Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το 58% για οδική βοήθεια αφορά αυτοκίνητα 16-25 ετών

Αυτά τα στοιχεία ανήκουν σε δεδομένα που διαχειρίστηκε η ασφαλιστική Hellas Direct για το διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2022

Στις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχεται η οδική βοήθεια για την μεταφορά αυτοκινήτων στα συνεργεία, το 27% αφορούν οχήματα μέχρι 5 ετών και έχουν να κάνουν με μηχανική βλάβη, ενώ το 58% των αυτοκινήτων που ακινητοποιήθηκαν ήταν ηλικίας 16-25 ετών. Το ποσοστό αυτό παραμένει υψηλό για τα αυτοκίνητα που είναι κοντά στα 30 έτη.

Η ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου έχει ως συνέπεια αυξημένο κόστος συντήρησης για τον ιδιοκτήτη, μεγάλη αναστάτωση στο καθημερινό του πρόγραμμα, αλλά και κάποιες μέρες χωρίς ιδιωτικό μεταφορικό μέσο. Παράλληλα, ένα ακινητοποιημένο όχημα την ώρα που εξελίσσεται το συμβάν, δημιουργεί καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους υπόλοιπους οδηγούς και ως ένα βαθμό δημιουργεί μποτιλιάρισμα και πολλές χαμένες εργατοώρες για όλους όσους βρίσκονται στην συγκεκριμένη περιοχή.

H πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η μπαταρία, καθώς έρευνα της ADAC το 2022 έδειξε ότι το 43,2% των αυτοκινήτων αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση όσο πιο καινούριο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο λιγότερες απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας έχει σε σχέση με ένα παλιότερο, όπου η φθορά είναι μεγαλύτερη, άρα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μικρότερη.

Η δεύτερη πιο συνηθισμένη αιτία ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου είναι η βλάβη στον κινητήρα (23,8%) και έχει να κάνει κυρίως με προβλήματα στην τροφοδοσία καυσίμου, (ψεκασμός, ανάφλεξη κ.ά.). Αυτό οφείλεται κυρίως στην ηλικία του οχήματος, με το ποσοστό να αυξάνεται όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος. Τρίτος σημαντικός λόγος, σύμφωνα με τη έρευνα, είναι το πρόβλημα με την μίζα, που στα παλιότερα αυτοκίνητα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, λόγω μεγαλύτερης φθοράς.

Επίσης, με δεδομένο ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να ανανεωθεί. Για να υπάρξει σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι κοντά στα 12 έτη και να κλείσει η ψαλίδα, από τα 5,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα πρέπει 2,3 εκατομμύρια να αντικατασταθούν με οχήματα ηλικίας έως 5 ετών, είτε καινούρια είτε ελαφρώς μεταχειρισμένα. Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπου η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και είναι μια από τις πρώτες επιλογές για μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συναγερμός έχει σημάνει στην Πολιτική Προστασία ενόψει της αλλαγής του καιρού, με έντονα φαινόμενα που αναμένεται να επηρεάσουν πολλές περιοχές της χώρας. Σε ετοιμότητα για τυχόν προβλήματα...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς δρούσε το κύκλωμα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινά αύριο, Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, η προπληρωμή της τακτικής επιδότησης ανεργίας, της επιδότησης μακροχρόνιας ανεργίας και του βοηθήματος ανεργίας αυτοαπασχολουμένων, καθώς και η...

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Συνεχίζει το ταξίδι της η Ολυμπιακή Φλόγα με προορισμό για το Παρίσι, όπου θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024, περνώντας σήμερα, Πέμπτη 18...

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 27ο Αγώνα Ανώμαλου Δρόμου και Πεζοπορίας Κουδουμά, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή των Βαΐων 28 Απριλίου 2024 (Ώρα εκκίνησης: 10:00 –...

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αν πάμε 50 χρόνια πίσω, θα έρθουμε στην εποχή που η αμπελουργία στην Κρήτη ήταν σε άνθιση!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βαρομετρικό χαμηλό αύριο Παρασκευή (19-04-24) στα δυτικά, συνοδευόμενο από μέτωπα, θα κινηθεί ανατολικά και προβλέπεται να προκαλέσει επιδείνωση του καιρού στο μεγαλύτερο μέρος τη χώρας από τις προμεσημβρινές ώρες της...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μαζική ήταν η συμμετοχή των εργαζομένων στην 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ. Χιλιάδες διαδηλωτές κατέβηκαν στο δρόμο απαιτώντας συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ουσιαστικές αυξήσεις στους...