλή οδικό άξονα;

Τον περασμένο Δεκέμβριο δημοπρατήθηκε με επιτυχία η τρίτη εκτός αρχικού προγραμματισμού εργολαβία (σκούπα) με προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ. Προέκυψε ανάδοχος που έδωσε μεγάλη έκπτωση, κατεβάζοντας το κόστος στα 30 εκατ. ευρώ.

Η ανάθεση εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής αλλά δυστυχώς ο εργολάβος δεν έχει πιάσει ακόμη δουλειά παρά το ότι το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και τέλος του χρόνου τελειώνει.

Αυτή τη στιγμή, το έργο αντιμετωπίζει πρόβλημα ως προς την συμβασιοποίησή του.

Πιο συγκεκριμένα η αναθέτουσα αρχή διαπίστωσε ότι το αντίγραφο πτυχίου του εργολάβου την ημέρα της δημοπρασίας δεν ίσχυε.

Διαβάζω από την έγγραφη απάντησή σας ότι οι υπηρεσίες σας έχουν κινήσει τις διαδικασίες ανάκλησης και μετά τις αντιρρήσεις της εταιρείας εξετάζουν το χρονικό διάστημα ανάκλησης της Ενημερότητας Πτυχίου και ότι έχουν κινήσει τη διαδικασία πειθαρχικού ελέγχου.

Κύριε Υπουργέ, η καθυστέρηση στην εγκατάσταση του αναδόχου, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα αναφορικά με την χρηματοδότηση του έργου καθότι συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2015 και οι χρόνοι υλοποίησης είναι πλέον οριακοί και να θυμίσω ότι μιλάμε για μια μεγάλη και αρκετά απαιτητική εργολαβία που θα απαιτήσει μια διετία για να υλοποιηθεί.

Σας ερωτώ λοιπόν, πως και κυρίως πότε θα έχετε αντιμετωπίσει το εν λόγω πρόβλημα για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου;

Τι ακριβώς θα κάνετε; Θα προβείτε σε επαναδημοπράτηση του έργου;

Μας απαντήσατε σε γραπτή ερώτησή μας ότι το θέμα εξετάζει Διεύθυνση Μητρώων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

Πόσους μήνες χρειάζεται ακόμα για να ξεκαθαρίσει τι θα γίνει;

Εσείς γιατί δεν παίρνετε μια πρωτοβουλία ώστε να παρθεί επιτέλους μια απόφαση και να πάμε παρακάτω;

Ο προκάτοχός σας κ. Σουφλιάς σε ανάλογη περίπτωση θα είχε πάρει αποφάσεις και πρωτοβουλίες και θα είχε προχωρήσει το έργο.

 

Η απάντηση Σπίρτζη

 

“Η υπηρεσία ήταν έτοιμη να υπογράψει τη σύμβαση. Δεν υλοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης διότι η εταιρεία που μειοδότησε, είχε παράνομη ενημερότητα πτυχίου, καθότι εξεδόθη έχοντας  χρησιμοποιήσει μη έγκαιρη φορολογική ενημερότητα. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου δεν καθυστέρησαν καθώς ενώ βρισκόταν η υπόθεση στο Ελεγκτικό Συνέδριο πραγματοποιούσαν το σχετικό έλεγχο. Εάν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους νομοθετήσει υπέρ της ανακλήσεως θα αναδειχθεί η δεύτερη εταιρεία στη σειρά ενώ εάν νομοθετήσει υπέρ της μερικής ανακλήσεως θα υπογραφεί κανονικά η σύμβαση.” είπε ο υπουργός.

Ο κ.Σπίρτζης είπε ότι έγινε καταγγελία από τη δεύτερη εταιρεία επιβεβαιώνοντας τα ρεπορτάζ για την εμπλοκή του έργου. “Η εταιρεία είχε παράνομη ενημερότητα πτυχίου” τόνισε. Τόνισε ότι ξεκινησε έρευνα το υπουργείο από όπου προέκυψε μη έγκαιρη ενημερότητα και διαβιβάστηκε ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Είπε ότι εάν αποκλειστεί η πρώτη εταιρεία θα ανακηρυχθεί ο δεύτερος και δεν θα γίνει επαναδημοπράτηση. Πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να υπάρξει παρανομία εκ μέρους το υπουργείου.

 

“Ο λογαριασμός των κυβερνητικών λαθών, αστοχιών και παραλείψεων συνολικά, αλλά και στο δικό σας Υπουργείο μετά από 6 μήνες διακυβέρνησης είναι απίστευτα μεγάλος. Αυτό τον λογαριασμό λοιπόν, τον στέλνετε στον ελληνικό λαό, ως αποτέλεσμα της αξιοπρεπούς και περήφανης κατά τ’ άλλα διαπραγμάτευσης.” απάντησε ο κ.Αυγενάκης. Και θα σας αναλύσω ευθύς αμέσως, διότι στο ΣΥΡΙΖΑ «ποιείτε την νήσσαν» -κοινώς κάνετε την πάπια- όταν σας λέμε ότι τα έχετε κάνει θάλασσα.

Και πριν σας διαβάσω το μεγάλο κατάλογο, να σας θυμίσω ότι μας λέγατε κινδυνολόγους πριν δυο μήνες σε αυτή εδώ την αίθουσα, όταν συζητούσαμε για το μέλλον των μεγάλων έργων σε επίκαιρη επερώτηση που καταθέσαμε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση.

Αυτός λοιπόν ο λογαριασμός μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

-στάση πληρωμών στα έργα υποδομών που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η δέσμευση των χρημάτων του ΕΣΠΑ στην ΤτΕ, η οποία έχει λάβει εντολή από το Γενικό Λογιστήριο να μην πληρώνει, οδηγεί σε κατάρρευση πλήθος τεχνικών έργων. Σας ενημερώνω λοιπόν ότι δεν έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα πληρωμές ύψους 262 εκατ. ευρώ για 59 έργα υποδομών.

-μεγάλοι οδικοί άξονες που κατασκευάζονται με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης οδηγούνται εκ νέου σε αναστολή, όπως είχε συμβεί το 2010

-διάλυση εργοταξίων και χιλιάδες απολύσεις σε όλη την Ελλάδα

-τα χρονοδιαγράμματα των έργων πέφτουν έξω το ένα μετά το άλλο

-οι απαλλοτριώσεις έχουν σταματήσει εντελώς

 

-οι αρχαιολογικές εργασίες είναι «παγωμένες» και το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει παύσει να χορηγεί εγκρίσεις

Κύριε Υπουργέ,

-την ώρα που το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο στενάζει,

-την ώρα που αρμόδιοι φορείς τονίζουν την ανάγκη επείγουσας λειτουργικής αναβάθμισης το συντομότερο δυνατό,

-την ώρα που το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε  αφίξεις αεροδρόμιο στη χώρα,

οι αρμόδιες ελληνικές αρχές αφήνουν εκτός κονδυλίων στα πλαίσια του προγράμματος Διευρωπαϊκών Δικτύων ύψους 30 δις ευρώ, το αεροδρόμιο Ηρακλείου, το βασικότερο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας.

Ρίχνετε στον κάλαθο των αχρήστων μια διασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Δεν έχετε υποβάλει καμία μελέτη για να ενταχθεί το αεροδρόμιο Ηρακλείου στο πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων.

Και οφείλω να σας πω ότι παρακολουθούμε με μεγάλη έκπληξη, όλη αυτή την απεραντολογία του αρμόδιου Υπουργού κ. Σταθάκη, όπου η αναποτελεσματικότητά του πλέον στο Υπουργείο χτυπάει κόκκινο, όπως με λύπη διαπιστώνουμε και η δική σας.

Να θυμίσω ότι στις 29 Μαΐου, ημέρα Παρασκευή ο κ. Σταθάκης με διαβεβαίωνε ότι δε θα σταματήσουν τα έργα στο Δασκαλογιάννης στα Χανιά, αποκαλώντας με κινδυνολόγο και 3 ημέρες μετά σταμάτησαν.

-Παρά τις δεσμεύσεις τις δικές σας και του υπουργού σε συναντήσεις που είχαμε πραγματοποιήσει,  θυμίζω τη συνάντηση που είχαμε στις 21 Απριλίου -λίγο πιο πρίν- με το Δήμαρχο Ηρακλείου, τον Περιφερειάρχη Κρήτης και άλλους συναδέλφους Βουλευτές, παρουσία του κ. Σταθάκη, είχατε δεσμευτεί για «επιτροπή η οποία θ’ αναλάβει να λύσει τα μείζονα θέματα που απασχολούν για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου μέσα στο Μάιο» , παρά τις δεσμεύσεις από το Βήμα της Βουλής, λίγο αργότερα μέχρι σήμερα δεν έχετε κάνει το παραμικρό.

Και σας ερωτώ. Γιατί το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει υποβάλει καμία μελέτη για να ενταχθεί το αεροδρόμιο στο πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων;

Και κάτι ακόμη. Ασφαλώς γνωρίζετε την σημερινή Ερώτηση 29 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα περιφερειακά αεροδρόμια που κάνουν λόγο για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημιά από τη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων. Τι αλήθεια σχεδιάζετε ερήμην της κοινωνίας και εν αγνοία των βουλευτών του κόμματος που υπηρετείτε και που αμφισβητούν πλέον ανοικτά 29 Βουλευτές του κόμματός σας.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά