Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε στις 6 Φεβρουαρίου 2024 ότι οι απαγορεύσεις οδήγησης θα επιβληθούν σε ολόκληρη την ΕΕ και δεν θα περιορίζονται, πλέον, στη χώρα που τις έχει επιβάλλει.
Με την εισαγωγή του νέου κανονισμού, η ΕΕ θέλει να αυξήσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και ταυτόχρονα να επιβάλλει αυστηρότερες κυρώσεις σε επικίνδυνους παραβάτες «τυποποιώντας» τους κανόνες.
Μία από τις κεντρικές καινοτομίες είναι η διεύρυνση των λόγων ανάκλησης άδειας οδήγησης. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 50 χλμ./ώρα ή η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές, μπορεί να οδηγήσει σε ανάκληση της άδειας οδήγησης.
Αυστηροποιείται και διευρύνεται, δηλαδή, το πλαίσιο για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτό θα διασφαλίζει ότι οι πληροφορίες σχετικά με την επιβολή αυστηρών ποινών θ’ ανταλλάσσονται αυτόματα μεταξύ των χωρών της ΕΕ και εντός -το αργότερο 25 ημερών- θα αποκτούν ισχύ σε όλα τα κράτη-μέλη.
Ουσιαστικά η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικυρώνει τα συμπεράσματα του Μαρτίου του 2023. Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν το σχέδιο με 372 ψήφους υπέρ, 220 κατά και 43 αποχές. Οι όποιες αντιρρήσεις εστιάζονται στην άποψη πολλών, ότι θα πρέπει οι ποινές να είναι αυστηρές, μόνο για τις πραγματικά επικίνδυνες παραβάσεις και πως θα πρέπει οι νέοι κανονισμοί να επαναξιολογηθούν.
Ούτως ή άλλως, με δεδομένο ότι επίκεινται οι Ευρωεκλογές, τον προσεχή Ιούνιο, θα περάσει τουλάχιστον μία διετία, αφού το τελικό νομοσχέδιο ψηφιστεί και από τις εθνικές αντιπροσωπείες των κρατών-μελών.
newsauto.gr
Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook
