Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Themata

Τέλος εποχής για τις κλήσεις – Τι θα ισχύει στον νέο ΚΟΚ

Υποχρεωτικό το κράνος σε παιδιά έως 12 ετών που κάνουν ποδήλατο

Τις αλλαγές στον ΚΟΚ προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP.

Πέρα από την υποχρεωτική χρήση κράνους για παιδιά έως 12 ετών που κάνουν ποδήλατο, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης προανήγγειλε επίσης πως τα πρόστιμα θα μειωθούν, αλλά αν κανείς δεν τα πληρώσει έγκαιρα, θα το… πληρώσει.

Παρελθόν θα αποτελέσουν οι κλήσεις που «κόβουν» οι τροχονόμοι. Όχι πως δεν θα «κόβουν», απλά το… ραβασάκι θα είναι ηλεκτρονικό… Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης εξήγγειλε την ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενεργοποίηση του Point System.

Οι βεβαιώσεις και οι καταχωρήσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου εντός της προθεσμίας, ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.

Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τις κυριότερες παρεμβάσεις να αφορούν:

  • την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας
  • τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος
  • τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές
  • τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλής κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα)
  • την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών
  • την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.

Στόχος, είπε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο μέλλον οι ποινές για τροχαίες παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους, θα κάνουν… διεθνή καριέρα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η αλλαγή του ΚΟΚ αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης Βαριά πρόστιμα αναμένεται να επιβάλλονται στους οδηγούς που προβαίνουν σε τροχαίες παραβιάσεις...

Themata

Σημαντικές είναι οι αλλαγές που καταγράφονται στις ποινές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που περιλαμβάνονται στις τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονοµίας Με τις συγκεκριμένες...

Greece

Η «φιλοσοφία» του νέου ΚΟΚ αλλάζει πλήρως, με στόχο η κακή οδηγική συμπεριφορά του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι να λειτουργεί τιμωρητικά για τον...

Greece

Για πρώτη φόρα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μπαίνει το κριτήριο των εισοδηματιών κριτηρίων και οι πιο επικίνδυνες παραβάσεις μπαίνουν στο στόχαστρο του νομοθέτη Ας...

Creta

Το νομοσχέδιο θα ξεκινήσει εντός των ημερών να συζητείται στις αρμόδιες επιτροπές της Bουλής Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για …πλούσιους και φτωχούς (!)...

Greece

Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται αναλόγως του εισοδήματος Σημαντικές μετατροπές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δρομολογεί το υπουργείο Μεταφορών και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο...

Greece

Καταργείται με τον νέο ΚΟΚ η υφιστάμενη ρύθμιση για έκπτωση 50% όταν πληρώνονται οι κλήσεις της τροχαίας εντός 10ημέρου Παράλληλα με τον νέο ΚΟΚ...