Connect with us

ΘΕΜΑΤΑ

Το 1ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου στα προγράμματα ERASMUS

Δημοσιεύτηκε

στις

Το 1ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου είναι ένα από τα λιγοστά ΕΠΑΛ της Ελλάδας που κατάφερε, λόγω των ιδιαίτερων απαιτήσεων και δυσκολιών, να ενταχθεί στην κατηγορία των προγραμμάτων ERASMUS K2+.


Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά  συνεργασία σχολείων επαγγελματικής εκπαίδευσης   των χωρών   Αυστρία ,Δανία , Ελλάδα, Ισπανία και  Τουρκία , και έχει ως στόχο  να συμβάλλει στην  διαπίστωση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην εποχή μας οι νέοι της Ευρώπης και ιδιαιτέρως του προβλήματος της ανεργίας. Τα σχολεία θα πρέπει να προετοιμαστούν προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πρόκληση του διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσμου , να παρέχουν πληροφορίες για τα νέα δεδομένα  και όπου υπάρχει δυνατότητα να προτείνουν λύσεις. Ο συντονιστής από την πλευρά του σχολείου μας ο κ.  Βαγγέλης Φιλιππάκης  έχει αναλάβει τον προγραμματισμό και ολοκλήρωση των εργασιών που απαιτούνται.

Η συνεργασία των έξι χωρών ξεκίνησε μέσω διαδικτύου  τον Οκτώβριο του 2013. Η αίτηση υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο του 2014 και το Σεπτέμβριο του 2014 είχε γίνει δεκτή με ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία. Η πρώτη συνάντηση και γνωριμία των εκπροσώπων των σχολείων  γίνεται στο Holbaek της Δανίας το Δεκέμβριο του 2014. Οι κ.κ. Β. Φιλιππάκης και Παν. Γαλάτης συναντούν τους καθηγητές  εκπροσώπους των άλλων χωρών και σε κοινές διασκέψεις καθορίζουν την οργάνωση και εξέλιξη του προγράμματος, την οργάνωση των επισκέψεων στις συμμετέχουσες χώρες καθώς επίσης και το τμήμα του έργου που θα αναλάβει η κάθε χώρα. Οι καθηγητές ξεναγήθηκαν στην Κοπεγχάγη , στο Κοινοβούλιο της Δανίας, στο Christianshorg και Tivoli .

Από 9 έως 13 Μαρτίου οι καθηγητές Β. Φιλιππάκης, Νίκη Κατσαλάκη, Μαρία Τάκα μαζί με τους μαθητές, Εμμανουέλλα Καλογεροπούλου, Μαρία Αναστασάκη, Κωνσταντίνο Μαυροκουκουλάκη   και Μιχάλη Παπαδάκη  συναντιούνται με καθηγητές και μαθητές όλων- των χωρών, στην Τουρκία  στο σχολείο Nazilli Menderes Anadolu Lisesi στην πόλη Nazilli κοντά στο Αϋδίνιο της Μικράς Ασίας . Οι μαθητές φιλοξενούνται σε σπίτια συμμαθητών τους στην Τουρκία, όπως ορίζεται από το πρόγραμμα και συμμετέχουν σε κοινές εκδηλώσεις και συζητήσεις. Γίνονται παρουσιάσεις όλων των σχολείων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των χωρών. Τα παιδιά μας, έπαιξαν λαούτο και ασκομαντούρα, τραγούδησαν στίχους του Ερωτόκριτου και χόρεψαν κρητικούς χορούς, δίνοντας ένα ιδιαίτερο  χρώμα και χαρίζοντας μας ξεχωριστή συγκίνηση. Πραγματοποιήθηκαν επίσης επισκέψεις  στις αρχαίες πόλεις  Έφεσσο,  Αφροδισιάδα, Νύσσα, και  στην πατρίδα της Διδώς Σωτηρίου τον Κιρκιντζέ. Τα αγάλματα, τα αρχαία θέατρα, οι  ελληνικές επιγραφές μας θυμίζουν σελίδες τις ιστορίας μας. Ποιήματα του Σεφέρη, κείμενα του Βενέζη, του Κόντογλου,  των πατέρων της Εκκλησίας που έζησαν εκεί μας έρχονται στο μυαλό. Η φιλοξενία των Τούρκων μαθητών και καθηγητών, θα μας μείνει αλησμόνητη και θα μας θυμίζει πάντα ότι οι λαοί θα πρέπει να έχουν ως στόχο την ειρήνη και τις μεταξύ τους καλές σχέσεις.

   Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος στο τουρκικό σχολείο, η ομάδα μας περιηγήθηκε στη Σμύρνη. Οι εικόνες της  μικρασιατικής καταστροφής στις αρχές του 20 αι. δεν είναι δυνατόν να μας εγκαταλείψουν. Ιδιαίτερα συγκινηθήκαμε κατά την επίσκεψή μας στις εναπομείνασες ελληνικές εκκλησίες. Ο Άγιος Βουκόλος και η Αγία Τριάδα υπό τη σκέπη του Πατριαρχείου και του εκπροσώπου του, πατρός Κυρίλλου, δημιουργούν στους Έλληνες και στους  αλλοεθνείς ορθοδόξους που για διάφορους λόγους έρχονται να ζήσουν στη Σμύρνη, ένα κλίμα κατάνυξης. Το ταξίδι στην Τουρκία μας έδειξε πόσο πολύτιμο είναι να διατηρήσουμε τις ιστορικές μας μνήμες σε ένα διεθνές  περιβάλλον που κάποιες φορές γίνεται απειλητικό  για τη χώρα μας καθώς και την εθνική μας συνείδηση.

austria

Το επόμενο ταξίδι από 19-23 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία και συγκεκριμένα στο επαγγελματικό και εμπορικό σχολείο BHAK11 της Βιέννης .Στο ταξίδι αυτό συμμετείχαν οι  καθηγητές Φιλιππάκης Βαγγέλης,  Καραγιωργάκη Κωνσταντίνα, Γαργανουράκη Κατερίνα, Τάκα Μαρία  και οι μαθητές Αγγελάκη Ερασμία, Τζαγκαράκης Σταύρος, Χατζάκης Δημήτρης, Κεφαλουδάκη Εύα. Μελετήθηκαν τα κίνητρα που έχουν οι μαθητές για μάθηση στις έξι  χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Παράλληλα, σε έκθεση φαγητών και προϊόντων των χωρών, παρουσιάστηκαν από το σχολείο μας  παραδοσιακά  φαγητά της Κρήτης καθώς και αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα πιστοποιημένα με το σήμα Crete Land of  Values  της  Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης. Τις επόμενες ημέρες έγιναν επισκέψεις στο Τεχνολογικό μουσείο, στο κτίριο των Ηνωμένων Εθνών ,στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Wirtschaftsuniversität of Wienn  και στο Πανεπιστήμιο Κλασσικών Σπουδών της Βιέννης .

Μας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε  μια βραδινή παράσταση της Όπερας και ενθουσιαστήκαμε  με την υψηλή  καλλιτεχνική απόδοση αλλά και την απήχηση που έχει στις νεότερες γενιές. Στον ορθόδοξο μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδος, μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αυστρίας κ. Αρσένιος ο οποίος κατάγεται από τη Γέργερη  του Ν. Ηρακλείου, καθώς  και στο ελληνικό σχολείο της Βιέννης. Συζητήσαμε και  με  αρκετούς Έλληνες της διασποράς των οποίων η κοινότητα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην πατρίδα μας.

Επιστρέψαμε  πλήρεις εμπειριών και θέσαμε ως  νέους στόχους οι  μεν  καθηγητές να αντιγράψουμε  στην καθημερινότητα μας τα θετικά στοιχεία της ευρωπαϊκής κουλτούρας  οι δε μαθητές να ακολουθήσουμε  μια ευρωπαϊκή πορεία που οπωσδήποτε θα ξεκινάει με μια καλή επίδοση στα δικά μας σχολεία. Με την τελετή λήξης στο σχολείο της Βιέννης διαπιστώσαμε  ότι αποτελεί κοινή μας ανάγκη να ενωθούμε και να μοιραστούμε ανθρωπιστικά ιδεώδη όπως αλληλεγγύη, σεβασμός αξιοπρέπεια, αγάπη, συνεργασία ,ευνομία και ειρήνη. Διαπιστώσαμε ότι όλοι οι λαοί έχουν κάτι για το οποίο μπορούν να είναι περήφανοι που αφορά την ιστορία και την κουλτούρα τους.

Συνολικά αποτιμάται  ως ιδιαίτερα αξιόλογη η  εμπειρία συμμετοχής μας στο πρόγραμμα Erasmus για τους παρακάτω λόγους: Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές μας  να γνωρίσουν διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες, να ακούσουν  καθημερινά ομιλίες σε διαφορετικές γλώσσες από τη δική μας, να αποκτήσουν  γνώσεις και να διαπιστώσουν πως λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα άλλων χωρών τόσο στα αντίστοιχα με τα δικά μας σχολεία όσο και τα πανεπιστήμια.

Εν κατακλείδι το Erasmus + είναι πλέον κάτι περισσότερο από μία δράση που αφορά

την εκπαίδευση. Προσφέρει στους νέους ανθρώπους την ευκαιρία να συναντώνται αβίαστα με σκοπό την προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου, την ενθάρρυνση της «ευρωπαϊκής» σκέψης, τη γνωριμία με αξιόλογους ανθρώπους, τη δημιουργία φιλικών δεσμών, που ίσως διατηρήσουν για πάντα, τη βελτίωση της συνεννόησης στην αγγλική γλώσσα και την τόνωση της αυτοπεποίθησής τους. Οι συμμετέχοντες μαθητές κάνουν λόγο για μια μοναδική εμπειρία ζωής η οποία έγινε ένα πολύ ξεχωριστό κομμάτι του εαυτού τους και θεωρούν ότι αυτή η εμπειρία αξίζει σε κάθε μαθητή να τη ζήσει.

Παραθέτουμε κάποιους συνδέσμους σε οπτικοακουστικό υλικό από τα ταξίδια μας

https://goo.gl/LF3lsg

https://goo.gl/bhDLmK

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *