Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Σοκ αναμένεται να υποστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου


Από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Ειδικότερα η φορολογία για την απόκτηση καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων και από τις εκπομπές Co2, σύμφωνα με το enikonomia.gr..

Με το νέο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων οι τιμές σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα θα αυξηθούν με αποτέλεσμα να κινηθούν ανοδικά τόσο οι φόροι που πληρώνονται κατά τον εκτελωνισμό του οχήματος όσο και οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων.

Αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς αν αυξηθούν πολύ οι εκπομπές ρύπων θα αυξηθεί ανάλογα και το Τέλος η απόκτηση νέων μοντέλων μπορεί να καταστεί ασύμφορη.

Οπότε για κάποιες εισαγωγικές η μείωση του περιθωρίου κέρδους θα αποτελέσει μονόδρομο αν θέλουν τα μοντέλα τους να έχουν ανταγωνιστικές τιμές πώλησης και να συνεχίσουν να σημειώνουν πωλήσεις.

Το δεύτερο και μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Αρχικά αυξημένα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και στα οχήματα που έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.

Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθενται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων ότι αυτοκίνητο ταξινομείται και βγαίνει στην κυκλοφορία θα έχει αυξημένο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως που απασχολεί τόσο τους εισαγωγείς όσο και τους κατασκευαστές έχει να κάνει με το αν τα κράτη-μέλη υιοθετήσουν το νέο τρόπο υπολογισμού εκπομπών ρύπων και στα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν.

Ειδικότερα η Δανία θα αποτελέσει την πρώτη χώρα η οποία από τον Ιούλιο θα επιβάλει νέο φόρο για τους ρύπους που απορρέουν από το νέο τρόπο υπολογισμού μέτρησης εκπομπών ρύπων.

Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως η Δανία και η Ελλάδα είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρώπης όπου υπερφορολογούνται τα αυτοκίνητα και δη τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!

Αν λοιπόν τα κράτη-μέλη αποφασίσουν να υιοθετήσουν το νέο σύστημα μέτρησης ρύπων και στα παλιότερα αυτοκίνητα τότε οι αυξήσεις στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι πραγματικά πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος χρήσης θα είναι ασύμφορο!

Στην Ελλάδα να τονίσουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019 να αυξάνονται εξαιτίας της αλλαγής των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει ο νέος τρόπος υπολογισμού.

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στον ετήσιο οδηγό τους ο οποίος περιέχει τα όλα τα δεδομένα σχετικά με τους φόρους κτήσης αλλά και χρήσης στην αυτοκίνηση για όλα τα κράτη-μέλη.

«Η φορολογία των αυτοκινήτων κοστίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμβάλλοντας σημαντικά στα έργα που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο και στη γενική υγεία της οικονομίας”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Ο νέος Φορολογικός Οδηγός παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία τόσο στη φορολογική βάση όσο και στα επίπεδα φορολογίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αρκετά κράτη μέλη φορολογούν τα αυτοκίνητα με την ιπποδύναμη, την τιμή, το βάρος, τον κυβισμό του κινητήρα ή έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω παραγόντων. Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει του CO2.

Σύμφωνα με τον οδηγό, 20 κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν επί του παρόντος οχήματα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2 τους.

Από το Σεπτέμβριο του 2017, οι εκπομπές αυτές μετρώνται χρησιμοποιώντας ένα νέο εργαστηριακό τεστ, που ονομάζεται WLTP. Καθώς αυτή η νέα δοκιμή είναι πιο αυστηρή από την παλιά (NEDC), οδηγεί σε υψηλότερη εκπομπές CO2 σε μερικά οχήματα.

Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθούν τόσο το κόστος εκτελωνισμού όσο και το κόστος χρήσης στα αυτοκίνητα εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων.

Ο πρώτος φόρος WLTP θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2018 (π.χ. Δανία) ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.

Ο γενικός γραμματέας του ACEA επισήμανε ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».

Πάντως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ από τον Σεπτέμβριο του 2017 οι εγκρίσεις των νέων μοντέλων γίνονται με βάση το νέο κύκλο WLTP, όμως θα επικοινωνούνται και οι αναγόμενες τιμές του CΟ2 (NEDC correlated).

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 όλα τα μοντέλα θα αξιολογούνται με βάση το νέο κύκλο WLTP, και αυτές οι τιμές θα επικοινωνούνται.

Από το 2021 οι τιμές CO2 με βάση τον WLTP θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των εκπομπών του στόλου που διαθέτει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

ΕΛΛΑΔΑ

Aπήγαγαν και βίασαν δεκαπεντάχρονη!

Δημοσιεύτηκε

στις

Μαρτύριο για ένα κορίτσι 15 μόλις ετών


Πρόκειται για Ρομά που ζούσε με την οικογένειά της στην Νίκαια Αττικής. Πέντε άντρες την απήγαγαν και την έφεραν στη Λαμία. Τις ημέρες αυτές κρατούνταν σε σπίτι Ρομά, ο οποίος την ανάγκαζε να ζητιανεύει.

Σύμφωνα με το tvstar.gr, το κορίτσι έπεσε θύμα βιασμού από τον άνδρα, ενώ όπως καταγγέλλει το ίδιο, η μητέρα του δράστη την ώρα της πράξης βρισκόταν εκεί και την είχε ακινητοποιήσει. Μητέρα και γιος εξωθούσαν το κορίτσι στην επαιτεία και μάλιστα πάντα υπήρχε κάποιος που την πρόσεχε. Συνήθως η αδερφή του δράστη.  

Το κορίτσι σήμερα το πρωί περίπου στις 11 ξέφυγε από τον έλεγχο, μπήκε σε ένα φαρμακείο στο κέντρο της Λαμίας και ζήτησε βοήθεια από την ιδιοκτήτρια, την υπάλληλο και έναν πελάτη που βρισκόταν εκεί. Τους είπε ότι την έχουν απαγάγει και τους παρακάλεσε να τηλεφωνήσουν στη μητέρα της. Εκείνοι επικοινώνησαν με την μητέρα του κοριτσιού που τους επιβεβαίωσε το περιστατικό και στη συνέχεια ενημέρωσαν την αστυνομία.  

Το κοριτσάκι μεταφέρθηκε στο κτήριο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Φθιώτιδας από τους αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Λίγο αργότερα στο σημείο βρέθηκε ένας νεαρός Ρομά που έψαχνε το κορίτσι.

Αρχικά είπε ότι είναι ο σύζυγος της, όμως μετά από τις επίμονες ερωτήσεις όσων βρέθηκαν εκεί παραδέχτηκε πως δεν έχουν παντρευτεί και πως ο πατέρας της του την έδωσε. Πράγματι οι πληροφορίες λένε πως ο πατέρας του κοριτσιού το έδωσε στην οικογένεια αυτή για να παντρευτεί.  

Η μητέρα της που έχει άλλα τρία παιδιά προσπαθούσε να επικοινωνήσει μαζί της αλλά αυτό γινόταν πάντα με δυσκολία. Η δεκαπεντάχρονη της έλεγε ότι περνάει καλά κάτι όμως που όπως αποδείχθηκε δεν συνέβαινε. Η μητέρα την έψαχνε χωρίς να ξέρει πού ακριβώς βρισκόταν. Στην αρχή της έλεγαν ότι ήταν στην Πελασγία και τη Στυλίδα. Η μητέρα πήγε στους καταυλισμούς των Ρομά αλλά δεν κατάφερε να τη βρει. Ζήτησε βοήθεια από αστυνομία και εισαγγελέα χωρίς όμως να καταφέρει να βρει οποιοδήποτε ίχνος του δεκαπεντάχρονου κοριτσιού.  

Τελικά το κορίτσι βρήκε τρόπο να ξεφύγει από τους δυνάστες της και να ζητήσει βοήθεια. Οι δύο δράστες, μητέρα και γιος κρατούνται στη Διεύθυνση Αστυνομίας Φθιώτιδας, ενώ για την υπόθεση έχει ενημερωθεί και η δικαιοσύνη. Την προανάκριση έχει αναλάβει το Τμήμα Ασφαλείας Λαμίας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΕΛΛΑΔΑ

Σε 25ετή κάθειρξη καταδικάστηκαν οι ληστές που είχαν κάψει με σίδερο ηλικιωμένη

Δημοσιεύτηκε

στις

Ποινές κάθειρξης 25 ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων στους πέντε από τους επτά κατηγορούμενους για σωρεία κλοπών και ληστειών


Μία από αυτές ήταν πριν ενάμιση χρόνο σε βάρος 85χρονης στην Κυψέλη, την οποία βασάνισαν και έκαψαν με σίδερο για να τους δώσει τα χρήματά της. Το δικαστήριο επέβαλε, επίσης, φυλάκιση τριών ετών στους άλλους δύο κατηγορούμενους που κρίθηκαν ένοχοι για συμμορία.

Η απόφαση του δικαστηρίου είναι σύμφωνη με την εισαγγελική πρόταση, που ζήτησε την ενοχή των πέντε βασικών κατηγορουμένων, καθώς και ενός ακόμα που φυγοδικεί, για σκοπούμενη σωματική βλάβη σε βάρος της ηλικιωμένης γυναίκας, ληστείες, συμμορία και ναρκωτικά.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΕΛΛΑΔΑ

73,612 δισ. ευρώ δηλώθηκε στην εφορία το 2018

Δημοσιεύτηκε

στις

Εισόδημα 73,612 δισ. ευρώ δηλώθηκε στην εφορία το 2018 από 8.907.722 φορολογούμενους


Φορολογήθηκε, τελικά, εισόδημα ύψους 80,391 δισ. ευρώ, υψηλότερο από το δηλωθέν, με τη διαφορά να οφείλεται στο εισόδημα που φορολογήθηκε με βάση τα τεκμήρια. Ο συνολικός φόρος που καταβλήθηκε ανήλθε σε 8,328 δισ. ευρώ.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν στην εφορία το 2018 με τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2017. Τα τελικά στοιχεία αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και αποτυπώνουν την ακόλουθη εικόνα, λίγο πριν την έναρξη της διαδικασίας υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων:

-Από το σύνολο των 73,612 δισ. ευρώ συνολικού εισοδήματος που δηλώθηκε, τα 60,403 δισ. ευρώ αποτελεί εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες. Τα 6,192 δισ. ευρώ αποτελούν εισόδημα από ακίνητα, 2,184 δισ. ευρώ εισόδημα από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα και υπεραξία από μεταβίβαση κεφαλαίου, 3,443 δισ. εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ 1,388 δισ. ευρώ είναι αγροτικά εισοδήματα.

– Με βάση τα τεκμήρια φορολογήθηκε εισόδημα 6,778 δισ. ευρώ που αφορούσε 1,9 εκατομμύρια φορολογούμενους.

– Το ύψος των μειώσεων φόρου ανήλθε σε 9,874 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 9,830 δισ. ευρώ αφορούν τη μείωση λόγω του αφορολόγητου με βάση αποδείξεις δαπανών με κάρτες και άλλες μορφές ηλεκτρονικών συναλλαγών.

– Το ύψος της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ανήλθε σε 616,856 εκατ. ευρώ.

– Το τέλος επιτηδεύματος ήταν 386,271 εκατ. ευρώ.

– Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης ανήλθε σε 62,233 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2018 δηλώθηκε μικρότερο συνολικό εισόδημα, συγκριτικά με το 2017 που είχε δηλωθεί το ποσό των 74,6 δισ. ευρώ, καθώς και συγκριτικά με το 2016, έτος κατά το οποίο είχε δηλωθεί το ποσό των 75,15 δισ. ευρώ.

Επίσης από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων προκύπτουν ακόμη τα ακόλουθα:

– Έξι στις δέκα οικογένειες δήλωσαν ότι το 2017 απέκτησαν εισόδημα χαμηλότερο των 10.000 ευρώ. Στις 6.370.099 φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν το 2018, εισόδημα χαμηλότερο των 10.000 ευρώ δήλωσαν 3.964.567 φορολογούμενοι σε οικογενειακό επίπεδο.

– Περισσότεροι από 1 εκατ. φορολογούμενοι δηλώνουν ότι φιλοξενούν στο σπίτι τους φίλο ή συγγενή.

– Μηδενικό εισόδημα δήλωσαν 644.790 φορολογούμενοι.

– Πέρυσι ο αριθμός των φορολογούμενων με υψηλά εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ διαμορφώθηκε στις 19.869.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη