Με το πρώτο κουδούνι για την έναρξη της σχολικής χρονιάς να απέχει λίγα μόνο εικοσιτετράωρα αρκετοί γονείς έχουν ήδη ξεκινήσει τις απαραίτητες αγορές σχολικών ειδών για τα παιδιά τους
Μέσα στις επόμενες ημέρες η προσέλευση στα βιβλιοχαρτοπωλεία και τα καταστήματα με είδη σχολικών αναμένεται να κορυφωθεί, και κυρίως μόλις οι μαθητές και οι μαθήτριες πάρουν στα χέρια τους τον κατάλογο με τα απαραίτητα είδη που θα ζητήσουν δάσκαλοι και καθηγητές.
Η κάλυψη των σχολικών αναγκών των παιδιών αποτελεί κάθε χρόνο «βραχνά» για τις οικογένειες οι οποίες καλούνται να προσθέσουν κι άλλα έξοδα στον μηνιαίο προϋπολογισμό τους.
Όπως τονίζουν στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων οι αρμόδιοι της αγοράς, οι τιμές των σχολικών ειδών έχουν ένα πολύ μεγάλο εύρος και κυμαίνονται σε, σχεδόν, ίδια επίπεδα με πέρσι με κάποιες μικρές αυξήσεις, κυρίως σε επώνυμα προϊόντα. Παράλληλα, έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών καταδεικνύει ότι για ένα παιδί στο Δημοτικό οι τιμές κυμαίνονται από 15,82 ευρώ έως 446,31 ευρώ, ενώ για ένα παιδί στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο, από 26,27 ευρώ έως 501,74 ευρώ. Ασφαλώς, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου, τα κόστη αυτά διαμορφώνονται ανάλογα με τις επιλογές και τις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή και μαθήτριας.
«Δεν υπάρχει όριο στο συνολικό κόστος για τη σχολική τσάντα καθώς μπορεί κανείς να βρει οποιαδήποτε τιμή. Οι τιμές στα σχολικά είδη, είτε παραμένουν σταθερές, είτε έχουν πτωτική τάση, εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει αρκετός ανταγωνισμός με αποτέλεσμα, όμως, να πέφτει πολύ η ποιότητα. Παρόλα αυτά η ζήτηση είναι ίδια γιατί αναλόγως έχει μειωθεί και το εισόδημα του καταναλωτή», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η γενική γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ) Βασιλική Μανουσαρίδου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Βιβλιοχαρτοπωλών και Εκδοτών Πειραιά, Νίκο Παρασκευόπουλο, καθοριστική εβδομάδα για τα βιβλιοχαρτοπωλεία θα είναι η ερχόμενη, όπου θα αυξηθεί η κίνηση στα καταστήματα. «Στην πλειονότητα οι τιμές των σχολικών ειδών κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με πολύ μικρή αύξηση σε κάποια επώνυμα προϊόντα, στη γραφική ύλη και στα χαρτικά», υπογραμμίζει ο κ. Παρασκευόπουλος.