Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρόστιμα σοκ για χρήση κινητού στο τιμόνι

Η ώρα της μηδενικής ανοχής έφτασε για τη χρήση κινητού κατά την οδήγηση. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει αυστηρές – και για πολλούς, εξοντωτικές – ποινές για όσους επιμένουν να παίζουν με τη ζωή τους και των άλλων στο τιμόνι, κοιτάζοντας την οθόνη του κινητού τους αντί τον δρόμο

Η αρχή γίνεται με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες. Η ποινή αφορά κάθε μορφή χρήσης κινητού εν ώρα οδήγησης, ακόμα κι αν ο οδηγός το κρατάει απλώς στο χέρι χωρίς να μιλάει.

Όμως αυτό είναι μόνο η αρχή.
Αν ο οδηγός υποτροπιάσει μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια από την πρώτη παράβαση, τότε ενεργοποιείται ένας μηχανισμός διπλασιασμού του προστίμου σε κάθε επόμενη παράβαση, χωρίς ανώτατο όριο. Αν για παράδειγμα ένας οδηγός πιαστεί 10 φορές σε πενταετία να χρησιμοποιεί κινητό, το πρόστιμο τη δεκατη φορά θα είναι σχεδόν 20.000 ευρώ, ενώ η ποινή αφαίρεσης διπλώματος θα είναι οι 300 ημέρες.

Ουσιαστικά, το κράτος επιχειρεί να δημιουργήσει ένα “οικονομικό και διοικητικό σοκ” στους παραβάτες, ώστε να χτυπηθεί στη ρίζα μια από τις πιο επικίνδυνες και συχνές παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους.

Μπλόκα κοντά στα κέντρα διασκέδασης

Τα νέα μέτρα δεν σταματούν εδώ. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε δηλώσεις του στο «Πρώτο Θέμα» και στον Γιώργο Ευγενίδη, αποκάλυψε ότι τις επόμενες εβδομάδες ξεκινούν νέοι, εντατικοί έλεγχοι – αλκοτέστ, τύπου «σκούπα», σε σημεία πάρα πολύ κοντά σε κέντρα διασκέδασης.

Στόχος είναι να εντοπιστούν οδηγοί όχι μόνο για χρήση κινητού, αλλά και για επικίνδυνη οδήγηση, παραβίαση σημάτων, χρήση ουσιών και φυσικά αλκοόλ.

«Το κράτος δεν μπορεί να μείνει θεατής όταν νέοι άνθρωποι σκοτώνονται για ένα μήνυμα στο Instagram», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης, προαναγγέλλοντας αυστηρή εφαρμογή των νόμων και νέα μέσα ελέγχου, όπως κάμερες παρακολούθησης και σύγχρονα συστήματα αναγνώρισης χρήσης κινητού.

Η εποχή της ανοχής τελείωσε. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει τη λογική της κλιμακούμενης τιμωρίας, χτυπώντας στο πορτοφόλι και στο δίπλωμα. Πλέον, η χρήση κινητού δεν θα είναι απλώς μια «κακή συνήθεια», αλλά ένα οικονομικό ρίσκο χιλιάδων ευρώκαι ενδεχομένως απώλειας του δικαιώματος οδήγησης για μήνες. Και όλα αυτά, όχι για να τιμωρηθούν οι οδηγοί, αλλά για να προστατευτούν οι ζωές τους – και οι ζωές όλων μας.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

ΚΡΗΤΗ

Με μία νέα υπάλληλο, κατηγορίας ΠΕ, που προσλήφθηκε μέσω ΑΣΕΠ, ενισχύονται οι υπηρεσίες του Δήμου Γόρτυνας. Ειδικότερα, η Μαριάννα Κιρκίνη, κατηγορίας ΠΕ, κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, τοποθετείται...

ΚΡΗΤΗ

Η σορός εντοπίστηκε σε προχωρημένη σήψη σε απόσταση περίπου πέντε χιλιομέτρων από το σπίτι

ΚΡΗΤΗ

Περιέγραψε βήμα προς βήμα το χρονικό του εγκλήματος, την απόπειρα συγκάλυψης και τη μεταφορά της σορού σε χωράφι – «Έκανα χασίς και σκεφτόμουν πού...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ΑΑΔΕ ελέγχει τη διαδρομή του χρήματος σε οικογένειες και συγγενείς - Οι παγίδες στους κοινούς λογαριασμούς και το αφορολόγητο των 800.000 ευρώ

ΚΡΗΤΗ

Πολίτες που λένε «όχι» στη δημιουργία της κλειστής δομής συγκεντρώθηκαν έξω από τις πρώην αποθήκες Σκουλούδη ενώ έχουν προχωρήσει εκ νέου στο κλείσιμο της...

ΚΡΗΤΗ

Η εθελοντική αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8 Ιουλίου, από τις 16:30 έως τις 19:30

ΚΡΗΤΗ

Για την ίδια υπόθεση έχουν ήδη κριθεί προσωρινά κρατούμενοι ο 32χρονος γιος του 57χρονου και ένας 59χρονος βοσκός της οικογένειας

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, την οικονομική ανακούφιση των συνεπών οφειλετών και μειώσεις φόρων απαντά η κυβέρνηση στην πίεση που δέχονται τα...