Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Creta

Χιλιάδες καταγγελίες δέχεται η SafeLine

Τέσσερις χιλιάδες καταγγελίες δέχεται κάθε χρόνο


Πάνω από 34 χιλιάδες καταγγελίες έχει δεχτεί στην 15ετή πορεία της, η ανοιχτή γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο SafeLine με τα τελευταία 5 χρόνια να κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις τέσσερις χιλιάδες σε ετήσια βάση.

Από αυτές οι 13.000 κρίθηκαν από τους νομικούς της γραμμής ότι έχουν εγκληματικό υπόβαθρο και προωθήθηκαν είτε στις αρμόδιες ελληνικές αρχές είτε στις ευρωπαϊκές.

Ως επίσημο μέλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού INHOPE από τις 18 Οκτωβρίου 2005, η πρώτη προτεραιότητα της SafeLine ήταν και είναι η εξάλειψη των εγκλημάτων παιδικής κακοποίησης στο διαδίκτυο. Μαζί με το SaferInternet4Kids.gr και το Help-line.gr, η SafeLine αποτελεί το Ελληνικό Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, που από τον Ιούλιο του 2016 λειτουργεί υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής. Ο ρόλος της είναι διαμεσολαβητικός μεταξύ χρηστών του διαδικτύου και διωκτικών αρχών σε Ελλάδα και Ευρώπη ενώ έχει αναπτύξει παράλληλα συνεργασία με παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου και με διαχειριστές των κυριότερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να αντιμετωπίζει άμεσα και αποτελεσματικά τις καταγγελίες των χρηστών που δέχεται για την εξάλειψη του παράνομου περιεχομένου.

Η Ανοιχτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο προσφέρει στο κοινό τη δυνατότητα εύκολης ακόμα και ανώνυμης επικοινωνίας μέσω της ιστοσελίδας SafeLine.gr όπου ο χρήστης επιλέγοντας το πλαίσιο, «Κάντε Καταγγελία», μπορεί να προβεί σε αναφορά του παράνομου υλικού που έχει συναντήσει. Νομικοί της γραμμής επεξεργάζονται την καταγγελία και εν συνεχεία, είτε την προωθούν στις αρχές επιβολής του νόμου, είτε αναλαμβάνουν πρωτοβουλία και προχωρούν στις ενέργειες εκείνες που θα απομακρύνουν άμεσα το παράνομο υλικό από το διαδίκτυο.

Τα κυριότερα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα συγκεντρωτικά στοιχεία της 15ετούς λειτουργίας της γραμμής είναι τα εξής:

Οι περισσότερες καταγγελίες που δέχτηκε η γραμμή αφορούν σε περιστατικά παραβίασης προσωπικών δεδομένων και επικοινωνιών (39%). Ακολουθούν τα εγκλήματα παιδικής κακοποίησης (21%), που είναι και το κύριο αντικείμενο των Ανοιχτών Γραμμών Καταγγελιών του INHOPE και οι διαδικτυακές οικονομικές απάτες (21%). Στην τρίτη θέση έρχονται τα περιστατικά ρητορικής μίσους και εκφοβισμού (14%) και ακολουθούν τα περιστατικά βίας και απειλών στο διαδίκτυο.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

Creta

Πίεζε να κάνει ιδιαίτερα στα παιδιά αφιλοκερδώς, ενώ εκείνα κλείνονταν στον εαυτό τους… Αυτά αλλά και πολλά ακόμη, συγκλονιστικά, καταμαρτύρησε μητέρα από την Ιεράπετρα...