Connect with us

ΘΕΜΑΤΑ

«ΛΕΜΕ ΟΛΟΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ»!

Δημοσιεύτηκε

στις

Το ρατσιστικό σχόλιο που εκτοξεύτηκε προς τον Θανάση Αντετοκούνμπο δεν έφτασε ποτέ στον… αποδέκτη του


Ένα «τοίχος προστασίας» υψώθηκε άμεσα μπροστά στον Έλληνα διεθνή φόργουορντ του Παναθηναϊκού, πρώτα από ανθρώπους, διάσημους και μη, από όλους τους χώρους εντός των συνόρων και εν συνεχεία από την παγκόσμια κοινότητα, καθώς το θέμα έκανε το γύρο του κόσμου, μέσα από το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων και τον ηλεκτρονικό Τύπο των ΗΠΑ, που το αναπαρήγαγαν, μετά την τοποθέτηση του αδερφού του, Γιάννη Αντετοκούνμπο, που δρέπει δάφνες στο ΝΒΑ.

Εντός των τειχών, ο  πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, φρόντισε να καταδικάσει το συμβάν αναρτώντας στα social media μία φωτογραφία με τον ίδιο να φορά τη φανέλα της Εθνικής με το όνομα του Αντετοκούνμπο. Από τον καλλιτεχνικό χώρο, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη έσπευσε με μήνυμά της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εκφράσει την αγάπη και τη στήριξή της στον «πράσινο» φόργουορντ, ενώ σύσσωμη, ως αναμενόταν, ήταν η καταδίκη σε κάθε μορφή και έκφανση του ρατσισμού, από το χώρο του αθλητισμού.

Τέσσερις αθλητές καταδίκασαν, μέσω του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), το ρατσισμό στο χώρο τους. Ο πάουερ φόργουορντ και ο γκαρντ του Παναθηναϊκού, ΝτεΣόν Τόμας και Κιθ Λάνγκφορντ, αντίστοιχα, ο Ντάριλ Μίντλετον, ο οποίος έχει συνδέσει το όνομα του με τις επιτυχίες του «τριφυλλιού» σε Ελλάδα και Ευρώπη και ο Θαντ ΜακΦάντεν, ο οποίος πληροφορήθηκε το συμβάν στην Ισπανία, όπου αγωνίζεται με την Τενερίφη.

«Ο αθλητισμός θα πρέπει να δείξει στην κοινωνία πως θα πρέπει να λειτουργούν οι άνθρωποι»

O Κιθ Λάνγκφορντ ήταν πραγματικά… χείμαρρος στην τοποθέτηση του στο ΑΠΕ, επί του θέματος, με τον Αμερικανό γκαρντ να θέτει τον αθλητισμό ως πρότυπο, στο οποίο θα πρέπει να βασιστεί η κοινωνία.

«Ο αθλητισμός θα πρέπει να δείξει στην κοινωνία πως θα πρέπει να λειτουργούν οι άνθρωποι, ο ένας προς τον άλλο. Ο αθλητισμός είναι το μοναδικό μέρος όπου βλέπεις άνδρες και γυναίκες διαφορετικών εθνικοτήτων να δουλεύουν μαζί για ένα κοινό στόχο, χωρίς να σκέφτονται το χρώμα του συναδέλφου τους», είπε αρχικά ο Λάνγκφορντ και πρόσθεσε:

Δυστυχώς ο κόσμος έχει ακόμα να διανύσει πολύ δρόμο προς την αποδοχή του χρώματος των ανθρώπων στην καθημερινή ζωή τους. Δε νομίζω ότι οι φίλαθλοι καταλαβαίνουν τον θυμό και οι προσβολές που χρησιμοποιούν όχι μόνο κάνουν ζημιά στους ίδιους και στο πρόσωπο στο οποίο απευθύνονται, αλλά αυτό επηρεάζει τα παιδιά, τα εγγόνια και τα μέλη της οικογένειας τους, που τους βλέπουν ως παράδειγμα.

Δε νομίζω ότι ο ρατσισμός μπορεί να “ξεριζωθεί”, αλλά νομίζω ότι οι άνθρωποι μπορούν να βελτιωθούν στο να ελέγχουν τις πράξεις και τα συναισθήματα τους, όταν είναι αναγκαίο. Ποτέ δεν θα σου αρέσουν όλοι αυτοί που συναντάς, αλλά ο σεβασμός είναι απαραίτητος. Ποτέ δεν θα ζητωκραυγάζεις για κάθε παίκτη/ομάδα, αλλά η αθλητική συμπεριφορά είναι εξίσου σημαντική.

Η κοινωνία θα πρέπει πραγματικά κοιτάξει τις αθλητικές ομάδες, επειδή αυτός είναι ο τρόπος που οι άνθρωποι θα πρέπει πραγματικά να λειτουργούν μεταξύ τους».

«Όλοι είμαστε ίσοι»

Ο ΝτεΣόν Τόμας υπογράμμισε μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ την ανάγκη να σταματήσει να διαιωνίζεται ο ρατσισμός στην ανθρωπότητα και μας παραθέτει τη δική του λύση για την εξάλειψη του φαινομένου…

«Δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει ρατσισμός στον κόσμο. Δεν επιτρέπεται να επιβιώνει ο ρατσισμός στην ανθρωπότητα», μας είπε αρχικά ο πάουερ φόργουορντ του «τριφυλλιού» για να προσθέσει: «Για να εξαλειφτεί και να σταματήσει να διαιωνίζεται θα πρέπει ο κόσμος να σταματήσει να μιλάει για τον ρατσισμό. Επειδή ασχολούμαστε και το συζητάμε συνεχίζει να υφίσταται ρατσισμός. Όλοι είμαστε ίσοι και έτσι πρέπει να συμπεριφερόμαστε. Προσωπικά αντιμετωπίζω τον κάθε άνθρωπο ως ίσο προς ίσο, χωρίς καμία διάκριση και έτσι πρέπει να κάνουμε όλοι».

«Δεν μπορώ να πιστέψω ότι εν έτει 2018 υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που σκέφτονται έτσι»

Μία πενταετία σε έναν σύλλογο είναι αρκετή για να συνδεθείς και να γίνεις ένα μαζί του. Ο Ντάριλ Μίντλετον, ο οποίος το διάστημα 2000 με 2005 αγωνίστηκε στον Παναθηναϊκό, ενώ πλέον βρίσκεται στο πλευρό του Δημήτρη Ιτούδη στην ΤΣΣΚΑ Μόσχας, παρακολουθεί τα δρώμενα στους «πράσινους». Ο 52χρονος απάντησε άμεσα στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, όταν του γνωστοποιήθηκε το… ατυχές περιστατικό, που είχε πρωταγωνιστή έναν οπαδό του Ολυμπιακού και τον παίκτη του Παναθηναϊκού, Θανάση Αντετοκούνμπο.

«Με μεγάλη μου λύπη πληροφορήθηκα για το ρατιστικό σχόλιο ενός οπαδού-παρουσιαστή με αποδέκτη τον Θανάση Αντετοκούνμπο», μάς είπε αρχικά ο Ντάριλ Μίντλετον για να προσθέσει αγανακτισμένος: «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι εν έτει 2018 υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που σκέφτονται έτσι».

Ποια θα ήταν η αντίδραση αν είχε συμβεί ανάλογο περιστατικό στις ΗΠΑ; «Αν αυτό συνέβαινε στις ΗΠΑ θα είχε χάσει τη δουλειά του την επόμενη ημέρα».

Για να καταλήξει… «Έπαιξα πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Στις ελληνικές ομάδες αγωνίζονται κάθε χρόνο πολλοί Αφροαμερικανοί αθλητές. Επίσης, στην Εθνική Ελλάδας αγωνίζεται ο Γιάννης και ο Θανάσης Αντετοκούνμπο, δύο Ελληνονιγηριανοί παίκτες που αγαπούν την πατρίδα τους. Θεωρώ πως τέτοια ρατσιστικά σχόλια δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητα».

«ΛΕΜΕ ΟΛΟΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ»

Το ρατσιστικό σχόλιο κατά του Θανάση Αντετοκούνμπο έκανε το γύρο της Ευρώπης, με έναν γνώριμο μας από τη θητεία του στο ελληνικό πρωτάθλημα να το πληροφορείται και να στέλνει μέσω του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων το δικό του μήνυμα. Ο λόγος για τον Θαντ ΜακΦάντεν, ο οποίος τη σεζόν 2016-17 φόρεσε τη φανέλα του ΠΑΟΚ, ενώ την επόμενη της Κύμης. Πλέον, ο Αμερικανός με γεωργιανό διαβατήριο ιδρώνει στα ισπανικά παρκέ με την Τενερίφη. Ωστόσο, το μυαλό του βρίσκεται ακόμη στην Ελλάδα, με τον ίδιο να παρακολουθεί την πορεία των «αιωνίων». Άλλωστε για τον ίδιο είχε μιλήσει με τα καλύτερα λόγια ο Θανάσης Γιαννακόπουλος, ενώ το όνομα του είχε ακουστεί το καλοκαίρι για τον Παναθηναϊκό…

«Ένα πράγμα μπορώ να πω μόνο για το περιστατικό και σε παρακαλώ να το βάλεις με κεφαλαία γράμματα: ΛΕΜΕ ΟΛΟΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ. Δεν χωρούν τέτοιες αντιλήψεις στις μέρες μας!», επισήμανε ο Θαντ ΜακΦάντεν.

Advertisement
Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

photo

Η ενδυμασία Μεσαριτών εποχής 1920 – 1950

Δημοσιεύτηκε

στις

Μέσα από 15 φωτογραφίες


ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ο χυλός και το καρκάνι

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια απο τις παλιες παραδοσιακες μας, αλλα αξεχαστες συνταγες


Αναζητωντας παλιες συνταγες του τοπου μας, βρηκα και σας την μεταφερω ετσι οπως μου την ειπε μια χωριανη μου η Ελενη, που μου περιεγραψε αναλυτικα, πως εφτιαχνε η μανα της <<το χυλο με το καρκανι>>.

Κανονικα, μου ειπε, αυτα τα δυο πανε μαζι, γιατι η συνταγη ξεκιναει σαν χυλος, και αν θελει καποιος τρωει κανονικα το χυλο, αν παλι θελει συνεχιζει να το ψηνει μεχρι να γινει καρκανι.

Ηταν κι αυτα απο τα φτωχα φαγητα τα παραγωγα του αλευριου, οπως ηταν το μαγκιρι, οι στριψουλιδες κλπ.

Συνηθως αυτο το εδεσμα το εφτιαχναν μερες των Χριστουγεννων, γιατι τοτε υπηρχε στο σπιτι η γνωστη μας γλυνα, ενα προιον απο τα χοιροσφαγια. Η γλυνα ειναι το λιπος του χοιρου, που για να φτιαξει τον χυλο η νοικοκυρα, εβαζε δυο κουταλιες στο τηγανι, και το εστηνε στην παραστια με τα ξυλα, αφου, οχι κουζινα ηλεκτρικη δεν υπηρχε, αλλα ουτε γκαζι!

Οση ωρα ελιωνε λοιπον η γλυνα στο τηγανι, εριχναν και λιγο λιγο το αλευρι απ ευθειας και το ανεκατευαν.

Παραληλα σε ενα μπρικι ειχαν ζεστανει καυτο νερο, γιατι οταν θα ειχε πηξει το μειγμα αλευριου με της γλυνας, επρεπε να ριχνουν και λιγο λιγο καυτο νερο για να το κανουν πολυ αραιο ομοιογενες μειγμα. Αυτο βεβαια απαιτουσε πολυ ανεκατεμα, εβαζαν και λιγο αλατι η ζαχαρη, αναλογα πως το ηθελε ο καθε ενας.

Αφου λοιπον γινοταν ενας αραιος χυλος, τοτε σιγα σιγα αυτος ψηνοταν και γινοταν σαν κρεμα. Αν τωρα καποιο παιδι ηθελε την κρεμα, η μητερα του την εβαζε στο πιατο και τη σερβιρε πασπαλιζοντας ζαχαρη και κανελα.

Εφ οσον ομως καποιος αλλος ηθελε καρκανι, δεν ειχε παρα να συνεχισει το τηγανισμα μεχρι απο κατω να κοκινησει, να <<καρκανιασει>> που λεμε, να ροδισει δηλαδη.

Εδω παλι αν καποιος ηθελε να ειναι ροδισμενο απο κατω και απο πανω να ειναι κρεμα, το εβαζε ετσι στο πιατο και το ετρωγε. Αν ομως ηθελε να κοκινισει και αο την αλη πλευρα, τοτε του εκανε τουμπα στο τηγανι, ροδιζε και απο κει, και μετα την εβαζε στο πιατο.

Πανω τωρα στο ετοιμο καρκανι, οπως ηταν ζεστο, εβαζαν ζαχαρη και κανελα και ηταν ενα υπεροχο φαγητο η γλυκισμα για το παιδι της εποχης, που μονημως πειναγε!

Δεν υπηρχε η πολυτελεια καθε παιδι τοτε, εν σχεση με το σημερα να εχει χωρια το φαγητο του και χωρια το γλυκο του. τοτε υπηρχε απλα η αναγκη να γεμισει η κοιλια, εστω κι αν ηταν.καραμελες!

Οπως δηλαδη ενα σκυλι σημερα, ειτε του δοσεις την τροφη του, ειτε ενα κοματι ψωμι, ειτε το pedigree του, το ιδιο θα το εκλαβει, με την ιδια λαιμαργια θα τα φαει ολα, γιατι ο σκοπος του ειναι απλα να γεμισει την κοιλια του!

(Εγω εκανα μια προσπαθεια με βουτυρο, για την αναγκη της φωτογραφισης. Ηταν οντως νοστιμο, εβαλα ζαχαρη και κανελα, απ εξω, και ηταν καρκανι πανω και κατω και στη μεση ειχε κρεμα, θα μπορουσα να ειχα βαλει και ζαχαρη στον χυλο οσο το ανεκατευα και θα ηταν οντως τελειο! Οστοσο δεν ξερω αν ειχε αυτη την εικονα, αλλα δεν παιζει σημασια! Καποιος αλλος μπορει να το κανει ακομα καλιτερα και να συνοδευσει τον απογευματινο καφε του!)

karkani1

karkani2

karkani3

 

Κειμενο: Χουστουλακης Γεωργιος

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Πως ετοιμάζουμε τσιγαρίδες στην Κρήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

Μετά τα χοιροσφάγια, ακολουθούσαν τα διάφορα παράγωγα, η τσιλαδιά, τα καπνιστα ξυδάτα απάκια και λουκάνικα, τα σύγλινα, οι αμαθιές, η γλίνα για τα τηγανητά, οι λουρίδες για τα σφουγκάτα, και ασφαλώς απαραιτήτως οι τσιγαρίδες για την εξοχή!


Ολος ο κόσμος είχε δεθεί με τίς τσιγαρίδες, που ήταν και χορταστικές, αλλά και πολύ πλούσιες σε θερμίδες, απαραίτητες τις κρύες ημέρες για να παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια.

Απαραίτητο για την παρασκεή τους το μεγάλο καζάνι, κοινώς μπουγαδοτσίκαλο.

Εχάραζαν το δέρμα του χοιρου σε λουρίδες στενόμακρες κατα μήκος, το αφαιρούσαν και όλα αυτά τα κομάτια τα έβαζαν σέ μια μεγάλη μοσόρα ( λεκάνη).

Στη συνέχεια πάλι απο τα κομάτια αυτα αφαιρούσαν με ένα κοφτερο μαχαιράκι το απέξω σκληρο δέρμα, που απο αυτό έβαιναν οι “λουρίδες”, και έτσι έμενε το σκέτος λίπος.

tsigarides1

Σημειωταίον τότε οι χοίροι είχαν έως και πέντε εκατοστά πάχος λίπος, ενώ στις σημερηνές ράτσες, το λίπος είναι σχεδόν ανύπαρκτο!

Μέσα λοιπόν στο μεγάλο καζάνι, εβαζαν σε μικρά μικρά κοματάκια, κομένο το λίπος, και το έσταιναν συνήθως στα ξύλα στην εξωτερική παρασθιά.

Εκει μεσα στο καζάνι τσιγαρίζονραι σιγά σιγά τα λίπη, γι αυτό ονομάζονται και τσιγαρίδες.

Θένε αρκετή ώρα να αποβάλουν όλο τους το λίπος και να κολυμπούν μέσα τα μικρά πλέον κομματάκια, που έχουν απομείνει λιγότερο απο το μισό, ίσως και το ένα τέταρτο!

Με τη τρυπητή κουτάλα, θα αφαιρεθουν απο το καζάνι, όταν πια εχουν γίνει ξερακιανα, και έχουν πάρει ενα καφετί χρώμα, για να μπούν προσωρινά σε ενα άλλο σκεύος, και το λάδι του λίπους θα σουρωθεί και θα τοποθετηθεί στη πήλινη κουρούπα, ή αργότερα στον γαζοντενεκέ με το μεγάλο στρόγγυλο καπάκι.

tsigarides

Η γλίνα θα πήξη και θα γίνει άσπρη, και θα παίξει ρόλο βουτύρου, κυρίως στα τηγανητά, στο ψωμί σε γλυκά, αλλα και στο καρκάνι, όπως εχουμε αναφέρει σε σχετικό αρθρο παλαιότερα.

Οι τσιγαρίδες κι αυτές, θα μπούν σε άλλη κουρούπα, ή σε άλλο δοχείο διαθέσιμο, και διατηρούνται έτσι γιά μεγάλλο χρονικό διάστημα χωρίς να πάθουν το παραμικρό.

Αυτές οι συμπαθέστατες τσιγαρίδες, που δέν υπάρχουν πλέον, πάντα θα ανήκουν στη σφαίρα της θύμισης στους παλαιότερους, και δέν θα μπορεί να ξεχάσουν το καθαρό πετσετάκι της νοικοκυράς που τις σέρβιρε απάνω στην εξοχή, και ασφαλώς το κρασάκι που τις συνόδευε!

Καμιά φορά μου λένε, μα γιατί κάθομαι και γράφω πράγματα που έχουν πεθάνει προ πολλού, και δεν κοιτάζω το μέλλον…

Απαντώ εγω προσωπικά, πως εμένα και σε πολλούς αλλους, μας αρέσουν τα παλιά αυτα, γιατι μας ενώνουν με τη νιότη μας.

 

Κείμενο – φωτογραφίες Γεωργιος Χουστουλακης

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλη