Connect with us

ΘΕΜΑΤΑ

«Τα σχολεία υιοθετούν. Η κοινωνία αγκαλιάζει»

Δημοσιεύτηκε

στις

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μνημείων: Πρόταση προς τα σχολεία που υλοποιούν την εκπαιδευτική δράση «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» για τη διοργάνωση εκδήλωσης με προσκεκλημένη όλη την τοπική κοινωνία στο αρχαίο θέατρο που έχουν «υιοθετήσει», την ίδια ημέρα πανελληνίως.


Αγαπητοί μου φίλοι εκπαιδευτικοί, σας παρακαλώ πολύ διαβάστε το παρακάτω κείμενο και ελάτε να πραγματοποιήσουμε μαζί με το ΔΙΆΖΩΜΑ την καταπληκτική πρόταση που κάνει με την ευκαιρία της Διεθνούς Ημέρας Μνημείων” Είμαι στην διάθεση σας για ενημέρωση και πληροφορίες. (Ρένα Τυλλιανάκη τηλ. 6977-705288 και e-mail Tyllianaki@europrospect.gr)

Αγαπητοί/ές εκπαιδευτικοί

Η εκπαιδευτική δράση «Υιοθεσία αρχαίων μνημείων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» που έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, έχει ανοίξει τα φτερά της και ταξιδεύει εκπληρώνοντας το στόχο της: τη σχέση αγάπης ανάμεσα στον μαθητή και τους χώρους θέασης και ακρόασης, το αρχαίο θέατρο, το αρχαίο ωδείο, το αρχαίο στάδιο.

Η σχέση αυτή δημιουργείται μέσα από διεργασίες φανερές ή μυστικές που συντελούνται από την ώρα που ο μαθητής συναντιέται με την ιστορία του μνημείου μέσα από γραπτές ή προφορικές πηγές και οπωσδήποτε, την ώρα που αγγίζει το μνημείο και αφουγκράζεται τα μιλήματά του, τις αφηγήσεις δηλαδή των ανθρώπων που το έζησαν αλλά και των ανθρώπων που το έφεραν, μετά από αιώνες σιωπής του, στο φως, το φρόντισαν και δημιούργησαν τις συνθήκες προστασίας και διάσωσής του. Αλλά και την ώρα που δονείται η ύπαρξή του όλη όταν επιτελεί ο ίδιος ο μαθητής ή παρακολουθεί την επιτέλεση από συμμαθητές του, δρωμένων παρόμοιων με αυτά του παρελθόντος. Από αυτή τη στιγμή γεννιούνται οι συνειδητοί κληρονόμοι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που θα προστατεύσουν τα μνημεία και θα αγωνισθούν για τη διάσωσή τους για να συνεχίσουν αυτά να μας διδάσκουν στο διηνεκές.

Ήρθε όμως η στιγμή να πάμε ένα βήμα παρακάτω. Με επίκεντρο αυτά τα αρχιτεκτονικά κοχύλια ήρθε η ώρα η εκπαιδευτική κοινότητα που απολαμβάνει τα αγαθά της «υιοθεσίας» να συναντηθεί με την τοπική κοινωνία, να της μεταγγίσει το πολύτιμο βίωμα και να την ευαισθητοποιήσει για να προσθέσει κι αυτή το λιθαράκι της στην προστασία και την ανάδειξη των σπουδαίων μνημείων.

Η Κίνηση Πολιτών «Διάζωμα» προτείνει τη διοργάνωση εκδηλώσεων από τα σχολεία που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική δράση, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μνημείων, την ίδια ημέρα πανελληνίως: την 17η Απριλίου 2016.

Η επιλογή της ημέρας έγινε με βάση την 18η Απριλίου που είναι η Διεθνής Ημέρα Μνημείων. Η 17η προτείνεται γιατί δεν είναι εργάσιμη και θα είναι πιο εύκολο για τους μαθητές αλλά και τους πολίτες και τις οικογένειές τους να συμμετέχουν.

Την ημέρα αυτή, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υλοποιούν την εκπαιδευτική δράση «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» θα οργανώσουν εκδήλωση με προσκεκλημένη όλη την τοπική κοινωνία στο αρχαίο θέατρο που έχουν «υιοθετήσει».

Στόχος της εκδήλωσης είναι να παρουσιάσουν οι μαθητές τη σχετική πρωτοβουλία και το έργο τους στην τοπική κοινωνία (εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, τοπικούς φορείς, τοπικές ΜΚΟ, πολίτες, κ.α.), να ξεναγήσουν στο αρχαίο θέατρο αλλά και στον περιβάλλοντα αρχαιολογικό χώρο τους συμπολίτες τους, να μοιραστούν μαζί τους την αγάπη τους και τη δράση τους για τα αρχαία θέατρα και να διαδώσουν τη γνώση για την ιστορία του τόπου τους κερδίζοντας συμμάχους και κοινωνούς των ιδεών τους.

Κάθε σχολείο ξεχωριστά, μπορεί να συμπληρώσει την εκδήλωση/παρουσίαση (προαιρετικά) με δρώμενα και δραστηριότητες που θα σκεφτούν και θα προτείνουν οι ίδιοι οι μαθητές.

Ενδεικτικές προτάσεις:
• Ομιλία από κάποιον διακεκριμένο καλεσμένο (πχ. σε κατηγορίες όπως είναι η τέχνη, οι επιστήμες, ο πολιτισμός, η προσφορά και ο εθελοντισμός, κ.α.).
• Μουσική παράσταση από κάποιον καλλιτέχνη ή καλλιτεχνική ομάδα.
• Παρουσίαση δράσεων εθελοντισμού/κοινωνικής προσφοράς του σχολείου, ή άλλων κοινωνικών ομάδων.
• Παρουσίαση ιδεών των μαθητών για την τουριστική προώθηση της περιοχής τους, για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Άλλες δράσεις των μαθητών θα μπορούσαν να αφορούν στη δημιουργία ομάδων γνωστοποίησης της εκδήλωσης («διαφήμισης και επικοινωνίας»), δημιουργίας website για την ψηφιακή προώθηση της εκδήλωσης και την ανάρτηση υλικού, κ.ά.

Eπίσης, θα μπορούσε το σχολείο να επιλέξει να προσκαλέσει περισσότερους από έναν ομιλητές. Στην περίπτωση αυτή οι προσκεκλημένοι ομιλητές προτείνεται να είναι δύο έως τέσσερις, οποιασδήποτε ηλικίας και η κάθε ομιλία να μην υπερβαίνει τα 15’-20’. Μπορούν να προέρχονται είτε από την τοπική κοινωνία, είτε από οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα (ακόμη και από το εξωτερικό, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα).

Οι ομιλίες τους μπορούν να αφορούν σε διαφορετικά θέματα, ή σε μια κατηγορία θέματος – γενικότερα σε ιδέες και πράξεις που αξίζει να διαδοθούν και να παρουσιαστούν. Για παράδειγμα, κάποια ομιλία θα μπορούσε να αφορά στον εθελοντισμό και ο ομιλητής (ή ομιλητές) να είναι ένα μέλος της τοπικής κοινωνίας και να έχει επιδείξει σημαντικό έργο στον εθελοντισμό ή να είναι εκπρόσωπος κάποιας ομάδας εθελοντών. Τοιουτοτρόπως, κάποιο σχολείο μπορεί να θέλει να προωθήσει θέματα καινοτομίας, δημιουργικότητας, επιχειρηματικότητας των Νέων, εξελίξεων στη σύγχρονη επιστήμη-τεχνολογία και να καλέσει ομιλητές που θα μπορούσαν να παρουσιάσουν το έργο τους και τις πρωτοβουλίες τους σε αυτούς τους τομείς.

Το Διάζωμα και η ομάδα των εθελοντών του, διατίθενται να βοηθήσουν τα ενδιαφερόμενα σχολεία με ιδέες για ομιλητές για επιλεγμένη κατηγορία θέματος ή να κάνει την πρώτη προσέγγιση για την επιθυμία/διαθεσιμότητά τους να συμμετάσχουν στην εκδήλωση του σχολείου.

Τέλος, με ένα δελτίο τύπου και οπτικοακουστικό υλικό από την εκδήλωση που θα αποστείλουν τα σχολεία στο «Διάζωμα», προκειμένου αυτά να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του, θα επιτευχθεί η διάχυση των αποτελεσμάτων της εκδήλωσης προκειμένου να γνωστοποιηθεί και να αποτελέσει κίνητρο για συζήτηση αλλά και για έμπνευση στην εκπαιδευτική κοινότητα γειτονικών και όχι μόνο σχολείων.

Περιμένουμε με ανυπομονησία την ανταπόκρισή σας.

Οι συντάκτριες του κειμένου
Μαίρη Μπελογιάννη
Φιλόλογος, Δρ. αρχαιολόγος
Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο Λυδία Γιαννακοπούλου
Διευθύντρια Εταιρικής
Επικοινωνίας Ομίλου ΤΙΤΑΝ (εταιρικού μέλους του Διαζώματος)

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *