Connect with us

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Ποιοι αγρότες απαλλάσσονται από το τέλος επιτηδεύματος

Δημοσιεύτηκε

στις

Από το τέλος επιτηδεύματος εξαιρούνται οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος, καθώς και οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ


Ως ευπρόσδεκτη παρέμβαση, η οποία ωστόσο μένει να αποδειχθεί αν μπορεί από μόνη της να λειτουργήσει ως ισχυρό κίνητρο για την ένταξη των αγροτών σε συλλογικά σχήματα χαρακτηρίζουν παράγοντες της αγοράς την πρωθυπουργική εξαγγελία για απαλλαγή όσων διακινούν τα προϊόντα τους αποκλειστικά μέσω συνεταιρισμών από το τέλος επιτηδεύματος.

Με την υποσημείωση ότι θα πρέπει να διευκρινιστούν οι ακριβείς όροι και προϋποθέσεις υπό τις οποίες έχει προγραμματιστεί να ισχύσει το μέτρο από 1/1/2019 (κάτι που αναμένεται να γίνει σύντομα από το υπουργείο Οικονομικών), αξίζει να δούμε αρχικά ποιοι αγρότες σήμερα πληρώνουν και ποιοι εξαιρούνται από το συγκεκριμένο τέλος.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, από το τέλος επιτηδεύματος εξαιρούνται οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος –εφόσον δεν θεωρούνται επαγγελματίες–, καθώς και οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ που δεν έχουν περάσει πέντε έτη από την πρώτη έναρξή τους.

Συγκεκριμένα, στην ΠΟΛ 1053/2014 διευκρινίζεται ότι για τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ που θα τηρήσουν βιβλία και θα ενταχθούν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ για πρώτη φορά, η ημερομηνία μεταβολής θα θεωρείται ως πρώτη έναρξη και από την ημερομηνία αυτή και για τα επόμενα πέντε (5) έτη θα εξαιρούνται από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος. Ομοίως, από την ίδια εγκύκλιο προκύπτει ότι θα εξαιρούνται όσοι αγρότες τηρήσουν βιβλία και ενταχθούν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ και έχουν κλείσει το 62ο έτος της ηλικίας τους (απείχαν δηλαδή τρία έτη από την τότε ηλικία συνταξιοδότησης).

Από 500 έως 650 ευρώ

Οι υπόλοιποι, δηλαδή, αγρότες του κανονικού καθεστώτος που τηρούσαν και συνεχίζουν να τηρούν απλογραφικά βιβλία, πληρώνουν τέλος 650 ευρώ ετησίως. Το «χαράτσι» πέφτει στα 500 ευρώ αν διαμένουν σε οικισμούς/χωριά κάτω των 500 κατοίκων ή σε νησιά κάτω των 3.100 κατοίκων που δεν είναι τουριστικοί προορισμοί. Σημειωτέον ότι τέλος επιτηδεύματος πληρώνουν και οι συνεταιρισμοί –όπως και οι επιχειρήσεις– ύψους 1.000 ευρώ.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι σήμερα υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός αγροτών που, έχοντας ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ από 1ης Ιανουαρίου 2014 και μετά, εξαιρούνται μεν σήμερα από το τέλος επιτηδεύματος (σύμφωνα με την εγκύκλιο που προαναφέραμε), ωστόσο θα κληθούν να το πληρώσουν από το 2020 και μετά, εφόσον εκπνέει η πενταετής περίοδος απαλλαγής τους.

Ομοίως, αρκετοί είναι και οι αλιείς, οι οποίοι υποχρεώθηκαν από 1ης Ιανουαρίου 2015 να τηρούν βιβλία και να εκδίδουν φορολογικά στοιχεία. Και αυτοί θα πρέπει από το 2021 και μετά –βάσει, πάντα, των υφιστάμενων διατάξεων– να καταβάλουν τέλος επιτηδεύματος.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς και το γεγονός ότι σήμερα οι αγρότες που διακινούν αποκλειστικά τα προϊόντα τους μέσω συνεταιρισμών αποτελούν τη μεγάλη μειοψηφία, αρκετοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να μιλήσουν για ένα «ανέξοδο, με ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος για την ώρα, μέτρο», ακόμα και για ένα «πυροτέχνημα».

Ωστόσο, φαίνεται ότι η απόφαση να δρομολογηθεί το μέτρο πάρθηκε με το βλέμμα σε όλους αυτούς τους ουκ ολίγους παραγωγούς που σήμερα δεν πληρώνουν, αλλά σύντομα θα κληθούν να καταβάλουν το τέλος επιτηδεύματος και με τη λογική ότι, για να συνεχίσουν να μην το πληρώνουν, θα έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να ενταχθούν σε συνεταιριστικές οργανώσεις.

Το ΔΝΤ κλοτσάει για χαμηλότερο συντελεστή

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι η κυβέρνηση πολύ θα ήθελε να ήταν σε θέση να εξαγγείλει έναν χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή για όσους αγρότες επιλέξουν τον δρόμο του «συνεταιρίζεσθαι». Όπως, όμως, έχει αποκαλύψει σε παλαιότερο δημοσίευμά της η «ΥΧ», αν και η Κομισιόν δεν έχει ιδιαίτερες αντιρρήσεις σε μια τέτοια, αναμφισβήτητα ουσιαστικής σημασίας, παρέμβαση, το ΔΝΤ είναι αυτό που, προτάσσοντας το επιχείρημα της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, εξακολουθεί να… κλοτσάει. Και μαζί με αυτό και το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο δεν επιθυμεί σε αυτήν τη συγκυρία να ανοίξει νέο μέτωπο με τους δανειστές ή να μπει στη βάσανο των «αντισταθμιστικών».

Μένει να δούμε αν αυτό μπορεί να αλλάξει μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως αφήνεται να εννοηθεί από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, συνυπολογίζοντας πάντα και το γεγονός ότι ένα ποσοστό τουλάχιστον 50% της εγχώριας αγροτικής παραγωγής διακινείται σήμερα μέσω της μαύρης αγοράς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, και για τα έσοδα του κράτους…

Στα σκαριά ετήσιο ακατάσχετο 15.000 ευρώ για τους αγρότες

Σε τροχιά υλοποίησης φαίνεται ότι μπαίνει η θέσπιση ενός ακατάσχετου ορίου, ύψους 15.000 ευρώ για τους αγρότες. Στο πλαίσιο της συνάντησής του με δημοσιογράφους, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σταύρος Αραχωβίτης, ανέφερε ότι το μέτρο βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, προσθέτοντας ότι πρόκειται για παρέμβαση που δουλεύεται αρκετό καιρό με το υπουργείο Οικονομικών.

Επί της ουσίας, πρόκειται για προσαρμογή του ακατάσχετου των 1.250 ευρώ μηνιαίως που ισχύει σήμερα για κάθε πολίτη στα μέτρα και τις ανάγκες των αγροτών, οι οποίοι το έχουν ανάγκη σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και ιδίως, όταν πληρώνεται το 70% της βασικής ενίσχυσης, ενώ εκτιμάται ότι δεν έχει και δημοσιονομικό κόστος (1.250 x 12 = 15.000). «Συζητάμε ο αγρότης, επειδή πληρώνεται σε ένα ή δύο χρονικά προκαθορισμένες στιγμές, να έχει αυτό το ακατάσχετο μία φορά τον χρόνο. Να είναι είναι δηλαδή άπαξ, σωρευτικό», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αραχωβίτης.

Ypaithros.gr

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Καθορίστηκε το ύψος της συνδεδεμένης για ειδικά δικαιώματα κτηνοτρόφων

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα ποσά αυτά είναι αυξημένα σε σχέση με την ενδεικτική τιμή, κατά 5,2% στα βοοειδή και κατά 24,6% στα αιγοπρόβατα.


Υπεγράφη σήμερα από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρο Αραχωβίτη, η απόφαση που καθορίζει το ύψος της συνδεδεμένης στήριξης στον τομέα της κτηνοτροφίας για το έτος 2018 και αφορά τα ειδικά δικαιώματα των κτηνοτρόφων.

Συγκεκριμένα, το ποσό της ενίσχυσης για το Μέτρο 1 (βοοειδή) καθορίζεται στα 247,90 ευρώανά ΜΜΖ (Μονάδα Μεγάλου Ζώου) και για το Μέτρο 2 (αιγοπρόβατα) στα 46,40 ευρώ ανά ζώο.

Επισημαίνεται ότι ο προϋπολογισμός του καθεστώτος στήριξης παραμένει οριακά σταθερός σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενίσχυσης (2017) στα 2,79 εκατ. ευρώ έναντι 2,82 εκατ. ευρώ για τα βοοειδή και 554.000 ευρώ έναντι 560.000 ευρώ για τα αιγοπρόβατα. Αντιθέτως, αυξήθηκαν σημαντικά τα επιλέξιμα ζώα, καθώς το 2017 ήταν 9.563,2 ΜΜΖ βοοειδών έναντι 11.248,6 το 2018 και 11.668 αιγοπρόβατα το 2017 έναντι 11.930 αιγοπροβάτων το 2018.

ypaithros.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Στον αέρα και πάλι οι στάβλοι, «πάγωσαν» τα σχέδια για αδειοδότηση

Δημοσιεύτηκε

στις

Μετέωρο μένει για ακόμα μια φορά το καθεστώς αδειοδότησης άνω του 80% των εν λειτουργία στάβλων, καθώς η προθεσμία που είχε δοθεί για παράταση της αδειοδότησής τους εκπνέει στις 30 Ιουνίου


O πολυαναμενόμενος νόμος που υποσχόταν οριστική λύση στην ταλαιπωρία των κτηνοτρόφων θα εισαγόταν για συζήτηση και ψήφιση αυτές τις μέρες στη Βουλή, αλλά τα πράγματα ανατράπηκαν. Οι εκλογές, που προκηρύχθηκαν για τις αρχές Ιουλίου, αφήνουν για ακόμα μια φορά τους κτηνοτρόφους ακάλυπτους, χωρίς να έχουν γνώση πότε επιτέλους θα αποτελέσει παρελθόν αυτός ο μεγάλος βραχνάς που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζεται με διαδοχικές παρατάσεις χωρίς να επιλύεται επί της ουσίας.

Από τον Φλεβάρη έτοιμο το νομοσχέδιοΤο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των σταβλικών εγκαταστάσεων δεν εμφανίστηκε τελευταία στην επικαιρότητα. Πρόκειται για ένα θέμα που αρχικά είχε επιχειρηθεί να επιλυθεί από την παρούσα κυβέρνηση επί υπουργίας Αποστόλου. Όμως, παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, αυτό δεν έφτασε μέχρι τη Βουλή λόγω διαφωνίας των θεσμών, οι οποίοι υποστήριζαν ότι η επεξεργασία του πρέπει να έχει αφετηρία το υπουργείο Ανάπτυξης. Αφού η κυβέρνηση έλαβε υπόψη τη συγκεκριμένη εισήγηση, στη συνέχεια άλλαξε η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ και δημιουργήθηκε ομάδα εργασίας με εκπροσώπους και από τα άλλα υπουργεία (Ανάπτυξης, ΥΠΕΝ και υπουργείο Πολιτισμού).Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΥΧ», η εισήγηση του ΥΠΑΑΤ στην ομάδα εργασίας είχε γίνει τον Φεβρουάριο του 2019. Όπως είχε γνωστοποιήσει, μάλιστα, ο υπουργός ΑΑΤ, Στ. Αραχωβίτης, η επίλυση του ζητήματος αποτελούσε μνημονιακή υποχρέωση της χώρας μας με καταληκτική ημερομηνία το τέλος Ιουνίου του τρέχοντος έτους.Παρ’ όλα αυτά, η προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών πιθανόν να μην είχε προβλεφθεί για μέσα στο καλοκαίρι, παγώνοντας έτσι ένα από τα σημαντικά νομοσχέδια που θα εισάγονταν προς ψήφιση στη Βουλή.

Απλοποίηση και επίσπευση των διαδικασιών αδειοδότησης

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΥΧ», το μέλημα του ΥΠΑΑΤ που είχε διατυπωθεί ως ολοκληρωμένη πρόταση στην ομάδα εργασίας των συναρμόδιων υπουργείων ήταν να βρεθεί μια φόρμουλα, ώστε να λυθεί το μείζον αυτό πρόβλημα πρωτίστως των υφιστάμενων στάβλων χωρίς αδειοδότηση.

Να δοθεί, δηλαδή, μια αποτελεσματική λύση, ιδιαίτερα για τη μεγάλη πλειοψηφία των κτηνοτρόφων της χώρας μας (μονάδες με έως 600 αιγοπρόβατα) που αδυνατούν να νομιμοποιήσουν τους στάβλους τους. Το σκεπτικό του υπουργείου ήταν η διαδικασία να γίνει πιο απλή: Κατ’ αρχάς, για τις νέες σταβλικές εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν προβλεπόταν τόσο η άδεια ίδρυσης όσο και η άδεια λειτουργίας της μονάδας να δίνονται μέσω της διαδικασίας της γνωστοποίησης και όχι της έγκρισης.

Με αυτόν τον τρόπο, η αδειοδότηση θα αποτελούσε μια πιο εύκολη και γρήγορη διαδικασία, με την αξιοποίηση μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία θα κατέθεταν οι κτηνοτρόφοι τα απαραίτητα δικαιολογητικά της εγκατάστασής τους. Σε ό,τι αφορά τις ήδη υφιστάμενες μονάδες, όπου εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα, η άδεια λειτουργίας (που είναι και η μόνη που απαιτείται) θα δινόταν μέσω γνωστοποίησης της «άδειας διατήρησης». Η άδεια διατήρησης ως έννοια εισήχθη από το ΥΠΑΑΤ το 2017 και με αυτόν τον τρόπο θεωρήθηκε από τους εισηγητές του νομοσχεδίου ότι ανεξαρτήτως των όποιων προβλημάτων αντιμετώπιζε ο εκάστοτε κτηνοτρόφος για την αδειοδότηση του στάβλου του (π.χ. με πολεοδομία, αρχαιολογία κ.λπ.) θα κατοχυρωνόταν με αυτήν τη λύση. Απαραίτητη προϋπόθεση ο κτηνοτρόφος να διαθέτει κωδικό εκμετάλλευσης και να διατηρεί σταθερό το ανώτατο όριο του ζωικού κεφαλαίου της εγκατάστασής του.

Η εν λόγω άδεια δεν μεταβιβάζεται, που σημαίνει ότι εάν ο πατέρας επιθυμεί να τη μεταφέρει στον γιο του, ο τελευταίος θα ήταν υποχρεωμένος να αναζητήσει και πάλι τρόπο να αδειοδοτηθεί, χωρίς να μπορεί να παρακάμψει τα ζητήματα που ήγειραν εξαρχής οι κρατικές υπηρεσίες και εμπόδιζαν τη χορήγηση άδειας. «Για παράδειγμα, σε στάβλους που αντιμετωπίζουν χωροταξικά ζητήματα, ο γιος θα έπρεπε να μεταφέρει αλλού τον στάβλο του», μας διευκρίνισε γνώστης του νομοσχεδίου.

Ο φόβος που εκφράζουν πλέον κτηνοτρόφοι που συνομίλησαν με την «ΥΧ» είναι ότι το κράτος δεν συνηθίζει να έχει συνέχεια σε αυτά τα ζητήματα και το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί πάλι με «μπαλώματα». Αιγοπροβατοτρόφοι που έχουν πληγεί από τη μεγάλη πτώση των τιμών στο γάλα, με αποτέλεσμα η αδειοδότηση γι’ αυτούς να τους έχει επιβαρύνει ακόμη περισσότερο, απεύχονται, όπως μας είπαν, η διάδοχη ηγεσία στο ΥΠΑΑΤ να ξεκινήσει την επεξεργασία του προβλήματος από το μηδέν, μόνο και μόνο για τη μάχη των εντυπώσεων.

ypaithros.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Συνδεδεµένη για ειδικά δικαιώµατα και πέντε de minimis µέχρι τέλος Ιουνίου

Δημοσιεύτηκε

στις

Ξεκαθαρίσµατα εφόλης της ύλης καλείται να τρέξει αυτό το µήνα ο Οργανισµός Πληρωµών, όπως απαιτείται από τον κοινοτικό κανονισµό, µε µόνες σοβαρές εκκρεµότητες τις συνδεδεµένες ενισχύσεις για κτηνοτρόφους µε ειδικά δικαιώµατα και τα de minimis για αχλάδια, µανταρίνια, καπνό, αλιείς και επιτραπέζια σταφύλια, που τοποθετούνται το τελευταίο δεκαήµερο του µήνα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Agrenda.


Την ίδια ώρα, και ενόψει των εθνικών εκλογών, αν και αρκετά δύσκολα, ανακινείται άλλη µία φορά το ζήτηµα των παλιών εξισωτικών, µε τους κτηνοτρόφους βέβαια να έχουν ήδη χάσει τις όποιες ελπίδες τους είχαν καλλιεργηθεί.

Αυτό που θα δώσει αέρα, σε χιλιάδες αγρότες είναι η τροπολογία που ψηφίστηκε στις 5 Ιουνίου σχετικά µε τους δασικούς χάρτες, καθώς θα φέρει συµπληρωµατικές πληρωµές µετά τις διορθωτικές λίστες που θα στέλνουν τα κατά τόπους ∆ασαρχεία. ∆εν θα γίνει µια µαζική πίστωση, ενηµερώνουν οι αρµόδιοι, ωστόσο για παρτίδες που θα διορθώνονται, θα ακολουθεί η ανάλογη πληρωµή στους δικαιούχους. 

Όσον αφορά τώρα τα de minimis, ο δρόµος ανοίγει µε την έκδοση των σχετικών αποφάσεων, µε πρώτη αυτή για την αλιεία, σύµφωνα µε την οποία δικαιούχοι είναι οι Αλιευτικοί Συνεταιρισµοί της Επικράτειας και ιδιώτες (φυσικά ή νοµικά πρόσωπα) που µισθώνουν δηµόσια ιχθυοτροφεία, και οι οποίοι υπέστησαν σοβαρή µείωση των αλιευτικών δραστηριοτήτων τους λόγω αντίξοων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν κατά το αλιευτικό έτος 2017-2018.

Όσον αφορά το ύψος της ενίσχυσης, σύµφωνα µε το Άρθρο 4, ισχύουν τα εξής:

  1. ∆ικαιούχοι της κρατικής ενίσχυσης ήσσονος σηµασίας (de minimis) µε την παρούσα απόφαση ορίζονται οι Αλιευτικοί Συνεταιρισµοί και ιδιώτες (φυσικά ή νοµικά πρόσωπα) που µισθώνουν δηµόσια ιχθυοτροφεία και οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις Περιφερειακές Ενότητες της Επικράτειας και είναι ενεργοί κατά το 2019.
  2. Το ύψος του κατ’ αποκοπή ποσού ενίσχυσης ήσσονος σηµασίας (de minimis) καθορίζεται:

α) σε 30.000 ευρώ για κάθε αλιευτικό συνεταιρισµό ή ιδιώτη (φυσικό ή νοµικό πρόσωπο) που υπέστη ζηµία µεγαλύτερη από το 30% και πλέον της αξίας παραγωγής για το αλιευτικό έτος 2017-2018,

β) σε 20.000 ευρώ για κάθε αλιευτικό συνεταιρισµό ή ιδιώτη (φυσικό ή νοµικό πρόσωπο) που υπέστη ζηµία µεγαλύτερη από 20% και µέχρι 29,99% της αξίας παραγωγής για το αλιευτικό έτος 2017-2018,

γ) σε 10.000 ευρώ για κάθε αλιευτικό συνεταιρισµό ή ιδιώτη (φυσικό ή νοµικό πρόσωπο) που υπέστη ζηµία µεγαλύτερη από 10% και µέχρι 19,99% της αξίας παραγωγής για το αλιευτικό έτος 2017-2018.

  1. Το ποσοστό της ζηµίας για το αλιευτικό έτος 2017-2018 υπολογίζεται µε βάση τον µέσο όρο των αποτελεσµάτων της αξίας παραγωγής των τριών προηγουµένων αλιευτικών ετών και βεβαιώνεται από την αρµόδια ∆ιεύθυνση της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται η έδρα του αλιευτικού συνεταιρισµού. Η σχετική βεβαίωση της Περιφερειακής Ενότητας εγκρίνεται από την Γενική ∆ιεύθυνση Αλιείας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Χρήση έως 30 στρεµµάτων δασών για αγροτική καλλιέργεια, µε τροπολογία

∆υνητικά 3.500.000 στρέµµατα δασωµένων αγρών στο 51% της χώρας, ή 2.820.000 στρέµµατα στο 40,4% της µερικής κύρωσης των δασικών χαρτών, θα µπορούν αν αποδοθούν για αγροτική χρήση, σύµφωνα µε τροπολογία που υπερψηφίστηκε στις 5 Ιουνίου, από την ολοµέλεια της Βουλής. Σύµφωνα µε το εισηγητικό της τροπολογίας, πρόκειται για εκτάσεις που ονοµάζονται δασωµένοι αγροί, περίπου το 2% της έκτασης της χώρας, οι οποίες το 1945 καλλιεργούνταν αγροτικά και σήµερα έχουν δασική βλάστηση.

Όπως σηµειώνεται η εν λόγω ρύθµιση γίνεται έπειτα από αιτήµατα πολιτών, φορέων και οργανώσεων ώστε να υπάρξει δυνατότητα αξιοποίησης των εκτάσεων αυτών για αγροτική καλλιέργεια στο πλαίσιο και της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Επίσης, προστίθεται ότι η προτεινόµενη διάταξη εκτιµάται θα έχει µικρή επίπτωση στο δασικό ισοζύγιο της χώρας, ενώ θα επιτραπεί µόνο την αγροτική καλλιέργεια, δηλαδή µια χρήση που και το Σύνταγµα επιτρέπει υπό προϋποθέσεις να ασκείται σε εκτάσεις δασικού χαρακτήρα.

Επίσης, ψηφίστηκε και η διάταξη που θέτει όριο στις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων των δασικών χαρτών να ολοκληρώσουν το έργο τους µέχρι τις 31/12/2019.

agronews.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη