Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Σοκ αναμένεται να υποστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου


Από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Ειδικότερα η φορολογία για την απόκτηση καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων και από τις εκπομπές Co2, σύμφωνα με το enikonomia.gr..

Με το νέο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων οι τιμές σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα θα αυξηθούν με αποτέλεσμα να κινηθούν ανοδικά τόσο οι φόροι που πληρώνονται κατά τον εκτελωνισμό του οχήματος όσο και οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων.

Αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς αν αυξηθούν πολύ οι εκπομπές ρύπων θα αυξηθεί ανάλογα και το Τέλος η απόκτηση νέων μοντέλων μπορεί να καταστεί ασύμφορη.

Οπότε για κάποιες εισαγωγικές η μείωση του περιθωρίου κέρδους θα αποτελέσει μονόδρομο αν θέλουν τα μοντέλα τους να έχουν ανταγωνιστικές τιμές πώλησης και να συνεχίσουν να σημειώνουν πωλήσεις.

Το δεύτερο και μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Αρχικά αυξημένα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και στα οχήματα που έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.

Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθενται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων ότι αυτοκίνητο ταξινομείται και βγαίνει στην κυκλοφορία θα έχει αυξημένο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως που απασχολεί τόσο τους εισαγωγείς όσο και τους κατασκευαστές έχει να κάνει με το αν τα κράτη-μέλη υιοθετήσουν το νέο τρόπο υπολογισμού εκπομπών ρύπων και στα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν.

Ειδικότερα η Δανία θα αποτελέσει την πρώτη χώρα η οποία από τον Ιούλιο θα επιβάλει νέο φόρο για τους ρύπους που απορρέουν από το νέο τρόπο υπολογισμού μέτρησης εκπομπών ρύπων.

Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως η Δανία και η Ελλάδα είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρώπης όπου υπερφορολογούνται τα αυτοκίνητα και δη τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!

Αν λοιπόν τα κράτη-μέλη αποφασίσουν να υιοθετήσουν το νέο σύστημα μέτρησης ρύπων και στα παλιότερα αυτοκίνητα τότε οι αυξήσεις στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι πραγματικά πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος χρήσης θα είναι ασύμφορο!

Στην Ελλάδα να τονίσουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019 να αυξάνονται εξαιτίας της αλλαγής των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει ο νέος τρόπος υπολογισμού.

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στον ετήσιο οδηγό τους ο οποίος περιέχει τα όλα τα δεδομένα σχετικά με τους φόρους κτήσης αλλά και χρήσης στην αυτοκίνηση για όλα τα κράτη-μέλη.

«Η φορολογία των αυτοκινήτων κοστίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμβάλλοντας σημαντικά στα έργα που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο και στη γενική υγεία της οικονομίας”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Ο νέος Φορολογικός Οδηγός παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία τόσο στη φορολογική βάση όσο και στα επίπεδα φορολογίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αρκετά κράτη μέλη φορολογούν τα αυτοκίνητα με την ιπποδύναμη, την τιμή, το βάρος, τον κυβισμό του κινητήρα ή έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω παραγόντων. Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει του CO2.

Σύμφωνα με τον οδηγό, 20 κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν επί του παρόντος οχήματα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2 τους.

Από το Σεπτέμβριο του 2017, οι εκπομπές αυτές μετρώνται χρησιμοποιώντας ένα νέο εργαστηριακό τεστ, που ονομάζεται WLTP. Καθώς αυτή η νέα δοκιμή είναι πιο αυστηρή από την παλιά (NEDC), οδηγεί σε υψηλότερη εκπομπές CO2 σε μερικά οχήματα.

Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθούν τόσο το κόστος εκτελωνισμού όσο και το κόστος χρήσης στα αυτοκίνητα εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων.

Ο πρώτος φόρος WLTP θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2018 (π.χ. Δανία) ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.

Ο γενικός γραμματέας του ACEA επισήμανε ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».

Πάντως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ από τον Σεπτέμβριο του 2017 οι εγκρίσεις των νέων μοντέλων γίνονται με βάση το νέο κύκλο WLTP, όμως θα επικοινωνούνται και οι αναγόμενες τιμές του CΟ2 (NEDC correlated).

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 όλα τα μοντέλα θα αξιολογούνται με βάση το νέο κύκλο WLTP, και αυτές οι τιμές θα επικοινωνούνται.

Από το 2021 οι τιμές CO2 με βάση τον WLTP θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των εκπομπών του στόλου που διαθέτει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση στις Βάσεις ακόμα και στα περιζήτητα ΑΕΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

Στην τελική ευθεία για την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής και των επιτυχόντων στα  ΑΕΙ, μπήκε το υπουργείο Παιδείας


Οι αρμόδιες υπηρεσίες, δίνουν μάχη ώστε την επόμενη εβδομάδα να κοινοποιήσουν τα αποτελέσματα και να δώσουν τέλος στην αγωνία των υποψηφίων, οι οποίοι έλαβαν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2019.

Οι προβλέψεις σχετικά με την πορεία των βάσεων είναι θετικές αλλά το σίγουρο είναι ότι φέτος θα υπάρξουν και πολλές εκπλήξεις για τους  αποφοίτους των λυκείων κυρίως λόγω της ύπαρξης των νέων τμημάτων για τα οποία δεν γνωρίζουμε εάν έτυχαν της προτίμησης των μαθητών.

Πάντως από τα διαθέσιμα στοιχεία τα οποία αφορούν κυρίως στις επιδόσεις των μαθητών και στον αριθμό των εισακτέων, φαίνεται ότι θα έχουμε  καθολική πτώση των μορίων ακόμη και σε υψηλόβαθμες σχολές, όπως οι Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνικές.

Ταυτόχρονα και φέτος – ίσως περισσότερο από άλλες χρονιές – θα δούμε να εισάγονται στα πανεπιστήμια, υποψήφιοι με εξαιρετικά χαμηλούς βαθμούς  και πάντως πολύ κάτω της βάσης .

Ανά επιστημονικό πεδίο η πορεία των βάσεων αναμένεται ως εξής:

1o Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών)

Η πτώση των βάσεων θεωρείται βέβαιη στις Νομικές σχολές ακόμη και σε αυτή του πανεπιστημίου της Αθήνας έστω και εάν πρόκειται για 100-150 μόρια. Μεγαλύτερη θα είναι η πτώση (από 300 έως 500 μόρια) και στα τμήματα τις ψυχολογίας σε όλα τα ιδρύματα της περιφέρειας ακόμη και σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάντειο κλπ.

Στις Παιδαγωγικές σχολές, δεν θα υπάρχει μεγάλη πτώση στα μόρια  αλλά μπορεί να έχουμε εκπλήξεις διότι υπάρχει ένα ενδεχόμενο φέτος ν΄ αυξήθηκε η ζήτηση για τις συγκεκριμένες σχολές. Οι υπόλοιπες σχολές, που θεωρούνται μεσαίες όπως φιλοσοφίας, φιλολογίες κ.α  θα έχουν μια πτώση στα μόρια τους από 50 έως 350 μόρια .

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

Οι Πολυτεχνικές σχολές δεν θα ξεφύγουν από τον κανόνα. Η πτώση των βάσεων είναι δεδομένη καθώς έχουμε πολύ χαμηλές «πτήσεις» στις επιδόσεις των υποψηφίων αλλά και  αυξημένες θέσεις εισακτέων. Ορισμένοι μάλιστα αναλυτές εκτιμούν ότι σε πολυτεχνικά τμήματα της περιφέρειας, η πτώση των βάσεων μπορεί ν΄ αγγίξει και τα 1000 μόρια. Με λίγα λόγια δηλαδή τα 18.000 μόρια θα είναι κάτι παραπάνω από αρκετά για την εισαγωγή σε  τμήματα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου .

3ο Επιστημονικό Πεδίο, Επιστημών Υγείας

Ίσως ν΄ ακούγεται απίθανο αλλά ακόμη και η ιατρική σχολή της Αθήνας, μπορεί να πέσει κάτω από τα 19.000 μόρια, έστω και λίγο (100-150 μόρια). Η Ιατρική της Αλεξανδρούπολης  θα κινηθεί κοντά στα 18.100 μόρια. Στις υπόλοιπες σχολές του πεδίου όπως Βιολογίας, Κτηνιατρικές, Οδοντιατρικές, επίσης θα σημειωθεί πτώση των βάσεων έως και 400 μόρια ακόμη και στα ιδρύματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ανάλογη θα είναι η εικόνα και στις  σχολές παραϊατρικών επαγγελμάτων (όπως φυσικοθεραπείας) όπου η πτώση θα φτάσει στα 400-500 μόρια.

4ο Πεδίο Οικονομικών Σπουδών και Πληροφορικής 

Στο πεδίο αυτό οι εκτιμήσεις δείχνουν αυξομειώσεις στις βάσεις εισαγωγής, οι οποίες όμως δεν θα είναι εντυπωσιακές και στις δύο περιπτώσεις. Τα τμήματα Οικονομικών Επιστημών για παράδειγμα, μπορεί να έχουν μια πτώση στις βάσεις της τάξης των 50-100 μορίων, ενώ τα τμήματα λογιστικής να έχουν άνοδο έως και 200 μόρια.

ethnos.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Κομβικός μήνας για την οικονομία ο Σεπτέμβριος

Δημοσιεύτηκε

στις

Κομβικός μήνας θεωρείται ο Σεπτέμβριος για το οικονομικό επιτελείο


Στις 4 του μηήνα η ΕΛΣΤΑΤ θα δημοσιοποιήσει τα προσωρινά στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ για το β` τρίμηνο του 2019. Σημειώνεται ότι, ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας το α` τρίμηνο φέτος ήταν 1,3%.

Την επομένη ημέρα, θα συνέλθει το Euro Working Group, όπου η χώρα μας θα παρουσιάσει στα υπόλοιπα κράτη- μέλη της ευρωζώνης την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, τον σχεδιασμό της κυβέρνησης στην οικονομία, αλλά και την πρόοδο που συντελείται σε βασικά προαπαιτούμενα της μεταμνημονιακής περιόδου.

Το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα δώσει το στίγμα της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης από το βήμα της ΔΕΘ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος στον Πόρο

Δημοσιεύτηκε

στις

Μέσα στις επόμενες ώρες η πλήρης αποκατάστασή της ηλεκτροδότησης στον Πόρο – Το νησί έμεινε χωρίς ρεύμα, μετά το τραγικό δυστύχημα με το ελικόπτερο


Οι ζημιές στην εναέρια γραμμή είναι εκτεταμένες και οι εργασίες των συνεργείων του ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζονται πυρετωδώς. Με εντολή του γγ Πολιτικής Προστασίας στον Πόρο μεταφέρθηκαν ηλεκτροπαραγωγές μονάδες, ενώ στήθηκε Συντονιστικό Κέντρο, για τη διαχείριση της κατάστασης.

Στο μοιραίο ελικόπτερο επέβαιναν δύο Ρώσοι κι ο Έλληνας χειριστής του. Το Agusta, λίγο μετά την απογείωσή του, προσέκρουσε σε καλώδια, ακολούθησε έκρηξη και πτώση στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Πόρο και τον Γαλατά, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι τρεις επιβαίνοντες.

Τα αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη