Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

People

Φράνκο Νέρο: Ο αυθεντικός Ντζάγκο γιορτάζει τα 80

Παραμένει ακόμη ακμαίος, γοητευτικότατος, διαθέτοντας μια ζωντάνια πρωτόγνωρη για την ηλικία του

Τον είδαμε πριν δυο χρόνια στο καλογυρισμένο και εξόχως ενδιαφέρον δράμα μυστηρίου “Υπόθεση Κολίνι” να πρωταγωνιστεί και να κερδίζει για ακόμη μια φορά τις εντυπώσεις.

Ο λόγος για τον σημαντικό Ιταλό ηθοποιό Φράνκο Νέρο, τον αυθεντικό Τζάγκο, που έγραψε τη δική του κινηματογραφική ιστορία, με τις αμέτρητες ταινίες που ακολούθησαν αυτή του πρωτότυπου “Τζάγκο, ο Τρομοκράτης του Πάσο Ντόμπλε”, την οποία γύρισε το 1966 ο αξιόλογος σκηνοθέτης Σέρτζιο Κορμπούτσι, εκ των θεμελιωτών του σπαγγέτι-γουέστερν, αλλά παρέμεινε στη σκιά του συνονόματου και φημισμένου Σέρτζιο Λεόνε.

Ο Φράνκο Νέρο, συμπληρώνοντας τα 80 του χρόνια (23 Νοεμβρίου 1941) συνεχίζει να μπαινοβγαίνει στα κινηματογραφικά πλατό, συμμετέχοντας ακόμη και σε ταινίες μικρού μήκους, όπως φέτος στο “Nil Difficile Volenti” και να ζει τον πολύχρονο έρωτά του με τη διάσημη ηθοποιό Βανέσα Ρεντγκρέιβ, που συμπληρώνει αισίως 55 χρόνια!

150 ταινίες!

Ο πανέμορφος ηθοποιός, αρρενωπός, με τα διαπεραστικά γαλάζια μάτια, την παλικαρίσια κορμοστασιά, την απαράμιλλη γοητεία, ήταν δεκτικός στις προτάσεις και ευπροσάρμοστος στην ποικιλία των ρόλων που ερμήνευσε, παίζοντας σχεδόν τα πάντα, αν και δεν μπήκε ποτέ στο εκπληκτικό σύμπαν της ιταλικής κωμωδίας. Πρωταγωνίστησε σε σπαγγέτι-γουέστερν και πολεμικές περιπέτειες, αστυνομικά μέχρι ιστορικά δράματα και μιούζικαλ και συνεργάστηκε με σπουδαίους σκηνοθέτες, όπως τον Λουίς Μπουνιουέλ, τον Νταμιάνο Νταμιάνι, τον Έλιο Πέτρι, τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίτερ και φυσικά τον Κορμπούτσι, με τον οποίο γύρισε τις περισσότερες ταινίες απ’ τις συνολικά πάνω από 150 που έχει γυρίσει μέχρι σήμερα.

Από την Πάρμα στο Piccolo Teatro

Ο Φραντσέσκο Κλεμέντε Τζουζέπε Σπαρανέρο, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στην Πάρμα στις 23 Νοεμβρίου 1941, ενώ ο πατέρας του ήταν αξιωματικός των Καραμπινιέρων, με καταγωγή από τη Φότζια. Γρήγορα μετακόμισαν στο Μιλάνο, όπου ο νεαρός Φράνκο παράτησε τις οικονομικές σπουδές για να γίνει μαθητής ενός τεράστιου θεατρανθρώπου στο Piccolo Teatro di Milano, του περίφημου Τζόρτζιο Στρέλερ.

Στα χέρια του Κορμπούτσι

Οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκόμισε δίπλα στον Στρέλερ είναι άγνωστο πόσο τον βοήθησαν στον ρόλο του Ντζάγκο, όταν κλήθηκε να τον ερμηνεύσει το 1966 κι ενώ είχε τρεις τέσσερις εμφανίσεις στη μεγάλη οθόνη. Ο Κορμπούτσι, ουσιαστικά χωρίς σενάριο, ξεκίνησε με ανύπαρκτο προϋπολογισμό, τα γυρίσματα για την ταινία, ορισμός του καλτ, που εκείνη την εποχή είχε ίσως μεγαλύτερη επιτυχία και από τα σπαγγέτι-γουέστερν του Λεόνε, με την άλλη απρόσμενη ανακάλυψη, τον Κλιντ Ίστγουντ.

Τρομοκρατώντας τη Μεγάλη Οθόνη

Ο Κορμπούτσι, πέρα από την αρχική ιδέα που είχε, έγραψε ένα υποτυπώδες σενάριο τελικά, για τον μοναχικό πρώην στρατιώτη που κουβαλά ένα.. φέρετρο μαζί του και θα τα βάλει με τη συμμορία του ταγματάρχη Τζάκσον, σώζοντας και το κορίτσι…

Σε συνδυασμό με τα εμπνευσμένα πλάνα, ορισμένες άγριας ομορφιάς σκηνές, τον Φράνκο Νέρο να γράφει μοναδικά στο λευκό πανί και την εκπληκτική μουσική του Ένιο Μορικόνε, είχε καταφέρει, παρά την προχειρότητα της ταινίας, να συναρπάσει εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο. Με φόντο μία παρακμιακή πόλη, μέσα στη λάσπη, την οποία διεκδικούν δυο συμμορίες και που κατοικούν τυχοδιώκτες, παράνομοι και πόρνες, ο Κορμπούτσι θα στήσει ένα από τα πιο βίαια γουέστερν όλων των εποχών, στο οποίο ο θεατής θα πρέπει να αντέξει σκοτωμούς, βιασμούς, ακρωτηριασμούς, σαδιστικά βασανιστήρια και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Ωστόσο, το μήνυμα για τον παραδομένο άνθρωπο στο χρήμα και στην εξουσία θα περάσει ξεχωριστά και θα γοητεύσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.

Ένας έρωτας, ένας γάμος και ο γιος κουμπάρος!

Τον επόμενο χρόνο θα γυρίσει μία ταινία κόντρα, δηλαδή το γνωστό μιούζικαλ “Κάμελοτ” σε σκηνοθεσία Τζόσουα Λόγκαν. Εκεί θα γνωρίσει την Βανέσα Ρεντγκρέιβ, που είχε μόλις χωρίσει από τον πρώτο σύζυγό της, τον σκηνοθέτη Τόνι Ρίτσαρντσον, που την είχε εγκαταλείψει για την Ζαν Μορό. Ο Νέρο, που πλέον είχε αποκτήσει τη διεθνή καταξίωση και είχε ήδη τη φήμη ενός περιζήτητου γόη, θα κατακτήσει την Βανέσα και το 1969 θα αποκτήσουν κι έναν γιο, τον σκηνοθέτη και συγγραφέα Κάρλο Γκάμπριελ Νέρο. Μαζί θα παίξουν σε αρκετές ταινίες -ανάμεσά τους και το “Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές”. Ωστόσο, ο έρωτάς τους πέρασε από πολλές φουρτούνες. Το ζευγάρι χώρισε και τα ξαναβρήκε αρκετές φορές, αφού και οι δύο είχαν αρκετές ερωτικές περιπέτειες. Ειδικά ο Φράνκο Νέρο μάλλον το παρατράβηξε, αφού εκτός από τις άγνωσες ερωτικές συντρόφους, είχε κατακτήσει και τις Κατρίν Ντενέβ, Γκόλντι Χόουν και Ούρσουλα Άντρες! Τελικά, δεν ξέφυγαν από τα δεσμά του γάμου και με κουμπάρο τον γιό τους, παντρεύτηκαν το 2006.

Περιζήτητος

Ο Φράνκο Νέρο ήταν περιζήτητος και μπαινόβγαινε στα πλατό με δαιμονιώδεις ρυθμούς, παρότι λόγω των προβληματικών αγγλικών του δεν αξιοποιήθηκε όσο θα μπορούσε σε αμερικάνικες παραγωγές. Μερικές απ’ τις καλύτερες ταινίες του ήταν “Mafia”, “Η Εξομολόγηση”, “Το Πέμπτο Έγκλημα”, “The Falcon”, “Κλειστή Υπόθεση” και φυσικά το αριστούργημα “Τριστάνα” του Μπουνιουέλ αλλά και το αιρετικό δράμα του Φασμπίντερ “Ο Καβγατζής”, ενώ γύρισε και ένα σίκουελ του Ντζάνγκο (“Η Επιστροφή”) το 1987, σε σκηνοθεσία του μάλλον ασήμαντου σκηνοθέτη Νέλο Ροσάτι, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Επίσης, έκανε ένα τιμητικό πέρασμα από το έξοχο γουέστερν “Django, ο Τιμωρός”, που γύρισε το 2012 ο Κουέντιν Ταραντίνο.

Σήμερα, ο Φράνκο Νέρο, συνεχίζει τη δουλειά που ξέρει να κάνει, αν και όπως είχε δηλώσει θα μπορούσε να γίνει κι ένας πολύ καλός ποδοσφαιριστής. Κοιτώντας πάντα μπροστά και σπανίως πίσω, ακολουθώντας την αρχή «πρέπει να είμαστε πάντα σαν το νερό που συνεχίζει να ρέει. Μόλις σταματήσει τότε γίνεται βάλτος». Και ο βάλτος είναι για τα σπαγγέτι γουέστερν και τους αντιήρωες που ερμήνευσε, όχι για τη ζωή, την οποία συνεχίζει να αγαπά ο γαλανομάτης ηθοποιός.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά