Connect with us

People

“7 Λέξεις” ως την κορυφή για τον Μεσαρίτη Φάνη Κουρτικάκη

Δημοσιεύτηκε

στις

Ολα τα περίμενε και εάν δεν τα περίμενε τουλάχιστον τα είχε ονειρευτεί


Ποτέ δεν φανταζόταν, όμως, ότι θα ερχόταν μια μέρα που θα δεχόταν τηλεφωνήματα από θαυμαστές και ότι μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει το μέιλ του θα κατακλύζεται από μηνύματα αγνώστων, που σε «απειλητικό» ύφος απαιτούν: «Ανέβασε τις επόμενες πίστες τώρα!»
«Καλά όλα αυτά αλλά μια απορία έχω, το τηλέφωνό μου πού το βρίσκουν;» λέει με ειλικρινή απορία στην «Κ» ο Φάνης Κουρτικάκης.

Ο 36χρονος αυτοδίδακτος προγραμματιστής από το Ηράκλειο της Κρήτης είναι ο δημιουργός του παιχνιδιού για κινητά «7 Λέξεις», που όπως θα καταλάβατε εάν δεν είστε κι εσείς ανάμεσα στους φαν, σημειώνει απρόσμενη επιτυχία ανάμεσα στους Ελληνες χρήστες.

Eχοντας εκτοπίσει γνωστές ξένες εφαρμογές, το παιχνίδι βρίσκεται σήμερα στην κορυφή της λίστας με τα δημοφιλέστερα παιχνίδια λέξεων τόσο στο play store για συσκευές android όσο και στο app store της Αpple, με μισό εκατομμύριο downloads στο πρώτο και πάνω από 200.000 στο δεύτερο.

Οι κανόνες του είναι απλοί. Σε κάθε πίστα, ο χρήστης καλείται να ανακαλύψει επτά κρυμμένες λέξεις που έχουν «σπάσει» σε 20 κουτάκια, με βάση τα στοιχεία που του δίνονται. Είναι ένα παιχνίδι βασισμένο στη γνωστή «συνταγή» των αναγραμματισμών, με λίγο από παιχνίδι γνώσεων – ταμάμ για τις «νεκρές» ώρες στις ουρές, στις τράπεζες, στο λεωφορείο που περνάει ο μέσος Ελληνας χρήστης χαζεύοντας στο κινητό.

Το παιχνίδι βγήκε στον αέρα πριν από δύο χρόνια, ωστόσο η ιδέα τριβέλιζε στο μυαλό του Φάνη από πολύ νωρίτερα. «Από την εφηβεία μου ήδη ασχολιόμουν πολύ με τους υπολογιστές, αλλά τελειώνοντας το σχολείο άρχισα να εργάζομαι στο συνεργείο αυτοκινήτων του πατέρα μου στο Τυμπάκι» λέει ο ίδιος. «Πριν από 2,5 χρόνια μάλιστα έφυγα μετανάστης στην Αυστραλία για οικονομικούς λόγους. Ηταν εκεί όπου άρχισα να ασχολούμαι πάλι με τους υπολογιστές και με κώδικα και εκεί που γεννήθηκε η ιδέα των “7 Λέξεων”. Ηθελα να δημιουργήσω ένα παιχνίδι με λέξεις, κάτι ελληνικό».

Στην Αυστραλία τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμενε, οπότε έπειτα από λίγους μήνες επέστρεψε στην Κρήτη. Συνέχισε όμως να παλεύει με τον κώδικα. Δουλεύοντας μόνος έκανε τον προγραμματισμό, έφτιαξε τις διαφορετικές κατηγορίες, το περιεχόμενο, τα πάντα.

«Πάντα μου άρεσαν οι γενικές γνώσεις και ήταν μια ευκαιρία να κάθομαι να ψάχνω νέες πληροφορίες». Οταν το παιχνίδι βγήκε στον αέρα, η επιτυχία ήταν άμεση. Ξεκίνησε με 90 πίστες, ενώ προστίθενται νέες κάθε εβδομάδα. «Ετσι και καθυστερήσω να κάνω την αναβάθμιση μια εβδομάδα δέχομαι πολλά τηλεφωνήματα και μέιλ από όλη την Ελλάδα. Αλλά και χωρίς να υπάρχει καθυστέρηση μου γράφουν για να μου πουν ότι κάπου έχουν κολλήσει, να τους βοηθήσω κ.λπ. Είναι απίστευτα επιτυχημένο παιχνίδι, ακόμα δεν μπορώ να το πιστέψω». Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα στοιχεία που δίνουν στους δημιουργούς οι πλατφόρμες, προκύπτει ότι ο πρώτος λόγος για απεγκατάσταση του παιχνιδιού είναι ότι το βαρέθηκαν και ο δεύτερος ο… εθισμός! «Εδώ στο Ηράκλειο που κάποιοι με γνωρίζουν, μου λένε ότι το κατέβασαν γιατί “πρέπει να ’χουμε και ζωή”» λέει γελώντας ο Φάνης.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά η καριέρα του στο συνεργείο του πατέρα του έλαβε πρόωρο τέλος. «Οταν σταμάτησα, ο πατέρας μου δεν ήταν πολύ ευχαριστημένος. Μετά όμως που άρχισαν να τον σταματούν στο χωριό και να του λένε συγχαρητήρια για τον γιο το ξεπέρασε». Τον Φάνη έχουν προσεγγίσει ακόμα και κανάλια εθνικής εμβέλειας για να μετατρέψουν το παιχνίδι σε τηλεοπτικό προϊόν, αλλά κρατάει στάση αναμονής. Δεν αποκλείεται, πάντως, ως πρώτο βήμα, να τον δούμε σύντομα σε τοπικό κανάλι.

Το επόμενο εγχείρημα

Την ίδια ώρα προετοιμάζει πυρετωδώς το επόμενο εγχείρημα. Χωρίς να επιθυμεί να μας πει ακόμα πολλά, αποκαλύπτει ότι το στοιχείο του παζλ θα είναι πάλι εδώ, αλλά και ότι θα απευθυνθεί σε διεθνές κοινό.

πηγή: kathimerini.gr

People

Θύμα ξυλοδαρμού ο Θέμης Αδαμαντίδης

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο γνωστός τραγουδιστής δέχθηκε βίαιη επίθεση από δύο άτομα που επέβαιναν σε μοτοσυκλέτα και μεταφέρθηκε σε ιδιωτικό νοσοκομείο στο Παλαιό Φάληρο


Θύμα άγριου ξυλοδαρμού από δύο άνδρες που επέβαιναν σε μηχανή, σε δρόμο της Καλλιθέας, έπεσε ο γνωστός λαϊκός τραγουδιστής Θέμης Αδαμαντίδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό σημειώθηκε στις 19:30. Οι δύο άνδρες, που επέβαιναν σε μοτοσικλέτα του επιτέθηκαν και τον ξυλοκόπησαν άγρια, με αποτέλεσμα ο τραγουδιστής να μεταφερθεί στο νοσοκομείο Metropolitan, στο Φάληρο, με μώλωπες στο πρόσωπο και ρινορραγία.

Στον χώρο του νοσοκομείου βρίσκονται και αστυνομικοί της Ασφάλειας, ενώ ο τραγουδιστής έχει υποβάλει και μήνυση εναντίον αγνώστων.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

People

Ζεσικά Πρεαλπατό, η ζαχαροπλάστρια που αναιρεί το επιδόρπιο

Δημοσιεύτηκε

στις

Αυτή την εποχή στο μενού του τριάστερου εστιατορίου Plaza Athenee στο Παρίσι, όπου εργάζεται από το 2015, η Ζεσικά προτείνει: φράουλες με μπουμπούκια ελάτου ή μόνο με ραβέντι — το οποίο κατά περίπτωση έχει υποστεί ζύμωση, είναι ψημένο, φρυγανισμένο, ποσέ και ωμό σε μια πιο τραγανή άποψη.


Φρούτα εποχής με ξύδι, με ελάχιστη ζάχαρη, στο μπάρμπεκιου… επιδόρπια απόντα παντελώς από το Instagram: η Γαλλίδα Ζεσικά Πρεαλπατό δεν τόλμησε να δώσει στον ζαχαροπλάστη πατέρα της να δοκιμάσει τα επιδόρπιά της, τα οποία βραβεύτηκαν αυτή την εβδομάδα ως τα καλύτερα παγκοσμίως.

«Δεν θα καταλάβαινε τίποτε από αυτά που κάνω», ομολογεί η 32χρονη που ανακηρύχθηκε η «καλύτερη ζαχαροπλάστρια του κόσμου» από την κατάταξη World’s 50 Best Restaurants.

Αυτή την εποχή στο μενού του τριάστερου εστιατορίου Plaza Athenee στο Παρίσι, όπου εργάζεται από το 2015, η Ζεσικά προτείνει: φράουλες με μπουμπούκια ελάτου ή μόνο με ραβέντι – το οποίο κατά περίπτωση έχει υποστεί ζύμωση, είναι ψημένο, φρυγανισμένο, ποσέ και ωμό σε μια πιο τραγανή άποψη.

Η ίδια δεν ενδιαφέρεται να φωτογραφίζει τις δημιουργίες της που μοιάζουν ακατέργαστες αλλά αφήνουν μια εξαιρετικά λεπτή και γνήσια γεύση.

Τα επιδόρπιά της εντάσσονται στην αντίληψη της «φυσικότητας» (naturalite – γευστικές δημιουργίες με χρήση κυρίως φυσικών προϊόντων), την οποία υποστηρίζει ο διάσημος σεφ Αλέν Ντικάς, μέντορας της Ζεσικά Πρεαλπατό, η οποία προτείνει με τη σειρά της την «desseralite» (από τις λέξεις dessert, επιδόρπιο + naturalite, φυσικότητα). Αυτός είναι και ο τίτλος του βιβλίου της, στο οποίο προτείνει τις συνταγές για 50 επιδόρπια που ετοίμασε στο Plaza Athenee.

Λεμόνι-φύκια, κεράσια-ελιές-βινεγκρέτ, βυνοποιημένο κριθάρι-παγωμένη μπύρα για γλασάρισμα-λυκίσκος, αγκινάρα Ιερουσαλήμ-βανίλια bourbon-τρούφα… «Εδώ, αναστατώνουμε τον κόσμο», λέει χαμογελώντας η ζαχαροπλάστρια που κατάγεται από το Μον-ντε-Μαρσάν της νοτιοδυτικής Γαλλίας.

Χωρίς κρέμα και μους

«Μου αρέσει πολύ να βάζω ξύδι, βινεγκρέτ, μου αρέσουν όλοι οι τρόποι παρασκευής, διάφορες προσεγγίσεις για να αναδείξω το προϊόν».

Ορισμένοι συνάδελφοί της την επικρίνουν για τα αρκετά σοφιστικέ, όπως τα χαρακτηρίζουν, για ένα πολυτελές ξενοδοχείο, επιδόρπιά της. Μερικές φορές πελάτες δηλώνουν «απογοητευμένοι», αφηγείται η Ζεσικά, μια από τις ελάχιστες σεφ ζαχαροπλαστικής σε εστιατόριο τριών αστέρων.

Πριν από τέσσερα χρόνια, ο Αλέν Ντικάς την έκανε να κλάψει όταν αρνήθηκε να δοκιμάσει ένα από τα πρώτα της ντεζέρ με φρούτα. «Τώρα βλέπω γιατί: εργάστηκα όπως θα έκανε ένας ζαχαροπλάστης. Είχα βάλει πολλή μους, κρέμα, παγωτό και ένα ζαχαρωτό σε σχήμα κεραμιδιού. Για τον Ντικάς, αυτά δεν ήταν πολύ σπουδαία υλικά για ένα επιδόρπιο».

«Αφαίρεσα τα πάντα… και σήμερα δυσκολεύομαι πολύ να φτιάξω επιδόρπια με βάση τη σοκολάτα ή τον καφέ γιατί δεν είναι υλικά που μπορούμε να σερβίρουμε στο πιάτο» Τα επιδόρπιά της έχουν μια υποψία πικράδας και οξύτητας και χρησιμοποιεί τη ζάχαρη όπως το αλάτι, απλά και μόνο για νοστιμιά. «Καταλαβαίνω τους πελάτες όταν δεν τους αρέσουν».

Στην αρχή τα αρνητικά σχόλια την πλήγωναν, μετά συνήθισε. Η ίδια δηλώνει κατάπληκτη για τη βράβευσή της. «Ουδέποτε θα στοιχημάτιζα ότι η ζαχαροπλαστική αυτή θα έδρεπε δάφνες. Είναι τεράστια τιμή για μένα».

«Τα επιδόρπια αυτά δεν είναι κατ΄ανάγκην ωραία, φαίνονται πολύ απλά αλλά απαιτούν πάρα πολλή δουλειά για να γίνουν», εξηγεί.

Η ίδια θέλει έως και έναν μήνα για να επεξεργαστεί ένα νέο επιδόρπιο και το μενού αλλάζει πολύ γρήγορα, με την εναλλαγή των εποχών. Της αρέσει να συνδυάζει τη μαγειρική με τη ζαχαροπλαστική, να ψήνει ροδάκινα και βερίκοκα στο μπάρμπεκιου.

«Όταν ανεβάζω στο Instagram αυτό που ετοιμάζω, η φωτογραφία δεν εντυπωσιάζει… Οι κακόμοιροι οι 20.0000 ακόλουθοί μου!», λέει αστειευόμενη, ενώ παραδέχεται ότι παραδόξως για την ηλικία της, δεν της πολυαρέσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ούτε έχει τον χρόνο να ανεβάζει «σωστά» τη φωτογραφία για να αναδείξει το έργο της.

Ασφαλώς και της αρέσει η κλασική ζαχαροπλαστική αλλά δεν θέλει πια να την παρασκευάζει: «ήρθα εδώ γιατί είχα βαρεθεί να φτιάχνω σοκολάτα-φυστίκι ή κεράσι-αμύγδαλο. Ένα Σεντ-Ονορέ είναι τόσο ωραίο, δεν βλέπω γιατί θα πρέπει να το επαναπροσδιορίσω. Εδώ μας αρέσει να ταράζουμε τα νερά. Όταν λοιπόν ο πελάτης φθάνει στο επιδόρπιο, και αυτό είναι ένα Σεντ-Ονορέ, τότε δεν υπάρχει διαφορά».

Πάντως ούτε ο πατέρας της ούτε τα άλλα μέλη της γαλλο-ιταλικής της οικογένειας –μάγειρες και ζαχαροπλάστες– έχουν δοκιμάσει τις τελευταίες δημιουργίες της. «Όταν επιστρέφω στο πατρικό μου, οι γονείς μου δεν μου μιλούν για τη δουλειά μου. Πράγματι, δεν ξέρουν τι γίνεται και αυτό μου αρέσει πολύ. Μας αρέσει να τρώμε οικογενειακά, να μοιραζόμαστε πιάτα, τα οποία είναι πολύ απλά τις περισσότερες φορές. Αλλά σίγουρα δεν θα καταλάβαιναν τα δικά μου επιδόρπια».

(με πληροφορίες από Le Monde)

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

People

Το 2007 πέθανε ο Σωτήρης Μουστάκας

Δημοσιεύτηκε

στις

Κύπριος ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, με σπουδαία κωμική φλέβα και μεγάλες δυνατότητες στο δράμα


Ο Σωτήρης Μουστάκας γεννήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 1940 στο χωριό Κάτω Πλάτρες Λεμεσού και ήταν το τελευταίο παιδί πολυμελούς οικογένειας. Έκανε μουσικές σπουδές (βιολί), αλλά το όνειρό του ήταν να γίνει ηθοποιός. Από το Δημοτικό κιόλας ήταν πρωταγωνιστής στα έργα που ανέβαζε με τους συμμαθητές του. Του άρεσε ο Σέξπιρ, αλλά και ο Τσάρλι Τσάπλιν, που τον είχε δει στο σινεμά.

Το άτυπο ντεμπούτο του στο θεατρικό σανίδι το έκανε στη Λεμεσό. Είχε πάει να δει τον θίασο του Νίκου Σταυρίδη και κάποια στιγμή βρήκε την ευκαιρία να τρυπώσει στα καμαρίνια. Εκεί ζήτησε τη βοήθεια του σπουδαίου κωμικού, όταν θα ερχόταν στην Αθήνα να σπουδάσει θέατρο. Στο διάλειμμα από σκηνής ο Σταυρίδης έλεγε ανέκδοτα στον κόσμο. «Κάποια στιγμή σταμάτησε κι άρχισε να φωνάζει το όνομά μου. Με κάλεσε στη σκηνή. Αυτό ήταν το ντεμπούτο μου» είχε πει.

Σε ηλικία 15 χρονών, συμμετείχε ενεργά στον Απελευθερωτικό Αγώνα της ΕΟΚΑ (1955-1959), ως αγγελιοφόρος διαταγών του αρχηγού της, Διγενή Γρίβα, προς τις διάφορες αντιστασιακές ομάδες. Μοίραζε φυλλάδια κι έγραφε συνθήματα στους τοίχους. Συνελήφθη από τους Άγγλους και φυλακίστηκε για εφτά μήνες. Με πλαστό διαβατήριο ταξίδεψε στην Αθήνα για να σπουδάσει ηθοποιός, παρά τις αντιρρήσεις του πατέρα του.

Όταν έφτασε στην Αθήνα, έπιασε δουλειά σ’ ένα εστιατόριο ως σερβιτόρος και παράλληλα έδωσε εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Κόπηκε, αλλά δεν το έβαλε κάτω. Ξαναπροσπάθησε και πέρασε. Εκεί γνώρισε και την ηθοποιό Μαρία Μπονέλου, την οποία παντρεύτηκε το 1973 κι έκαναν μία κόρη, την Αλεξία. Την περίοδο που σπούδαζε στο Εθνικό, πέρασε στο πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα στην ΑΣΟΕΕ.

Ως σπουδαστής εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι κρατώντας ένα μικρό ρόλο στο έργο «Χαραυγή» του Δημήτρη Μπόγρη (1961) κι ένα χρόνο αργότερα έκανε την πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση με τον θίασο της Κάκιας Αναλυτή και του Κώστα Ρηγόπουλου στο έργο των Βαγγέλη Γκούφα και Βασίλη Ανδρεόπουλου «Μια πόρτα δραχμές πεντακόσιες». Με τον ίδιο θίασο συνεργάστηκε και τον επόμενο χρόνο, ενώ ακολούθησαν συνεργασίες με τους θιάσους Μάρως Κοντού – Γιώργου Πάντζα και Λάμπρου Κωνσταντάρα – Μάρως Κοντού.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 έπαιξε στους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν, ενώ σημαντική θεωρήθηκε η ερμηνεία του στον «Ασυλλόγιστο» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Μιχάλη Μπούχλη. Τη θεατρική σεζόν 1969-1970 συνεργάστηκε με τον θίασο Αλέξη Μινωτή – Κατίνας Παξινού στο θεατρικό του Σον Ο’ Κέιζι «Η Ήρα και το παγόνι».

Το 1976 συγκρότησε τον δικό του θίασο και ανέβασε τα έργα «Το κλουβί με τις τρελλές», «Βιολιστής στη στέγη», «Ο καλός στρατιώτης Σβέικ» και «Ο σιγανοπαπαδιάς».

Ηθοποιός με άνεση στον αυτοσχεδιασμό, διακρίθηκε ιδιαίτερα στην επιθεώρηση. Το 1994 τιμήθηκε με το βραβείο επιθεώρησης «Παναθήναια» για την ερμηνεία του στο νούμερο «Άμλετ» και δύο χρόνια η Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων τού απένειμε το βραβείο «Παπαδούκα» για το νούμερο «Οι δύο δουλειές» στην επιθεώρηση «Και Μί-μη χειρότερα».

Στον κινηματογράφο, η καριέρα του ξεκίνησε το 1964 με τον «Ζορμπά» του Μιχάλη Κακογιάννη, όπου υποδύθηκε τον τρελό του χωριού και ολοκληρώθηκε με τον ρόλο του Τιτσιάνο στην ταινία του Γιάννη Σμαραγδή «Ελ Γκρέκο» το 2007. Σταθμός θεωρήθηκε η ερμηνεία του στην ταινία «Ο Νομοταγής Πολίτης», σε σκηνοθεσία Ερρίκου Θαλασσινού και σενάριο Κώστα Μουρσελά. Τη δεκαετία του ’80 πρωταγωνίστησε σε δεκάδες βιντεοταινίες. Το 2002 βραβεύτηκε για το ρόλο τού 98χρονου χάκερ στην τηλεοπτική σειρά του Γιάννη Σμαραγδή «Τα χαϊδεμένα παιδιά», που μεταδόθηκε από την ΕΤ1.

Ο Σωτήρης Μουστάκας πέθανε στις 4 Ιουνίου 2007 σε νοσοκομείο της Αθήνας, σε ηλικία 66 ετών. Λίγες ώρες πριν από το μοιραίο είχε αισθανθεί αδιαθεσία, κατά τη διάρκεια πρόβας του «Πλούτου» του Αριστοφάνη, που θα παρουσίαζε με τους Θύμιο Καρακατσάνη, Γιώργο Κωνσταντίνου και Βάσια Τριφύλλη. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του έπασχε από καρκίνο.

Πηγή: sansimera.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Facebook

Δημοφιλη