Connect with us

Life

Ο Δίσκος της Φαιστού και η ιστορία του

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Δίσκος της Φαιστού με την αποτυπωμένη γραφή του, μαζί με την επιγραφή σε χαλκό από το Ιδάλιον, αποτελούν σπουδαιότατα ευρήματα για την ανθρωπότητα και το ελληνικό έθνος


Ο δίσκος της Φαιστού ανακαλύφθηκε στο υπόγειο του δωματίου XL-101 του Μινωικού παλατιού της Φαιστού, κοντά στην Αγία Τριάδα, στη νότια Κρήτη. Ο Ιταλός αρχαιολόγος Λουΐτζι Περνιέ ανάκτησε αυτό τον εντυπωσιακά άθικτο δίσκο, περίπου 15 εκατ. στη διάμετρο και ομοιόμορφα μόλις πάνω από 1 εκατ. στο πάχος, στις 3 Ιουλίου 1908.

Το Ιδάλιον ήταν αρχαία πόλη, βασίλειο της Κύπρου. Σύμφωνα με ιστορικούς, κτίστηκε από τον βασιλιά Χαλκάνωρ ο οποίος μετά από χρησμό έκτισε την πόλη του εκεί που θα έβλεπε τον ήλιο. Ταξιδεύοντας όλη την νύκτα προς ανατολάς, κατά τις ώρες του πρωινού, ένας στρατιώτης ανεφώνησε: “Ιδού άλιον”, τουτεστίν “είδα τον ήλιον”. Και από αυτό, πήρε το όνομα “Ιδάλιον”.

Αυτά σε συνδυασμό με την αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Β από τον “ερασιτέχνη” Μ. Βεντρίς (αρχιτέκτονας στο επάγγελμα) την 1/6/52 που έδωσε ένα ηχηρό ράπισμα σε όλους τους “επιστήμονες” που ήταν απόλυτα σίγουροι πως η Γραμμική Β δεν είναι ελληνική γλώσσα (αφού σύμφωνα με τη θεωρία περί ινδοευρωπαίων οι Έλληνες δεν υπήρχαν (!) τότε) απέδειξαν την αρχαιότητα της ελληνικής γλώσσας. Ο Δίσκος της Φαιστού που χρονολογείται στην αρχή των Νεοανακτορικών χρόνων (17ος π.Χ. αιώνας), φέρει σημεία της “ιερογλυφικής γραφής” και στις δύο όψεις, που αποτυπώθηκαν με σφραγίδες, όταν ο πηλός ήταν νωπός. Πρόκειται λοιπόν για την παλαιότατη ένδειξη τυπογραφίας στον κόσμο, αναπαραγωγής γραπτών κειμένων με καλούπια σημείων. Και οι δύο επιγραφές έχουν αποτυπωθεί σε σπειροειδή διάταξη, από την περιφέρεια προς το κέντρο. Συνολικά τα σημεία στις δυο όψεις του δίσκου είναι 242. Αυτά διαρρυθμίζονται σε 61 ομάδες (λέξεις), πού η κάθε μία χωρίζεται από την άλλη με κάθετες εγχάρακτες γραμμές. Ο αριθμός των σημείων σε κάθε λέξη ποικίλλει από δύο έως επτά. Οι λέξεις στην Α πλευρά του δίσκου είναι 30 ενώ στην Β πλευρά του είναι 31. Τα διαφορετικά σύμβολα είναι 45 (και σύμφωνα με τον συγγραφέα Α. Βασιλάκη δεν απεικονίζεται πάντα το ίδιο γράμμα τού συμβατικού ελληνικού κρητικού αλφάβητου, σε κάθε ένα από αυτά). Επίσης, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν δεκαπέντε σύμβολα και στις δύο πλευρές του, πού έχουν μία υπογεγραμμένη, άλλοτε πλάγια και άλλοτε κάθετη προς το σύμβολο. Τα σύμβολα αυτά απαντούν μόνο στην αρχή λέξεων και η υπογεγραμμένη προστέθηκε με μία γραφίδα.

* η γραφή -όπως προαναφέραμε- έχει αποτυπωθεί στον πηλό με κινητά στοιχεία (όπως στα σημερινά τυπογραφεία, γεγονός που δείχνει τυποποίηση και αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρχουν και άλλα παρόμοια αντικείμενα). Ιδια γραφή έχει βρεθεί σε έναν πέλεκυ που βρέθηκε στο μινωικό ιερό σπήλαιο του Αρκαλοχωρίου, καθώς και σε έναν πυραμοειδή λίθο που βρέθηκε στην περιοχή των Μαλίων.

 

ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ

Αναρίθμητες προσπάθειες έχουν γίνει για την αποκρυπτογράφηση του δίσκου της Φαιστού, χρησιμοποιώντας τελείως διαφορετικές μεθόδους και καταλήγοντας σε εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα για το σκοπό, το περιεχόμενο του, και τους δημιουργούς του.

Σύμφωνα με την αποκρυπτογράφησή της, το περιεχόμενο του κειμένου είναι θρησκευτικό.
Από την 3η π.Χ. χιλιετία ως τα μέσα της 2ας περίπου με κέντρο την Κρήτη άνθισε ένας Αιγαίος πολιτισμός αυτόφωτος και πρωτότυπος, που όμοιό του σε επίπεδο δεν είχε γνωρίσει μέχρι τότε η ανθρωπότητα!

** Ποίοι ακριβώς ήσαν, όμως, οι δημιουργοί του Μινωικού πολιτισμού;

** Ποία είναι δηλαδή η φυλετική ταυτότητα και η καταγωγή τους, και ποία γλώσσα εν τέλει κρύβεται πίσω από τα μυστηριώδη Κρητικά ιερογλυφικά, την άγνωστη Γραμμική γραφή Α και την κυπρομινωική;

Κάποιοι μελετητές του δίσκου παρατηρώντας τα σύμβολα κατέληξαν σε συμπεράσματα ότι περιγράφονται οι άθλοι του Ηρακλή αλλά παράλληλα συμβολίζεται και εξέλιξη της φύσεως του ανθρώπου.

Μελετώντας τον δίσκο και συγκρίνοντας με μυθολογικά και άλλα γνωστά στοιχεία της ίδιας εποχής προκύπτουν και αναφορές με το άστρο του Κυνός γνωστό και ως Σείριο.

Ο μελετητής του Μινωικού πολιτισμού Λεόν Πομεράνς πιστεύει ότι ο δίσκος δεν είναι γραμμένος σε καμιά γλώσσα αλλά είναι ένα σύστημα αλληγορικών συμβόλων, προερχόμενα ίσως και από τα ζωδιακά, και έτσι χρειαζόμαστε ερμηνεία και όχι μετάφραση. Με αυτή την άποψη τείνουν να συμφωνήσουν και αρκετοί άλλοι.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον βιβλίο σχετικά με το θέμα είναι ‘Η Αποκρυπτογράφηση του δίσκου της Φαιστού’ του Θεόδωρου Αξιώτη. Περιέχει πάρα πολλά στοιχεία που περιγράφουν τον πολιτισμό πίσω απ’ τον δίσκο, βασιζόμενος και αυτός όχι στην μετάφραση αλλά στον αποσυμβολισμό του δίσκου. Παρατηρεί μεγάλη πιθανότητα να περιγράφονται οι άθλοι του Ηρακλή.

 

ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΥ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΖΟΠΑ …!!!

Ο καθηγητής αρχαιολόγος Ρ. Εβάνς μας δίνει πολύ αξιόλογες πληροφορίες σχετικά με κάποιους μυστηριώδεις δίσκους της φυλής Τζόπα.

Οι Τζόπα είναι μια φυλή με κοντόσωμους και παράξενους ανθρώπους, που κατοικούν Β. Δ του Θιβέτ, και έχουν πρωτεύουσα την Ντουιινάχ.

Οι δίσκοι των τζόπα μοιάζουν με τον δίσκο της Φαιστού της Κρήτης, ο οποίος θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί κοσμικό πιάτο όπως και αυτοί των Τζόπα.

Ο Ρ. Εβάνς είχε ένα δίσκο, κομμάτι από μια συλλογή δώδεκα δίσκων που ανήκουν στην φυλή Τζόπα. Έχει πάχος πέντε εκατοστά και διάμετρο είκοσι ένα. Παρά το μικρό μέγεθος ήταν τόσο βαρύς που μόλις μετά βίας μπορούσε να σηκώσει ένας άνθρωπος.

Η επιφάνεια του ήταν λεία και τόσο σκληρή που δεν μπορούσε να την τρυπήσει διαμαντένιο τρυπάνι, το δε υλικό κατασκευής ήταν τελείως άγνωστο για τον άνθρωπο.

Προσπάθησαν να μετρήσουν το βάρος του δίσκου αλλά με έκπληξη είδαν ότι το βάρος μεταβαλλόταν κάθε μίση ώρα και κάθε μέτρηση έδινε τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα, τα δε μαγνητόμετρα έδειχναν ότι από το εσωτερικό του δίσκου έβγαιναν περίεργες αντηχήσεις.

Τα γράμματα πάνω στον δίσκο είναι Ελληνικά. Οι 11 δίσκοι των Τζόπα ήρθαν από τον Σείριο, και λέγονται τραγουδιστές λόγω των αντηχήσεων. Είναι όλοι της αυτής σύνθεσης και κατασκευής και φυλάγονται από ιερείς των Τζόπα.

Το παράξενο είναι ότι οι Τζόπα ξέρουν ότι οι δίσκοι προέχοντα από τον Σείριο. Στο κέντρο των δίσκων υπάρχει το άστρο του Σείριου.

Οι κάτοικοι του πέμπτου δορυφόρου του Σείριου και στην προκειμένη περίπτωση οι πρόγονοι των Τζόπα, όπως αφηγούνται οι ίδιοι που υποψιάζονται το μυστικό, μοιάζουν με τους ανθρώπους της γης και έφθασαν στην γη 25.000 χρόνια πριν.

Το παλάτι που μένει ο αρχηγός της φυλής των Τζόπα, είναι μεταλλικό και έχει 1000 μέτρα μήκος και εκατό μέτρα ύψος. Φαίνεται ότι είναι έργο προηγμένης τεχνολογίας άγνωστης στους Τζόπα και δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία ότι είναι ένα διαστημόπλοιο που έχει φθαρεί από τον χρόνο

από την εφημερίδα – ΤΟ ΒΗΜΑ – “Ελληνική Αγωγή” -‘Ίδρυμα Μείζονος Πολιτισμού

Life

Tι θα πει Κρητικός;

Δημοσιεύτηκε

στις

Τι είναι αυτό που κάνει άραγε ένα Κρητικό να διαφέρει από άλλους Έλληνες, μήπως η κουζουλάδας τους; Μήπως το υπερβολικό τους φιλότιμο τους σε σημείο που να κουράζει τον άλλο;


Ποιοι άραγε συμπατριώτες θα μπορούσαν να τρακάρουν στο δρόμο, και μόλις θα έλεγε ο άλλος πως είναι Κρητικός, θα απαντούσε ο έτερος:

– Άσε δα τα αμάξα Σύντεκνε, και έλα να μπούμε εκειέ στο καφενείο να πχιούμε δυο ρακές! Μα τα αμάξα είναι για να χαλούνε και να σπούνε!

Άλλος Κρητικός πάλι, μόλις πότισε τις ελιές του, και ετοιμάζεται να πάρει το φορτηγάκι για να φύγει. Άλλος Κρητικός και χωριανός του εμφανίζεται ξάφνου, που έτυχε να περνά με το τραχτέρι, ο Μανώλης! Τραβά αστραπιαία το χειρόφρενο ο Μανώλης, και πιάνει επιτόπου από το κάθισμα από κάτω ένα μικρό μπουκαλάκι ρακή!

– Έλα Σύντεκνε να πχιούμε μια! Λέει ο Μανώλης ο τραχτεριτζής.

-Μα δεν έχωμε ποτήρια! Του απαντώ.

-Πολλά έχομε Γιώργη, μυαλό δεν έχομε! Είπε αυτά και με μια μαθιά που έριξε στη καρότσα του αγροτικού μου, είδε ένα πορτακάλι!

-Και ετονέ δεν είναι ποτήρι? Μου λέει!

Πού θα βρεις καλύτερο ποτήρι, που να έχει και η ρακή φρουτώδη γεύση!

Ενώ μίλαγε τα δικά του, έκοψε στα δυο το ποτρτακάλι, αφαίρεσε τον «μεζέ» που είχε μέσα, τσίτωσε το ένα στο μαχαιράκι και μου το πρόσφερε:

-Πχιάσε επαέ το «μεζέ» και το «ποτήρι» σου! Μου λέει ο Μανώλης, και μου δίνει την άδεια κούπα του πορτακαλιού και το πορτακάλι – μεζέ που είχε μέσα!

Έφερε δυο πέτρες ντάκα – ντάκα κάτω από μια ελιά, και αφού καθίσαμε, κέρασε τη παρέα γεμίζοντας τις δυο κούπες!

– Ήπχιες ποτές σου καλύτερη ρακή Γιώργη?

-Μπά! Έχεις το χάζι σου Μανώλη, και συ και τα ποτήργια σου με τη ρακή!

Μέχρι να αδειάσει το μπουκαλάκι είπαμε χιλιώ λογιώ ιστορίες, καλαμπούρια, και κάπνισε ο Μανώλης και εφτά οχτώ τσιγάρα!.

Όταν άδειασε το μπουκάλι και έφυγε ο Μανώλης, έκατσα και κοίταζα κάτω στο έδαφος τις δυο πορτοκαλόκουπες, τα αποτσίγαρα, και αναρωτιόμουν:

Σε όλη τη χώρα, πόσοι άραγε «Μανώληδες» να υπάρχουν!

Άνθρωποι πρόσχαροι και προ πάντων πραχτικοί!

Έτσι είναι οι Κρητικοί, αν και λιγάκι … κουζουλοί!

Κείμενο – φώτο: Γεώργιος Χουστουλάκης

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Life

Τα τηγανιστά αυγά στραβώνουνε τσι γερόντους

Δημοσιεύτηκε

στις

Περασμένα χρόνια ήτονε, που οι περισσότεροι από μας και προπαντός οι πλια μεγάλοι, τα θυμούμαστε, μια ουλιά παραπάνω!!


Απ’ ότι θυμούμαστε, τα χρόνια εκεινανά, τα χαραχτήριζε η φτώχεια, η μιζέργια και η δυσκολία τση επιβίωσης.

Ετοτεσάς ο καθ’ ένας, είχενε λιγοστές τροφές, ετσά ίσα ίσα για να περάσει το σπιτικό ντου, ενώ είχενε και ελάχιστα ζούμπερα.

Είχενε συνήθως ένα γάιδαρο, για να μεταφέρνει τα τζιμπράγαλα ντου, μια, δυο αίγες, για να πίνουνε τα κοπέλια ντου το γάλα και τρεις, τέσσερις όρνιθες και ένα πετεινό, για νά ‘χει που και που, κια να αυγουλάκι, η νοικοκερά ντου, για να το δώσει στο μωροκόπελο, γη να σάξει κια να σφουγγάτο.

Είχενε ακόμα και ένα κάτη, για να πνίγει τσι ποντικούς, που τρυπούσανε το ψωμοσάκι.
Μέσες άκρες, αυτό ‘τανε ούλο κι ούλο το νοικοκεργιό ντου.

Ωστόσο απ’ ότι είπαμε, πλια ομπρός, είχενε λιγοστές όρνιθες και τα αυγά ντως, εφτάνανε και δεν εφτάνανε, για να φάει από ένα αυγό, το κάθε κοπέλι!!

Εμάς παράδειγμα στο σπιτικό μας, που είχαμε μια ν-όρνιθα, ούλη κι δια νούλη, πολύ σπάνια έτρωγα εγώ, αυγό, αφού τό ‘τρωγε ο κανακάρης, ο αδερφός μου, που δεν ήπινε λέει το γάλα και ετσά δεν είχενε φόβο, να ”πέσει το κουκί ντου”, όπως ελέγανε!!

Με αποτέλεσμα κάπχοια φορά, μ’ έβαλε και ‘μένα ο πειρασμός, να πάω να κλέψω τσι γιαγιάς μου τσι Ζαχαρογιάννενας, από τη φωλιά, ένα αυγό και να το φάω!!

”Εξομολογημένη αμαρτία, ετσά που λένε, δε λογίζεται”!!

Αλλά ας μη ξεφεύγω από το θέμα που ντάκαρα, γιατί ξεχάστηκα κιόλας!!

Παντοτινός τως τα κοπέλια, επαίζανε συνοριτό, οντέ νε βρίχνανε πράμα να φάνε, και προπαντός όντε νε βρίχνανε αυγά!!

Πες πως τ’ αγαπούσανε τ’ αυγά, πες πως ήτονε λιγοστά, πες πως η πείνα αυτά ήφερνε, εκείνους σας τσι δύσκολους καιρούς, που ποτέ να μη ξαναερχότανε, ούλοι μας θα ευχόμαστε!!

Απ’ ότι λέγεται όμως, ο μακαρίτης ο Σηφόκωστας, είχενε μια έμμονη συνήθεια και ήτρωγε ούλα τα αυγά, απού κάνανε οι όρνιθες του, και δεν ήφηνε κιανένα για τα κοπέλια ντου!!

Κάθε ταχινή εσηκωνόντανε η γυναίκα ντου, η Σηφοκώστενα, και του τηγάνιζε ούλα τα αυγά τση προηγούμενης ημέρας, κι αυτός τση τα κοπάνιζε !!

Εγουρλώνανε τα μάθια ντως από πέρα πέρα τα κοπέλια ντου, εκειά που τονέ θορούσανε, και εγουργούριζε το αίμα ντους ….μα είντα θα κάνανε τα κακονίζικα, απού ανέ μιλούσανε, κουμπανάζο τα περίμενε !!

Τσι Μάνας ντως όμως τα λέγανε ούλα, δίχως να σκιάζουνται!!

– Μα γιάντα Μάνα, δε μας σ’ αφήνει και ‘μας ο Κύρης μας, αυγουλάκια, μονό τα τρώει ούλα, απού να φάει το λυσόντερο;;

– Αφήτε τονέ μρε το κακομοιργιασμένο, τους ήλεγε και τους εξανάλεγε, μα δε θα περάσει και πολύς καιρός και θα στραβωθεί, ετόσανα τηγανιστά αυγά απού τα τρώει!!

Δεν το κατέχετε μρε κοπέλια, πως τα τηγανιστά αυγά στραβώνουνε τσι γερόντους;;

Σε μια ουλιά καιρό απού θα στραβωθεί, και δε θα φέγγει να ξεσύρει, θα βάλει μνυαλό!!!

Μα ετότε σας όμως, θα ν-είναι αργά για του λόγου ντου, και ‘μεις θα κάνουμε από πέρα πέρα το σεϊρι ντου!!

Δεν θα φέγγει, μηδέ να φάει, μηδέ να πχει, μηδέ να κατουρήσει , και να το θυμάστε καλά ετούτονα το πράμα, απού σας σε λέω!!

Να θυμάστε πως θα κατουργιέται απάνω ντου και ‘μεις θα τονέ κοροϊδεύγουμε από πέρα πέρα, γελοχαχαρίζοντας!!

Ετότε σας θα του λέμε, κοροϊδεύγοντας τονε, πως τσι όρνιθες, τσί ‘πνιξε η ζουρίδα!!

Ετσά θα βρίχνετε και εσείς την ευκαιρία, και θα τρώτε ούλα τ’ αυγουλάκια, και νιέκος του και κεινού!!

Με τούτανα και με κείνανα, η μάνα ντως, επαγούδιαζε μια ουλιά, τω κοπελιώ τζη το καημό, και ετσά ο λεκεντές τους ήτονε μικιότερος!!

Κάθε μέρα όμως κι’ αυτά, δεν εκάνανε άλλη δουλειά, οξώ να τάζουνε του Αϊ Γερασίμου, πως θα τονέ θυμνιάσουνε, και θα τ’ ανάψουνε και ούλα ντου τα καντήλια, ανέ στραβώσει το κύρη ντως, το γληγορότερο!!

Κάποτε όμως, μια ταχινάδα, σα και σηκώθηκε ο Σηφόκωστας από το κρέβατο, αρχίνιξε να παραπατεί επίτηδες, κάνοντας το στραβό, και φωνιάζοντας αδυνατά!!

– Μπρε συ γυναίκα!! Όφου, όφου και ειντά ‘παθα!! Όφου, όφου και εστραβώθηκα!! Δε θορώ πράμα!! Δεν θορώ κιανένα σας!! Δε θορώ να πάω στη βρύση να πλυθώ!! Όφου και ειντά ‘παθα ο μαύρο κακομοίτσης!! Εστραβώσανεμε, κακονίζικο γυναίκα μου, τα πολλά τηγανιστά αυγά!! Ήλεγε μου ντο, εκείνος, ο γιατρός, ο Κουκουριτάκης, πως τα τηγανιστά αυγά στραβώνουνε τσι γερόντους!!

Μα εγώ δε του φρουκάστηκα!! Δεν ήθελα να τονέ πιστέψω!! Μα νάτο εδά, πως στ’ αλήθεια μου τό ‘λεγε!! Εστραβώσανε με, το μαύρο κακομοίτση, τα τηγανιστά αυγά!!

Ίσαμε να τα ‘κούσουνε και να τα ιδούνε τα κοπέλια ντου ετούτανα τα πράματα, εντακάρανε και εχοροπηδούσανε από τη χαρά ντως, εχτυπούσανε τσι παλάμες ντως αδυνατά και εφωνιάζανε, απού τα γροικούσανε, από τη σοχώρα!!

– Εκειά!! Εκειά!! Εκειά!!

Καλά να πάθει!! Μα καλά να πάθει!!

Να στραβωθεί να πάει στο διάολο!! Μα ετσά να πάει!!

Να πάει στο διάολο να μας σε ξεφορτωθεί!!

Όι λέω και δε μας ήφηνε και ‘μας, ένα αυγουλάκι, να το φάμενε!!

Μα ετσά, δε μας ήφηνε!!!

– Ετσά το λοιπόν, από τότες σας, έμεινε η φράση:

”Τα τηγανιστά αυγά στραβώνουνε τσι γερόντους” !!

Σύνταξη κειμένου, διάσωση ιστορικού: Φανούριος Ζαχαριουδάκης

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Life

Καλύτερη πρόσβαση ατόμων ΑΜΕΑ στην παραλία Καλαμακίου

Δημοσιεύτηκε

στις

Χάρη στην βοήθεια συνανθρώπων μας, η πρόσβαση είναι ευκολότερη


Ανακοίνωση από τον σύλλογο ΑΜΕΑ το «ΜΕΛΛΟΝ»

Για ακόμα μια φορά είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε, για ένα έργο το οποίο βελτιώθηκε χάρις στην πρωτοβουλία ενός συνανθρώπου μας, κατοίκου και επιχειρηματία ενοικίασης αυτοκινήτων του Καλαμακίου κ. Θανάση Κτιστάκη, ο οποίος ανέλαβε το κόστος επιδιόρθωσης και βελτίωσης της πρόσβασης από την θέση στάθμευσης ΑμεΑ στο Καλαμάκι έως και την ράμπα στην παραλία. Τον ευχαριστούμε θερμά καθώς και τον πολιτιστικό σύλλογο Καλαμακίου αλλά και όσους παρευρέθηκαν και βοήθησαν. Να είστε όλοι καλά..

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη