Connect with us

ΘΕΜΑΤΑ

Στην κορυφή της ΕΛ.ΑΣ. τρεις Κρητικοί

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο μέχρι σήμερα επιτελάρχης Μιχάλης Καραμαλάκης αναλαμβάνει καθήκοντα υπαρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, όπως αποφάσισε χθες το Ανώτατο Συμβούλιο Κρίσης της ΕΛΑΣ


Διατηρητέοι κρίνονται όλοι οι αντιστράτηγοι, ανάμεσά τους και ο Ιεραπετρίτης Επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος Χρήστος Δραγατάκης.

Στη θέση του επιτελάρχη της ΕΛΑΣ τοποθετήθηκε ο Ανδρέας Δασκαλάκης ο οποίος προήθχη στον βαθμό του αντιστρατήγου, ενώ διατηρητέος κρίθηκε ο υποστράτηγος Κώστας Λαγουδάκης, που, εκτός απροόπτου, παραμένει επικεφαλής της στη Γενική Αστυνομική Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης.

Συνάντηση με Όλγα Γεροβασίλη

Στο μεταξύ, τα προβλήματα των αστυνομικών έθεσαν στην Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Yπαλλήλων N. Ηρακλείου Γιώργος Πικράκης και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Μιχελογιαννάκης.

Συγκεκριμένα συζητήθηκαν το σχέδιο «Περσέας», η ανάγκη ενίσχυσης της ΕΛ.ΑΣ. με προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές και η δημιουργία λέσχης στο Αστυνομικό Μέγαρο Ηρακλείου.

Advertisement
Σχολιασε

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Life

Με “χριστόξυλο και “πάντρεμα της φωτιάς” έδιωχναν τους… καλικάντζαρους και μάθαιναν πότε θα παντρευθούν!

Δημοσιεύτηκε

στις

«Το “χριστόξυλο” που καίγοντάς το την παραμονή Χριστουγέννων συμβόλιζε τη ζεστασιά στο θείο βρέφος»


Με κούτσουρα που έκαιγαν στο τζάκι στα σπίτια της ελληνικής υπαίθρου, οι άνθρωποι ξόρκιζαν τα κακά πνεύματα και εύχονταν για τη νέα χρονιά, ενώ ακόμη και η στάχτη θεωρούταν “ιερή” και σκορπιζόταν στα χωράφια για καλή σοδειά και στους στάβλους για την ευζωία των ζώων αντίστοιχα.

Για το “χριστόξυλο”, το “πάντρεμα” της φωτιάς με ξύλα από ένα δέντρο με θηλυκή ονομασία και ένα με αρσενική, και άλλα έθιμα που τηρούνταν στην Ελλάδα και έχουν σχέση με τη δασοπονία, μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι καθηγητές στο Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας Στράτος Αϊδινίδης και Γιώργος Φωτιάδης.

«Το “χριστόξυλο” που καίγοντάς το την παραμονή Χριστουγέννων συμβόλιζε τη ζεστασιά στο θείο βρέφος, αλλά και το διώξιμο των κακών πνευμάτων, εντάσσεται στα έθιμα της χώρας μας, τα οποία συνδέονται με την ύπαιθρο. Επειδή όλα τα σπίτια τις περασμένες δεκαετίες ζεσταίνονταν με τζάκια, οι νοικοκυραίοι διάλεγαν ένα μεγάλο ξύλο από είδος δέντρου που είχαν στην περιοχή τους- το χριστόξυλο- και το έκαιγαν την παραμονή των Χριστουγέννων» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Αϊδινίδης. Βέβαια, σύμφωνα με καταγραφές για το έθιμο του χριστόξυλου, το ξύλο έπρεπε να καίει μέχρι τα Φώτα, κάτι που όμως, σύμφωνα με τον καθηγητή, “είναι αδύνατο”.

«Πριν βάλουν το κούτσουρο στη φωτιά, το οποίο προερχόταν από είδος που αντέχει περισσότερο στη φωτιά όπως δρυ, πουρνάρι ή ελιά, καθάριζαν σχολαστικά το τζάκι, ακόμη και την καμινάδα. Σε κάποιες δε περιοχές, έβαζαν ξύλα από δέντρα που βγάζουν αγκάθια, σαν την αγριοαχλαδιά για να “απομακρύνουν καλύτερα τα κακά πνεύματα που στις γιορτές αποκαλούμε καλικάντζαρους”» περιγράφει ο κ. Αϊδινίδης. Όταν καιγόταν εντελώς το χριστόξυλο, που σε κάποιες περιοχές της βόρειας Ελλάδας αποκαλούσαν και “δωδεκαμερίτη”, μάζευαν τις στάχτες του και τις σκορπούσαν γύρω από το σπίτι, στα χωράφια τους και στους στάβλους για καλοτυχία.

Στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα τηρούσαν το έθιμο του παντρέματος της φωτιάς, όπου αντί για ένα ξύλο, διάλεγαν ένα από είδος δέντρου με αρσενικό όνομα και ένα με θηλυκό, προκειμένου να συμβολίζουν το ζευγάρι του σπιτιού και τα άναβαν μαζί.

«Το ιδιαίτερο είναι ότι σε κάποιες περιοχές έβαζαν και ένα τρίτο ξύλο από οποιοδήποτε είδος που συμβόλιζε τον… κουμπάρο» συμπληρώνει ο καθηγητής, προσθέτοντας ότι στο πάντρεμα της φωτιάς, ακολουθούσαν επίσης ένα συγκεκριμένο τελετουργικό.

«Προτού βάλουν τα ξύλα, τα “σταύρωναν” τρεις φορές με λίγο κόκκινο κρασί ή λάδι και έριχναν ξηρούς καρπούς για να πάει καλά η σοδειά. Όταν άναβαν τα ξύλα, έκαναν ευχές και ένα παιδί μπορούσε στη συνέχεια να σκαλίσει τη φωτιά με ένα κλαδί και να κάνει και αυτό τις δικές του ευχές. Παράλληλα, σε διάφορες περιοχές έβαζαν πάνω στα κούτσουρα πουρνάρια ή φύλλα δάφνης, για να “τσιτσιρίζει” η φωτιά και να διώχνει τα κακά πνεύματα».

Το καμένο ξύλο “μιλούσε” για την παντρειά!

Σύμφωνα με τον κ. Αϊδινίδη, στη Θεσσαλία, τα αγόρια έριχναν στη φωτιά ξύλο αρκεύθου και τα κορίτσια αγριοκερασιάς και περίμεναν ποιο θα καεί γρηγορότερα για να ξέρουν ποιός θα παντρευτεί πρώτα! Στη Φθιώτιδα, την παραμονή των Χριστουγέννων έκαναν το “αρραβώνιασμα της φωτιάς” με δύο ξύλα και την Πρωτοχρονιά, με άλλα δύο ξύλα, προχωρούσαν στο “πάντρεμα”. Όσο για το “αρσενικό” ή “θηλυκό” είδος δέντρου, αυτό εξαρτιόταν και από τις ντόπιες ονομασίες με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δρυ που στη βόρεια Ελλάδα αποκαλούν “μεσέ” και στη νότια αποκαλείται “ο δέντρος”.

Με αναμμένα πουρνάρια φώτιζαν τον δρόμο τους στις επισκέψεις στους γείτονες, κατά τη διάρκεια των εορτών, κάτοικοι σε χωριά της Ηπείρου, συμβολίζοντας τη φωτιά που άναψαν όσοι θέλησαν να επισκεφθούν τον Χριστό το βράδυ της γέννησής του.

«Όσοι ήθελαν να επισκεφθούν συγχωριανούς τους για τα “χρόνια πολλά”, έκοβαν και άναβαν πουρνάρια στο δρόμο» εξηγεί, σημειώνοντας ότι οι φωτιές έπρεπε να είναι μυρωδάτες και με κρότο και γι΄αυτό και χρησιμοποιούσαν ανάλογα είδη ξύλου.

Από την αρχαία Ελλάδα στόλιζαν κλαδιά

«Οι αρχαίοι Έλληνες στόλιζαν το ιερό δέντρο του Δία, την βελανιδιά κρεμώντας φρούτα και καρπούς. Στην Ελλάδα, το έθιμο του στολισμού του χριστουγεννιάτικου έλατου, έφερε ο Όθωνας στολίζοντας το πρώτο δέντρο στα ανάκτορα το 1833″ αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Δασοπονίας Γιώργος Φωτιάδης.

«Μαζί με την αστυφιλία», διευκρινίζει, «ξεχάστηκαν και όλες οι παραδόσεις που είχαν να κάνουν με τον στολισμό των σπιτιών την εορταστική περίοδο».

«Χρησιμοποιούσαν για το στόλισμα δέντρα και θάμνους από την περιοχή τους: στην Κερκίνη στόλιζαν κέδρους (αρκεύθους), στη Ρόδο κυπαρίσσια που έκοβαν με ειδική άδεια του δασαρχείου και στη Μυτιλήνη, ελιές. Σταδιακά βέβαια, όλα αυτά τα έθιμα εξαλείφθηκαν και αντικαταστάθηκαν τα χριστουγεννιάτικα στολισμένα δέντρα από τα έλατα που “ταίριαζαν” σε ένα διαμέρισμα, αντί για ένα πλατύφυλλο δέντρο» εξηγεί ο κ.Φωτιάδης. Όσο για το άναμμα της φωτιάς που συνδέονταν με τα έθιμα του χριστόξυλου, του “παντρέματος” ή των κλαδαριών, δηλώνει ότι όλα αυτά, πέρα του εξαγνισμού, σχετίζονταν και με τον ερχομό της άνοιξης ενώ όπως εκτιμούν και οι δύο καθηγητές, όλα αυτά τα έθιμα έχουν σχεδόν εξαλειφθεί.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Σαν σήμερα 17 Δεκεμβρίου στο cretanmagazine.gr

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα πιο σημαντικά γεγονότα, γεννήσεις και θάνατοι που έγιναν σαν σήμερα 17 Δεκεμβρίου


Γεγονότα σαν σήμερα

 

497 π.Χ.: Τα πρώτα Σατουρνάλια γιορτάζονται στη Ρώμη.

Saturnalia

 

1577: Ο Φράνσις Ντρέικ αναχωρεί σε μυστική αποστολή της βασίλισσας Ελισάβετ για να εξερευνήσει τη δυτική πλευρά της Αμερικής.

1770: Βαπτίστηκε ο γερμανός συνθέτης Λούντβιχ βαν Μπετόβεν

1790: Ανακαλύπτεται στην πόλη του Μεξικού το πέτρινο ημερολόγιο των Αζτέκων.

1791: Η τροχαία της Νέας Υόρκης δημιουργεί τον πρώτο μονόδρομο παγκοσμίως.

1819: Η Συνταγματική Συνέλευση της Aγκοστούρα ιδρύει τη Δημοκρατία της Μεγάλης Κολομβίας (Κολομβία, Εκουαδόρ, Βενεζουέλα και Παναμάς) και διορίζει το Σιμόν Μπολιβάρ πρώτο πρόεδρό της.

1865: Κάνει πρεμιέρα η «Ημιτελής Συμφωνία» του Σούμπερτ.

1903: Στις 10:35 π.μ. στη Βόρειο Καρολίνα πραγματοποιείται από τους αδελφούς Όρβιλ και Γουίλμπορ Ράιτ η πρώτη πτήση παγκοσμίως με μηχανοκίνητο αεροπλάνο. Η πτήση τους διαρκεί 1 λεπτό, καλύπτοντας 850 πόδια. (Ημέρα της Αμερικανικής Αεροπορίας).

Wright_flyer

 

1912: Αρχίζουν στο Λονδίνο οι συνομιλίες για την ειρήνη στα Βαλκάνια.

1915: Οι γάλλοι καταλαμβάνουν το Καστελόριζο, στην προσπάθειά τους να πείσουν την κυβέρνηση των Αθηνών να πάρει μέρος στον πόλεμο στο πλευρό της «Αντάντ».

Kastelorizo-2

 

1915: Γερμανικά αεροπλάνα βομβαρδίζουν τη Θεσσαλονίκη.

1944: Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος: Η σφαγή του Μαλμεντί. Τα SS εκτελούν 86 αμερικανούς αιχμαλώτους, κατά τη διάρκεια της μάχης των Αρδεννών.

1952: Η Γιουγκοσλαβία διακόπτει τις σχέσεις της με το Βατικανό.

1962: Το Μονακό υιοθετεί το νέο του Σύνταγμα.

1966: Σε μυστική συνάντηση στα ανάκτορα, παρουσία του βασιλιά Κωνσταντίνου, ο Γεώργιος Παπανδρέου (αρχηγός της Ένωσης Κέντρου) και ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος (αρχηγός της ΕΡΕ), καταλήγουν σε συμφωνία για το σχηματισμό μεταβατικής κυβέρνησης με πρωθυπουργό τον Ιωάννη Παρασκευόπουλο, που θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές στις 28 Μαΐου 1967.

1967: Ιδρύεται η Πανελλήνια Αντιδικτατορική Οργάνωση Σπουδαστών «Ρήγας Φεραίος», μετέπειτα ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος, η νεολαιϊστικη οργάνωση του ΚΚΕ (εσ.).

1973: Άραβες αντάρτες καταλαμβάνουν αμερικανικό αεροσκάφος στη Ρώμη, σκοτώνουν 31 επιβάτες αμερικανικού αεροσκάφους και οδηγούν τους ομήρους στην Αθήνα.

1973: Η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρία, για πρώτη φορά, δεν συμπεριλαμβάνει στον κατάλογο με τις ψυχικές ασθένειες την ομοφυλοφιλία.

1983: Έξι άτομα σκοτώνονται και δεκάδες τραυματίζονται από βόμβα του IRA που εκρήγνυται στο πολυκατάστημα Χάροντς του Λονδίνου.

1986: Η Νταβίνα Τόμσον γράφει ιστορία στα ιατρικά χρονικά, καθώς υποβάλλεται ταυτόχρονα σε ταυτόχρονη μεταμόσχευση καρδιάς, πνευμόνων και ήπατος, σε νοσοκομείο του Κέιμπριτζ της Αγγλίας.

1989: Ένας πολωνός επιθετικός ονόματι Κζιστόφ Βάρτσικα, κάνει το ντεμπούτο του με τον Παναθηναϊκό στο ντέρμπι με την ΑΕΚ. Θα αφήσει εποχή στο ελληνικό ποδόσφαιρο ως… Κριστόφ Βαζέχα.

1989: Κάνει πρεμιέρα η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων Οικογένεια Σίμσον (The Simpsons).

1991: Γκορμπατσόφ και Γέλτσιν συμφωνούν να διαλύσουν την ΕΣΣΔ και να κηρύξουν μία νέα Κοινοπολιτεία την Πρωτοχρονιά.

1996: Οι Περουβιανοί αντάρτες του “Φωτεινού Μονοπατιού” πολιορκούν το σπίτι του Ιάπωνα πρέσβη στη Λίμα, κατά τη διάρκεια δεξίωσης. Οι επαναστάτες κρατούν ομήρους 490 άτομα.

1997: Ουκρανικό αεροπλάνο τύπου «Γιάκοβλεφ», που είχε απογειωθεί από την Οδησσό με 70 επιβαίνοντες (οι 42 έλληνες) και προορισμό τη Θεσσαλονίκη, χάνει τον προσανατολισμό του και συντρίβεται στα Πιέρια Όρη.

2003: Ολοκληρώνεται η δίκη της “17 Νοέμβρη”, με την ανακοίνωση των ποινών για τους 15 καταδικασθέντες.

2004: Οι 25 ηγέτες των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ορίζουν την 3η Οκτωβρίου 2005 ως ημερομηνία έναρξης των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Τουρκία.

2008: Πρόσωπο της χρονιάς για το 2008 ανακηρύσσεται από το περιοδικό TIME o νεοεκλεγείς πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα.

 

 

Γεννήσεις σαν σήμερα

 

1900 – Κατίνα Παξινού, μεγάλη ηθοποιός. (Θαν. 22/2/1973)

Katina_Paxinou

 

1905 – Σίμο Χέιχε, φημισμένος φιλανδός ελεύθερος σκοπευτής, γνωστός και με το παρατσούκλι «λευκός θάνατος», ήρωας του ρωσοφινλανδικού πολέμου του 1939. (Θαν. 1/4/2002)

1973 – Γρηγόρης Αρναούτογλου, τηλεπαρουσιαστής και ραδιοφωνικός παραγωγός

1975 – Μίλα Γιόβοβιτς, ουκρανή ηθοποιός.

 

 

Θάνατοι σαν σήμερα

 

1273 – Τζαλαλουντίν Ρουμί, πέρσης ποιητής, ιδρυτής του μυστικιστικού τάγματος του Ισλάμ «Σούφι». (Γεν. 30/9/1207)

1830 – Σιμόν Ντε Μπολιβάρ, «απελευθερωτής» των κατοίκων της Λατινικής Αμερικής από τον ισπανικό ζυγό

1878 – Σοφία Αφεντάκη, νεαρά κόρη των Αθηνών, στον τάφο της οποίας στο Α’ Νεκροταφείο υπάρχει γλυπτό της («Κοιμωμένη»), φιλοτεχνημένο από τον Γιαννούλη Χαλεπά

Sofia_Afentaki

 

1907 – Λόρδος Κέλβιν, βρετανός φυσικός, που εφηύρε την ομώνυμη κλίμακα μέτρησης της θερμοκρασίας

1919 – Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ, γάλλος ζωγράφος ο δάσκαλος του ιμπρεσιονισμού.

1947 – Χρήστος Τσιγγιρίδης, έλληνας μηχανικός πρωτοπόρος της ραδιοφωνίας στην Ελλάδα. (Γεν. 1877)

Xristos_Tsiggiridis

 

2011 – Κιμ Γιονγκ Ιλ, Βορειοκορεάτης πολιτικός

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το πρώτο ελληνικό τρακτέρ που έγραψε ιστορία

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ελληνική βιομηχανική ιστορία είναι γεμάτη με ιστορίες επιτυχίας που κινδυνεύουν να ξεχαστούν στο πέρασμα του χρόνου


Αυτό όμως φαίνεται ότι δεν ισχύει για μία τουλάχιστον ελληνική επιχείρηση. Το εργοστάσιο και η εταιρεία δεν υπάρχουν πια, όμως τα προϊόντα της, ακόμη και 60-70 χρόνια μετά συνεχίζουν να λειτουργούν…

Άλλωστε οι Έλληνες αγρότες δεν αλλάζουν συχνά τα εργαλεία τους. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων αναφέρει ότι σήμερα ο συνολικός στόλος των τρακτέρ που είναι σε λειτουργία, εκτιμάται γύρω στα 180.000 μηχανήματα και γενικά καθυστερεί η αντικατάσταση του γερασμένου στόλου, η μέση ηλικία του οποίου πλέον ξεπερνάει τα 26 χρόνια.

Για την εποχή της μάλιστα μια συγκεκριμένη επιχείρηση ήταν ένας ελληνικός κολοσσός που κατάφερε να βγάλει κινητήρες για καΐκια, αντλίες, ακόμη και τρακτέρ.

Ο λόγος για την θρυλική επιχείρηση «Μαλκότση» με τους ντιζελοκινητήρες που λειτουργούν ακόμη και σήμερα και υπάρχουν σε πολλά χωράφια.

Η ιστορία ξεκινάει από το όραμα του Σωκράτη Μαλκότση. Σπουδάζει μηχανολόγος μηχανικός στο ΕΜΠ, από όπου αποφοίτησε το 1919, και στο Πολυτεχνείο της Λιέγης, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές του ένα χρόνο αργότερα. Μεταξύ 1921 και 1924, εργάστηκε στην εγκατάσταση κέντρων αυτόματης τηλεφωνίας στην Αμβέρσα, προτού επιστρέψει στην Ελλάδα και ανοίξει τεχνικό γραφείο.

Το 1934 ξεκινάει δυναμικά. Προχωράει με έδρα τον Πειραιά στις μηχανικές κατασκευές ιδρύοντας, με κύριο μέτοχο την Τράπεζα Χίου, την «Τέχνικα Σ. Μαλκότσης Α.Ε. Γενικών και Τεχνικών Επιχειρήσεων».

Το εργοστάσιο στήνεται στον Πειραιά, στην οδό Παπαστράτου και τα κεντρικά στην Αθήνα, στην οδό Σωκράτους.

Κατά την περίοδο του πολέμου, το μηχανουργείο του Μαλκότση συνεργάστηκε με το Ελληνικό Πυριτιδοποιείο και Καλυκοποιείο του Μποδοσάκη και κατασκεύαζε βλήματα για το Βασιλικό Ναυτικό.

Μεταπολεμικά η εταιρεία αναπτύσσεται και γίνεται μία από τις πλέον δυναμικές της Ελλάδας. Κατασκεύαζε από εξαρτήματα για το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέχρι μηχανουργικά δράπανα, ποτιστικές μηχανές και τελικά ένα ολοκληρωμένο ελληνικό τρακτέρ.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1940 οι πολύ μεγάλες μετά τον πόλεμο ανάγκες σε έργα οδήγησαν βαθμιαία τόσο στην αύξηση του αριθμού Διπλ. Μηχανολόγων ΕΜΠ, όσο και στην αύξηση της απασχόλησής τους σε διάφορους τομείς.

Στο εργοστάσιο του Διπλ. Μηχανολόγου Μηχανικού Σ. Μαλκότση, που προπολεμικά λειτουργούσε ως μηχανουργείο, κατασκευάζονταν τώρα εν σειρά μονοκύλινδροι και, σε μικρότερο αριθμό, τετρακύλινδροι κινητήρες Diesel που στα πρώτα δύσκολα μεταπολεμικά χρόνια κάλυπταν τις ανάγκες των αγροτικών αρδευτικών αντλιοστασίων, αλλά και την κίνηση των πολλών μικρών αλιευτικών σκαφών, τις βιοτεχνικές και άλλες συναφείς εφαρμογές με χαμηλό κόστος.

Στη διάρκεια μιας δεκαετίας παρήχθησαν 30.000 κινητήρες 7 και 15 ΗΡ. Στο εργοστάσιο εργάσθηκαν άνθρωποι που έγιναν μετέπειτα Καθηγητές ΕΜΠ και συμμετείχαν επίσης στα έργα των αντλιοστασίων της λίμνης Υλίκης για την υδροδότηση της Αθήνας.

Η αθάνατη μηχανή «Έλσα Μαλκότση»

Το αποκορύφωμα της επιτυχίας για το εργοστάσιο Μαλκότση ήρθε με τη μηχανή ΕΜ ή αλλιώς «Έλσα Μαλκότση».

Ακριβώς όπως ο Emil Jellinek, ο έµπορος αυτοκινήτων που το 1901 έδωσε το όνοµα της κόρης του στους κινητήρες των Daimler-Benz, δηλαδή Mercedes, έτσι και ο Μαλκότσης έδωσε το όνομα της κόρης του στον κινητήρα που έφτιαξε το 1949.

Οι κινητήρες αυτοί μάλιστα λειτουργούν μέχρι και σήμερα!

Οι παλαιότεροι αγρότες γνωρίζουν τον παλιό μονοκύλινδρο, κατακόρυφο, υδρόψυκτο πετρελαιοκινητήρα, ισχύος 10-12 ίππων, ο οποίος σε πολλές περιοχές τις χώρας μας εξακολουθεί να λειτουργεί παραγωγικά, ως σήμερα.

Μέσα στα επόμενα χρόνια ο Μαλκότσης είχε τελειοποιήσει το ομώνυμο τρακτέρ του, το οποίο όμως δεν μπήκε ποτέ σε γραμμή μαζικής παραγωγής.

Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρημάτων, και άλλων προβλημάτων.

Η αντίστροφή μέτρηση φαίνεται ότι ξεκίνησε όταν η βιομηχανία Μαλκότση εκτέθηκε σε υψηλό δανεισμό για να ανταποκριθεί σε μια μεγάλη παραγγελία 1.000 μηχανών για στρατιωτικά οχήματα προς την ΕΛΒΟ.

Όμως η κρατική εταιρεία δεν ήταν συνεπής στις πληρωμές της απέναντι στην ελληνική βιομηχανία με αποτέλεσμα να την οδηγήσει στο λουκέτο.

Τελικά η εταιρεία «Τέχνικα Σ. Μαλκότσης Α.Ε. Γενικών και Τεχνικών Επιχειρήσεων», που στα χρόνια της ακμής έφτασε να απασχολεί μέχρι 350 άτομα, έκλεισε αρκετά χρόνια αργότερα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλη