Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Creta

Λάδι και κρασί προωθούνται στην Ινδία

Στο πλαίσιο ανάπτυξης των διμερών οικονομικών σχέσεων της χώρας μας και της ενίσχυσης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, θα πραγματοποιηθεί επιχειρηματική αποστολή στην Ινδία στις 23 Νοεμβρίου 2016


Επικεφαλής της επιχειρηματικής αποστολής θα είναι ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Μάρδας, και οι κλάδοι που θα εκπροσωπηθούν είναι αυτοί που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και τις θετικότερες προοπτικές για ανάπτυξη δραστηριοτήτων και ενίσχυση συνεργασιών στην Ινδία. Μεταξύ των κλάδων που φαίνεται να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την ινδική αγορά περιλαμβάνονται και τα τρόφιμα, όπως το ελαιόλαδο, οι κονσέρβες φρούτων και τα προϊόντα ΠΟΠ. Να θυμίσουμε ότι από πέρσι έχουν ξεκινήσει οι εξαγωγές ακτινιδίων, ενώ εξάγουμε επίσης μικρές ποσότητες κεράσια και δαμάσκηνα.

Συγκεκριμένα οι κλάδοι που θα συμμετάσχουν στην επίσκεψη του κ. Μάρδα στην Ινδία θα είναι:

  • τρόφιμα (ελαιόλαδο, κονσέρβες φρούτων, προϊόντα ΠΟΠ)
  • αμυντικός εξοπλισμός
  • δομικά υλικά (μάρμαρα, αλουμίνιο)
  • φάρμακα
  • καλλυντικά
  • κατασκευές
  • τουρισμός
  • ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ)
  • έρευνα και νέες τεχνολογίες

Κατά την επιχειρηματική αποστολή θα διενεργηθούν στοχευμένες συναντήσεις ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων.

Φρούτα

Όσο παράξενο και να ακούγεται, η Ινδία, που παράγει ποικιλία φρούτων και αποτελεί την πρώτη χώρα στον κόσμο σε παραγωγή και εξαγωγές μάνγκο, εισάγει φρούτα είτε φρέσκα είτε επεξεργασμένα σε κονσέρβες,καθώς και χυμούς φρούτων. Η έλλειψη μέσων συντήρησης, καθώς και η έλλειψη τεχνογνωσίας για την βελτιστοποίηση του παραγόμενου προϊόντος είναι οι αιτίες για το εν λόγω φαινόμενο. Επίσης, το κλίμα της Ινδίας σε συνδυασμό με την προαναφερόμενη έλλειψη τεχνογνωσίας δεν ευνοεί την παραγωγή μεγάλης ποσότητας και καλής ποιότητας ορισμένων ειδών φρούτων (π.χ. πορτοκάλια, μήλα, ακτινίδια, ροδάκινα), με αποτέλεσμα να γίνονται εισαγωγές από Αυστραλία, Καλιφόρνια, Ν. Αφρική, Ιταλία, Ισπανία, Ισραήλ (μπήκε στην αγορά πρόσφατα, αλλά δυναμικά).

Από το Νοέμβριο του 2015 έχουν ξεκινήσει οι εξαγωγές ελληνικών ακτινιδίων προς την ινδική αγορά (με την διαδικασία της «ψυχρής μεταχείρισης» πριν από την φόρτωση). Αν και στην αρχή υπήρξαν προβλήματα με τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν στη συνέχεια ομαλοποιήθηκε η ροή των εξαγωγών. Εξάγουμε επίσης κεράσια και δαμάσκηνα θα πρέπει να υπάρξει προσπάθεια για να αυξήσουμε τις ποσότητες. Καλές προοπτικές υπάρχουν και για τα υπόλοιπα φρούτα αλλά θα πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή των διμερών συμφωνιών. Προβλήματα υπάρχουν για τα ευπαθή στη μεταφορά φρούτα, όπως είναι τα βερίκοκα και τα ροδάκινα.

Ελαιόλαδο

Οι θετικές προβλέψεις για την αύξηση του εισοδήματος της μεσαίας τάξης τα αμέσως επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την συνειδητοποίηση των ευεργετικών επιπτώσεων στην υγεία από τη χρήση καλύτερης ποιότητας ελαίων, θα έχουν ως αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό των νοικοκυριών, που θα υιοθετήσουν το ελαιόλαδο στην παρασκευή φαγητού, τη στιγμή μάλιστα που μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Ινδίας είναι επιρρεπές σε καρδιακές παθήσεις, υπέρταση και παρόμοια προβλήματα, τα οποία οι ινδοί γιατροί αποδίδουν στη χρήση λιπών και κατώτερης ποιότητας βρώσιμων ελαίων. Το ελαιόλαδο τοποθετείται στα ράφια των ινδικών καταστημάτων διατροφής κατά εμπορική επωνυμία και ασχέτως ποιότητας.

Πρόβλημα είναι ότι επιβάλλονται υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί για προστασία της ντόπιας παραγωγής φυτικού βρώσιμου λαδιού. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι ιταλικές εταιρίες, που εξάγουν στην Ινδία, αναγκάστηκαν να δημιουργήσουν συσκευασία 250 ml, για να καλύψουν ανάγκες των Ινδών, όχι προς βρώση, αλλά προς καλλυντική χρήση (μάσκα μαλλιών).

Η ινδική αγορά είναι μια δύσκολη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο. Η άγνοια των ποιοτικών χαρακτηριστικών, τόσο στην επιχειρηματική όσο και στις καταναλωτικές συνήθειες της χώρας συρρικνώνει τα κριτήρια εισαγωγής, εμπορίας και αγοράς ελαιολάδου σε ένα και μοναδικό γνώμονα λήψης αποφάσεων, την τιμή. Παρά ταύτα, έχοντας συνεχώς υπόψη, ότι πρόκειται για αναπτυσσόμενη αγορά στην – σε λίγα χρόνια – μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα του κόσμου και ότι, όπως συμβαίνει σε όλες τις αναπτυσσόμενες οικονομίες με θετικές προοπτικές εξέλιξης, η επιχειρηματική και καταναλωτική συμπεριφορά εξελίσσονται συνεχώς, θεωρούμε ως επιβεβλημένη την είσοδο του ελληνικού ελαιολάδου στην ινδική αγορά.

Ποτά

1. Κρασί: Αν και οι εισαγωγικοί δασμοί, που επιβάλλονται στο κρασί είναι υψηλοί, θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο προώθησής του μέσω μεγάλων ξενοδοχείων, που είναι πρακτική που εφαρμόζουν και άλλες χώρες. Οι προοπτικές για τα ελληνικά κρασιά διαγράφονται αρκετά σημαντικές, καθώς στην ινδική αγορά και καταναλωτική κοινωνία αρχίζει να διαμορφώνεται υψηλή ζήτηση για ποιοτικά προΪόντα και νέες ποικιλίες που να ταιριάζουν περισσότερο με την πικάντικη ινδική κουζίνα.

2. Ροφήματα: Αγαπημένο είδος των Ινδών. Εισάγονται ροφήματα από την Μεγάλη Βρετανία (τσάι). Λόγω της ποικιλίας και ποιότητας των αντίστοιχων ελληνικών και επιπλέον της προσιτής τους τιμής, είναι πολύ πιθανό να υπάρξει ενδιαφέρον για εισαγωγή από Ινδούς διανομείς.

3. Αλκοόλ: Προϊόντα που έχουν ζήτηση είναι το ουίσκι, κονιάκ, τζιν, βότκα. Θα μπορούσε να γίνει προσπάθεια για την εισαγωγή ούζου, αν και κάτι τέτοιο θα ήταν καλύτερο να γίνει στα πλαίσια μιας γενικότερης παρουσίασης ελληνικής διατροφής σε συνεργασία με την ελληνική πρεσβεία.

4. Χυμοί φρούτων: Είναι προϊόν με μεγάλη κατανάλωση στην Ινδία, υπάρχει ντόπια παραγωγή και επιπλέον γίνονται εισαγωγές από την Καλιφόρνια, Αυστραλία κλπ. Τα εισαγόμενα είναι υψηλής ποιότητας, γεγονός που ώθησε και τους Ινδούς παραγωγούς να δημιουργήσουν ποιοτικά προϊόντα.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά